Monta vuotta pitäisit isoa mattoa jos et pysty viedä sitä pesulaan??
Kommentit (15)
Mä pesen kesäisin isot matot omalla pihalla.
Riippuu täysin, mitä ainetta matto on.
Puuvillamatot pesetän kerran vuodessa. Pesula myös noutaa ja tuo kotiin, ei tarvitse itse kuljetella. Enkä pidä edes hinnoittelua kovana, monesti tarjous - maksuton kuljetus (pk-seutu).
Ikuisuuden, ei meillä lattiat likastu, pölyä vain.
Saisiko otsikon lauseen vielä suomeksi? Kiitos jo etukäteen.
Riippuu siitä missä se matto on: keittiössä, eteisessä, ruokapöydän alla, koiraperhe, pikkulapsia? Mulla on noin 2m x3m matto ollut salissa varmaan 15 vuotta. Maton päällä on pieni pöytä ja sen ympärillä 3 nojatuolia. Huonetta ei käytetä oikeestaan kuin läpikulkuun toisiin kamareihin. Ei lemmikkejä eikä pikkulapsia. Imuroin sen maton ja salin joskus. Mies käy siinä pöydän ääressä jonkun pikkusikarinsa polttamassa. Sinäpä se.
Pysty viedä? PYSTY VIEDÄ???
Nyt ihan oikeasti. Montako/kuinka monta & pysty viemään.
Mattoa pystyy hieman puhdistamaankin. Muttei niin märällä, että menee läpi ja pilaa lattiat.
Autottomana otan pesulasta kuljetukset.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka lopun ikääni jos en mattoon kyllästy. Imurointi riittää
Mutta eikö se ole ällöä?? Itselläni sama matto yksiössä ja tähän on tippunut ruuat ja kahvit monta kertaa!
Riippuu tietysti siitä, missä huoneessa matto on. Minulla on tosi painava ja paksu villamatto. Netissä neuvotaan tarvittaessa puhdistamaan matto vastasataneessa lumessa ja poistamaan tahrat heti. Täytyy varoa, ettei siihen tipu mitään.
Minulla on itämainen palamatto, täyttä villaa. Pyyhin tahrat heti ja pysyy muuten puhtaana imuroinnilla ja kevyellä luuttuamisella. Ollut 10 vuotta, on varmasti vielä 40 vuotta.
Kuinka korvessa asut? Jos matto on laadukas ja mieluisa niin tuskin ei mikään ongelma olisi hankkia kyytia pesulaan parin vuoden välein.
Vaahtopesua voi käyttää . Jos pystyy talvella viemään pakkasessa lumihankeen sekin raikastaa mattoa.
Vaikka lopun ikääni jos en mattoon kyllästy. Imurointi riittää