Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku selittää, miten esimerkiksi #MeToo rajoittaa miesten oikeuksia?

Vierailija
14.11.2024 |

50% vastaajista oli sitä mieltä, että "#MeToo:n kaltaiset feministiset liikkeet rajoittavat miesten oikeuksia".

Rajoittavat miten? Kysyn ihan tosissaan. 

Kommentit (965)

Vierailija
61/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoittaa miesten oikeutta käyttäytyä sopimattomasti.

Uutisissa oli, että miesten mielestä yhteiskunta palvelee naisia. Miksi? Koska ääriryhmät väittävät niin saadakseen kannattajia. Se on yksi propagandan ase.

Oikeasti naiset ovat vain yhteiskunnassa aktiivisempia.

Vierailija
62/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat, että miehet tekevät aloitteen treffikutsuissa tai vaikka lähestymisessä baarissa/kahvilassa tms. Monet naiset haluavat myös, että mies "jahtaa" naista kunnes nainen lähtee treffeille.

#metoo:n sanoma on "ei tarkoittaa ei" ja epäsopiva lähestyminen voi johtaa työpaikalla ilmoitukseen hr-osastolle tai pahimmillaan julkiseen nöyryytykseen.

Ongelma tässä tulee siitä, että epäsopiva lähestyminen on naisen kokemuksesta kiinni. Sama lähestyminen komean tai ruman miehen tekemänä on naisen mielestä joko sopivaa tai epäsopivaa. Tavallisen miehen on mahdotonta tietää, joten on harmien välttämiseksi on helpompi olla lähestymättä.

Nimenomaan se tavallinen mies ymmärtää, komeus tai rumuus, raha tai köyhyys on ihan toissijaista. 

Missä se tavallinen mies on, jos missään länsimaissa miehet eivät enää uskalla lähestyä naisia, koska #metoo?

Eihän tämä pidä ollenkaan paikkaansa. Ainakin Suomessa miehet uskaltavat aivan hyvin lähestyä naisia.

Jos sinä olet noita vänkääjiä, jotka eivät kertomansa mukaan ymmärrä sopivan ja epäsopivan eroa, niin on ihan hyvä, että nimenomaan sinä et uskalla enää lähestyä naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuntemattoman spontaanisti suorittama genitaaleihin tai rintoihin kiinni käyminen kuuluu naisten urbaaniin tarustoon. Erittäin harva on sellaista koskaan todistanut, mutta siitä huolimatta sitä on joka naisen kätevä käyttää uhriutumiseen."

Voi kun olisikin noin. Minun rintoihini on käyty takaapäin ilman lupaa kiinni silloin, kun olin vasta 12-vuotias. Tekijänä aikuinen mies. Lieneekö hänkään vieläkään ymmärtänyt tehneensä väärin, sillä "leikkiähän se vain oli". 

Miksi alapeukutatte? Mikä on pointtinne? Että ihan ok oli aikuisen miehen kouria tytön rintoja? Vai? Eri.

Vierailija
64/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin muka on rintoihin tai genitaaleihin kiinni käyminen urbaanilegendaa? Mun tisseihin kävin joku ukko kiinni ekan kerran kun oli 12-vee ja olin iskän kanssa kaupassa ja pakkasin ostoksia kassalla. Löin sitä ukkoa, kun olin nähnyt vanhoja elokuvia, joissa naiset veti litsarilla miehiä, jotka lähentelivät. Muistan edelleen sen ukon hämmennyksen ja sen miten se kaverilleen ihmetteli että tyttöhän löi. 

Tämän jälkeenkin mun takapuolta on taputeltu ja rintoja kosketeltu tai koetettu koskettaa esim baarissa ja festareilla. Nyt olen onneksi jo niin keski-ikäinen, että saan olla rauhassa. 

Näissä tarinoissa se on aina käynyt ensimmäistä kertaa juuri 12-vuotiaana. Ja aina nainen muistaa kiittää sitä, että keski-ikäisenä lopulta saa olla rauhassa miehiltä eikä tarvitse enää sietää miesten lähestymisiä.

Mitä nuoret miehet oppivat tällaisista tarinoista? Sen, että naisia ei saa lähestyä koska naiset pitävät sitä pahana.

Vierailija
65/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjolla-sarjan kakkoskaudella oli juuri hyvä esimerkki, kun Sointu sanoi että naisia voi lähestyä flirtttailemalla ja Topi oli aidon hämmästynyt, että eihän sitä saa nykyään tehdä. Ymmärrän täysin, ettei enää oikein tiedä mitä tehdä tai sanoa.

Vierailija
66/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meetoon myötä järkevä mies panee vain maksullisia seuralaisia.

No jos paneminen on ainoa mitä naisilta haluat niin parempi niin. Parisuhde on niin paljon muutakin.

Vierailija
67/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa oli, että miesten mielestä yhteiskunta palvelee naisia. Miksi? Koska ääriryhmät väittävät niin saadakseen kannattajia. Se on yksi propagandan ase.

Miksi naisille on annettu oikeus määritellä miesten puolesta se, että millainen käytös on sopivaa ja millainen ei?

Vierailija
68/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman spontaanisti suorittama genitaaleihin tai rintoihin kiinni käyminen kuuluu naisten urbaaniin tarustoon. Erittäin harva on sellaista koskaan todistanut, mutta siitä huolimatta sitä on joka naisen kätevä käyttää uhriutumiseen.

Voi kuule niin monta kertaa minuakin. Onneksi ei enää kun olen jo päälle 50v. Ja pahimmat ihan kadulla. 

Vierailija
69/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin muka on rintoihin tai genitaaleihin kiinni käyminen urbaanilegendaa? Mun tisseihin kävin joku ukko kiinni ekan kerran kun oli 12-vee ja olin iskän kanssa kaupassa ja pakkasin ostoksia kassalla. Löin sitä ukkoa, kun olin nähnyt vanhoja elokuvia, joissa naiset veti litsarilla miehiä, jotka lähentelivät. Muistan edelleen sen ukon hämmennyksen ja sen miten se kaverilleen ihmetteli että tyttöhän löi. 

Tämän jälkeenkin mun takapuolta on taputeltu ja rintoja kosketeltu tai koetettu koskettaa esim baarissa ja festareilla. Nyt olen onneksi jo niin keski-ikäinen, että saan olla rauhassa. 

Näissä tarinoissa se on aina käynyt ensimmäistä kertaa juuri 12-vuotiaana. Ja aina nainen muistaa kiittää sitä, että keski-ikäisenä lopulta saa olla rauhassa miehiltä eikä tarvitse enää sietää miesten lähestymisiä.

Mitä nuoret miehet oppivat tällaisista

Voi sa--na  sentään. Tässä nyt sattumoisin oli kaksi esimerkkiä ja omani ainakin on totta kuin vesi enkä toistakaan epäile yhtään. Tervetuloa vain tutustumaan tyttöjen ja naisten todellisuuteen.

Vierailija
70/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska se ei.

Päinvastoin, käyttäytymällä _normaalisti_ kanssaihmisiä kohtaan pärjää mainiosti ja voisi saada jopa sitä seuraakin. *Huom miehiltä ei vaadita yhtään mitään erikoista!*

Vierailija
71/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat, että miehet tekevät aloitteen treffikutsuissa tai vaikka lähestymisessä baarissa/kahvilassa tms. Monet naiset haluavat myös, että mies "jahtaa" naista kunnes nainen lähtee treffeille.

#metoo:n sanoma on "ei tarkoittaa ei" ja epäsopiva lähestyminen voi johtaa työpaikalla ilmoitukseen hr-osastolle tai pahimmillaan julkiseen nöyryytykseen.

Ongelma tässä tulee siitä, että epäsopiva lähestyminen on naisen kokemuksesta kiinni. Sama lähestyminen komean tai ruman miehen tekemänä on naisen mielestä joko sopivaa tai epäsopivaa. Tavallisen miehen on mahdotonta tietää, joten on harmien välttämiseksi on helpompi olla lähestymättä.

Karu totuus: naiset eivät kieltäydy siksi, että he haluavat sinun jahtaavan heitä, vaan siksi, että he eivät halua sinua. Raja menee siinä, kun nainen on sanonut ensimmäisen kerran ei.

Vierailija
72/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku tosissaan ihmetellä tällaista??

Kuka tahansa voidaan nykyään tuhota milloin tahansa millä tahansa väitteellä. Oli se totta tqi ei. Se on varsinkin miesten elämää nyt. 

Joku raivohullu nainen voi tuhota elämän tuosta noin vaan. Se on asia, minkä kanssa pitää elää.

Että mikähän ongelma tosiaan..

Vierailija
73/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisille on annettu oikeus määritellä miesten puolesta se, että millainen käytös on sopivaa ja millainen ei?

Ei naiset määritä sitä miten voit kopeloida toisia miehiä. Minun puolesta nuole vaikka takapuolta, jos uskallat. Sen sijaan naisilla on oikeus määrittää mitä pitävät sopimattomana käytöksenä itseään kohden. 

Vierailija
74/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattoman spontaanisti suorittama genitaaleihin tai rintoihin kiinni käyminen kuuluu naisten urbaaniin tarustoon. Erittäin harva on sellaista koskaan todistanut, mutta siitä huolimatta sitä on joka naisen kätevä käyttää uhriutumiseen.

Voi kuule niin monta kertaa minuakin. Onneksi ei enää kun olen jo päälle 50v. Ja pahimmat ihan kadulla. 

Seksuaalinen häirintä ei ole pelkästään naisten kokemaa. Varmasti moni mieskommentoija on täälläkin kokenut humalaisten keski-ikäisten naisten lääppimistä pilkun kieppeillä baarissa. Siitä ei vaan nillitetä.

Vierailija
75/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska se ei.

Päinvastoin, käyttäytymällä _normaalisti_ kanssaihmisiä kohtaan pärjää mainiosti ja voisi saada jopa sitä seuraakin. *Huom miehiltä ei vaadita yhtään mitään erikoista!*

Miesten ei ole mikään pakko alistua siihen, että minkä feministit määrittelevät normaaliksi tai epänormaaliksi käytökseksi.

Emme elä matriarkaalisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
76/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuoret miehet oppivat tällaisista tarinoista? Sen, että naisia ei saa lähestyä koska naiset pitävät sitä pahana.

Noissa tarinoissa kerrottiin aikuisen miehen harjoittamasta fyysisestä ahdistelusta ja oikeastaan vielä ihan lapsia kohtaan. Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten aikuisten ihmisten tulee lähestyä toisia aikuisia ihmisiä. Jos sinusta lähestyminen tarkoittaa sitä, että tarraa naisen  rintoihin, niin pysyttele vain siellä kotonasi. Se on kaikille parempi niin. 

Vierailija
77/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että urbaanilegenda, että käydään kourimaan. En ole missi, mutta muhun on käyty julkisella paikalla käsiksi tisseihin tai perseeseen useampia kertoja kuin muistan. 

Erityisesti teininä tämä oli todella pelottava kokemus. Parikymppisenä vedin vain suoraan litsarilla aivan täysiä ja siihen se loppui. 

Tulikohan se raja silloin tarpeeksi selkeästi näytettyä? 

Vierailija
78/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan se tavallinen mies ymmärtää, komeus tai rumuus, raha tai köyhyys on ihan toissijaista. 

Miksi sitten naiset itsekin harmittelevat kun miehet eivät enää lähesty? 

N39

Vierailija
79/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanoo: "aikuiset miehet kourivat minua väkisin 12-vuotiaana, ja se on paha"

Sinä: "miehet oppivat tästä, että naisia ei saa lähestyä, koska naiset pitävät sitä pahana"

Etkö tajua, miten absurdia tuo on? Ei 12-vuotias tyttö ole nainen, eikä kouriminen ole lähestymistä.

Vierailija
80/965 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuoret miehet oppivat tällaisista

Tässä puhutaan epämiellyttävästä lähestymisestä eli siitä että käydään kiinni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän