Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kerro hyvÀ joulumuisto lapsuudestasi

Vierailija
14.11.2024 |

Tunnelmoidaan joulua.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kunnon kinokset. Ja kun ulkona oli pimeÀÀ, muttei mustaa, vaan yönsinistÀ. Maailma oli vain niin jÀrjettömÀn kaunis, ettÀ nousee tippa linssiin kun vain muisteleekin sitÀ.

Vierailija
22/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se kun kÀnninen pukki oksentaa naamari pÀÀssÀ ja oksennusta tulee silmÀnreistÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sain Muuttuva labyrintti-pelin. Samaa peliĂ€ pelataan nyt lasten kanssa 😊

Vierailija
24/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se, kun vanhempien kÀnniriita alkoi vasta illalla. Koko pÀivÀ oli luksusta katsella pelkkÀÀ hampaiden kiristelyÀ ja tiuskimista. Kun sitÀ aiempina ja sit jÀljempinÀ vuosina huuto alkoi jo valoisan aikaan.

Vierailija
25/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Upeat kimaltelevat postikortit. YsÀrillÀ nÀitÀ tuli vielÀ paljon sukulaisilta, tuttavilta, vanhempien kollegoilta ja yhteistyökumppaneilta ympÀri maailmaa.

Hienot ulkomaalaiset punakuoriset joulumakeiset.

Vierailija
26/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun vanhempien kÀnniriita alkoi vasta illalla. Koko pÀivÀ oli luksusta katsella pelkkÀÀ hampaiden kiristelyÀ ja tiuskimista. Kun sitÀ aiempina ja sit jÀljempinÀ vuosina huuto alkoi jo valoisan aikaan.

Sain siis koko pÀivÀn keskittyÀ vain lahjoihin ja omiin juttuihin.

Vierailija
27/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilmeisesti ollut tuhma kun sain vain paketissa risuja, tĂ€stĂ€ on valokuviakin olemassa. KyllĂ€ itketti. Vanhemmat oli aika julmia. 

HirveÀt vanhemmat.

Mutta tÀmÀn aktivoima iloisempi oma muisto. Olin pinnistellen yrittÀnyt kuukausikaupalla osata kÀyttÀytyÀ, mutta joukossa tyhmyys tiivistyi 8-10 v poikien kaveriporukassani loppusyksystÀ joulusesongin ollessa juuri alkamassa. JÀÀtiin kiinni itsellemme hengenvaarallisesta hölmöilystÀ, en kehtaa edes kertoa millaisesta. Sain kotona risusta pyllylle (ei ollut mitÀÀn jokapÀivÀistÀ meillÀ vaan rajattu kaikkein pahimpiin typeryyksiin). Ja olin raivoissani itselleni koska olin ihan sataprosenttisen varma ettÀ ainakin kaikki itseÀ aidosti kiinnostavat joululahjat jÀisi nyt saamatta. Koska sillÀ oli perinteisesti tiheÀÀn uhkailtu tottelevaisuuteen rohkaisemiseksi joka syksy.

NimipÀivÀni on joulukuussa vÀhÀn ennen joulunpyhiÀ ja sain silloin pienen lahjan ihan samalla tavalla kuin joka vuosi. Mutta siitÀkÀÀn en osannut iloita ollenkaan tai pitÀÀ sitÀ hyvÀnÀ enteenÀ, kun olin yhÀ varma etten saa jouluaattona silti mitÀÀn. Olin vÀÀrÀssÀ, sain saman verran ja yhtÀ hyviÀ lahjoja kuin edellisenÀ ja seuraavana vuonnakin.

Vierailija
28/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa

Vierailija
29/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mumma kuoli. KerrostalolĂ€hiössĂ€ oli muutenkin tunnelmaa. 

Vierailija
30/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muuten oltiin aina kotona joulu mutta ollessani noin 5v, pakattiin perhe autoon ja ajettiin kauas mummilaan. Oli siinÀ tunnelmaa mummin yksiössÀ 6 henkeÀ majoittuneena. Mutta kivaa oli ja erilaista.

Vierailija
31/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkun paisto yöllĂ€, kun sain olla ukin kanssa paistovahtina. Ja aamulla maistiaiset kinkusta, kun muut vielĂ€ oli unten mailla. 

Se haju ja sian per...seen maku on niin hirveÀ, ettÀ ei ihme ettÀ aloin vegaaniksi.

Vierailija
32/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jouluaatto. Oli saunottu, puettu paremmat vaatteet pÀÀlle ja syöty runsas ateria, ja nyt odoteltiin pukin tuloa. Pian kuuluikin ulko-ovelta kopina ja pukki saapui. Olin pitkÀÀn suvun ainut lapsi. Pukki oli itse asiassa tuttu naapurin poika. HÀn innostui jututtamaan minua ja sai höynÀytettyÀ minut jopa laulamaan. Istuin jonkun aikuisen sylissÀ ja lauloin, mutta samalla tutkistelin isoa pyykkikoria, joka oli tÀynnÀ lahjoja. PÀÀllimmÀisenÀ oli aika iso paketti. Siihen oli kirjoitettu jotakin. YhtÀkkiÀ tajusin, ettÀ paketti oli tarkoitettu minulle, sillÀ siinÀ oli minun nimeni. Laulun tahti kiintyi, mutta lauloin sen kuitenkin kokonaan. Kun sain paketin, en malttanut odottaa, vaan avasin sen heti. Voi ihanuus! Paketissa oli punainen ulkoilutakki ja oikeat hiihtohousut, yksi parhaista lahjoista koskaan. SitÀ toista, vielÀ suurempaa lahjaa en edes aluksi tajunnutkaan: olin oppinut lukemaan! Olin vÀhÀn vajaa 6-vuotias. Ja siitÀ asti olen ollut himolukija! NiistÀ joulunviettÀjistÀ minÀ olen ainoa elossa oleva. Aika monta joulua olen jo viettÀnyt yksin, omassa hyvÀssÀ seurassa. HyvÀn lukuromaanin ostan taas itselleni lahjaksi.

Vierailija
33/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VietettiinköhĂ€n me jouluja samassa perheessĂ€? 

Vierailija
34/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pandan konvehteja ja uusin Merja Jalon kirja. MeillĂ€ kaikki vetĂ€ytyi lukemaan uusia kirjojaan omiin nurkkiinsa aattona 😁

Vierailija
35/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vihasin joulua jo lapsena. Vuoden pas...in aika. 

Vierailija
36/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oltiin viettÀmÀssÀ sukujoulua pohjoisen mummulassa. Illalla sain auttaa setÀÀ sytyttÀmÀÀn jÀtkÀnkynttilÀt. Lunta oli paljon ja taivas oli tÀynnÀ tÀhtiÀ. Sitten tulivat revontulet ja ikinÀ en ennen sitÀ tai sen jÀlkeen ole nÀhnyt niin kauniita. Mummulajoulut olivat ihania. SiellÀ ei ryypÀtty tai rÀllÀtty, kuten kotona. Siksi kai pidÀn joulusta yhÀ.

Vierailija
37/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkun paisto yöllĂ€, kun sain olla ukin kanssa paistovahtina. Ja aamulla maistiaiset kinkusta, kun muut vielĂ€ oli unten mailla. 

Se haju ja sian per...seen maku on niin hirveÀ, ettÀ ei ihme ettÀ aloin vegaaniksi.

No voi sua nössöÀ. Olet oikea nössöjen                  nössö. 

Vierailija
38/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandan konvehteja ja uusin Merja Jalon kirja. MeillĂ€ kaikki vetĂ€ytyi lukemaan uusia kirjojaan omiin nurkkiinsa aattona 😁

No joo, nyt kun tarkemmin mietin niin jouluna tuli paljon hyvÀÀ lastenohjelmaa. Ja oli torttua ja piparia niin, ettÀ maha tuli kipeÀksi. Aloitin heti aamusta naitiskelun.

TĂ€ssĂ€kin sain olla omassa rauhassa ja tuijottaa telkkua. 

Vierailija
39/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun kÀnninen pukki oksentaa naamari pÀÀssÀ ja oksennusta tulee silmÀnreistÀ.

Oliko oksennuksessa makkaranpaloja? Puhuiko pukki afrikkaa ennen vahinkoa? No puhu nyt pukille, taisi olla keksitty juttu. 

Vierailija
40/119 |
14.11.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun eno "jormatti" kunnolla saunassa.

M38

Taidat olla melko yksinÀinen.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn kaksi seitsemÀn