Millaiset tulot pitää olla, että pystyy matkustelemaan vaikka kerran vuodessa?
Pariskunta, aikuiset lapset, asuntolaina maksettu.
Mietin vaan että millaisilla tuloilla jäisi jotain säästöönkin, että pystyisi tekemään jotain kivaa välillä.
Kommentit (55)
Jos käyt pellolta keräämässä suippomadonlakkeja niin matka on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat matkustelulla? Ulkomaanmatkailua? Kotimaanmatkailua? Laivaristeilyitä?
Ulkomaanmatka Eurooppaan. Pari tonnia.
Vajaa pari tonnia per lärvi nettona. Pystyy vaikka useampaankin matkaan vuodessa, vaikka on pari teiniäkin. Olennaisinta ei ole niinkään tulojen suuruus, vaan menojen pienuus.
Olen kahden alakouluikäisen vuoroviikkovanhempi, emme asu miesystävän kanssa yhdessä. Tulot ~2100e netto, lasten kanssa käydään joka toinen vuosi ulkomailla, miesystävän kanssa joka pääsiäinen jossain Euroopan kaupungissa.
Meillä on netto 5500 e, ja pääsemme kerran vuodessa laskettelemaan alpeille.
Ei je tulot, vaan me menot. Asumiskustannukset meillä on jo 2200 e kk ja lisäksi on kesämökki, jonka ylläpitokustannukset reilu 3000 e vuodessa, ja muutenkin siihen menee rhaa. Eli ei näillä tuloilla paljoa enempää kalliita lomia tehdä.
Esimerkiksi sellainen, joka laittaa joka kuukausi säästöön 500 euroa. Näin vuodessa kertyy 6000 euroa.
Sillä tekee jo viikon matkan tuolla kokoonpanolla (2 hlöä). Lapset eivät varmaan enää tule mukaan?
Itse olen sitä mieltä, että lomalla ei katsota hintoja. Ellei raha riitä tähän, ei kannata matkustaa.
Mulla menee 6000 e/vuosi matkusteluun. Laitan 500 e joka kk säästöön 1900 e/kk nettopalkastani. Tuolla teen (yksin) 2-4 reissua/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat matkustelulla? Ulkomaanmatkailua? Kotimaanmatkailua? Laivaristeilyitä?
Ulkomaanmatka Eurooppaan. Pari tonnia.
Pari tonnia?? Aika tyyristä. Etsi edullisempia vaihtoehtoja, vertaile lentoja ja majoituksia.
Ei pelkästään tulot, vaan niiden suhde tavallisiin menoihin. Tienaamme yhteensä noin 130 000e/vuosi, eikä sillä todellakaan matkustella, kun on vanhan talon "elämäntaparemontti" ja jokunen lapsi joiden harrastuksiin satsataan isoja summia.
Oletan, että kun lapset on aikuisia ja massiivinen remonttikin ehkä joskus valmistunut, puolellakin tuosta matkustelisi parikin kertaa vuodessa.
Ei pelkät tulot, vaan myös menot. Ja sitten ihan olennaisena myös, kuinka tärkeänä tuota matkustelua sitten pitää. Meillä nettotulot 12 000 /kk, mutta ehkä juuri kerran vuodessa rahat riittävät johonkin noin turhaan, jonain vuosina ei olla käyty matkalla ollenkaan. Yleensä ollaan mieluummin mökillä tai kesällä veneillään, ja laitetaan rahat vaikka sijoituksiin.
Mulla on Kela Gold ja matkustan jatkuvasti.
Miehelläni ja minulla on nettotulot yhteensä alle 4000€/kk. Asumismenot n.500€/kk, mökki ja 2 autoa.
Etelässä lomaillaan 2 kertaa vuodessa, joihin menee yhden kuukauden tulot.
Ei se tuloista riipu vaan omista kuluista ja menoista. Itse asun pienessä halvassa yksiössä ja säästin 1200e palkasta vuodessa yli 5000e. Sain tähän kyllä kelan tukia jonkun 70e mutta asumistuki laski syksyn alussa 40 euroon. Minulla ei ole autoa ja kuljen pyörällä ja teen kotiruokaa. Ei ole lemmikkejä.
0€ mulla ja vaimolla yhteensä ja oltiin puolivuotta viimeksi matkalla.
T. Sukanvarsi
Sä vain kulutat liikaa. jopa pienestä palkasta pystyy säästäämään ja tehdä sen matkan minne nyt haluaakin.
N 500e jos saa säästöön per kk reissaa jo kivasti
Enemmän tuo riippuu menoista ja siitä millaisella budjetilla on tarkoitus matkustaa sekä miten kauas.
Ettekö te nyt ymmärrä, että jos asutte niissä hienoissa kalliissa asunnoissa ja teillä on autot ja kaikki kalliit harastukset niin ei teillä sitä rahaa jää säästöön? Sen sijaan jos elää pienessä yksiössä ja ei ole mitään näitä luksusjuttuja niin helposti jää säästöön. Se on ihan oma valinta millaista elämää haluaa elää. Minä valitsen mieluummin jälkimmäisen sillä minulla asuu perhettä ulkomailla ja en jaksa tehdä kokoaikatöitä vaan mieluummin osa-aika.
Tallinnaan pääsee muutamalla kympillä. Ei kummoiset