Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eteneekö Alzheimer aina väistämättä?

Vierailija
13.11.2024 |

Vai onko mahdollista että lääkkeet pysäyttävät etenemisen tai hidastavat ihan merkittävästi? Kokemuksia?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joistakin tulee aggressiivisia vaikka olisivat olleet kilttejä. Saatetaan alkaa syödä esineitä. Aletaan puhumaan peilikuvalle tai telkussa näkyville henkilöille jne.

Ja tytär on isoäiti tai muuta vastaavaa. Täytyy sanoa, että johan on.

Vierailija
42/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt sitä, että miksi Alzheimer-potilaat usein laihtuvat, vaikka he syövät normaalisti.

Kun ne ei muista söivätkö vai ei, ja kuvittelevat että söivät sittenkin ja unohtivat ruuan. Ainakin anopin tapauksessa oli noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummomme sanoi kerran minulle ja äidilleni, että teidän täytyy nyt lähteä pois, kun tyttäreni ja tyttärentyttäreni ovat tulossa kylään. Kun yritimme selittää mummolle, että nehän me juuri olemme, hän muisti tämän noin viiden minuutin ajan, jonka jälkeen hän uusi pyyntönsä. No, sitten me lähdimme pois.

Vierailija
44/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut muistisairaat näyttävät aika nuhjuisilta hoitokodeissa. Eikö henkilökunta hoida hommiansa vai mikä on? Tukka sekaisin ja suttuisia vaatteita.

Vierailija
45/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusimman tiedon mukaan erittäin terveet elintavat voivat parantaa Alzheimerin. Siitä on kirjoitettu kirjakin. Stop Alzthaimer https://www.adlibris.com/fi/kirja/alzheimerin-loppu-9789522607348

Vaikka alzheimer voitaisiis edes teoriassa pysäyttää, jo tuhoutunut aivokudos ei uusiudu. Eli Alzheimeria ei voi parantaa, joskus kyllä luultavasti se voidaan pysäyttää. Mutta ei huuhaalla. 

Vierailija
46/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen sairastuu vasta oikeasti vanhana, se ei ole nopeasti etenevä ja lääke vaikuttaa, niin tauti ei ehdi äityä pahaksi.

Keski-iässä kannattaa tarkkailla verenpainetta ja hoitaa, jos tarve ilmenee.

Vierailija
47/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut muistisairaat näyttävät aika nuhjuisilta hoitokodeissa. Eikö henkilökunta hoida hommiansa vai mikä on? Tukka sekaisin ja suttuisia vaatteita.

Raivokkaita tapauksia on aika vaikea mennä hoitelemaan. Heidät kannattaa jättää rauhaan, vaikka olisi päivän ruokalista paidassa.

Vierailija
48/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on resurssipulaa ja ties mitä. Takana on ne päivät kun julkisen puolen laitoksissa laitettiin kiharaa tukkaan ja lakkaa kynsiin.

Vierailija
49/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäiden ja aktiivisten henkilöiden muistisairautta on omaisten vaikea alkavassa muistisairaudessa todeta, koska näillä on niin hyvä sanavarasto, että pystyvät monesti kiertämään sen, että enpä muistakaan, mikä tuon koiran nimi on jne.

Tämä.

Vierailija
50/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on uskomatonta, koska tämä ns *hoito* on arvioitu jumalattoman kalliiksi. En ymmärrä mikä siinä maksaa. Säilömistä kuppaisissa olosuhteissa.

Vierailija
51/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimman tiedon mukaan erittäin terveet elintavat voivat parantaa Alzheimerin. Siitä on kirjoitettu kirjakin. Stop Alzthaimer https://www.adlibris.com/fi/kirja/alzheimerin-loppu-9789522607348

Työskentelin yli 40 vuotta dementikkojen ja Alzheimerpotilaiden parissa, eikä kukaan parantunut.

Ei parantunut yksikään, vaan  jokainen heistä kuoli. 

Vierailija
52/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihmetellyt sitä, että miksi Alzheimer-potilaat usein laihtuvat, vaikka he syövät normaalisti.

Kun ne ei muista söivätkö vai ei, ja kuvittelevat että söivät sittenkin ja unohtivat ruuan. Ainakin anopin tapauksessa oli noin.

Kun sukulainen sairasti meille selitettiin ettei elimistö pysty enää käyttämään ravintoa. Hän oli laiha jo sairastuessaan n. 55-vuotiaana, kuollessaan ehkä 35 kiloa. Hyvällä ruokahalulla söi ja vietiin "hyvää"  kunnes vatsan toiminta lävi aina heikommaksi ettei kestnyt kuin harvoja ruokia.

Vierailija
53/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olet!

Vierailija
54/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivokkaita tapauksia on aika vaikea mennä hoitelemaan. Heidät kannattaa jättää rauhaan, vaikka olisi päivän ruokalista paidassa.

Minä ottaisin Wieninleikkeen perunamuusilla. Ruokajuomaksi ottaisin kotikaljaa, kiitos! 

Vierailija
55/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääjäämättä. Kuolema on lopulta helpotus kaikille osapuolille. Se tapahtuu aika usein keuhkokuumeen muodossa.

Vierailija
56/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitelemaan?

Vierailija
57/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läheiseni sai diagnoosin 70-vuotiaana muun tutkimuksen sivulöydöksenä. Ei vielä näkynyt käyttäytymisessä ulkopuolelle. Sai siis lääkityksen ns. ajoissa.

En toki tiedä, miten nopeasti tauti olisi ilman lääkitystä edennyt, mutta melkolailla omaishoidettavana on tällä hetkellä puolisollaan. Kolme vuotta on diagnoosista. 

Vierailija
58/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun läheiseni sai diagnoosin 70-vuotiaana muun tutkimuksen sivulöydöksenä. Ei vielä näkynyt käyttäytymisessä ulkopuolelle. Sai siis lääkityksen ns. ajoissa.

En toki tiedä, miten nopeasti tauti olisi ilman lääkitystä edennyt, mutta melkolailla omaishoidettavana on tällä hetkellä puolisollaan. Kolme vuotta on diagnoosista. 

Lisään vielä, että on ollut aina terveysintoilija. Tehnyt itse ruuat, syönyt kasvispainotteisesti, liikkuu paljon, on hoikka jne.

Vierailija
59/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaihe on menossa silloin, kun potilas tuijottaa pitkiäkin aikoja suu auki?

Vierailija
60/108 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskisipä se Putteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi