Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset tulot pitää olla, että pystyy matkustelemaan vaikka kerran vuodessa?

Vierailija
13.11.2024 |

Pariskunta, aikuiset lapset, asuntolaina maksettu.

Mietin vaan että millaisilla tuloilla jäisi jotain säästöönkin, että pystyisi tekemään jotain kivaa välillä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot jne. Jos saa kuukaudessa säästöön 100e palkasta riippumatta niin vuoden päästä siellä on 1200e. Sillä saa jo jonkinlaisen loman.

Vierailija
42/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi sellainen, joka laittaa joka kuukausi säästöön 500 euroa. Näin vuodessa kertyy 6000 euroa.

Sillä tekee jo viikon matkan tuolla kokoonpanolla (2 hlöä). Lapset eivät varmaan enää tule mukaan?

Itse olen sitä mieltä, että lomalla ei katsota hintoja. Ellei raha riitä tähän, ei kannata matkustaa.

Jokainen tietysti taaplaa tavallaan ja monelle lomailu on juuri sitä, ettei välitä rahasta. Silloin varmaan joku all-inclusive löhöpaikka on paras. Jos taas haluaa ensisijaisesti matkustaa ja tutustua uusiin paikkoihin (tai vanhoihin tarkemmin) niin silloin saattaa joutua katsomaan, kuinka paljon rahaa tähän käyttää.

Minä taas olen sitä mieltä, että all-inclusive on tarkan markan matkustajan paikka. Silloin tietää tismalleen etukäteen, paljonko ruuat, majoitus ja lennot tulevat maksamaan, eikä tarvi laittaa euroakaan ylimääräistä, jos ei halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt viemään lapsia ulkomaanmatkalle ja nyt paha masennus ja pääsemässä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Vierailija
44/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri, että meidän matkailu maksaa vuodessa n.1200e kahdelta aikuiselta ja joskus mukana tytär. Sisältää kotimaan matkailua vanhempien luokse Lappiin 2 x vuosi, bensat ja matkasyömiset n.500e. Junaliput ja hotellit kotimaan kohteisiin sekä mahdolliset taksit ja vähän ravintolarahaa yht. 700. Näitä reissuja 2-3/vuosi.

Ulkomaat ei kiinnosta vähääkään. Tähän pystyy pienempituloinenkin.

Vierailija
45/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on normaalit taloustaidot, niin työmarkkinatukikin riittää

Näinhän se on. Halvin kanarian viikon valmismatka näyttää nyt olevan 475€, eli 1,3€/päivä kun laittaa rahaa säästöpossuun niin voi tehdä yhden kanarian reissun  vuodessa.

Vierailija
46/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on muutaman kerran käynyt reissussa, niin ei oikeastaan kiinnosta enää. Nykyisin lentokentällä saa hömöttää puolet matka-ajasta ja perillä on mielenosoituksia ja syöpäläisiä ja ihmisiä jotka ainakin salaa vihaavat turisteja.

Massamatkailu sitä paitsi tuhoaa tämä maapallon lopullisesti. 7 prosenttia saasteista tulee lentoliikenteestä, josta toki osa on tarpeellista.

Vierailija
47/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän n. 1800€/kk-palkastani n. 400-500€ joka kuukausi. Jopa enemmän, jos mahdollista. Se tekee n. 5000-6000€/v. tai enemmän.

Ei olla vielä ulkomaanmatkoja tehty, mutta kesäisin reissailtu läpi Suomen ja varmasti tullaan myös ulkomailla reissaamaan kun/jos tulee hyvä hetki. Olemme pienyrittäjiä, joten lomailut joutuu pitämään max. viikon mittaisina. Ainakin toistaiseksi.

Säästössä jo yli 43 000€ :D hupsista. Pitäisi varmaan alkaa jotain osakejuttuja väsäilemään.. hitto kun ymmärtäisi niistä jotakin.

Vau, hieno summa!  Lainaa asiaa käsittelevä kirja tai kuuntele podcasteja tai lue blogeja ja vaikka Nordnetin ohjeet. Ehdottomasti tuo summa kannattaa suojata inflaatiolta johonkin tiliä tuottavampaan.

Vierailija
48/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään 1 viikon matka kerran vuodessa ja se maksaa 5000-6000e. Meillä on 5lasta ja otetaan joku valmismatka täyshoidolla. Minun tulot on lapsilisät, yhden lapsen omaishoidontuki ja satunnaiset keikka työt. Kuussa jää käteen n.1500e. Miehellä jää käteen n.4000e omista töistään. Velkaa on vain asunnosta ja olen todella arkipihi ja minulla on aikaa kokata ruuat itse yms. Tuon matkan lisäksi käymme toki laivallakin pari kertaa vuoteen ja kylpylöissä yms.

Vierailija
49/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tiettyä tulorajaa, jolla voi matkustella. Riippuu täysin elämisen pakollisista menoista ja valinnoista. Myös matkustaa voi kalliisti ja halvalla. Jos haluaa halvan matkan, niin sitten varaa äkkilähtöjä tai lentää halpalentoyhtiöillä ja valitsee maan, jossa on edulliset kustannukset yöpymisen ja ruokailun suhteen.

Mulle matkustelussa tärkeää on ollut kohteet. Ei se, että pääseekö matkalle vuosittain. Koskaan en ole ollut ns. pelkästään rantalomalla.

Vierailija
50/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jo sanonutkin että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Olen työmarkkinatuella, puoliso jakamassa kuluja, yksi lapsi. Joka kuukusi jää yli, lapsilisät menee lapsen tilille. Asutaan suhteellisen edullisesti vuokralla, yksi auto jota puoliso käyttää ja maksaa kulut. Yhteiset reissut tehdään toki tällä samaisella autolla :)

Menopelinä käytetty pyörä mulla ja lapsella, vaatteet alesta ja kirpparilta. Laitan joka päivä kotona ruokaa, ei volttailla tai käydä ravintolassa paitsi puoliso työpaikan lounaalla. Lapsi syö hyvin koulussa. Ostan perusruokaa, välillä tarjouksesta tai laputettuna. Ei ole suoratoistoja tai lehtitilauksia, käydään kirjastossa, uimahallissa, ulkoilupoluilla. Nyt työttömänä kerään talteen kaikki kohdalle osuvat pullot ja tölkit. 

Matkustamme pienellä budjetilla. Ei käydä kylpylöissä tai huvipuistoissa Suomessa, liian kallista ja ruuhkaista. Tänä vuonna on ollut viikon loma ulkomailla, viikko maatilalla, mökkiloma, hotelliyö ja risteily. Uimista, ulkoilua, saunomista, veneilyä, ruoka tehty enimmäkseen itse. 

Vierailija
51/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minule kela maksa huvapalka mina kauta monta kerta vuotesa somalisa jaa mina tuota sielta lisa sukulaisi tane kela toihin kun niila on hutava tuovoima pula jaa pajo iso ilmane asunto kakile

meile kunikansalaisile

-abdullah

Vierailija
52/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan tapauskohtaista ja riippuu onko mielessä kaksi viikkoa kaukokohteessa vai lyhyempi kapunkiloma. Itse pystyn duunarina kyllä tekemään pienen Euroopan matkan joka lomalla ja talvilomalla johonkin Suomessa. 

Vierailija
53/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minule kela maksa huvapalka mina kauta monta kerta vuotesa somalisa jaa mina tuota sielta lisa sukulaisi tane kela toihin kun niila on hutava tuovoima pula jaa pajo iso ilmane asunto kakile

meile kunikansalaisile

-abdullah

Juuri näin.

petteri häkämiehen juoksupoika

Vierailija
54/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minusta on kyse, mitä pitää lomana ja miten itse/perhe rentoutuu.

Eikä kaiken pidä olla kallista. Esimerkiksi me olemme lomailleet siten, että lomailu vaihtelee. Toisaalta olemme lomailleet kaukomatkoilla, jotka kunnon hotelleilla, ruuialla ja suorilla Finnairin lennoilla maksaa ehkä 10-12000 euroa per reissu, mutta ei näitä ole joka vuosi. Täytyy silti lisätä, että mikään nuhjuinen hostelli jossain kaukana suburbissa ei todellakaan kiinnosta kaikkine lieveilmiöineen.

Mutta toisaalta olemme myös purjehtineet meidän halvalla, mutta hyväkuntoisella purjeveneellä (vaatii hiukan omaa vaivaa toki) Saaristomerellä. Siinä eläminen ei maksa käytännössä yhtään enempää kuin eläminen kotonakaan, mutta näkee todella kauniita ja rauhoittavia paikkoja. Purjevene voi kuulostaa mielikuvana kalliilta, mutta jos katsot nettiveneestä mitä vanhat veneet oikeasti maksaa, niin ne on halvempia kuin käytetyt autot..

Pyörällä ja teltalla saisi samantyyppisiä kokemuksia kuin veneellä - mutta vaatii toki sen, että koko perhe voi nauttia retkeilystä.

Lapset ovat tykänneet lämmöstä ja hiekkarannasta keskellä talvea -  mutta he ovat myös yhtälailla todella innoissaan retkeilystäkin. Siihen ei tarvitse säästää juuri lainkaan.

Vaikka osa matkoista olisi kalliita, keskimäärin lomailuun menevä raha on hyvin maltillista vuositasolla.

Vierailija
55/55 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittakaa matkarahat. Osingoilla lomailee 20 vuoden päästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä