Korkeimmalla oikeudella Suomessa valtava tehtävä päättää, rikkoiko Päivi Räsänen lakia homokirjoitellullaan. Mitä arvelette, miten käy?
Muualla Euroopassa on kyllä ennakkotapauksia, joissa homoja saa haukkua.
Kommentit (149)
Saa Raamattuun perustuvasta asiasta kirjoittaa. Raamattu on Jumalan sana. Ei oikeus voi tätä kieltää, kyse on ilmaisun vapaudesta.
Ensi kesänä Päivi osallistuu Helsinki Prideen, kun on niin vapautunut olo.
Pitkään tehnyt pohjustustyötä ja ensi vuonna viimein uskaltautuu kaapista ulos. Kerranhan täällä vaan eletään.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei pitäisi olla mitään väliä, mitä Räsänen on siteerannut. Oli se sitten raamattu, koraani tai vaikka mein kampf. Vain sillä on väliä, onko hän syyllistynyt teksteillään kiihottamiseen kansanryhmään vastaan.
Tämä on mielestäni koko homman ydin.
Kyse on sanan- ja mielipiteenvapaudesta enemmän. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan edellyttäisi, että Räsänen tuomitsi homot, ei homoutta. Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Syytteet ovat kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ja siitä oikeus tekee päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei pitäisi olla mitään väliä, mitä Räsänen on siteerannut. Oli se sitten raamattu, koraani tai vaikka mein kampf. Vain sillä on väliä, onko hän syyllistynyt teksteillään kiihottamiseen kansanryhmään vastaan.
Tämä on mielestäni koko homman ydin.
Kyse on sanan- ja mielipiteenvapaudesta enemmän. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan edellyttäisi, että Räsänen tuomitsi homot, ei homoutta. Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Syytteet ovat kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Ja siitä oikeus tekee päätöksen.
Riippumatta päätöksestä Päivin vastine tulee sisältämään homositähomotätä ;DDDDDD
Ei hän pääse aiheesta yli eikä ympäri. Kiinnostaa suorastaan helvetin paljon ;DDD
-winner-
Tekisi hyvää jos suomen sanan ja uskonnonvapaus nostettaisiin esim kaupan esteeksi. Tehän siis saatte olla mitä mieltä haluatte ja tuomita ihmisiä mutta sillä on hinta ja kansainvälinen kuva suomesta kyllä karisee jos täälä rupeaa tulemaan Kristinuskon tähden tuomioita. Meidän viiteryhmä laskee johonkin somalian ja pohjois-korean tasolle. Sitähän punikit haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista, että uskonto ajaisi lakien ohi. Ja uskonnollisiin teksteihin viitaten aina sallittaisiin vihapuhe ja syrjintä! Kannattaa ihmisten muistaa, että maailmassa on muitakin uskonnollisia kirjoja kuin se raamattu. Eli tämä antaisi ennakkotapauksen kaikelle.
Suomen perustuslaissa mainitaan uskonnonvapaus. Eikö se mielestäsi tarkoita mitään?
Eli minä voin perustaa uskonnon, jonka päätavoite on kristittyjen ampuminen. Se siis mielestäsi sallii minun uskonvapauden nimissä ampua kaikki kohtaamani kristityt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista, että uskonto ajaisi lakien ohi. Ja uskonnollisiin teksteihin viitaten aina sallittaisiin vihapuhe ja syrjintä! Kannattaa ihmisten muistaa, että maailmassa on muitakin uskonnollisia kirjoja kuin se raamattu. Eli tämä antaisi ennakkotapauksen kaikelle.
Suomen perustuslaissa mainitaan uskonnonvapaus. Eikö se mielestäsi tarkoita mitään?
Eli minä voin perustaa uskonnon, jonka päätavoite on kristittyjen ampuminen. Se siis mielestäsi sallii minun uskonvapauden nimissä ampua kaikki kohtaamani kristityt?
Onhan niitäkin fantasioijia ja ketään ei voi estää olematta jotain mieltä. Missä määrin se sitten on konkreettinen uhka on mielenterveys ja oikeuslaitoksen harkinnan vallan alla onko uhka ihminen laitettava koppi hoitoon. Viime kädessähän jokainen vastaa Jumalalle ei maalliselle oikeuslaitokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitäkin fantasioijia ja ketään ei voi estää olematta jotain mieltä. Missä määrin se sitten on konkreettinen uhka on mielenterveys ja oikeuslaitoksen harkinnan vallan alla onko uhka ihminen laitettava koppi ho
Mitä jos nyt vaan vastaisit kysymykseen? Mitä kaikkia lakeja voin uskonvapauden turvin rikkoa?
Minusta sekin on huolestuttavaa, kun Räsä sanoi tv:ssä että jos raamattu ja suomen laki ovat jostain eri mieltä ,hän noudattaa raamattua.
Siis ministeritason ihminen tv:ssä sanoi ettei noudata suomen lakia! Ja silti istuu vielä virassaan!
Langettava tuomio tai vapauttava tuomio, KD ja PS ei tule siitä tykkäämään, koska kyse on ennakkotapauksesta.
Jos Päivi tuomitaan, tuomio täydentää rikoslain syrjintäpykäliä ja tulee koskemaan myös esim. Koraanin heiluttelijoita.
Jos Räsänen vapautetaan, on tie auki kaikkien uskontofundamentaalien julistuksille eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:Itse et tajua, että sillä on vissi ero mitä tehdään ja mitä sanotaan. Sinustakin tällä hetkellä varmasti joku puhuu peetä jossain, etkä sitä saa kitkettyä.
Lapsellista järkeilyä. Ensinnäkin sanominen on teko. Toiseksi seksuaalivähemmistöjen solvaaminen on rikoslain mukainen syrjintärikos, jopa kiihottamista kansanryhmää vastaan.
Ei teistä inceleistä mihinkään ole tässä yhteiskunnassa, kun yleissivistyksenne on noin surkea. tämä on tietoyhteiskunta, jonka jokaiselle jäsenelle on tarjottu maksuton koulutus.
Tietämättömyytesi säädöksistä ei ole lieventämisperuste. Lainsäätäjä ja oikeuslaitos lähtevät siitä, että kun lukutaito on annettu, kansalainen osaa lukea ja noudattaa lakia. Lain noudattaminen ei ole mielipidekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Saa Raamattuun perustuvasta asiasta kirjoittaa. Raamattu on Jumalan sana. Ei oikeus voi tätä kieltää, kyse on ilmaisun vapaudesta.
Ilmaisunvapaus todellakin sallii päästellä kynästä ja suusta ihan mitä tahansa paskaa, mutta rikoslaissa on määritelty rangaistavaksi monta asiaa. Eli saa olla typerä ja loukkaava, mutta siitä voi tulla rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi hyvää jos suomen sanan ja uskonnonvapaus nostettaisiin esim kaupan esteeksi. Tehän siis saatte olla mitä mieltä haluatte ja tuomita ihmisiä mutta sillä on hinta ja kansainvälinen kuva suomesta kyllä karisee jos täälä rupeaa tulemaan Kristinuskon tähden tuomioita. Meidän viiteryhmä laskee johonkin somalian ja pohjois-korean tasolle. Sitähän punikit haluaa.
Persääliö ei ole lukenut edes perustuslakia läpi. Siteeraan siitä pätkän tähän:
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että on aika iso ero noilla naurettavuuksiin vedetyillä olkiukoillasi ja sillä että päivi räsänen saa sanoa ääneen mitä raamatussa lukee ilman että joku tiukkanutturainen valtionsyyttäjä ottaa asian henkilökohtaisesti jostain syystä ja koittaa saada puoliväkisin tuomion aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsonen, miten vähän sinä tiedät. Oletko muuten tullut hylätyksi kutsunnoissa läskiyden tai mielenterveyshäiriöiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitäkin fantasioijia ja ketään ei voi estää olematta jotain mieltä. Missä määrin se sitten on konkreettinen uhka on mielenterveys ja oikeuslaitoksen harkinn
Mitä jos nyt vaan vastaisit kysymykseen? Mitä kaikkia lakeja voin uskonvapauden turvin rikkoa?
Katso lakikirjasta. Räsänen ei ole oikeuden mielestä rikkonut mitään lakia.
Kyllä päve "eroakirkosta" räsänen rikkoi useampaakin lakia mutta tuskin saa tuomiota kun vilauttaa taas jeesuskorttia.
Uskovaisille sallitaan enemmän kuin muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisunvapaus todellakin sallii päästellä kynästä ja suusta ihan mitä tahansa paskaa, mutta rikoslaissa on määritelty rangaistavaksi monta asiaa. Eli saa olla typerä ja loukkaava, mutta siitä voi tulla rangaistus.
Montako tuomiota räsäsellä sitten on? Nolla.
Joten voisit itse hillitä sitä fanaattista vimmaasi ennen kuin rikot itse jotain lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tarkennan tässä: sananvapauteen ei liity vastuuta. Vastuu kumoaisi vapauden.
Jos käytät sananvapauttasi ja julkaiset jotain jotain mistä saat tuomion, et tule tuomituksi sananvapauden käytöstä vaan rikoksesta. Tätä ei valitettavasti koulussa opeteta. Ei sitä osannut lakimieskään joka toimi oikeusministerinä ja pääsi lopulta presidentiksi.
"Itse et tajua, että sillä on vissi ero mitä tehdään ja mitä sanotaan. Sinustakin tällä hetkellä varmasti joku puhuu peetä jossain, etkä sitä saa kitkettyä."
"Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. " Turha odottaa vähemmistöiltä mitään tajuamista oman kuplan ulkopuolelle. Uhriutujia pahimmasta päästä.