Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa kännykät kuntosalilla!

Vierailija
14.11.2024 |

Ihmisillä se 1 min tauko on nykyään 5-10 min kun pitää sarjojen välissä istua siinä laitteessa ja selata somea.

Tämä on myös hyvä kännykkäriippuvuustesti. Ellet pysty edes yhden kuntosalitreenin ajan olemaan ilman kännykkää, olet todella pahassa kännykkäkoukussa olisi paras hakeutua hoitoon!

Itse jätän kännykän aina pukuhuoneen kaappiin.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykkä mukana salilla. Siinä on mun musiikit + saliohjelma. Mutta en sarjataulolla räplää puhelinta kuin korkeintaan sen verran, että päivitän saliohjelmaan sarjapainoja.

Mutta siis 1 min tauko on aika lyhyt, jos tekee oikeasti kovaa treeniä. Sarjatauko saisi ihan hyvin olla 2-3 min, jopa pidempi.

Onkohan päässä vikaa, jos ei muista saliohjelmaa?

Vierailija
102/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua raivostuttaa kännykät kuntosalin pukuhuoneessa. Aina saa olla varomassa ettei pukeutuessaan päädy alastomana jonkun teinin snapchattiin. Usein menen pukeutumaan pukuhuoneen vessaan kun ihmisillä ei ole mitään tajua miten puhelimiaan käyttävät muiden aikana vaikka pukuhuoneessa on kuvauskielto.

Itsellä on salilla puhelin mukana treeniohjelman ja musiikin takia. Lisäksi tulee katsottua noita ohjevideoita että mites tämä liike nyt menikään. Ja pitkät tauot täälläkin 2-3 min raskailla painoilla tehdessä.

Kaikenlainen turha laitteiden varailu, laitteisiin nojailu, kuulumisten vaihto tms on toki ärsyttävää. Enemmän eläkeläiset tätä tekee. Itsellä taas tiukempi aikataulu treeniin niin välillä saa käydä useamman kerran kurkkimassa että vapautuuko tietty laite/alue. Joskus jää sitten osa liikkeistä tekemättä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee niin eipä innosta aloittaa kuntosaliharrastusta. 

Vierailija
104/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee niin eipä innosta aloittaa kuntosaliharrastusta. 

Niin. Jotkut kuntosaliyritykset haluavat vain rahaa ja siksi niillä on leväperäinen suhtautuminen kännykän käyttöön. Muutaman epäasiallisen kännykänkäyttäjän oikeudet ovat tärkeämmät kuin oikeasti kuntoa kohottavan oikeudet.

Vierailija
105/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina syytetään nuoria, olen itse jo boomeri ikäinen. Seurasin yksi päivä salilla minuakin vanhempaa naista. Ensin hän seisoi kuntopyörän edessä känny kädessä noin viisi minuuttia, siis nojaten fillariin. Loppuaika menikin eri laitteissa istuessa känny kädessä.

Olenkohan se vanhempi nainen joka katsoi ohjevideota miten se kuntopyörä toimii? 

Äly hoi. Pitää kysyä muilta, miten laite toimii.

Vierailija
106/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykkä mukana salilla. Siinä on mun musiikit + saliohjelma. Mutta en sarjataulolla räplää puhelinta kuin korkeintaan sen verran, että päivitän saliohjelmaan sarjapainoja.

Mutta siis 1 min tauko on aika lyhyt, jos tekee oikeasti kovaa treeniä. Sarjatauko saisi ihan hyvin olla 2-3 min, jopa pidempi.

Onkohan päässä vikaa, jos ei muista saliohjelmaa?

Mulla ainakin on sen verran huono muisti, että en muista saliohjelmaa ulkoa. Käytän sovellusta ja treeni on joka kerralla hieman erilainen. Välillä joudun tarkistelemaan ohjevideoilta oikeaa tekniikkaa ja lisäksi sovellus näyttää kellossa sarjatauon pituuden, merkkaan siihen myös käyttämäni painot ja tekemäni toistot. Eli päässähän se vika varmasti on, kun joudun kännykkää käyttämään tuohon.

Enemmän tässäkin keskustelussa nyt tuntuu häiritsevän turha istuskelu ja laitteiden varaaminen. Silloin voi mennä kysymään, teetkö tässä vielä pitkään tai saanko tulla välissä tekemään. Itseänikin ärsyttää salilla hyvinkin moni asia, mutta toisia ihmisiä on vain jotenkin koetettava sietää, kun tällaisen harrastuksen on valinnut. 

Vierailija
107/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä katsoo kännyst liikesarjoja vaikka yt kautta. Ei se haitallist oo se räpläys. 

Vierailija
108/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yök....... miettikää miten likaisia suurin osa ihmisten puhelimista on. Miksi ihmeessä se pitää olla mukana?

Vierailija
109/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni puhdistaa/ desinfioi puhelimensa joka päivä? Ei tarvitse ihmetellä miksi kaikki taudit leviää. Ei puhdisteta puhelinta eikä pestä käsiä.

Vierailija
110/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni puhdistaa/ desinfioi puhelimensa joka päivä? Ei tarvitse ihmetellä miksi kaikki taudit leviää. Ei puhdisteta puhelinta eikä pestä käsiä.

Mun ia ja hikistä perse ttä hangattu, sitten koskettu kaikki välineet ja puhelinta räplitty. Pask a leviää. Ja jotkut lähtevät salilta ilman käsien pesemistä. 

Vierailija
111/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi yök....... miettikää miten likaisia suurin osa ihmisten puhelimista on. Miksi ihmeessä se pitää olla mukana?

Niinpä. Samoilla käsillä räävitään vuoronperään puhelinta ja treenilaitteita, joita on päivän aikana käyttäneet ties kuinka monet.

Itse pesen huolella kädet salilta poistuessa, mutta kuinka moni pesee kädet juuri salille mentäessä pukuhuoneessa?

Vierailija
112/116 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto pukuhuoneisiin ja muihin vastaaviin!  Uimahallit    jne. 

Vierailija
113/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit kävelevät kännykkä kädessä joka paikassa. Kuntosali ei ole poikkeus. 

Vierailija
114/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee "oikeasti kovaa treeniä" vaan urheilijataustaisena treenaan kuten treenaan voimakestävyyspainotteisesti. Naurattaa kyllä sinunlaisesi, jotka tekee jotain "ohjelmaa" ja rasvaprosentti enemmän kuin Becel-rasialla.

Parhaita ne ns. isot miehet jotka tekee maastavetoa jollain tuhannella kg:lla, mutta kaljamahan koko on sellainen, että sillä ruokkisi koko Afrikan.

Oluella oli tärkeä osa ihmisten elämässä jo muinaisessa egyptissä, mutta vähättele vaan!

Vierailija
115/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää salilla kännykkää lähellään ja vilkuilee sitä koska siinä on heidän on saliohjelmansa ja/tai sitten seuraavat aikaa koska tekevät jotain liikkeitä ja/tai pitävät taukoja tietyn ajan. Joku voi tietysti taukojensa aikana myös selata nettiä, mutta sekään tuskin häiritsee muita normaaleja salilla kävijöitä. Minä en usein edes huomaa mitä muut puuhasvat salilla, sillä keskityn siellä lähinnä omiin tekemisiini niin kuin useimmat kuntosalilla kävijät tekevät.

Vierailija
116/116 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuutin tauko on ihan liian lyhyt. Kellota joskus itse oma taukosi. Tauon pitäisi olla 2-3min joka sarjan välissä. Se tuntuu pitkältä jos siinä vieressä seisoo ja vartoo. Mutta lihas ei ehdi muuten palautua ja maksimikuormien nostaminen ei ole mahdollista. Sun kaltaiset mikkihiiret, jotka tulee salille kofeiinipäissään riehumaan jonkun just ostetun pre-workout juoman jälkeen on sitä kaikkein spedeintä osastoa. Just sitä osastoa joka kuvittelee että saliharjoittelussa pitää tulla hiki ja jotka hiihtää pitkin kuntosalia jotkut faking juoksutennarit jalassa.

Niillä salimuijilla ei ole niin isot painot, että tauon pitäisi olla 2-3minuuttia. 

Palautuksen pituus ei riipu painon koosta vaan painon koosta suhteessa nostajan voimiin sekä sarjan kokonaiskuormasta. Ei varmaan perus salimuijan nostovoima ole mikään 140 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan