Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten nuoret/työttömät olette pärjänneet pienen lapsen kanssa?

Vierailija
20.02.2007 |

Tiedän että rahaa menee lapsiin aika lailla, mutta pärjääkö sitä " ihan hyvin" tuilla?

Mieheni periaate on että sitten vasta kun MOLEMMILLA on VAKITUINEN työpaikka, niin sitten vasta lapsia.. Sillä itellä on jo vakkaripaikka, mulla opiskelut kesken ja keikkatöitä.

Fiksu periaatehan tuo tietysti on lapsen kannalta, mutta välillä tuntuu että vain tekosyy ettei vielä tartte lapsia hankkia...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä koulutuksena lukio, miehensä opiskelee vielä.

Heillä siis kaksi lasta, asuvat omassa kerrostalo kaksiossa, ja pärjäävät ilmeisesti ihan hyvin. Mies tekee välillä pätkätöitä koulun ohella jos on rahasta tiukkaa.

Itse ihmettelen aina miten mahtuvat siihen kämppään, mutta kaipa sekin on kiinni siitä mihin on tottunut.

olinkohan nro5

Vierailija
22/42 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just noihin teetettyihin pussilakanoihin ym. hilpetööriin. Kyllä meillä vauva käyttää samoja petivaatteita kuin mekin. ts. tyynyliinoja, lakanoita saatu puolittamalla pari tavallista lakanaa ja yhestä lakanasta ompelin kaks pientä pussilakanaa.

Tärkeysjärjestys ja järki rahankäytössä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät hyvin tuon vaunuiän, eikä tarvitse ostaa niitä kaikkein kalleimpia Emmaljungia tai Teutonioita, kun kaikilla muillakin on:)

Vierailija
24/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole autoa, niin tietysti ei ole ollut mitään sittereitäkään.

Ainoa asia, mitä saimme lahjaksi, olivat vaunut. Nykyrahassa taitaa olla non 180 euroa. Käytimme niitä kaikilla lapsilla, mutta täytyy tunnustaa, että viime hetkillä alkoivat olla aika huonokuntoisen näköiset. Jos olisi tullut vielä viidettä lasta, niin olisi kyllä pitänyt harkita uusien hankkimista.

Vierailija
25/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oltais kyllä ostettu halvemmat, mutta kun ei omasta pussista mennyt, niin mikäs siinä. Tonni oli hintarajana, mutta saatiin menemään " vain" 800e.

45

Vierailija
26/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkään en ole tuttipulloja ostellut. Ei niitä etukäteen kannata, saahan niitä sitten kaupasta jos tarvetta on. Ja kun ottaa äitiyspakkauksen, ja sukulaisilta saa vähän vanhoja lakanoita, niin ei sitä niin paljon tarvita. Vaatteitakaan ei ennakolta kannata ostaa, koska meitä on ainakin sukulaiset ja ystävät lahjoneet noilla vauvanvaatteilla joka kerta hurjasti.

Siis etukäteen vaunut, turvaistuin ja sänky, kyllähän niihinkin saa rahaa kulumaan, mutta halpojakin löytyy.

Vierailija
27/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei saatu käytettynä muilta eikä lähellä kirppareita joten:

-n.700 e vakuutus lapselle

-n. 100 turvakaukalo

-300 e vaunut

-159 e sänky

- vaatteita, pulloja, petivaatteita, lapsen huoneen maalaus etc. hilpetööriä, meni varmasti se loppuraha.....

Sitten kun lapsi syntyi, tuli sairaalakustannuksia, ja lääkekustannuksia, ja ilman vakuutusta laskin että olisi tullut 5000 euroa PUOLESSA VUODESSA, eikä lapsemme ole mikään vammainen tai sairas " oikeasti" vaan pelkkiä allergioita.....

+ piti ostaa isompi asunto ja auto.....

lapset ei kuule olle ilmaisia!

Vierailija
28/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summasta on suurin osa lääke-ja sairaalakustannuksia sillä lapseni on vammainen.

Hän vammautui synnytyksessä, eikä korvauksia olla saatu senttiäkään.

Vierailija
29/42 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla osalla työssäkäyvilläkään ei olisi varaa maksaa noin kalliita sairauskustannuksia. Kyllä sossu auttaa jos ei ole varaa maksaa itse.

Vierailija:

Summasta on suurin osa lääke-ja sairaalakustannuksia sillä lapseni on vammainen.

Hän vammautui synnytyksessä, eikä korvauksia olla saatu senttiäkään.

Vierailija
30/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olette pärjänneet rahallisesti?

Vierailija
31/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka vähän alle 2000¿/kk ja juuri ostettiin talo, esikoinen 2,5v toinen tulossa ja kouluun palailen kunhan kerkeän. :) Ikää 22, eli suht nuorikin kai olen, mies 27.

Välillä saa venyttää penniä että saa ostettua isompia hankintoja esim lastenvaunut yms, mutta aina on kaikille ruokaa riittänyt.

Vierailija
32/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä vakipaikkoja jaella tosta noin vaan kaikille halukkaille..

Vierailija
33/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi esikoinen, kun miehellä oli vielä opiskelut kesken ja mulla vain pätkätöitä takana. Elettiin pari vuotta pelkillä tuilla + miehen kesätyö- ja satunnaisilla viikonlopputyötuloilla. Pärjättiin loistavasti, mistään ei ollut vauvalla puutetta. Tietenkin sitten on ehkä eri juttu, jos elintasonne on nyt aika korkea, ettekä ole siitä valmiita tinkimään. Me opiskelijoina emme olleet tottuneet järin korkeaan elintasoon aikaisemminkaan :)

Vierailija
34/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin esikoinen kun minä olin 19 ja mies 20. Tuet siis vaan käytössä. Tiukkaahan se on, mutta kyllä aina on ollut ruokaa ja vaatteita. Aina ollaan tyytyväisiä valintaamme oltu, nyk. miehellä vakituinen työpaikka ja minä vielä lasten kanssa kotona. Vuoden kuluttua, kun kuopus täyttää kolme, on sitten aikaa jatkaa opintoja...:)

Vierailija
35/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos saisin tehdä uudelleen sen valinnan, tekisin toisin.

En rahan takia, vaan siksi että kaipaan sitä huoletonta nuoruuttani....

Vierailija
36/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" riittävästi" kun miehellä kuitenkin on tuloja? samaa parin tonnin luokkaa kun 5:lla. Mietin vaan että jääkö se koko perheen elättäminen sitten miehen niskoille..?

Vierailija
37/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiin todella uppoaa rahaa, enemmän kuin uskotkaan.

Vierailija
38/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme vuokralla ja ajelimme vanhalla autolla :)

Vierailija
39/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vain toinen töissä. Tietysti talous tarkka.

Vierailija
40/42 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 400 euroa + miehen palkka, pärjäättekö?

Laskin että lapsi kulutti rahaa n. 2000 euroa jo ennen syntymäänsä, vaikka ei ostettu mitään merkkivaatteita ja vaunuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi