Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettituttu kiersi ja stalkkasi taloamme. Mitä tehdä?

Vierailija
13.11.2024 |

Tutustuimme jossain chatissa, kun olin vielä alaikäinen ja tämä toinen osapuoli minua 7v vanhempi. Nyt olen 37v. Jutellimme ja pidimme yhteyttä muistaakseni reilu pari vuotta todella tiiviisti. Olimme ehkä joku  "nettipari", mutta emme koskaan tavanneet. Toinen osapuoli oli aina asiallinen  ja kaikella mahdollisella tavalla mukava ja symppis. Lisäsimme joskus noin 15v sitten toisemme facessa kavereiksi ja aina joskus hän kysyi mitä kuuluu. Hyvin pinnallista siis. Harmitonta. Olen saanut lapsia, mennyt naimisiin yms. Välimatkaa meidän välillä on noin 4h automatka. Tässä taannoin tämä tyyppi laittoi viestiä ja kysyi kuulumisia. En edes muistanut, että on enää kaveri facessa. Mietin poistanko vai en. En tehnyt mitään, enkä vastannut viestiin.  Kyseli uudelleen  ja tyhmänä vastasin sitten lopulta. Lähinnä hyvää kuuluu tyylisesti. En kysynyt häneltä mitään. Sanoi sitten, että netissä on mun gradu ja opinnäytetyö. Siihen vielä vastasin "No niissä ei paljon katseltavaa ole :) " ja alkoi selittää, että Googlella löytyy mun työpaikka paikasta xx ja mun harrastus paikasta xxx ja tietää osoitteen meille. Ihmettelin miten, niin vastaus oli "oon se, joka osti nimellä x y sulta kesällä turvaistuimen ja perui kaupat, mutta annoit osoitteen". Mun mies on paljon työmatkoilla.

Pari yötä sitten erikoinen sanoi, että terassilta kuului ääniä ja että joku pihalla. En kuullut mitään ja nähnyt mitään. Lapset nukahti. Lopulta näin tämän tyypin aivan selvästi talomme edessä postilaatikolla katsomassa meille.

Mikään rikoshan tässä ei ole vielä täyttynyt?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se face yms. julkinen ulostulo netissä ihan pakollista? Laita ne tilisi kiinni. Selitä tutuillesi, miksi niin teet. Luulisi kiinnostuksen kaikkoavan, kun ei sinusta löydy mitään mistään.

Myös voi mennä väestörekisteriin tai ottaa sinne yhteyttä ja kieltää kaikkien tietojensa luovuttamisen. Itselläni on sellainen. Vain viranomainen saa minusta tietoja.

Minulla ei ole sosiaalisenmedian tilejä, mutta se ei auta. Ilmeisesti riitti myydä huutonetissä tavaraa ja sieltä sai tiedot. Montakohan samalla paikkakunnalla asuvaa myyjää kävi läpi ennen kuin osui minuun. Oli lisäksi löytänyt salaisen sosiaalisenmedian tilini, jossa ei nimeäni. En ole ap.

Kerroit, että olette facekavereita, joten onhan sinulla silloin sometili facessa ainakin ollut, jos ei enää ole. Jos on vielä, niin lopeta se tilisi tai laita se yksityiseksi. Siellähän se muuten kuolaa ja urkkii hakemassa tietoa siitä, mitä teet, keitä tunnet jne. jatkossakin.

Myös nuo kaikki julkiset huutonetit ym. pitää vaan laittaa sopivan pitkälle tauolle sitten, jos hän kerran selaa netissä hakemassa sinusta tietoja joka paikasta, missä vaan nimesi esiintyy. Vaikka se ei enää tähän hetkeen auta, koska hän jo tietää asuinpaikkasi, niin jos muutatte joskus, niin muista sitten tuokin asia siinä kohtaa.

Minuakin haki eräs vanhempi tyyppi joskus, kun olin teini, hän soitti kaikki saman sukunimen omaavat paikkakunnaltani läpi, kunnes osui oikeaan. Tajusi kyllä sitten puhelimessa tehneensä erehdyksen, ottaessaan minuun yhteyttä. 😁

Vierailija
42/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtele rutiinejasi, aikojasi, reittejäsi ja paikkoja, missä käyt, jos hän oikeasti stalkkaa. Tosi stalkkaajat pyrkivät selvittämään sitä, mihin aikaan liikut ja missä, voidakseen törmätä sinuun jossain muka vahingossa, tai tietääkseen, milloin stalkata ikkunasi takana, kun olet kotona. Ja verhot kiinni, tietenkin, kun alkaa hämärtää jne. Äläkä liiku yksin tai yksinäisillä paikoilla, jos ei ole pakko. Älä myöskään pukeudu hemaisevasti tai siten, mistä hän tykkää, jos epäilet, että hän on jossain samassa paikassa kuin sinä. Tee itsestäsi vähemmän kiinnostava kohde.

Ehdotatko sinä hänelle ihan tosissasi jonkinlaista varpaillaan-elämää tuon hullun ehdoilla?

No, kyllä mäkin ne verhot vetäisin kiinni illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtele rutiinejasi, aikojasi, reittejäsi ja paikkoja, missä käyt, jos hän oikeasti stalkkaa. Tosi stalkkaajat pyrkivät selvittämään sitä, mihin aikaan liikut ja missä, voidakseen törmätä sinuun jossain muka vahingossa, tai tietääkseen, milloin stalkata ikkunasi takana, kun olet kotona. Ja verhot kiinni, tietenkin, kun alkaa hämärtää jne. Äläkä liiku yksin tai yksinäisillä paikoilla, jos ei ole pakko. Älä myöskään pukeudu hemaisevasti tai siten, mistä hän tykkää, jos epäilet, että hän on jossain samassa paikassa kuin sinä. Tee itsestäsi vähemmän kiinnostava kohde.

Ei ole merkitystä miten pukeutuu. Mun vaatteet on tyyliin telttoja(painan noin 160kg) eikä yhtään paljastavia muttei se ole auttanut. Samoiten kotoa stalkatessa mulla on rikkinäisiä ja likaisia vaatteita.  En ole mikään saalis siis, mutta jonkun pakkomielle. Sivusta eri. <

Aina kannattaa edes koittaa karistaa toinen kannoiltaan. Pakkomieleteiselläkin on aina joku triggeri, mihin se pakkomielle liittyy. Jos se ei ole ulkonäkö, niin sitten se on joku muu asia.

Vierailija
44/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko sinä hänelle ihan tosissasi jonkinlaista varpaillaan-elämää tuon hullun ehdoilla?

Kyse ei ole verhoista, vaan itsensä pienentämisestä toisen vuoksi, jotta tämän häiritsevä kiinnostus lakkaisi. Tehdä itsestään epäkiinnostava, vaihdella kulkureittejä, peitellä kotiaan ja liikkeitään siellä?  Ja oikeasti; mistä helvetistä voi tietää, vaikka tuo otus nauttisi juurikin tuosta pelottelusta ja vallantunteesta? 

Vierailija
45/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole merkitystä miten pukeutuu. Mun vaatteet on tyyliin telttoja(painan noin 160kg) eikä yhtään paljastavia muttei se ole auttanut. Samoiten kotoa stalkatessa mulla on rikkinäisiä ja likaisia vaatteita.  En ole mikään saalis siis, mutta jonkun pakkomielle. Sivusta eri. <

Tämä. En myöskään ole millään tasolla kiinnostava ihminen - ja minua on jopa kiusattu tästä aiheesta (!) Vaan jokin outo asia minussa triggeröi olentoa, jota olen nyt vuosi yrittänyt karistaa kannoiltani. Valitettavan älykäs tapaus; ei kompastele yleisimpiin ansoihin joilla voisi todistaa stalkkeroinnin.

Vierailija
46/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se face yms. julkinen ulostulo netissä ihan pakollista? Laita ne tilisi kiinni. Selitä tutuillesi, miksi niin teet. Luulisi kiinnostuksen kaikkoavan, kun ei sinusta löydy mitään mistään.

Myös voi mennä väestörekisteriin tai ottaa sinne yhteyttä ja kieltää kaikkien tietojensa luovuttamisen. Itselläni on sellainen. Vain viranomainen saa minusta tietoja.

Minulla ei ole sosiaalisenmedian tilejä, mutta se ei auta. Ilmeisesti riitti myydä huutonetissä tavaraa ja sieltä sai tiedot. Montakohan samalla paikkakunnalla asuvaa myyjää kävi läpi ennen kuin osui minuun. Oli lisäksi löytänyt salaisen sosiaalisenmedian tilini, jossa ei nimeäni. En ole ap.

Kerroit, että olette facekavereita, joten onhan sinulla silloin sometili facessa ainakin ollut, jos ei enää ole. Jos on vielä, niin lopeta se tilisi tai laita se yksityiseksi. Siellähän se muuten kuolaa ja urkkii hakemassa tietoa siitä, mitä teet, keitä tunnet jne. jatkossakin.

Myös nuo kaikki julkiset huutonetit ym. pitää vaan laittaa sopivan pitkälle tauolle sitten, jos hän kerran selaa netissä hakemassa sinusta tietoja joka paikasta, missä vaan nimesi esiintyy. Vaikka se ei enää tähän hetkeen auta, koska hän jo tietää asuinpaikkasi, niin jos muutatte joskus, niin muista sitten tuokin asia siinä kohtaa.

Minuakin haki eräs vanhempi tyyppi joskus, kun olin teini, hän soitti kaikki saman sukunimen omaavat paikkakunnaltani läpi, kunnes osui oikeaan. Tajusi kyllä sitten puhelimessa tehneensä erehdyksen, ottaessaan minuun yhteyttä. 😁

Kommentoimassasi viestissä lukee selkeästi "En ole ap".

Vierailija
47/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa pyörii todella paljon porukkaa jotka kyselevät tuotteesta vaikka mitä, sanovat että tulevat huomenna hakemaan ja kun annat osoitteen heistä ei kuulu enää pihaustakaan. Tämä tapahtuu joka kolmannessa tapauksessa. Mä en enää anna osoitettani torissa kenellekään ennenkuin antavat puhelinnumeronsa, vaikka torin säännöt sen antamista eivät suosittelekaan. 

Vierailija
48/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kys

Nämä on ihan asiantuntijavinkkejä ja stalkkauksen kohteeksi joutuneitten kertomuksiia, joita jaoin.

Mutta jokainen tehkööt omat ratkaisunsa perskärpästensä suhteen. Muut jääköön odottamaan mahdollisesti vielä pahempaa tumput suorina. Minä koittaisin jotain tehdä, karistaakseni semmoisen kannoiltani, ennen kuin se on myös vällyjeni välissä yöllä, eikä vaan terassilla.

Vierailija
49/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit, että olette facekavereita, joten onhan sinulla silloin sometili facessa ain

Aloituksessa lukee, että Ap on facekaveri tämän hepun kanssa.

Vierailija
50/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin liiketunnistinvaloja joka kulmalle, niitä saa ihan sellaisia jotka saa pistorasiaan.

Sitten nauhoittavat kamerat.

Kaikista viesteistä kuvakaappaukset talteen.

Estä tyyppi kaikkialla somessa ja laita profiili niin ettei näe mitään jos ei ole seuraaja/kaveri.

Aika creepyä.

Itse asun keskellä metsää ja minulla on koko talon ympäri liiketunnistin valot, huomaan heti jos joku pyörii tiluksilla.

Ja kamerat on seuraava askel jos alkaisi käydä kutsumattomia vieraita.

Vierailija
51/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinulta viisasta kirjoitella tapahtumakuvauksia nettiin.

Niin. Se tyyppihän selailee netissä ahkeraan. Kyllä hän voi käydä katsomassa keskustelupalstoiltakin, onko hänen kohteensa ehkä avautunut tilanteesta keskustelufoorumeilla. Hän tunnistaa kyllä tarinan, jos sen näkee.

Vierailija
52/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Se tyyppihän selailee netissä ahkeraan. Kyllä hän voi käydä katsomassa keskustelupalstoiltakin, onko hänen kohteensa ehkä avautunut tilanteesta keskustelufoorumeilla. Hän tunnistaa kyllä tarinan, jos sen näkee.

Mikä sitten olisi viisasta?

Itse en ihan oikeasti keksi muuta, kuin kameravalvonnan ja todisteiden keräämisen. Muussa tapauksessa voi vain odottaa hiljaa ja toivoa parasta? Onko varmaa, ettei foorumeilla asiasta keskustelu voisi säikäyttää stalkkeria? 

Vierailija
53/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi karmiva tyyppi. Voiko olla jopa psykopaatti? Poista ensiksi tyyppi kavereista ja laita kaikkien tilien tiedot yksityiseksi. Älä paljasta netissä ikinä mitään. Ei ylipäätänsä kannata päivitellä mitään nettiin, kun ei nykyään voi enää tietää mitä hulluja siellä liikkuu. Nykyään on kaiken maailman sivut, joiden kautta voi anonyymisti stalkata ihmisten someja. 

Vierailija
54/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku ei tajua järkipuhetta, kieltoa, tai siedä torjutuksi tulemista tms., ei ole pakkomielle. Pakko-oireisuus on sairaus. Näitä, joille ei mene perille normaalit sanomiset, ovat usein vain luonteeltaan sellaisia ja sen takia heistä voi päästä myös eroon, jos yrittää.

Vierailija
55/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten olisi viisasta?

Itse en ihan oikeasti keksi muuta, kuin kameravalvonnan ja todisteiden keräämisen. Muussa tapauksessa voi vain odottaa hiljaa ja toivoa parasta? Onko varmaa, ettei foorumeilla asiasta keskustelu voisi säikäyttää stalkkeria? 

Normityyppi varmaan tajuaa jättää sinut rauhaan, jos hän tunnistaa itsensä jostain foorumilta.

Vierailija
56/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, miksei se sinun mies sano tai tee mitään? Ja miksi sinä et vaikuta edes pelkäävän, vaikka joku on seissyt terassillasi yöllä?

Vierailija
57/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, miksei se sinun mies sano tai tee mitään? Ja miksi sinä et vaikuta edes pelkäävän, vaikka joku on seissyt terassillasi yöllä?

Mitä sen miehen pitäisi tehdä tai sanoa?

Vierailija
58/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen miehen pitäisi tehdä tai sanoa?

Parantaa vaikka kodin turvallisuutta. Hankkia kamerat. Vinkata naapureille, että katsokaa vähän meidänkin pihalle päin, että onko epämääristä liikettä, koska lapsi heräsi yöllä siihen, että joku kävi terassilla. Ollla siis aktiivinen asiassa, jos kerran toinen on lasten kanssa kotona ja jonkun tuijotuksen kohteena yöllä.

Vierailija
59/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku olikin jo ehdottanut liiketunnistimella syttyviä valoja, olen itse aivan samaa mieltä ja sitä olin tulossa kirjoittamaan.

Mun mielestä on ihan normaalia googletella kyllä vanhoja tuttuja ja sitä kautta löytää heidän työpaikkansa jne. mutta se, mikä nyt pistää hälytyskellot soimaan on se, että hän teeskenteli olevansa muka ostaja torissa, jotta saisi kotiosoitteesi ja kun sen sai, perui kaupat ja "katosi". Ja sitten hän seisoo kotinne ulkopuolella myöhemmin. Toi ei ole millään tasolla enää kyllä normaalia toimintaa. 

Jos hän olisi normaali, hän olisi jatkanut sellaista normaalia kevyttä kuulumistenvaihtoa siellä facessa vaan, kun kerta olitte / olette siellä kavereina. Ja jos hän haluaisi nähdä kaverina, niin olisi reilusti sen sulle sanonut eikä tehnyt tuota noin kierosti, että selvitti sun asuinpaikan torin kautta ja sitten on siellä hiljaa stalkkaamassa, mitä hitto nyt oikeesti.

Vierailija
60/60 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että tunnet miehen pitkältä ajalta?

Tiedät siis hänestä varmaan paljon tietoja kuten osoite, puhelinnumero jne?

Laita kova kovaa vastaan.

Viesti hänelle että Hei etunimi sukunimi osoite puhelinnumero. Kerroin nyt sukulaisille että et jätä meitä rauhaan vaikka olemme pyytäneet. Turha siis yrittää mitään, jäät heti kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän