Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi, mitä teen?

Vierailija
14.11.2024 |

Jäin työttömäksi. En ole koskaan ollut. Miten saan päivät kulumaan? Kaipaan kovasti apua tähän tilanteeseen. Miten teillä muilla menee viikot ja kuukaudet? Töitä tuskin tulen saamaan, kun olen yli 60.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä.

Vierailija
2/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niitä asioita mitä olit suunnitellut parin vuoden päästä eläkkeellö tekeväsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole työtön.

Vierailija
4/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä.

Mikähän se prosentti on moniko valituista on yli kuusikymppinen. Ja en nyt tällä kommentilla tarkoittanut väittää etteikö ap.niitä varmaan haekin 

Vierailija
5/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niitä asioita mitä olit suunnitellut parin vuoden päästä eläkkeellö tekeväsi. 

Tuota minäkin olisin ehdottanut. Moni on jo tuossa iässä ajatellut eläkepäiviensä ajanviettoa.

Vierailija
6/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan pitää terveydestä ja fyysisestä kunnosta huolta. Kävely- ja juoksulenkit eivät ainakaan toistaiseksi maksa mitään. Olen mukana taloyhtiön talkoissa, aina kun sellaisia on. Pahin mitä voi itselleen tehdä, on alkaa tilannetta murehtimaan ja itseään syyllistämään, siinä menee terveys.

Vierailija
7/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan! Siihen ei mene koko päiviä viikosta toiseen. 

Vierailija
8/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukut hallitusta, persuja, Trumppia, homoja, lesboja, lapsettomia, sähköautoja ja mitä nyt mieleen juolahtaa. Niin ne päivät saa kulumaan ja saat lisäksi hyvänmielen. 

Vierailija
9/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Töitä haetaan mutta mitä muuta tehdä?

Vierailija
10/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppääminen auttaa aina.

Vierailija
11/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans.

Vierailija
12/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä. Sama ongelma. Siivoan kotia, jos on vähän kivuttomampi päivä. Pelaan kännykällä. Käyn kävelemässä ja kaupoissa kävelemässä, jos pystyn.

Luen keskustelupalstoja ja uutisia. Kesällä käyn uimassa. Soittelen sukulaisille. Leivon. Illalla juttelen miehen kanssa. Harrastus pari kertaa kuussa.

Käsitöitä ei sormet enää taivu tekemään. Käyn kirjastossa tai kahvilla. Kävelen metsässä. Aika turhaa ja merkityksetöntä on elämä.

Olen huomannut, että monet eläkkeellä olevat tuttavat katsovat telkkaria aamusta iltaan. Ketään ei saa lähtemään mihinkään. Siihen se helposti menee. Moni alkaa myös tissutella, naisetkin. 

Vierailija
13/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun on mietintäaika mutta sitten  alkaa nauttia vapaasta ajasta. Minä aloin käydä lähi asukastilalla ajankuluksi. Jos on joku harrastus niin se on ihan hyvä.

Vierailija
14/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut jo vuodesta 2011 ja hakenut töitä, mutta eipä ole onnistunut, kärki kahinoissa kyllä ollut, mutta kuten viimeksi TJ sanoi minulle "annoimme nuorelle tähdelle" eli ikärasusmi on totta.

Itse elän rutiinin omaisesti, jonka olen muuttanut työttömälle sopivaksi pöivä rytmiksi. Herään aina samaan aikaan, kuin töihin. Kolppaan aamiaisen jälkeen työpaikat joihin haen lähettämällä ne sp josta löydän ne myöhemmin. Käyn kauppakirroksen ja päivän kuntokävely lenkin. Puolelta päivää lounas ja sitten teen hakemukset aamulla löydettyihin töihin.

Iltapäivällä vielä ulkoilua, päivällinen ja sohva/viihde ja nukkumaan.

Suurena elämänilona on matkaveneily jäiden lähdettyä lokakuun loppuun asun veneellä matkaa tehden itämeren alueella. Tuolloinkin haen töitä ja haastattelut ollut teamsilla, kuten osin kotonakin.

Tuo rakas harrastus pitää mielialan korkealla, koska voin elää unelmaa nyt, eikä sitten eläkkeellä.

Yritä löytää mielekäs harrastus tai pari, töitä haetaan, mutta tuskin saadaan. Olen hakenut jos jotakin ja ei vaan kelpaa....joten olet oman elämäsi seppä.

Tsemppiä t. Toinen kuusikymppinen 

Vierailija
15/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa tosissaan miettiä ja tehdä suunnitelmia,  että miten tulee toimeen kun työttömyyskorvaukset lopetetaan. 

Vierailija
16/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukut hallitusta, persuja, Trumppia, homoja, lesboja, lapsettomia, sähköautoja ja mitä nyt mieleen juolahtaa. Niin ne päivät saa kulumaan ja saat lisäksi hyvänmielen. 

Ei saa. Myrkyttää vaan itsensä. Ajattelinkin, että olet pudonnut kelkasta.

Vierailija
17/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti vapaista ja harrasta tai tee vapaaehtoistyötä.

Vierailija
18/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä.

Mikähän se prosentti on moniko valituista on yli kuusikymppinen. Ja en nyt tällä kommentilla tarkoittanut väittää etteikö ap.niitä varmaan haekin 

Mikä on se prosentti työttömiä, jotka saa töitä hakematta?

Vierailija
19/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa tosissaan miettiä ja tehdä suunnitelmia,  että miten tulee toimeen kun työttömyyskorvaukset lopetetaan. 

Tähän löytyy väistämätön vastaus. Yli 300 000 työttömästä löytyy kyllä henkilöitä, jotka kykenevät sitten järjestäytymään ja puolustamaan kaikkia työttömiä joko poliittisesti tai omankäden oikeudella, kyllä elonjäämisvietti on voimakkaampaa, kuin nöyrä lainkuuliaisuus.

Vierailija
20/42 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Töitä haetaan mutta mitä muuta tehdä?

Mitä te ajattelitte tehdä, kun eläkkeelle jäännin aika koittaa? Nyt voi tehdä kaikkea sitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi