Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos näet että joku neuloo etäpalaverissa?

Vierailija
13.11.2024 |

Niin, mietin tässä kehtaanko neuloa aloittamaani neuletyötä, kun olen palaverissa lähinnä kuulolla. Mitä miettisit jos näkisit että kollegalla on puikot kädessä?

Itseäni käsillä tekeminen rauhoittaa keskittymään ja syventymään kuulolle, joten näen sen pelkästään positiivisena asiana. Neuletyö laitetaan heti paltsun jälkeen pois tietysti, ja jatketaan työntekoa.

Mutta onko sellaista ajattelua että on laiskottelua tai työajan käytön vastaista osallistua palaveriin näin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista. Noloa.

Vierailija
22/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa ja huomionhakuisuutta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan kateellinen ihmisille jotka voi neuloo palaverin aikana, mä jos yritän niin huomaan kohta ettei oo mitään hajua mitä on puhuttu viimeisen vartin aikana, putkiaivo kun oon :D

Vierailija
24/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että eipä taida palaveri paljoa kiinnostaa ja vielä haluaa näyttää sen pitämällä kameraa päällä. Sellainen rento asenne työhön ja ihan sama mitä joku ajattelee, jos neuloo. Jos saisi vaikka potkut niin ihan sama sekin. 

Vierailija
25/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Itseäni käsillä tekeminen rauhoittaa keskittymään ja syventymään kuulolle, joten näen sen pelkästään positiivisena asiana"

Kun puhutaan työyhteisöstä, niin muutkin pitäisi huomioida, eikä itsekkäästi vain itseä. Oletko varma, ettei neulomisi häiritse muita?

Ja itseäni kyllä häiritsee ja harmittaa, sillä olen intohimoinen neuloja ja periaatteesa en neulo töissä, josta maksetaan palkkaa ja toinen on juhlat. 

Ketä se häiritsee, että yhteisessä teamsissa joku, joka ei puhu eikä esitä mitään, neuloo siellä taustalla kuunnellessaan? (itsehän vielä laittaisin kameran pois päältä jos on oikeasti sellainen palaveri, jossa vain kuunnellaan, tyyliin joku kvartaalikatsaus)

Vierailija
26/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on kuin pipo. Tulee aina mieleen, että tyyppi on deekiksellä.

Vierailija
27/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todistettu että multitaskaaminen ei ole terveellistä.

Vierailija
28/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän ärsyttää, vaikken mitään sanokaan. Jos jollekin sallitaan harrastus, pitää muillekin. Eli minä voin laittaa ruokaa, jumpata, parsia vaatteita ym. etäpalaverissa, jos työkaveri saa neuloa. Tasapuolisesti sitten vaan kaikille, niin hyvä on.

Vierailija
29/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vaan kateellinen ihmisille jotka voi neuloo palaverin aikana, mä jos yritän niin huomaan kohta ettei oo mitään hajua mitä on puhuttu viimeisen vartin aikana, putkiaivo kun oon :D

Mulla riippuu neuletyöstä, onnistuuko keskittyminen. Joku perussukka ilman kuvioita, pitsiä tai palmikkoa onnistuu vaikka katsomatta puikkoihin. Jos pitää seurata neuleohjetta, niin sitten en edes yritä keskittyä muuhun kuin neulomiseen, äänikirjaa voin korkeintaan kuunnella. Eli tällainen ei sovellu myöskään kuuntelupalaverineulottavaksi.

Vierailija
30/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että eipä taida palaveri paljoa kiinnostaa ja vielä haluaa näyttää sen pitämällä kameraa päällä. Sellainen rento asenne työhön ja ihan sama mitä joku ajattelee, jos neuloo. Jos saisi vaikka potkut niin ihan sama sekin. 

:D Miksi tämä on tarkalleen ongelma? Tuleeko työnjäljestä parempaa, jos asenne on vakava ja stressaantunut?

Vierailija
31/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään neuloa, mutta en ymmärrä, että joka hemmetin paikassa pitää neuloa. Riippuvuus sekin, vaikka kuin ois rentouttavaa. Itseäni häiritsee, jos joku heiluttelee niitä puikkoja nenä edessä palavereissa. Etäpalaverissa kamera kiinni sitten. Ja livepalavereissa jätät neulees kotiin. Epäammattimaista tuoda harrastukset töihin.

Vierailija
32/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin näyttäisi keskisormea kollegoille, osoittaa kiinnostuksen vähäisyyttä palkkatyötään kohtaan. Paras irtisanoutua ja antaa tehtävän mennä henkilölle joka on oikeasti sitoutunut työhönsä josta saa palkkaa. Nämä yksi jalka sisällä toinen ulkona ovat riippakiviä ja työt vaan venyvät eikä mitään saada aikaiseksi, kummallinen työmoraali.

Vierailija
33/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään neuloa, mutta en ymmärrä, että joka hemmetin paikassa pitää neuloa. Riippuvuus sekin, vaikka kuin ois rentouttavaa. Itseäni häiritsee, jos joku heiluttelee niitä puikkoja nenä edessä palavereissa. Etäpalaverissa kamera kiinni sitten. Ja livepalavereissa jätät neulees kotiin. Epäammattimaista tuoda harrastukset töihin.

Sama juttu, minäkin neulon ja tykkään siitä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään viedä neuleita töihin. Myös etäpalaveri on työtilanne. En kuitenkaan ole mikään jeesus, tyhjennän tiskikoneen tai laitan pyykkikoneen päälle hiljaisena hetkenä. En sitäkään kesken palaverin. Keskustelu ei siis ole neulojat vastaan muut, vaan kyllä meitä neulojiakin ärsyttää se huomion hakeminen ja työkavereiden väheksynnän esiintuominen lempeällä tavalla puikot kilkattaen/vilkkuen/kertoen "minä tässä neulon samalla". No kiva, minulla on tässä käsi housussa samalla.

Vierailija
34/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä neulotaan ihan lähipalavereissakin, jos ollaan omalla porukalla ilman asiakkaita. t: sosiaalityöntekijä

Vierailija
35/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, minäkin neulon ja tykkään siitä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään viedä neuleita töihin. Myös etäpalaveri on työtilanne. En kuitenkaan ole mikään jeesus, tyhjennän tiskikoneen tai laitan pyykkikoneen päälle hiljaisena hetkenä. En sitäkään kesken palaverin. Keskustelu ei siis ole neulojat vastaan muut, vaan kyllä meitä neulojiakin ärsyttää se huomion hakeminen ja työkavereiden väheksynnän esiintuominen lempeällä tavalla puikot kilkattaen/vilkkuen/kertoen "minä tässä neulon samalla". No kiva, minulla on tässä käsi housussa

Onko hyväksyttävämpää vaikkapa piirrellä kynällä kalenterin marginaaleihin tai tulostuspaperin toiselle puolelle kuin neuloa? Kyllähän tätäkin ihmiset tekee eikä sellaista kukaan kritisoi.

Vierailija
36/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä väkisin tulee se ajatus, ettei palaverissa neulojaa kiinnosta kyseinen palaveri. Ei ole mielestäni kohteliasta puhujia kohtaan, että touhuaa jotain ihan muuta, jotta jaksaisi pysyä skarppina. Olkoonkin, että joku kokee, että neulominen auttaa keskittymään, mutta itse koen, että työelämässä pitäisi kyetä olla jo niin aikuinen, että kestäisi edes vähän tylsiäkin velvollisuuksia ilman että tuo muille ilmi turhautumistaan. 

Vierailija
37/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nurin kaksi oikein.

Vierailija
38/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko hyväksyttävämpää vaikkapa piirrellä kynällä kalenterin marginaaleihin tai tulostuspaperin toiselle puolelle kuin neuloa? Kyllähän tätäkin ihmiset tekee eikä sellaista kukaan kritisoi."

Ei ole hyväksyttävämpää, ja kyllä "kukaan" kritisoi. Vaikkakin vähän eri asia, kuin tuoda harrastuksensa töihin. 

Vierailija
39/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen että siinäpä tehokas ihminen ja taitava multitaskaaja.

Vierailija
40/43 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä hyvänä asiana. Jokuhan sen palaverin kirjaa, ja on hänen työtään halveksuvaa muiden neuloa sukkia tms. samalla.