Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttaa kännykät kuntosalilla!

Vierailija
14.11.2024 |

Ihmisillä se 1 min tauko on nykyään 5-10 min kun pitää sarjojen välissä istua siinä laitteessa ja selata somea.

Tämä on myös hyvä kännykkäriippuvuustesti. Ellet pysty edes yhden kuntosalitreenin ajan olemaan ilman kännykkää, olet todella pahassa kännykkäkoukussa olisi paras hakeutua hoitoon!

Itse jätän kännykän aina pukuhuoneen kaappiin.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä salilla ollessani katsoin ympärilleni ja joka ikinen, siis kaikki, istuivat laitteessa puhelin kourassa niskat kenossa. Se oli surullinen näky. Vaikka salilla käyttäisi puhelinta vain musiikin kuunteluun tai tulosten merkkaamiseen, tekisi varmasti hyvää olla ilman. Tulokset voi kirjata paperillekin, ihan kynällä. 

Vierailija
62/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina syytetään nuoria, olen itse jo boomeri ikäinen. Seurasin yksi päivä salilla minuakin vanhempaa naista. Ensin hän seisoi kuntopyörän edessä känny kädessä noin viisi minuuttia, siis nojaten fillariin. Loppuaika menikin eri laitteissa istuessa känny kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ja myös muuallakin etenkin busseissa ja junissa !!!!!! Mikä meteli !!!!! Eikö voi nyt laittaa ne kaikki älylaitteet ÄÄNETTÖMÄLLE, kun olet julkisissa kulkuvälineissä ja muutenkin ???? Itsellä nää 2 on 99,5 %:sti äänettömällä kaikkialla. Jos haluan äänen, laitn kuulokkeet korviin ja annan mennä. Siten se meteli ei häiritse ketään. Helppoa. 

Vierailija
64/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykkä mukana salilla. Siinä on mun musiikit + saliohjelma. Mutta en sarjataulolla räplää puhelinta kuin korkeintaan sen verran, että päivitän saliohjelmaan sarjapainoja.

Mutta siis 1 min tauko on aika lyhyt, jos tekee oikeasti kovaa treeniä. Sarjatauko saisi ihan hyvin olla 2-3 min, jopa pidempi.

En tee "oikeasti kovaa treeniä" vaan urheilijataustaisena treenaan kuten treenaan voimakestävyyspainotteisesti. Naurattaa kyllä sinunlaisesi, jotka tekee jotain "ohjelmaa" ja rasvaprosentti enemmän kuin Becel-rasialla.

Taidat olla sellainen hassu "urheilutaustainen" joka vetää jumppakepillä mukaraskasta treeniä ja pyyhit hikikarpaloa pienellä nenäliinalla?

Vierailija
65/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on omat kuntovehkeet kotona niin itsestään kuvia ottavat some-pellet eivät hypi silmille. 

Vierailija
66/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo ratkaisu: treenaa vapailla painoilla, älä laitteilla. Ja niiden taukojen pitääkin olla 2-3 minuuttia, jos nostaa sellaisia painoja, joilla lihasmassa kasvaa.

Juu, mutta kun kaikki eivät ole kasvattamassa lihasmassaa. Samalla tavalla on olemassa sprinttereitä ja pitkää matkaa juoksevia.

Aina kun mies menee salille niin tarkoituksena on "nostaa satanen penkiltä". Jaksavat treenata jonkin aikaa ja sitten homma jää siihen. Tai sitten saa jonkun olkapäävamman. Mitään muuta treeniä ei suostuta tekemään kun se on ihan vihervassaria ja halutaan näyttää Bull Mentulalta.

Sata kiloa penkkipunnerruksessa ei todellakaan ole mikään voimailijan tai kehonrakentajan maksimitulos. Enemmänkin lämmittelypaino.

Ja ei M

Ei olekaan. Mutta todella pieni osa salikävijöistä on voimailijoita tai kehonrakentajia.

Kyllä 100kg penkistä (etenkin sarjapainona, esim 3x6) on tavalliselle treenaajalle äärimmäisen kova tulos. Siis sellaiselle, jonka liikunnassa sali on vain osa treenejä pari kertaa viikossa.

Jos taas puhutaan ihmisestä jonka pääasiallinen liikunta on kuntosalia ja sitä tehdään tavoitteellisesti 3-5 kertaa viikossa, niin kyllä, silloin satanen menee lämmittelypainona jo muutaman kuukauden tai viimeistään parin vuoden jälkeen, mikäli kyseessä on mies, suhteellisen nuori ja pysyy terveenä ja ehjänä.

Vierailija
67/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä kohtaa lauseesta "mä en jää sarjatauoilla jumittamaan siihen laitteeseen" et ymmärtänyt

Lueppa uudestaan se kommenttisi, varsinkin kohta mitä kirjoitit tuon jälkeen ja mieti uudestaan mitä sinä et ymmärtänyt.

Vierailija
68/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun joku kertoo pelkäävänsä kuntosalin aloittamista ja mitä muut hänestä ajattelevat, niin tavataan rauhoitella että ei siellä salilla kukaan katso ja kaikkia kiinnostaa pelkästään se oma ohjelmansa. Valitettavasti tästä aloituksesta ja monista kommenteista tulee kyllä taas sellainen olo että kyllä kiinnostaa ja vahditaan niin perkeleesti. Kerrostalokyttääjät ovat näemmä levittäytyneet kuntosaleillekin ja ylpeilevät sillä ettei treeniin kuulu ollenkaan taukoja ja puhelimen sijaintiinkiin liittyy jokin ylemmyydentunto.

Vierailija
69/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tissi, perse, huuli muijat vtuttaa! Vesipullo kädessä ja toisessa puhelin, istutaan laitteissa ja otetaan kuvia ja hörpitään vettä. Painuisivat vtuun sieltä keikistelemästä että ihmiset saa treenata. 

Tämä! 

Vierailija
70/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rämpytän treenitauoilla Duolingoa. Yksi "lesson" on usein riittävän pitkä, että pystyy vetämään toisen setin painoja. Näppärää että kiireisessä elämässä saa lyötyä kaksi omaa hyvinvointia parantavaa juttua kerralla.

Vierailija
71/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kännykkä mukana salilla. Siinä on mun musiikit + saliohjelma. Mutta en sarjataulolla räplää puhelinta kuin korkeintaan sen verran, että päivitän saliohjelmaan sarjapainoja.

Mutta siis 1 min tauko on aika lyhyt, jos tekee oikeasti kovaa treeniä. Sarjatauko saisi ihan hyvin olla 2-3 min, jopa pidempi.

En tee "oikeasti kovaa treeniä" vaan urheilijataustaisena treenaan kuten treenaan voimakestävyyspainotteisesti. Naurattaa kyllä sinunlaisesi, jotka tekee jotain "ohjelmaa" ja rasvaprosentti enemmän kuin Becel-rasialla.

Jos joku tulee salille ja treenaa, se on jo suoritus

Voit nauraa kotona vaikka telkkarin ääressä

Vierailija
72/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina syytetään nuoria, olen itse jo boomeri ikäinen. Seurasin yksi päivä salilla minuakin vanhempaa naista. Ensin hän seisoi kuntopyörän edessä känny kädessä noin viisi minuuttia, siis nojaten fillariin. Loppuaika menikin eri laitteissa istuessa känny kädessä.

Olenkohan se vanhempi nainen joka katsoi ohjevideota miten se kuntopyörä toimii? 

Vierailija
73/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mielessäni Fingerpori-stripin, missä kävelevät kännykätkin ovat aloittaneet kuntosalilla käymisen ja muut katsovat heitä paheksuen.

Vierailija
74/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisilla ne kuvaustelineet aina mukana että saavat varmasti persseen hyvin kuvaan kun kyykkäilevät?

Vierailija
75/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... mulla on treeniohjelma kännykässä ja merkkaan sinne ylös, mitä on tullut tehtyä. Lisäksi kuuntelen treenatessa musiikkia tai podcastia kännykältä. Jos tarkistan googlesta, että miten joku liike tulikaan tehdä. Eli en todellakaan ole jättämässä puhelinta pukukoppiin! Mun puolesta voi ärsyyntyä ihan rauhassa siitä.

Samoin, treeniohjelma, ohjeet ja musiikit on puhelimessa, en jätä jatkossakaan puhelinta koppiin. Olen käynyt vuosikaudet erilaisilla saleilla, eikä ole kenenkään puhelimen käyttö niin paljon vielä häirinnyt, että olisin siitä häiriintynyt. 

Jos jollakin on aikaa kytätä toisten treeniä ja puhelimen käyttöä, ei tämän kyttääjän oma treeni silloin ole tarpeeksi tehokas, eli keskitytään jokainen vaan siihen omaan tekemiseen, kiitos. 

Vierailija
76/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan tästäkin selvittiin 80-luvulla kun ei ollut kännyköitä?

Tästä on hyvä meemikuva kun Schwarzenegger tekee raakaa penkkipunnerrusta 80-luvulla, ja viereisessä kuvassa nykyaikaiset salitreenaajat istuu niska lytyssä puhelimien kanssa laitteissa.

Vierailija
77/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joku kertoo pelkäävänsä kuntosalin aloittamista ja mitä muut hänestä ajattelevat, niin tavataan rauhoitella että ei siellä salilla kukaan katso ja kaikkia kiinnostaa pelkästään se oma ohjelmansa. Valitettavasti tästä aloituksesta ja monista kommenteista tulee kyllä taas sellainen olo että kyllä kiinnostaa ja vahditaan niin perkeleesti. Kerrostalokyttääjät ovat näemmä levittäytyneet kuntosaleillekin ja ylpeilevät sillä ettei treeniin kuulu ollenkaan taukoja ja puhelimen sijaintiinkiin liittyy jokin ylemmyydentunto.

Ei niitä puhelimen tuijottajia tarvi vahtia, että ne huomataan. Ne huomataan siksi, että ovat liian elottomia kuntosalilla.  

Kutsun noita haamutreenaajiksi. Heistä ei kuulu mitään ääntä ellei heidän kaiutin ole päällä. Mitään liikettä ei tapahdu, he ovat vain jähmettyneet samaan asentoon minuuttikausiksi. Joka kerta kun vilkaiset sinne päin, näät hänet samassa asennossa.  

Tuostahan täytyy tulla huono olokin kun pää on taivutettu alas. Itseäni ainakin huimaa jos pää on pitkään puhelinta vasten, ja sehän vaikuttaa treeniinkin.

Vierailija
78/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Eli ongelma ei ole känny vaan laitteen omijat.

Vierailija
79/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin alkaa wöyhöttämään toisten pitämistä tauoista, niin kandee varmaan eka itse googlata paljonko sitä taukoa suositellaan pidettäväksi. Minuutti on kyllä todella lyhyt tauoksi ja nämä hätähousut ei tosin malta pitää sitäkään. Kannattaa katsoa vaikka kellosta, ihan wink wink ja wänk wänk. Jos taukoja ei kellota, niin perus salipullero ilman treenaustaustaa pitää taukoa ehkä sen 20-30s.

Vierailija
80/116 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se japaniksikin kännykkähimo? Kenellä se on, tunnustaako joku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi