Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet syrjäytyy laumoittain mutta naiset ei?

Vierailija
15.11.2024 |

Mistä tämä johtuu? Syrjäytyneitä miehiä on niin paljon ettei kansantalous kestä, mutta naiset pääsääntöisesti eivät syrjäydy. Naisten työllisyysastekin on jo parempi kuin miesten, vaikka nainen jää useammin kotiin hoitamaan lapsia.

Kommentit (305)

Vierailija
181/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri julkaistun perhebarometrin mukaan molemmista sukupuolista 4/5 haluaa olla parisuhteessa. En tiedä mistä tuo täällä jatkuvasti toistettu myytti on peräisin, mutta suomalaisia se ei ainakaan koske. 

Noin minäkin vastaisin, koska tällä hetkellä parisuhteessa olen. Mutta jos eroaisin, en haluaisi uutta suhdetta. Siitä olen ihan sataprosenttisen varma. 

Tuo perhebarometrin parisuhteen haluaminen koski niin ikään sinkkuja. Mielipiteesi on yksittäisenä täysin merkityksetön.

https://www.vaestoliitto.fi/ajankohtaista/perhebarometri-valtaosa-suoma…

Vierailija
182/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukemista harrastava mies ja sen verran tylyä kommenttia olen siitä naisilta kuullut, että en ihmettele yhtään miksei poikia/miehiä kiinnosta lukeminen.

Kumma juttu. Kun minulle selvisi, että tapailemani mies lukee, niin se oli viimeinen niitti kunnolla ihastumiseen. Lukeva mies oli hyvänä esimerkkinä pojille vaikka minä luin heille todella paljon.

Tässä edellinen viestikeskustelu naisen kanssa

N: "Mitä sä oikein harrastat?"

M: "Tykkään lukea. Tässä ihan vieressä on tosi kiva antikvariaatti."

N: "Ööh okei. Onks sulla kunnon harrastuksia? Käytsä salilla?"

Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinne salille, jotta ei olisi samanlaista kivireen vetämistä pariutumisasiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on herkkiä, ehkä introvertteja, mitä haukkumanimiä heistä keksitäänkin. Eivät ole pärjänneet taistelussa muita miehiä tai raakaa elämää vastaan, eivätkä saaneet parisuhdetta tai perhettä. Useimmat varmasti käyvät töissä ja ovat ok. Pakenevat pelimaailmaan tai päihdeympyröihin, mistä löytävät kavereita. Vastaavat naiset ovat kuten he, mutta ehkä useammin löytävät jonkin kumppanin hetkeksi, mikä on stressaavaa kun suhde loppuu.

Varmasti näin.

Ei oikeassa maailmassa ole mitään taisteluita miesten välillä. Kaikki keskittyvät siihen omaan elämään. Ovat hukassa ja etsivät itseään ihan kuten naisetkin.

Vierailija
184/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan peräkammarin poikia on ollut. Internetin myötä ne nyt ovat vain saaneet äänensä kuuluviin.

Syy sille syrjäytymiselle ei edelleenkään ole naisissa.

Syy on se, että pitäisi osata elää itsenäisesti mielekästä elämää.

On kuitenkin niitä, jotka eivät siihen pysty, mutta siitä on turha syyttää parisuhteen puutetta tai nirsoja naisia.

Älä vanha piika ulise! Krooninen munanpuute aiheuttaa miesvihaa, joka johtaa lopulta masennukseen. Kunnon pano aamuin illoin poistaa kaikki mt-ongelmat. 

Tiedätkö mitä muru, naiset eivät tee sillä teidän munalla mitään. Lähes kukaan nainen ei saa edes orkkua yhdynnössä. Se muna pillussa tuntuu samalta,kuin kädellä silitetään olkapäätä. 

Miten aikuinen mies voi olla näin tietämätön naisen seksuaalisuudesta??? Oletko koskaan edes ollut naisen kanssa?

Vierailija
185/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Statistically combining 700 studies that looked at more than 265,000 individuals across different countries, Byron and her coauthors discovered that men and women tend to approach creativity differently: Men are more creative because of their tendency to take greater risks. 

https://news.gsu.edu/2024/08/21/gender-differences-in-creativity/

Naisten luovuuden taso on tasan nolla. Luovuus on kyky tuottaa uutta, ja tuo kyky, jolla tuotetaan uutta, on intuitio, jota naisilla ei ole, mutta jollakin miehillä on. Luovuus on hyvin harvinainen asia, sillä luova tuotos on jotain, jota kukaan ei ole aiemmin tehnyt maailman historiassa, ja tämän uuden asian täytyy toimia, jota se olisi hyödyllinen, jotta sillä olisi arvoa.

Mitä saat siitä, että toistelet itsellesi tuollaista propagandaa? Jätit naisten luovuudesta kertovan kappaleen kopioimatta, harmi vaan että me muut osaamme kyllä lukea sen sieltä itse.

Vierailija
186/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on huono maa monin tavoin miehelle. Ei siinä sen kummempaa syytä ole

Vierailija
187/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä miehet sanovat olevansa itsenäisiä ajattelijoita, jotka menevät omia teitään, käyttävät järkeä eikä tunnetta, kuten naiset, ja tietävänsä miten asiat on.

Oikeasti ovat laumasieluja, jotka menevät lauman mukana, vihan tunteen vallassa, ja uskovat kaiken mitä netistä löytyy.

Syrjäytyneet ovat usein niitä, jotka ovat ns. hyödyllisiä idareita eri kansanliikkeille, kuten persuille ja muille hörhöille. Nythän nuoret miehet ovat kääntyneet uskonnon puoleen, mikä on yksi tapa piiloutua realismilta.

Nainen on täydellinen laumaeläin. Ja siksi on lehtiä nimeltä Me Naiset.

Miehille pitäisi olla lehti nimeltä Me Miehet, jossa olisi juttuja ihmissuhteista, kuinka itseä voi kehittää, pukeutumisvinkkejä, juttuja ja reseptejä ravinnosta. Siis lehti, jossa ei ole yhtään vähäpukeisen tai alastoman naisen kuvaa.

Vierailija
188/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sen sijaan sekoavat itse kesittyihin mt-ongelmiin. On sitä adhdta ja tätä aspergeria ja nyt on sosiaalinen kammo ja tänään onkin ahdistushäiriö. Mihinkään ei ratkaisua haluta koska tämä epävakaa persoonallisuuskaruselli edesauttaa naisen uhriutumista ja itsessäliä. Ainoa apu mikä naiselle kelpaa ovat sääli, bentsot, opiaatit, alkoholi tai mies joka alistuu ja juoksee naisen palvelijana.

Vierailija
189/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tarhassa tarhatädit suosivat tyttöjä

2. Peruskoulussa opettajat suosivat tyttöjä ja eivät estä poikien kiusaamista

3. Lukiossa sama kuin peruskoulussa

4. 3. asteen koulussa se on jo ihan sama, sillä jotkut miehet syrjäytettiin jo aiemmin ja siksi heillä ei ole tarpeeksi sosiaalista pääomaa päästäkseen kunnolla sosiaaliseen elämään kiinni

5. Töissä täysin sama juttu kuin edellisessä kohdassa.

6. Lehdet ovat täynnä naisten "ongelmia" ja ne otetaan vakavasti vaikka olisivatkin itse aiheutettuja, mutta kaikki huono-osaisemmat miehet yleistetään inc...leiksi ja kat...keriksi ja heidät dehumanisoidaan jokaisessa mediassa.

t: Keski-ikäinen sosiaalisesti syrjäytetty varakas mies, joka ei ole koskaan nostanut sosiaalitukia

25% mies, vanhempi incel. Kuule, oot ääliö ja uhriutuja. Tämä on miesten miehille rakentama maailma edelleenkin. Mikä sussa on vikana, ettet siinä pärjännyt? Nyt olis tilaisuus kertoa, miksi olet syrjäytynyt, koska ihan itsehän sinä sen itsellesi teit. 

Vierailija
190/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä yleistämisestä, enkä ole yhtään varma onko huomioni oikea, mutta jotain minusta on siinä, miten tytöt tuntuvat ihan pienestä asti vaativan itseltään paljon enemmän kuin pojat, noin keskimäärin. Olen nähnyt tämän jo vuosia varhaiskasvatuksessa, jossa tyttöjä pitää välillä hillitä ettei koko ajan tarvitse yrittää tehdä aina vain paremmin vaan joskus voi olla ihan tyytyväinen tulokseen, poikia taas pitää kannustaa olemaan heittämättä heti hanskoja tiskiin ensimmäisen ongelman edessä. Tämä siis kärjistystä, eikä kyse ole edes siitä kumpi on parempi piirre. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Olen satavarma, että tyttöjen mielenterveysongelmat ovat ainakin osin peräisin tästä älyttömästä suorittamisen tarpeesta. 

Tuntuu, että myöhemmin nämä erot jossain määrin kärjistyvät siihen, että kun tytöllä on vaikeuksia, hän ruoskii itseään, paiskii töitä ja yrittää entistä enemmän. Kun pojalla on vai

Kun pieni lapsi erotetaan vanhemmasta esteellä, tytöt alkavat itkeä ja pojat yrittävät kumota esteen voimillaan. Sama juttu näkyy aikuisilla; kun kolari meinaa tulla, nainen saattaa laittaa kädet silmien eteen ja mies yrittää viime hetkellä väistää. 

90% siviiliurotöistä Pohjois-Amerikassa on miesten tekemiä eli tavalliset miehet ilman pelastuskoulutusta vaarantavat henkensä pelastaakseen muita ihmisiä. Lähes kaikki näistä urhoollisuusmitaleista menee miehille. 

Hyvin harva tyttö käy vapaaehtoista asepalvelusta.

Naisten pariutuminen perustuu siihen, että vaaditaan lisää miehiltä. Miehille taas on kokonainen itsensä kehittämisteollisuus ja tuhansia euroja maksavia leirejä, joissa opetellaan puhumaan naisille paremmin. 

Pojat saavat vähemmän hellyyttä vanhemmilta ja useammin väkivaltaa. 

Naiset voivat jossain mielessä vaatia itseltään enemmän, mutta tämä perustuu ajatusvääristymiin eikä mihinkään sellaiseen, mistä olisi ulkopuolisen silmissä hyötyä. Esim. anoreksia laskee naisen markkina-arvoa ja vie lisääntymiskyvyn vakavassa tapauksessa, kun taas doping-aineiden käyttö bodauksessa nostaa miehen markkina-arvoa ja lisää suosiota naisten keskuudessa huomattavasti. Ns. miesten ammateissa ja Tinderissä miehellä ns. kehonkuvan vääristymisestä on hyötyä, ja mies ei voi koskaan vaatia itseltään liikaa, koska naiset vaativat aina enemmän eikä miehellä ole koskaan mitään perusturvallisuutta oman viehättävyytensä suhteen, kun taas naiset kuuntelevat ennemmin feministejä kuin miehiä, ja keksivät itselleen neurooseja, vaikka Tinder on täynnä huomiota tavoittelevia miehiä. 

Jokainen nainen, mikä kakkakasa tahansa, voi lisääntyä itsellisesti Suomessa, mikä on valtava helpotus, kun taas mies ei välttämättä saa tyttöystävää, jos on kalju, lyhyt, neuroepätyypillinen tai väärässä paikassa väärään aikaan. 

Ihminen saa eniten nautintoa bilettämisestä, seksistä ja mahdollisesti lapsista. Naisille nuo kaikki on taattu, jos ei ole todella ruma tai omaa pahaa ruoka-addiktiota (jäätävä ylipaino). Miehelle noista ei ole mitään takuuta, jos ei ole geenilottovoittaja. 

Vierailija
191/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena ei pysty syrjäytymään. Aina on joku pyytämässä apua tai neuvoa. Perhettäkin kertynyt jostain. Saisikin olla rauhassa yksin.

Kyllä pystyy.

Vierailija
192/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen puute ei ole syrjäytymisen syy vaan seuraus.

Eikä me naisetkaan voida odottaa, että joku  tulee meidät pelastamaan. Sellainen on pelkkää fantasiaa. 

Ette tietenkään, koska yhteiskunta on teidän pelastajanne. Naiset valittavat jostain, media rummuttaa sitä 247 "miehet, miten kehtaatte olla tekemästä tätä naisten puolesta", sitten säädetään laki, ja homma jatkuu alusta. Miehillä on ongelma niin yhteiskunnan & median vastaus on "kasvata pallit", "kasva aikuiseks", "ole mies". Nyt naiset tulette todellakin saamaan sitä tasa-arvoa. Itse ainakin vaan nauran nykyään kun näen naisen hädässä ja jatkan matkaani. Nauttikaa toivomastanne yhteiskunnasta.

