Raivostuttaa kännykät kuntosalilla!
Ihmisillä se 1 min tauko on nykyään 5-10 min kun pitää sarjojen välissä istua siinä laitteessa ja selata somea.
Tämä on myös hyvä kännykkäriippuvuustesti. Ellet pysty edes yhden kuntosalitreenin ajan olemaan ilman kännykkää, olet todella pahassa kännykkäkoukussa olisi paras hakeutua hoitoon!
Itse jätän kännykän aina pukuhuoneen kaappiin.
Kommentit (116)
Kävin historian hämärissä Stockan Motivuksessa, jossa valtaosa naisista ymmärsi jättää puhelimen pois treenitiloista. Pidin paikasta.
Amatööri. Kännyä tarvii, musaa bluetoothilla. Antaa lisää tehoa. Mutta, älkää jääkö laitteeseen sarjatauolla, alokkaat. Ja jos on pakko surffata netissä, niin älkää häiritkö muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa purkaa mun maastavetokuorman itselleen sopivaksi taukoni välissä, niin be my guest. Yleensä saleilla tankoja ja painoja riittää. Laitteisiin en ole koskenut sen jälkeen kun kuntouduin työtapaturmasta. Tapelkaa niistä keskenänne.
Aina saa tulla laitteilla väliin tekeen jos haluaa. Tankojumpissa oon luottanu siihen ettei perussalilla muilla mene painot ihan samalle sektorille. Jos menee niin tervetuloa, olisi kivaa vertailla tekniikoita ja suoritusta.
Ehkä olet tulkinnut väärin, sillä monella on saliohjelma puhelimessa ja siksi sitä puhelinta vilkuilevat ja mitä väliä sillä jos joku taukojen aikana selaa omasta puhelimestaan vaikka muuten vaan nettiä. Sali on paikka missä keskitytään omiin eikä toisten ihmisten tekemisiin. Siitä voi salilla kyllä huomauttaa jos jotkut unohtuvat turhan pitkäksi aikaa joihinkin laitteille juoruamaan kaverin kanssa .
AP:n aloituksesta päätellen on paljon jalompaa patsastella kuntosalilaitteen vieressä seiniä tuijotellen sarjatauolla kuin että selaisi puhelinta siinä samalla.
Tosin, mä kyllä just tuijottelen niitä seiniä sarjatauolla ja puhelin on jossain sivummalla, ellei sitten ole tarvetta päivittää saliohjelmaan painoja tai säätää musiikkeja. Mutta pääsääntöisesti kosken puhelimeen vain, kun siirryn suorituspaikalta toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kävin historian hämärissä Stockan Motivuksessa, jossa valtaosa naisista ymmärsi jättää puhelimen pois treenitiloista. Pidin paikasta.
Joo, sama. Kiva paikka oli ja kivat ohjaajat.
Saleissa on eroja, kannattaa valita sellainen aika esim että käy vamhempaa väkeä ainaki täällä esimerkiksi uimahallin sali aamusta on selkeästi sellainen, ei näy kännyköitä... sitten on voimailuun erikoistuneita saleja ja niissä treenataan ihan oikeasti. Ne halvimmat salit ovat kaikista huonoimpia, kun sinne todella tullaan tekemään somea eikä kuntoilemaan...
öö..jaa.
Itse sarjojen välissä vaihtelen musiikkia, hoidan työasioita jne. ELi antakaa minun olla ihan omassa rauhassani salilla.
Ikävä, jos pahoitatte mielenne.
Vierailija kirjoitti:
Minuutin tauko on ihan liian lyhyt. Kellota joskus itse oma taukosi. Tauon pitäisi olla 2-3min joka sarjan välissä. Se tuntuu pitkältä jos siinä vieressä seisoo ja vartoo. Mutta lihas ei ehdi muuten palautua ja maksimikuormien nostaminen ei ole mahdollista. Sun kaltaiset mikkihiiret, jotka tulee salille kofeiinipäissään riehumaan jonkun just ostetun pre-workout juoman jälkeen on sitä kaikkein spedeintä osastoa. Just sitä osastoa joka kuvittelee että saliharjoittelussa pitää tulla hiki ja jotka hiihtää pitkin kuntosalia jotkut faking juoksutennarit jalassa.
Niillä salimuijilla ei ole niin isot painot, että tauon pitäisi olla 2-3minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teitä kiinnostaa muiden treenit enempi kuin omat treenit?
Omat treenit kiinnostavat enemmän. Ei pääse tekemään treeniä, kun laiskat nettiriippuvaiset istuvat laitteissa.
Vierailija kirjoitti:
öö..jaa.
Itse sarjojen välissä vaihtelen musiikkia, hoidan työasioita jne. ELi antakaa minun olla ihan omassa rauhassani salilla.
Ikävä, jos pahoitatte mielenne.
Mene tekemään työasiat käytäville, pukuhuoneeseen tai lepotuolille. Puhu puhelusi muualla kuin kuntoilualueella. Vähän järkeä puhelinkulttuuriin.
Salin ympärillä on 3 pokestoppia, pitää ne pyöräyttää 5 minuutin välein, että saa lahjoja. Ja ne sitten lähettää kavereille. Selfieitä en ota muutenkaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen musiikkia ja saliohjelma on äpissä puhelimessa. Minulla on myös lapsia jotka soittelee. Ihan saat rauhassa vittuuntua. Ei sinulla ole mikään suurempi oikeus olla salilla kun minä, vaan koska olet päättänyt pitää puhelin kaapissa.
Puhutaan puhelusi muualla. Toisilla on niin isot painot, että suoritukseen pitää keskittyä. Lapsi -äiti jorinat, ja muut puhelut, ovat kanssatreenajille vaarallisia.
No mulla on pt:n laatima saliohjelma puhelimessa Step2Fit ohjelmassa. Eli jokaisen sarjan jälkeen kirjaan sinne, minkä liikkeen, millä painoilla ja millä toistoilla tein. Lisäksi ohjelmassa on kätevä ajastin, jolla voi ajastaa sarjojen välisen tauon. Siksikin aina otan puhelimen esiin, koska pt on korostanut, että se vähintään 90 sekuntia pitäisi malttaa pitää taukoa että kehitystä tapahtuu.
Mutta ei mua kyllä ainakaan kiinnosta yhtään, jos muut selailee vaikka someakin tai mitä vaan siellä. Keskityn omiin tekemisiini. Muutenkin ainoat, jotka joskus salilla häiritsee, on teinit, jotka ei ole siellä kunnolla treenaamassa, vaan maleksii pariskuntina tai porukoina, ja varaa laitteita tarpeettoman pitkään pois muilta treenaajilta. Tai kiusallisesti halailee ja pussailee jossain nurkassa - miksi tulla julkiselle paikalle sellaista tekemään, ei kuulu kuntosalille.
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa odottaa jonkun laitteen vapautumista kun tyyppi vain räplää puhelintaan siinä.
Voi sanoa "voit räplätä puhelintasi jossain muualla!"
Ne kasvattavat samalla emännänkyttyrää.
Puhelin on ollut mukana puhtaasti funktionaalisista syistä, taukojen pituudet, monesko sarja menossa, mitä seuraavaksi / vielä ohjelmassa tänään. Auttaa tällaista hajamielistä kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Ne kasvattavat samalla emännänkyttyrää.
Ja tyhjentävät aivokapasiteettia. Äo alas, ja nopeasti.
Miksi teitä kiinnostaa muiden treenit enempi kuin omat treenit?