Raivostuttaa kännykät kuntosalilla!
Ihmisillä se 1 min tauko on nykyään 5-10 min kun pitää sarjojen välissä istua siinä laitteessa ja selata somea.
Tämä on myös hyvä kännykkäriippuvuustesti. Ellet pysty edes yhden kuntosalitreenin ajan olemaan ilman kännykkää, olet todella pahassa kännykkäkoukussa olisi paras hakeutua hoitoon!
Itse jätän kännykän aina pukuhuoneen kaappiin.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutin tauko on ihan liian lyhyt. Kellota joskus itse oma taukosi. Tauon pitäisi olla 2-3min joka sarjan välissä. Se tuntuu pitkältä jos siinä vieressä seisoo ja vartoo. Mutta lihas ei ehdi muuten palautua ja maksimikuormien nostaminen ei ole mahdollista. Sun kaltaiset mikkihiiret, jotka tulee salille kofeiinipäissään riehumaan jonkun just ostetun pre-workout juoman jälkeen on sitä kaikkein spedeintä osastoa. Just sitä osastoa joka kuvittelee että saliharjoittelussa pitää tulla hiki ja jotka hiihtää pitkin kuntosalia jotkut faking juoksutennarit jalassa.
Ei ole liian lyhyt. Oikean pituinen tauko on sen verran, että voi tehdä uuden sarjan ja se voi treenin tyypistä riippuen olla vaikka alle minuutin. Ja mitkä ihmeen maksimikuormat? Voimaharjoittelua on useaa eri tyyppiä. Kaikki salitreenaaminen kun ei ole sitä, että saa nostetua
Tyyppi tuntui myös olettavan, että kaikki muutkin tekevät ammattimaista lihasmassan kasvatusta steroideineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen musiikkia ja saliohjelma on äpissä puhelimessa. Minulla on myös lapsia jotka soittelee. Ihan saat rauhassa vittuuntua. Ei sinulla ole mikään suurempi oikeus olla salilla kun minä, vaan koska olet päättänyt pitää puhelin kaapissa.
Sinulla ei ole oikeutta haitata muiden treeniä istumalla laitteissa minuttitolkulla puhelinta selaillen. Minullakin on lapsia eikä niiden tarvitse juuri silloin "soitella" kun olen salilla. Sano niille, että älkää soitelko! Kuinkahan tästäkin selvittiin 80-luvulla kun ei ollut kännyköitä?
Anna mä arvaan, ettei sulla ole selkärankaa mennä edes kysymään että hei anteeksi, saako tehdä välissä omaa treeniä? Olen kysynyt, eikä ole koskaan aiheuttanut mutinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen musiikkia ja saliohjelma on äpissä puhelimessa. Minulla on myös lapsia jotka soittelee. Ihan saat rauhassa vittuuntua. Ei sinulla ole mikään suurempi oikeus olla salilla kun minä, vaan koska olet päättänyt pitää puhelin kaapissa.
Sinulla ei ole oikeutta haitata muiden treeniä istumalla laitteissa minuttitolkulla puhelinta selaillen. Minullakin on lapsia eikä niiden tarvitse juuri silloin "soitella" kun olen salilla. Sano niille, että älkää soitelko! Kuinkahan tästäkin selvittiin 80-luvulla kun ei ollut kännyköitä?
Anna mä arvaan, ettei sulla ole selkärankaa mennä edes kysymään että hei anteeksi, saako tehdä välissä omaa treeniä? Olen kysynyt, eikä ole koskaan aiheuttanut mutinoita.
Sinulla taas ei ole selkärankaa jättää kännykkää kaappiin.
Helppo ratkaisu: treenaa vapailla painoilla, älä laitteilla. Ja niiden taukojen pitääkin olla 2-3 minuuttia, jos nostaa sellaisia painoja, joilla lihasmassa kasvaa.
No... mulla on treeniohjelma kännykässä ja merkkaan sinne ylös, mitä on tullut tehtyä. Lisäksi kuuntelen treenatessa musiikkia tai podcastia kännykältä. Jos tarkistan googlesta, että miten joku liike tulikaan tehdä. Eli en todellakaan ole jättämässä puhelinta pukukoppiin! Mun puolesta voi ärsyyntyä ihan rauhassa siitä.
No miulla on tauot 4 minsaa, kun teen maksimivoimaa tällä hetkellä. Katon siitä puhelimesta sekä mun ohjelman ja merkkaan painot jne siihen ja myös katon tauon puhelimen ajastimella. En siis kyllä mitään somea räplää, vaan tuijotan kun sekkari juoksee :D
Minuutin tauko on kyllä aika lyhyt. Toki jos tekee pienillä painoilla ja pitkähköjä sarjoja, niin sitten (esim. 3 * 15 sarjat). Mutta jos tekee niitä perinteisiä 8 - 10 tai 10 - 12 * 3 sarjoja, niin pari minuuttia on parempi tauko.
Mutta en kyllä oo omalla salilla edes huomannut, että porukka jumittaisi mitenkään. Päin vastoin ihmettelen kun ne minusta pitää vähän turhankin lyhyitä taukoja, mikä siten näkyy siinä että hyvin usealta tekniikka hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu: treenaa vapailla painoilla, älä laitteilla. Ja niiden taukojen pitääkin olla 2-3 minuuttia, jos nostaa sellaisia painoja, joilla lihasmassa kasvaa.
Juu, mutta kun kaikki eivät ole kasvattamassa lihasmassaa. Samalla tavalla on olemassa sprinttereitä ja pitkää matkaa juoksevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kännykkä mukana salilla. Siinä on mun musiikit + saliohjelma. Mutta en sarjataulolla räplää puhelinta kuin korkeintaan sen verran, että päivitän saliohjelmaan sarjapainoja.
Mutta siis 1 min tauko on aika lyhyt, jos tekee oikeasti kovaa treeniä. Sarjatauko saisi ihan hyvin olla 2-3 min, jopa pidempi.
En tee "oikeasti kovaa treeniä" vaan urheilijataustaisena treenaan kuten treenaan voimakestävyyspainotteisesti. Naurattaa kyllä sinunlaisesi, jotka tekee jotain "ohjelmaa" ja rasvaprosentti enemmän kuin Becel-rasialla.
Aika ylimielinen paskiainen siellä. Joku kuule saattaa treenata siellä salilla just laskeakseen sitä rasvaprosenttiaan tai itse esim teen fysioterapeutin määräämää ohjelmaa vamm
En tiedä muiden vammoja, mutta tiedän oman infektioriskini ja jos ihminen ei osaa tilannetta maskista päätellä niin saa mun puolesta hajota omaan k-päisyyteensä. Salilla ei varmasti kovin montaa muuta immuunipuutteista ole paikan päällä enkä ala siivota laitetta toisen jäljiltä, kun toinen ei sitä kuitenkaan älyä itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No miulla on tauot 4 minsaa, kun teen maksimivoimaa tällä hetkellä. Katon siitä puhelimesta sekä mun ohjelman ja merkkaan painot jne siihen ja myös katon tauon puhelimen ajastimella. En siis kyllä mitään somea räplää, vaan tuijotan kun sekkari juoksee :D
Minuutin tauko on kyllä aika lyhyt. Toki jos tekee pienillä painoilla ja pitkähköjä sarjoja, niin sitten (esim. 3 * 15 sarjat). Mutta jos tekee niitä perinteisiä 8 - 10 tai 10 - 12 * 3 sarjoja, niin pari minuuttia on parempi tauko.
Huvittaa sinunlaisesti "valmentajat", jotka eivät kuitenkaan ymmärrä mistään muusta mitään kuin maksimien nostamisesta eikä etenkään kestävyyslajien voimaharjoittelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on mielestäni hyvistä tavoista. Jos et tee treeniä, pois laitteelta. Ihmisten ei pitäisi joutua kysymään erikseen, vaan kun olet valmis, lähdet pois ja muualle näpyttelemään puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en kyllä oo omalla salilla edes huomannut, että porukka jumittaisi mitenkään. Päin vastoin ihmettelen kun ne minusta pitää vähän turhankin lyhyitä taukoja, mikä siten näkyy siinä että hyvin usealta tekniikka hajoaa.
Oikea tauko on sellainen, että lihakset ovat valmiita seuraavaan sarjaan. Sinulla se voi jossain treenissä olla sen mitä se sinulla on ja jollakin toisella se voi hänen treenissä olla jotain muuta. Yleinen virhe mitä tehdään on liian pitkät tauot.
Vierailija kirjoitti:
Laitevemputtajien ja vapaapainoilla treenaavien välillä näyttäisi olevan aika iso ero käytöksessä. En ole koskaan törmännyt typerään käytökseen vapaapainoilla treenaavien keskuudessa. Ei ole vaikea arvata mitä leiriä tauoista nillittävät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta kun kaikki eivät ole kasvattamassa lihasmassaa. Samalla tavalla on olemassa sprinttereitä ja pitkää matkaa juoksevia.
Aina kun mies menee salille niin tarkoituksena on "nostaa satanen penkiltä". Jaksavat treenata jonkin aikaa ja sitten homma jää siihen. Tai sitten saa jonkun olkapäävamman. Mitään muuta treeniä ei suostuta tekemään kun se on ihan vihervassaria ja halutaan näyttää Bull Mentulalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitevemputtajien ja vapaapainoilla treenaavien välillä näyttäisi olevan aika iso ero käytöksessä. En ole koskaan törmännyt typerään käytökseen vapaapainoilla treenaavien keskuudessa. Ei ole vaikea arvata mitä leiriä tauoista nillittävät ovat.
Teen itse molemmilla. Tuokin on taas ihan soopaa jakaa ihmiset kahteen kastiin vähän kuin pyöräilijät ja autoilijat.
Mulla on kännykkä aina treeneissä, siinä on ohjelmani ja pidän tauot sen avulla. Sarjojen välissä en jää varaamaan laitetta tai painoja, vaan odotan vieressä. Moni muukin toimii käymälläni salilla näin, ja hyvin toimii.
Salilla missä itse käyn käy monenlaista ja eri ikäistä kuntoilijaa. Osa treenaa maksimi voimaa ja lihaskasvua, osa on siellä fysioterapeutin suosituksesta, jotkut ylläpitävät lihaskuntoa... Hyvin mahdutaan samoihin tiloihin.
A. Tauko pitää olla 2min
B. Siinä on musiikit
C. Keskity omaan treeniin äläkä muiden kännyköihin
Vierailija kirjoitti:
A. Tauko pitää olla 2min
B. Siinä on musiikit
C. Keskity omaan treeniin äläkä muiden kännyköihin
Sinähän itse tässä keskityt nyt muiden treeniin, jos heilläkin pitäisi tauon olla jostain syystä tasan 2 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa sinunlaisesti "valmentajat", jotka eivät kuitenkaan ymmärrä mistään muusta mitään kuin maksimien nostamisesta eikä etenkään kestävyyslajien voimaharjoittelusta.
En mie oo valmentaja :) Kirjoitin, että että tällä hetkellä teen maksimivoimaa. Miulla on tapana pitää yllä vaihtelua, mutta nyt mulla on tosiaan meneillään maksimivoimaharjoittelu. Pitää koettaa tapella premenopaussia vastaan ja siinä tämä treeni on hyvä. Olen tehnyt kyllä muutakin, eli ymmärrän kyllä että ihminen voi treenata toisellakin tapaa.
Kirjoitin myös, että ymmärrän kyllä ne lyhyetkin tauot. Mutta en kyllä sen kustannuksella, että sitten tekniikka hajoaa. Toki noilla tyypeillä on muutenkin tapana semmoinen egonostelu. Miehet on vähän semmosia, että tehdään tekniikan kustannuksella, että saadaan kiloja. Aina ei haittaa, eihän se voima kehity jos ei vähän revi, mutta jos jo toisen sarjan puolivälissä näyttää siltä että viimesiä mennään, niin silloin on asiat pielessä.
Oon kyllä miettinyt, että ois kiva opiskella PT:ksi, mutta kun olen keski-ikäinen ja hieman pyöreä nainen, niin mä en usko että kukaan mua pitäisi uskottavana, vaikka miten hyvin olisin asioista perillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mies menee salille niin tarkoituksena on "nostaa satanen penkiltä". Jaksavat treenata jonkin aikaa ja sitten homma jää siihen. Tai sitten saa jonkun olkapäävamman. Mitään muuta treeniä ei suostuta tekemään kun se on ihan vihervassaria ja halutaan näyttää Bull Mentulalta.
Sata kiloa penkkipunnerruksessa ei todellakaan ole mikään voimailijan tai kehonrakentajan maksimitulos. Enemmänkin lämmittelypaino.
Ja ei Mentulan kokoiseksi tulla penkkipunnerrusta tekemällä. Enemmän ne ovat maastavedon ja takakyykyn kaltaiset raskaat moninivelliikkeet, joita voimailijat ja kehonrakentajat eniten treenaavat.
Juuri näiden takia tämä uutinen ei yllätä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f087064e-e44c-40fb-8d54-4da03fe6fb5b