Miksi et taistele tuota "mediaa" vastaan ihan vain toimimalla kuten i

Ei minulla ole minkäänlaista halua lähteä näkemään vaivaa kuolleen yhteiskunnan eteen. Tuho on jo tehty, nyt vain odotetaan viimeistä laukausta. Mieluummin teen asioita joista oikeasti pidän ja nautin, kuten käyn salilla, pelaan pelejä, ohjelmoin ja vaellan.

Vierailija
193/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukemista harrastava mies ja sen verran tylyä kommenttia olen siitä naisilta kuullut, että en ihmettele yhtään miksei poikia/miehiä kiinnosta lukeminen.

Kumma juttu. Kun minulle selvisi, että tapailemani mies lukee, niin se oli viimeinen niitti kunnolla ihastumiseen. Lukeva mies oli hyvänä esimerkkinä pojille vaikka minä luin heille todella paljon.

Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinne salille, jotta ei olisi samanlaista kivireen vetä

Kiitos tuo selvensi paljon. Tykkäät siis tyhjäpäisistä pissiksistä, jotka ei lue itsekään. Tuollaisen kanssako sinä haluat parisuhteen ja perustaa perheen?

Vierailija
194/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Tarhassa tarhatädit suosivat tyttöjä

2. Peruskoulussa opettajat suosivat tyttöjä ja eivät estä poikien kiusaamista

3. Lukiossa sama kuin peruskoulussa

4. 3. asteen koulussa se on jo ihan sama, sillä jotkut miehet syrjäytettiin jo aiemmin ja siksi heillä ei ole tarpeeksi sosiaalista pääomaa päästäkseen kunnolla sosiaaliseen elämään kiinni

5. Töissä täysin sama juttu kuin edellisessä kohdassa.

6. Lehdet ovat täynnä naisten "ongelmia" ja ne otetaan vakavasti vaikka olisivatkin itse aiheutettuja, mutta kaikki huono-osaisemmat miehet yleistetään inc...leiksi ja kat...keriksi ja heidät dehumanisoidaan jokaisessa mediassa.

t: Keski-ikäinen sosiaalisesti syrjäytetty varakas mies, joka ei ole koskaan nostanut sosiaalitukia

Tuosta kommentista ei pidä mikään asia paikkaansa, ei yksikään rivi.

Poikia paapotaan aina enemmän, ne saa perseillä, koska pojat on poikia. Pojilta ei vaadita koulussakaan enää yhtään mitään. Mulla on itselläni kaksospojat ysillä, ja minä tiedän kyllä. Mun kouluaikana kasarilla ei olisi tuolla tavalla voineet sluibailla koulussa. Varsinkin poika jolla on add, elää kuin pellossa verrattuna mikä kuri oli vielä silloin kasarilla. Pojat on ihan erilaisia. Ylipäätään. Tytöt on tunnollisia, eivätkä kehtaa olla tekemättä parhaansa koulussa jne. Mutta herranjumala jos joku tyttö onkin adhd ja vilkas ja äkkipikainen, niin kyllä opettajat laittaa lasua menemään harva se päivä. Opettajat suorastaan provosoi murrosikäistä tyttöä jolla on muutenkin vaikeaa kuten murrosiässä yleensä. Opettajat eivät tiedä miten adhd oppilaan kanss pitäisi toimia, ja tekevät juuri päinvastoin kuin pitäisi.

Vierailija
195/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät vanhemmat ja niiden kasvatustaito. Poikien annetaan käyttäytyä miten vaan koska fraasi "pojat ovat poikia" säilyy. Tyttöjen pitää osata käyttäytyä ja opetetaan ottamaan muut huomioon ja olemaan avuliaita. Siitä tulee sellaista että oppii selviytymään.

Ja taas täytyy sanoa, että ei tietenkään kaikki.

Voinhan olla tietenkin väärässä. Siis kyllähän naisia/tyttöjäkin syrjäytyy. Ja osa käyttäytyy huonosti jne.

Vierailija
196/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä yleistämisestä, enkä ole yhtään varma onko huomioni oikea, mutta jotain minusta on siinä, miten tytöt tuntuvat ihan pienestä asti vaativan itseltään paljon enemmän kuin pojat, noin keskimäärin. Olen nähnyt tämän jo vuosia varhaiskasvatuksessa, jossa tyttöjä pitää välillä hillitä ettei koko ajan tarvitse yrittää tehdä aina vain paremmin vaan joskus voi olla ihan tyytyväinen tulokseen, poikia taas pitää kannustaa olemaan heittämättä heti hanskoja tiskiin ensimmäisen ongelman edessä. Tämä siis kärjistystä, eikä kyse ole edes siitä kumpi on parempi piirre. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Olen satavarma, että tyttöjen mielenterveysongelmat ovat ainakin osin peräisin tästä älyttömästä suorittamisen tarpeesta. 

Tuntuu, että myöhemmin nämä erot jossain määrin kärjistyvät siihen, että kun tytöllä on vaikeuksia, hän ruoskii itseään, paiskii töitä ja yrittää entistä enemmän. Kun pojalla on vai

Ulkopuolisten arvioijien mukaan tytöt kasvatetaan edelleen sietämään ja suoriutumaan siinä missä poikia säästetään epämukavilta tuntemuksilta. Tämä siitä huolimatta, että ammattikasvattajat itse kokevat olevansa tasapuolisia ja tasa-arvoisia.

Vähemmän yllättäen tytöistä kasvaa sinnikkäitä ja sosiaalisia ja pojille tulee helposti paha mieli. 

Vierailija
197/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kohtaaminen oli sieltä kivoimmasta päästä. En edes viitsi laittaa tähän niitä ikävämpiä kommentteja. Jos joskus käy kummallisesti, että löytyy kiinnostunut nainen ja saisin perheen, niin vien pojan sinne salille, jotta ei olisi samanlaista kivireen vetä

Naista harvemmin kiinnostaa taide, kulttuuri tai tiede. Naisen mielestä yleissivistykseksi riittää Seiskalehden tavaaminen. Elokuvataiteesta naisen esimerkki on Temptation Island. Tiedekirjallisuudeksi kelpaa keittokirja. Naisen käsitys kuvataiteesta perustuu meikkaukseen.

Vierailija
198/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kuvaajasta selviää, miksi johtajat on miehiä ja miksi miehien kuuluu saada enemmän palkkaa.

Ja miksi miehet syrjäytyvät 🤗

Fakta: Miesten älykkyysjakauma on laajempi.

Seuraus: Käytännössä kaikki erittäin älykkäät ovat miehiä.

Tutkimus:

Ulster Institute for Social Research:

https://www.researchgate.net/publication/309120677_Sex_differences_in_i…

Tulos:

Men showed greater variability than women on the Full Scale IQ

Lausuma:

Dr Paul Irwing, a senior lecturer in organisational psychology at Manchester University:

"There are 30 times the number of men with an IQ of 170-plus as there are women."

https://www.independent.co.uk/news/educa

Steve Jobs, Jeff Bezos ja Mark Zuckerberg oli/on siks toimitusjohtajia ku ne innovoi oman tuotteensa. Ei niitä oo valittu minkään hyväveliverkoston avulla. Eikä oo paljon näkyny vastaavia naisten innovaatioita. Meta ja Amazon on perustettu niin myöhäisellä ajalla et ei voi vedota siihen et naiset ei oo saanu käydä kouluja

Vierailija
199/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan peräkammarin poikia on ollut. Internetin myötä ne nyt ovat vain saaneet äänensä kuuluviin.

On kuitenkin niitä, jotka eivät siihen pysty, mutta siitä on turha syyttää parisuhteen puutetta tai nirsoja naisia.

Älä vanha piika ulise! Krooninen munanpuute aiheuttaa miesvihaa, joka johtaa lopulta masennukseen. Kunnon pano aamuin illoin poistaa kaikki mt-ongelmat. 

Tiedätkö mitä muru, naiset eivät tee sillä teidän munalla mitään. Lähes kukaan nainen ei saa edes orkkua yhdynnössä. Se muna pillussa tuntuu samalta,kuin kädellä silitetään olkapäätä. 

Miten aikuinen mies voi olla näin tietämätön naisen seksuaalisuudest

Ei se sentään samalta tunnu. Mutta se ei tarkoita, että se tuntuisi mukavaltakaan. 

Vierailija
200/305 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuinen mies voi olla näin tietämätön naisen seksuaalisuudest

Naisen seksuaalisuus ei kiinnosta miestä vähääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi