Mitä ajattelet jos näet että joku neuloo etäpalaverissa?
Niin, mietin tässä kehtaanko neuloa aloittamaani neuletyötä, kun olen palaverissa lähinnä kuulolla. Mitä miettisit jos näkisit että kollegalla on puikot kädessä?
Itseäni käsillä tekeminen rauhoittaa keskittymään ja syventymään kuulolle, joten näen sen pelkästään positiivisena asiana. Neuletyö laitetaan heti paltsun jälkeen pois tietysti, ja jatketaan työntekoa.
Mutta onko sellaista ajattelua että on laiskottelua tai työajan käytön vastaista osallistua palaveriin näin?
Kommentit (43)
En mitään. Meillä useampikin työkaveri kutoo palavereiden aikana. Auttaa kuulemma keskittymään.
Itse tiskaan usein palaveria kuunnellen. Siis silloin kun ei tarvitse itse olla äänessä.
Hän on tyhmä. Moiset kuuluu vapaa-aikaan tai harrastepiireihin. Kas kun ei lakkaa kynsiä, meikkaa, askartele joulukoristeita. Hänelel voi sanoa suoraan,kutimet v... tuuuuun ja het
Joku sekoittaa työt ja huvit keskenään. Eli pystyykö enää erottamaan työaikaa ja omaa aikaa?
Jos palaveri on sellainen, jossa pääasiassa kuunnellaan, niin mikäs siinä. Olen itsekin sellaisen aikana neulonut. Toki neulomisen keskellä pystyy myös kommontoimaan asioita, mutta jos pitäisi olla jollain tapaa muuten aktiivinen (tehdä muistiinpanoja, etsiä tietoa samalla, esittää omaa ruutua), niin sitten se neuletyö joutaa syrjään.
Lääkäri kutoo kuunnellessa potilastaan ?
Meillä saa neuloa etäpalavereiden aikana! Toki jos itse esittää, ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Hän on tyhmä. Moiset kuuluu vapaa-aikaan tai harrastepiireihin. Kas kun ei lakkaa kynsiä, meikkaa, askartele joulukoristeita. Hänelel voi sanoa suoraan,kutimet v... tuuuuun ja het
Ei mitään haittaa, vaikka lakkaisi kynsiä, meikkaisi tai askartelisi joulukoristeita, jos osaa kuunnella palaverin asiaa samaan aikaan. Sitä paitsi osa palaverista on sellaista jaaritusta, ettei niissä edes tarvi kuunnella oikeasti. Ainakin meillä isossa firmassa on vaikka mitä organisatorista yleispalaveria, joka ei tällaista tavallista ruohonjuuri-työntekijää kosketa millään tapaa käytännössä, mutta pakko on osallistua kuuntelemalla. Yksikön organisaatio sitä ja tätä, talousluvut jada-jada-jaa, myyntiprospektit ja voitetut tarjouskilpailut... Joo ei ihan kauheasti koske mun duuneja.
Aina saa neuloa etäpalavereissa ja myös valtaosassa läsnäpalavereja.
Kukaan ei ajattele siitä mitään. Täysin normaalia toimintaa.
Vänisijät eivät ole työelämässä :)
Vierailija kirjoitti:
Oon mä joskus itse lakannut kynsiäkin. Ja viikannut pyykkejä työpöydän vieressä olevalta pyykkitelineeltä.
Kyllä mun korvat toimii ihan hyvin vaikka kädet tekis jotain muuta.
Jos et tarvitse siihen aivoja niin hyvä asia, edistää tutkitusti keskittymiskykyä. Ihmiset, joiden ajatus harhailee helposti, kannattaa tehdä jotakin yksinkertaista käsillään, jos pitää keskittyä johonkin tylsään. Jos taas tarvitsee laskee jotain silmukoita, ja ajatuksesi ovat muualla kuin palaverin sisällössä, ei hyvä
Hauskinta on tärkeilevät tyypit kaupassa tepastellessaan kuulokkeet korvilla ja puhuvat tärkeitä bisnespuheluita . Usein pyörivät kassan lähellä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään haittaa, vaikka lakkaisi kynsiä, meikkaisi tai askartelisi joulukoristeita, jos osaa kuunnella palaverin asiaa samaan aikaan. Sitä paitsi osa palaverista on sellaista jaaritusta, ettei niissä edes tarvi kuunnella oikeasti. Ainakin meillä isossa firmassa on vaikka mitä organisatorista yleispalaveria, joka ei tällaista tavallista ruohonjuuri-työntekijää kosketa millään tapaa käytännössä, mutta pakko on osallistua kuuntelemalla. Yksikön organisaatio sitä ja tätä, talousluvut jada-jada-jaa, myyntiprospektit ja voitetut tarjouskilpailut... Joo ei ihan kauheasti koske mun duuneja.
työaika ja työ työnä,sä et sitä arvota. mekit ja kuimet hel...tiin. samoin tyaikan ei varailla lippuja,soitella omia ja someteta jne,,käydä kaupassa. . missä sun etiikka ja moraali on.
Työpaikan kulttuuri vaikuttaa. Jos meillä joku näkisi minun neulovan, tulee varmasti lisää hommia hoidettavaksi. Palavereissakaan ei saa olla rauhassa vaan pitää sinä aikana lyhentää työjonoa.
Mulla on aina kutimet mukana palavereissa. Siis jotain aivotonta sukkaa tai kaulahuivia. Uusi esimies (tästä on siis jo aikaa, koska nythän on vain esihenkilöitä) sanoi, että älä seuraavassa palaverissa kudo. Okei, ei mitään, en kutonut. Sen seuraavan palaverin jälkeen sanoi kaikille "Katsokaa, että x kutoo ensikerralla, ja herranjumala jonkun pitää varmistaa, ettei lanka lopu kesken!!!"
Ja tuon jälkeen urani on ollut nousujohteinen, vaikka edelleenkin kudon palavereissa (mikäli en itse ole puheenjohtaja/vetäjä/esittäjä/kiuluttaja/sihteeri). Mulla sen verran adhd:ta, että pitää olla käsillä jorain tekemistä, että aivot toimii. Olen ollut myös isoissa keskustelupaneeleissa, joissa osanottaja on kutonut ( tyyliin ministereitä siinä panelikeskustelussa mukana myös). Aihe ei liittynyt käsitöihin tai harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon mä joskus itse lakannut kynsiäkin. Ja viikannut pyykkejä työpöydän vieressä olevalta pyykkitelineeltä.
jos et tätä tajuu,mee hoitoon. tyä työtä ja oman ajan hommelit omalla ajalla. sun ei kuulu edes etä pv duunailla mitäääään omaa. työaika asetettu itselle ja minilounas. selkeä aloitus ja lopetus, sitten duunaa sun pitsipöksyy, oot niin tyhmä. ikinä ennenkään työajalla ole saanut edes soitella minnekään,elli ole ns hätätilanne, tms ajanvaraus lääkäriin esim. ei konserttilippuja. ei oo sunkaan työnjälki hääviä. on myös periaatteet ja moraali.
sama kun lastenhoita teillä kotona pussailis poikakaverin kanssa siinä soffalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos et tätä tajuu,mee hoitoon. tyä työtä ja oman ajan hommelit omalla ajalla. sun ei kuulu edes etä pv duunailla mitäääään omaa. työaika asetettu itselle ja minilounas. selkeä aloitus ja lopetus, sitten duunaa sun pitsipöksyy, oot niin tyhmä. ikinä ennenkään työajalla ole saanut edes soitella minnekään,elli ole ns hätätilanne, tms ajanvaraus lääkäriin esim. ei konserttilippuja. ei oo sunkaan työnjälki hääviä. on myös periaatteet
Ajattelepa, että mä olen osallistunut monesti Teams-palaveriin lähtemällä ulos kävelylle. Tosin niin tekevät kaikki muutkin tämän palaverin osallistujat. Ja ihan asiaa puhutaan, vaikka ei istutakaan tiiviisti tietokoneiden tai neuvottelupöydän ääressä.
En yhtään mitään. Anna mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos et tätä tajuu,mee hoitoon. tyä työtä ja oman ajan hommelit omalla ajalla. sun ei kuulu edes etä pv duunailla mitäääään omaa. työaika asetettu itselle ja minilounas. selkeä aloitus ja lopetus, sitten duunaa sun pitsipöksyy, oot niin tyhmä. ikinä ennenkään työajalla ole saanut edes soitella minnekään,elli ole ns hätätilanne, tms ajanvaraus lääkäriin esim. ei konserttilippuja. ei oo
Kaupassa huomattu palaveriin osallistujat ja kailottavat kaiken kuuluville. Olen kuullut myös vanhustenhoidon työkeskusteluja kellä oli mitäkin kun kailotetaan lenkillä.
"Itseäni käsillä tekeminen rauhoittaa keskittymään ja syventymään kuulolle, joten näen sen pelkästään positiivisena asiana"
Kun puhutaan työyhteisöstä, niin muutkin pitäisi huomioida, eikä itsekkäästi vain itseä. Oletko varma, ettei neulomisi häiritse muita?
Ja itseäni kyllä häiritsee ja harmittaa, sillä olen intohimoinen neuloja ja periaatteesa en neulo töissä, josta maksetaan palkkaa ja toinen on juhlat.
Neulon itse usein etäpalaverissa. Tosin en mä koskaan pidä kyllä edes kameraa päällä, kuten ei meillä juuri kukaan muukaan :D Mutta ei neulominen häiritse mitenkään keskittymistä kuuntelemiseen, kyllä se on ok palaverin aikana.