Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän hyvä työ. Maksoin köyhän naisen ja 5 vuotiaan syömään aasialaiseen noutopöytään!

Vierailija
13.11.2024 |

Nainen ja lapsi olivat ravintolan luonna nälkäisinä. Äiti laski kolikoita, olivat matkalla kauppaan, mutta tarjouduin maksamaan molemmat sisälle. Siihen meni 20€. Aikuinen 13€. Alle 10v 7€.

Molemmat söivät vatsansa täyteen herkkuja noutopöydöstä ja söivät vielä jälkiruuankin. Kyllä jäi hyvä mieli.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt luulet oleva hyvä ihminen,,, 

Tyyppi hommasi itselleen nhyvän omantunnon.

Pesi siis kätensä köyhyydestä heittämällä 20 euroa kerran elämässään köyhien ruokkimiseksi.

Vielä kehtaa tulla kertomaan urotyöstään palstalle.

Olen niiiiiiin hyvä ihminen :-)

Se on enemmän kuin valtaosa ihmisistä viitsii tehdä. On syytäkin olla hyvällä mielellä.

Vierailija
22/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut kaupasta mielummin samalla rahalla n. viikon ruuat niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika huvittavaa kun ihmiset ajattelevat että he voivat päätellä ulkonäön tai käyttäytymisen perusteella kuka on köyhä. Tunnen useita joilla on iso palkka mutta vapaa-ajan pukeutumisesta päätellen heitä voisi luulla köyhiksi. Silloin kun kortit jäävät kotiin, voi jäädä ostokset maksamatta tai joutua kaivelemaan jos käteistä löytyisi. Hyvä tietysti että ihmiset auttavat toisiaan, mutta kannattaa olla tarkkana että apu menee sinne jossa sitä oikeasti tarvitaan.

Vierailija
24/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että he olivat köyhiä. Ehkä heillä ei sattunut olemaan enemmän rahaa mukana. Joskus olen itsekin laskenut kolikoita vaikka sijoitusomaisuutta on yli 200 000€.

Mitä pienistä, osoittaa vielä olevan täällä hyviä ihmisiä ja jotain mika on rahaakin tärkeämpää.

Vierailija
25/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika huvittavaa kun ihmiset ajattelevat että he voivat päätellä ulkonäön tai käyttäytymisen perusteella kuka on köyhä. Tunnen useita joilla on iso palkka mutta vapaa-ajan pukeutumisesta päätellen heitä voisi luulla köyhiksi. Silloin kun kortit jäävät kotiin, voi jäädä ostokset maksamatta tai joutua kaivelemaan jos käteistä löytyisi. Hyvä tietysti että ihmiset auttavat toisiaan, mutta kannattaa olla tarkkana että apu menee sinne jossa sitä oikeasti tarvitaan.

Aika harvalla ei ole mobiilimaksu käytössä nykyisin. Ei haittaa vaikka lompakko tai kortit jäisi. 

Vierailija
26/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. Uskon, että hyvyys tuo siunausta ja hyvää takaisin. Näin minulle on käynyt monesti, joskus meillä kaikilla on välillä ongelmia mutta niistä selvitään ja ihmeitä tapahtuu.

Vierailija
27/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi positiiviseen aloitukseen tulee niin ilkeää palautetta? Mikä ihmisiä vaivaa nykyisin?

Vierailija
28/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi positiiviseen aloitukseen tulee niin ilkeää palautetta? Mikä ihmisiä vaivaa nykyisin?

Varmaan sen takia että monia ärsyttää se että nykyään jotkut tuntuvat tekevät hyvää vain sen takia että saavat kiillottaa sillä kilpeään. AP olisi voinut olla kirjoittamatta "uroteostaan" tänne, mutta eihän se tietenkään olisi ollut niin hienoa jos siitä ei pääsisi kertomaan kaikille ja keräämään ihailua. Itse lahjoitan myös välillä mutta en ikinä laita nimeäni näkyviin, autan auttamisen takia en saadakseni siitä kunniaa.

Vierailija
29/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä paha olo?

Vierailija
30/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. Uskon, että hyvyys tuo siunausta ja hyvää takaisin. Näin minulle on käynyt monesti, joskus meillä kaikilla on välillä ongelmia mutta niistä selvitään ja ihmeitä tapahtuu.

Luoja mitä jeesustelua.

Vierailija
31/46 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sen takia että monia ärsyttää se että nykyään jotkut tuntuvat tekevät hyvää vain sen takia että saavat kiillottaa sillä kilpeään. AP olisi voinut olla kirjoittamatta "uroteostaan" tänne, mutta eihän se tietenkään olisi ollut niin hienoa jos siitä ei pääsisi kertomaan kaikille ja keräämään ihailua. Itse lahjoitan myös välillä mutta en ikinä laita nimeäni näkyviin, autan auttamisen takia en saadakseni siitä kunniaa.

Eihän hyväntekemisessä ole järkeä, jos ei pääse moraalisäteilemään.

Vierailija
32/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän rahoja laskee jokainen välillä.

Ei se tarkoita että on köyhä. Jos on köyhä, ei todellakaan haaskaa pennosiaan ravintolaan. 

Ihmettelen että nainen antoi sun maksaa. Olivatko mämyjä?

Vierailija
33/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tein monta vuotta sitten samanlaisen jutun.Tutuhko alkoholisti pyysi rahaa että saa hakea kaljaa kaupasta.Oltiin grillin kulmalla ja sanoin että en anna mutta grilliannoksen ostin hänelle.Ei harmittanut silloin eikä jälkeenkään päin. 

Pelkkää jeesustelua tuollainen " en osta kaljaa, mutta ruokaa ostan". Luulet jotenkin tietävän paremmin, kuin hän itse, mitä hän tarvitsee😂

Itse maksoin kerran muutaman euron aikana, jolloin käytettiin enemmän käteistä rahaa, kun perheenisä oli ruokaostoksilla ja ostoksissa oli myös kaljapäksi. Rahat eivät riittäneet ja mies alkoi miettiä, minkä ruoan jättää pois. 

Vierailija
34/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea tällainen hyvän mielen asia. Moni meistä voisi ottaa mallia tavalla tai toisella. Teit ainakin neljä ihmistä iloiseksi: lapsen, äidin, itsesi ja minut. Uskon ravintolan työntekijöidenkin olleen tyytyväisiä asiakkaista.

Vierailija
35/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran risaisissa vaatteissa kulkevalta vanhalta papalta, että onko sulla rahaa ruokaan ja pappa tuumasi että ei aina ole. Hellyin ja annoin 20€ ja katsoin, kun pappa meni kauppaan ja osti s a a t a n a tupakkaa.  Siihen loppui minun hyväntekeväisyys

Vierailija
36/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo monta vuotta. Olin kaupassa ja edelläni jonossa oli nuori äiti kahden lapsensa kanssa. Heillä oli kärryllinen ruokaa. Maksun aika koitti, eikä kunnan maksuseteli käynytkään, joku juttu siinä oli, ettei käynyt. Nuori äiti näytti hätääntyneeltä ja myös nololta ja uupuneelta ym tunteiden kirjoa siinä. Astuin eteenpäin ja kysyin, voinko maksaa nämä. Häkeltyneenä hän kiitti. Maksoin ostokset, sen jälkeen omani, se nuori nainen odotti minua kaupan ulkopuolella kyynelsilmin ja sanoi, että antaa yhteystietonsa, hän selvittää sen maksusetelijutun. Sanoin, että tämä on ihan ok näin ja hän sanoi voi kiitos ihan hirveästi ja halasi minua spontaanisti. Olen vanhempi ihminen, minulla on tuon verran ylimääräistä todellakin nykyään, mutta oli aika minullakin, jolloin ei ollut. 

Vierailija
37/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman luona tuo jälkiruoka nautittiin ja mihin lapsi vietiin siksi aikaa?

Juonenkäänne: lapsesta valmistettiin se jälkiruoka. Nyt on köyhä vanhempi vapaa ylimääräisten kustannusten aiheuttajasta. Win-win.

Vierailija
38/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittu tosiasia että toisen auttaminen lisää auttajan hyvinvointia. 

Vierailija
39/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt luulet oleva hyvä ihminen,,, 

Tyyppi hommasi itselleen nhyvän omantunnon.

Pesi siis kätensä köyhyydestä heittämällä 20 euroa kerran elämässään köyhien ruokkimiseksi.

Vielä kehtaa tulla kertomaan urotyöstään palstalle.

Olen niiiiiiin hyvä ihminen :-)

Sinä tuskin koskaan olet tehnyt vastaavaa hyvää tekoa. Jännää, että pitää olla kateellinen siitäkin, että joku auttaa kanssaihmisiään.

Vierailija
40/46 |
14.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo monta vuotta. Olin kaupassa ja edelläni jonossa oli nuori äiti kahden lapsensa kanssa. Heillä oli kärryllinen ruokaa. Maksun aika koitti, eikä kunnan maksuseteli käynytkään, joku juttu siinä oli, ettei käynyt. Nuori äiti näytti hätääntyneeltä ja myös nololta ja uupuneelta ym tunteiden kirjoa siinä. Astuin eteenpäin ja kysyin, voinko maksaa nämä. Häkeltyneenä hän kiitti. Maksoin ostokset, sen jälkeen omani, se nuori nainen odotti minua kaupan ulkopuolella kyynelsilmin ja sanoi, että antaa yhteystietonsa, hän selvittää sen maksusetelijutun. Sanoin, että tämä on ihan ok näin ja hän sanoi voi kiitos ihan hirveästi ja halasi minua spontaanisti. Olen vanhempi ihminen, minulla on tuon verran ylimääräistä todellakin nykyään, mutta oli aika minullakin, jolloin ei ollut. 

Kaupat ja sosiaalitoimen maksusitoumukset, hohhoijaa. Vielä pari vuotta sitten edellä ollut nainen maksoi tällaisella ostoksensa. Ne menivät noin pari euroa ylitse sen sitoumuksessa olevan summan. Hän tiesi sen, ja oli valmistautunut maksamaan pankkikortilla sen ylimenevän osan. No, se ei kuulemma käy, pitää maksaa käteisenä se ylimenevä osa. Hänellä ei ollut käteistä. Minä tarjouduin maksamaan sen. Myyjä otti antamani tasarahan, sähelsi jotain kassakoneen kanssa, ei tiennyt, mitä sen kanssa pitää tehdä, lähti hakemaan apua. Kesti ja kesti ja kesti. Siihen tuli joku toinen myyjä, joka ei myöskään osannut. Sanoin myyjälle, että minä maksoin sen ylimenevän osan jo käteisenä. Ei reagoinut siihen mitenkään. Vieläkin kesti ja kesti. Minä vaihdoin toiseen kassajonoon, enkä nähnyt lopputulosta. Toivon vaan, että eivät yrittäneet uudelleen rahastaa sitä ylimenevää osaa. 

Tämän tarinan tarkoitus ei ole kiillottaa omaa kilpeä, vaan hämmästellä sitä, miten huonosti kaupat välillä hoitavat näitä tilanteita. Joko niissä kassakoneissa olisi parantamisen varaa tai henkilöstön koulutuksessa, liikkeen velvollisuus on varmistaa, että laitteisto, toimintatavat ja osaaminen ovat ajan tasalla. Nyt jälkeenpäin ajattelen, että olisivat voineet tehdä kaksi transaktiota. Vähentää yksi sopivan hintainen tuote pois, että loppusumma on hiukan alle maksusitoumuksen, ja maksaa se kokonaan maksusitoumuksella, ja erillinen ostotapahtuma sille poistetulle tuotteelle, jonka asiakas maksaa kortilla. No, eipä minullakaan välähtänyt juuri silloin siinä tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä