Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi, mitä teen?

Vierailija
14.11.2024 |

Jäin työttömäksi. En ole koskaan ollut. Miten saan päivät kulumaan? Kaipaan kovasti apua tähän tilanteeseen. Miten teillä muilla menee viikot ja kuukaudet? Töitä tuskin tulen saamaan, kun olen yli 60.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa tosissaan miettiä ja tehdä suunnitelmia,  että miten tulee toimeen kun työttömyyskorvaukset lopetetaan. 

Säästä ja sijoita. Sitähän meille tarjotaan.

Vierailija
22/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole työtön.

Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy wolt-/foodorakuskiksi

Vierailija
24/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pientä remonttia, puusavottaa, rästihommia, auton fiksausta..

Vierailija
25/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aplla vaadittu brändinmukainen ihonväri?

Vierailija
26/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin yli 60v työttömäksi ja ei ole kyllä ollut mitään ongelmia täyttää päiviä. Kiirettä pukkaa niin, ettei millään ehdi kaikkea tekemään. 

Teen kästöitä, lenkkeilen koiran kanssa ja ilman, luen, käyn vauvalla lukemassa , kun ihmiset tappelee jos mistäkin asiasta.

teen ruokaa, siivoan, kesällä puutarhatöitä, ihan vaan istun pihakeinussa, saunon ja paljuilen. Talvella on lumityöt ja illalla voi saunoa ja tunnelmoida viinilasin ja juustojen parissa. 

Jokunen ilta viikossa kuluu kansalaisopiston tunneilla harrastuksissa ja käyn myös uimassa ja hiihtämässä jne. 

Vierailija
27/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhjä pää pitää olla, jos ei osaa olla itsekseen. Taloudellinen puoli on eri asia, mutta jos ongelma on vaan tuo, ettei keksi tekemistä kuin pahainen kakara, niin aika mitätön sielunelämä on.

Vierailija
28/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.senioritalojen asukkaista aina joku saattaa kaivata puhekaveria, apua/ seuraa kaupoissa käymiseen ...yleensäkin ulkona liikkumiseen.

Vierailija
29/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tähän asti elänyt vain työlle. Että elämä on mennyt sellaiseksi, ettei työn loputtua ole MITÄÄN, niin nyt olisi varmaan vakavan pysähtymisen ja itsetutkiskelun paikka. Ei ole vieläkään myöhäistä alkaa rakentamaan sitä sisältöä elämään. Työ on tietenkin tärkeä sisältö sekin, mutta ei se voi olla ainoa. 

Pääasia on nyt, ettei jää voivottelemaan, kuten joku muukin jo sanoi. Päivärytmi kannattaa ottaa heti käyttöön, toki se hioutuu pikkuhiljaa, mutta jonkinlainen. Kotiseinien sisälle ei pidä jäädä, vaan joka päivä oman kiinnostuksen mukaan jonnekin pois kotoa. Jos ei tiedä mikä kiinnostaa ja innostaa, niin sitten vaan kävelemään pitkin teitä ja metsäpolkuja, kunhan ei jämähdä.

Kommenttini saattaa kuulostaa vähän kärkkäältä, mutta tarkoitus on herättää ja saada positiivista aikaa. Itse olen vasta viisikymppinen, mutta pätkätyöläinen. Työttömyys on tuttua. Päivärytmi, rutiinit, liikkuminen, itselle mieluisten asioiden tekeminen, uusien asioiden opettelu/ opiskelu, työmaailman seuraaminen silloinkin kun ei ole itse osa sitä, yleisesti maailman menon seuraaminen, mietiskely, niistä täytyy pitää kiinni. Jämähtäminen on pahinta. Välillä on aivan totaalisen surkeaa ja itku tulee, mutta sekin tunne on vaan elettevä. Yleensä seuraavana päivänä on jo paremmin.Tekemistä keksin aina, mutta työttömyyden tuoma ulkopuolisuuden ja epäonnistumisen tunne ovat välillä raastavia. Ja tietenkin taloudellinen epävarmuus. 

Tsemppiä ap ja muut työttömät! 

Vierailija
30/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaduunia kehiin. Tai osta velaksi Scogo ja woltin muuliksi safkaa kuskaamaan.

Vierailija
31/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä.

Mikähän se prosentti on moniko valituista on yli kuusikymppinen. Ja en nyt tällä kommentilla tarkoittanut väittää etteikö ap.niitä varmaan haekin 

Se tekeminen on: Hae töitä. Miksi niitä ei voi muka mielestäsi hakea, vaikka olettaakin sen alun perin jo turhaksi? Siksikö, että sitten jos vaikka nappaakin, niin ei huvita?

Tästä työnhaustakin voi tehdä itselleen ajankulua 

Vierailija
32/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse tulin lomautetuksi, niin ensimmäisen viikon menin paikasta toiseen kuin sähköjänis multitaskasin siivousta ja remontointia, sekä puutarhanhoitoa, kävin kaupoissa tekemässä hankinnat, joita olin siirtänyt, koska en työpäivän jälkeen jaksanut kauppaan, juoksin lenkillä ja tapasin sukulaisia ja tuttuja, kaikkea yhtä aikaa ja päällekkäin.

Työelämästä tasaantuminen ei ole kovin helppoa ja töissä pääsi vihdoin lepäämään 

Vierailija
33/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt. 

Vierailija
34/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keikkaduunia kehiin. Tai osta velaksi Scogo ja woltin muuliksi safkaa kuskaamaan.

Wolt-kuskiksi ei pääse tuosta vaan, siellä on tuhansien ihmisten jono jotka odottaa vapautuvaa kuskin paikkaa.

Vierailija
35/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiljuisin onnesta tuossa tilanteessa. En edes pyrkisi enää tuon ikäisenä töihin, olsiin itse nyt 50+ vuotiaana valmis jäämään eläkkeelle ja oloneuvokseksi.

Itse olen pakosta töissä lainojen takia vielä jokusen kuukauden. Jos sen jälkeen saisin potkut, niin se olisi onnen päivä. Saisin puolen vuoden palkan ja vihdoin olisi sitä kalleinta resurssia, eli aikaa. 

Minun on ollut lähes mahdoton ymmärtää ihmisiä, jotka kaipaavat työn tuomaa sisältöä päivään. On se parhaimmillaan ihan kivaa, mutta keksin helposti paljon kiinnostavampaa vapaaehtoistyötä

Vierailija
36/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aplla vaadittu brändinmukainen ihonväri?

Näin. Ei suomalaisilla ole mitään asiaa wolttikuskiksi.

-Ai näit suomalaisen?

-Ei se ollut suomalainen vaan albanialainen.

Vierailija
37/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt heti johonkin työkokeiluun ja sitten haet samalla aktiivisesti töitä. Ei sovi lorvia.

Vierailija
38/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin työttömäksi mutta ajankuluksi olen kalastellut paljon. Tuttuni syö paljon kalaa ja myyn niille kalaa sitten koska sitä saa tuosta merestä, asun aika lähellä merta. Pääasiassa kalastan ahvenia ja siikaa ja tutut ostaa minulta koska kaupassa maksaa yli 30 euroa kilo mutta minä myyn 20 eurolla kilo ahven filettä.

Vierailija
39/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi mahdollisimman nopeasti uusi työpaikka. Mikäli et saa nopeasti uutta työpaikkaa, niin jo kolme kuukauden kuluttua työnantajat pitävät sinua elämänhallintaongelmaisena.

Ja kun vuosi työttömyyttä tulee täyteen, niin ainoat mahdollisuudet työllistyä on näihin työllistämispalveluihin. Ensin työttömälle ostetaan yhteiskunnan varoilla palvelua ja siellä täysinoppineeksi todetusta KPäästä voidaan tehdä muiden työttömien ohjaaja, jopa ihan palkattuna.

Vierailija
40/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut vastaavassa tilanteessa olevat: älkää jääkö neljän seinän sisälle. Yksin murehtiessa ongelmat kasvavat ja kynnys osallistumiseen alenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi