Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla kohdun myooma irronnut spontaanisti?

Vierailija
16.11.2024 |

Minulla oli alunperin useampia myoomia 3cm-6cm kokoisia kooltaan, jotka kasvaa kohtuonteloon sisäänpäin.

Hoidoksi näille vain erilaisia hormonijuttuja kun ei voi poistaa. Hankalia oireita mm. Anemiaa aiheuttavia.

Paripv sitten huomasin että vuodon mukana tuli jotain ylimääräistä. Otin kuvan ja kävin gynekologilla

Kohdusta löytyi enää 1 myooma. Kuvan perusteella kuulemma voidaan arvoida että se mitä tuli oli yksi näistä hävinneistä myoomista. Ultran teki sama lääkäri mikä aiemminkin, ja nuo useammat myoomat kevällä ultrattu myos toisessa sairaalassa eli kyllä ne siellä olivat.

Onko muita kelle tämä tapahtunut? Luulin aiemmin että tämä mahdotonta mutta pakko uskoa nyt kun itse sen näki. 

Mietinnässä se että tarjotun kohdunpoiston tilalle olisi mahdollisuus että tuo viimeinenkin oireita aiheuttava myooma nyt lähtisi surkastumaan ja tippuisi pois.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt sama. Oli poikkeuksellisen rajut kuukautiskivut ja sitten vuoden mukana tuli aika isokin sileä lihasmöykky. Se oli mulla ainoa myooma, ja sen koommin sitä ei ole enää näkynyt ultrassa. Tapahtui pari vuosikymmentä sitten.

Vierailija
2/3 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta irroteltiin n 2 vuotta sitten myoomaa, tai gynekologi vähän rikkoi sen pintaa hysteroskopian ja polyypinopoiston yhteydessä. Myooma oli sellaisessa paikassa ettei sitä voinut hysteroskooppisesti poistaa. Gyne sanoi, että on teoriassa mahdollista, että kun hän tätä kuorta rikkoo, niin on pieni mahdollisuus, että se tulee itsestään sitten ulos kuukautisten aikana. 

Niin ei valitettavasti käynyt, joten myooma lähti sitten leikkauksessa pois, mutta ilmeisesti ne siis tosiaan voivat myös itsestään poistua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaisia ollut.

Esko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi