Päivän hyvä työ. Maksoin köyhän naisen ja 5 vuotiaan syömään aasialaiseen noutopöytään!
Nainen ja lapsi olivat ravintolan luonna nälkäisinä. Äiti laski kolikoita, olivat matkalla kauppaan, mutta tarjouduin maksamaan molemmat sisälle. Siihen meni 20€. Aikuinen 13€. Alle 10v 7€.
Molemmat söivät vatsansa täyteen herkkuja noutopöydöstä ja söivät vielä jälkiruuankin. Kyllä jäi hyvä mieli.
Kommentit (46)
Mistä tiedät että he olivat köyhiä. Ehkä heillä ei sattunut olemaan enemmän rahaa mukana. Joskus olen itsekin laskenut kolikoita vaikka sijoitusomaisuutta on yli 200 000€.
Ja kaikki nousivat ravintolassa taputtamaan...
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että he olivat köyhiä. Ehkä heillä ei sattunut olemaan enemmän rahaa mukana. Joskus olen itsekin laskenut kolikoita vaikka sijoitusomaisuutta on yli 200 000€.
Ja velkaa..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja velkaa..?
Ei yhtään, ei edes luottokortilla. Asuntokin on velaton.
On todellakin totta, että auttamisesta jää itselle hyvä mieli.
Aseman kerjäläisilläkin on työvaatteet päällä kerjätessään. Vaihtavat tavalliset vaatteet päälle illan tullen vessassa. Olen näiden touhuja seurannut muutaman vuoden.
Minäkin tein monta vuotta sitten samanlaisen jutun.Tutuhko alkoholisti pyysi rahaa että saa hakea kaljaa kaupasta.Oltiin grillin kulmalla ja sanoin että en anna mutta grilliannoksen ostin hänelle.Ei harmittanut silloin eikä jälkeenkään päin.
Lapset opeteaan näyttämään köyhiltä. Joku menee aina ansaan.
Torvelo.
Nyt ne kärsivät vatsanväänteistä illalla kun ahmivat itsensä täyteen tanelin tarjoamaa noutopöytäsafkaa.
Olisti lyönyt 20 euroa lapaan, mieluummin 50 ja poistunut paikalta takavasemmalle ja jättänyt kehujen kerjäämisen kokonaan pois.
Iljettävä itsekäs hyypiö olet.
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös ahne, epärehellinen ja itsekäs? Olisitko mitään sanomatta ottanut tämän lahjan vastaan vai olisitko vastannut, että kiitos, ihana ajatus, mutta en tarvitse?
Ehkä aloittaja siinä ovensuussa näki ja kuuli äidin ja lapsen keskustelusta, että rahaa ei oikeasti ole - ja myös käyttäytymisestä tarjouksen jälkeen.
Ja nyt luulet oleva hyvä ihminen,,,
Kumman luona tuo jälkiruoka nautittiin ja mihin lapsi vietiin siksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tein monta vuotta sitten samanlaisen jutun.Tutuhko alkoholisti pyysi rahaa että saa hakea kaljaa kaupasta.Oltiin grillin kulmalla ja sanoin että en anna mutta grilliannoksen ostin hänelle.Ei harmittanut silloin eikä jälkeenkään päin.
Pelkkää jeesustelua tuollainen " en osta kaljaa, mutta ruokaa ostan". Luulet jotenkin tietävän paremmin, kuin hän itse, mitä hän tarvitsee😂
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt luulet oleva hyvä ihminen,,,
Tyyppi hommasi itselleen nhyvän omantunnon.
Pesi siis kätensä köyhyydestä heittämällä 20 euroa kerran elämässään köyhien ruokkimiseksi.
Vielä kehtaa tulla kertomaan urotyöstään palstalle.
Olen niiiiiiin hyvä ihminen :-)
Noin paljoo mulla ei ole rahaa mutta muutaman kerran olen maksanut osan ihmisten ostoksista kun niillä loppui rahat kesken ja kerran ostin kerjäläiselle cociksen ja pretselin että sai edes syödä kun jos ois antanu rahaa niin ne pomot ois vienny ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää jeesustelua tuollainen " en osta kaljaa, mutta ruokaa ostan". Luulet jotenkin tietävän paremmin, kuin hän itse, mitä hän tarvitsee😂
Ruokailun jälkeen spugella on virtaa jatkaa kerjäämistään, saa massit kasaan ja ostaa punkkua.
Illalla tuhannen tuiskeessa ta pp aa ryyppykaverinsa kympin velan takia.
Ja sinä rahan antaja olet periaatteessa syyllinen tilanteeseen.
Lapsia kuolee päivittäin nälkää noin 10 000. Tuolla 20€ olisit pelastanut monen lapsen hengen ainakin päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia kuolee päivittäin nälkää noin 10 000. Tuolla 20€ olisit pelastanut monen lapsen hengen ainakin päiväksi.
Miksi niiden kärsimystä pitäisi pitkittää?
🙏👍