Olen kirjoittanut kirjan. Siihen meni kolme vuotta. Nyt se on valmis ja olen ylpeä. Uskomaton matka.
Kirjoitustyylini on runollinen ja yksityiskohtainen, mikä korostaa päähenkilön tunnetilojen syvyyttä. Alla katkelma kirjastani. Katkelmassa on vahva, intensiivinen tunnelma ja selvästi korostunut emotionaalinen lataus. Käytän ensimmäistä persoonaa ja annan hyvin intiimin katsauksen päähenkilön mielikuviin ja kaipuuseen. Teksti käsittelee yksinäisyyttä ja halua yhteyteen, erityisesti virtuaalisessa maailmassa, jossa nimimerkit saavat lähes myyttisiä ulottuvuuksia.
Tässä pieni näyte kirjastani:
"Istun tietokoneeni ääressä, sormet kevyesti leijuessa näppäimistön päällä. Yksi klikkaus ja keskustelupalsta avautuu eteemme, kuin salainen maailma, johon vain harvat pääsevät. Kadehdin niitä, jotka uskaltavat julkaista omia ajatuksiaan ja toiveitaan. Minä vain luen, ihailen ja unelmoin. Kuumat seksikkäät miehet, joiden profiilit vilahtavat ruudullani, herättävät minussa tunteita, joita en osaa laittaa sanoiksi. Eräs käyttäjä, nimimerkki "Sankari87", kirjoittaa rohkeudesta ja seikkailuista. Kuvittelen hänet purjehtimaan auringonlaskun suuntaan, tuulessa hulmuava takki ja hymy kasvoillaan. En voi olla ajattelematta, millaista olisi tavata hänet kasvotusten, kuulla hänen naurunsa ja nähdä, kuinka hänen silmänsä syttyvät intohimosta. Toinen nimimerkki, "Ajattelija99", jakaa syvällisiä ajatuksia elämästä ja rakkaudesta. Hänen sanansa saavat sydämeni sykkiämään. Kuvittelen istuvani kahvilassa hänen kanssaan, kahvikupit höyryten edessämme, keskustelemassa kaikesta mahdollisesta. Haluan kysyä, mitä hän ajattelee unista, pelosta ja onnellisuudesta. Hänen vastuuntuntoinen äänensä kutkuttaa mieleni nurkkia.
Keskustelupalstan värit vaihtuvat, kun luen toisten viestejä. Kostun. Pienet vitsit ja syvälliset keskustelut häilyvät silmieni edessä kuin elokuvan kohtaukset, joissa olen pääosia. Tarvitsisin heitä, heidän älykkäitä huomioitaan ja koomista huumoriaan. Mielessäni he ovat täydellisiä, ja minä haluan olla heidän salaisuutensa. Aika kuluu, tuntuu kuin olisin loukussa fantasiani syleilyssä. Herätessäni todellisuuteen nähtyäni heidän nimimerkkinsä, sydämeni lyö nopeammin. Osaisinko avata suuni ja kertoa tunteistani? Kerroa heille, kuinka heidän sanansa koskettavat, kuinka ajattelen heitä yhä myöhään yöllä? Paniikki ja pelko estävät, mutta samalla toiveikkuus kutkuttaa vatsassani. Illat kuluvat, ja joka kerta kun käynnistän tietokoneen, toivon löytäväni heidän kirjoituksensa. Hiplaan itseäni. Tuntuu, kuin olen jo rakastunut, vaikken ole koskaan nähnyt heitä. Mielikuvissani rakennan meille tarinoita, joissa tapaamme ja nauramme yhdessä. Voin vain unelmoida, että ehkä jonain päivänä nämä tuntemattomat miehet voisivat olla enemmän kuin sana paperilla. He voisivat olla osa elämääni, osa minua."
Kysinkin, voinko lähettää sen nähtäville useaan kustantamoon samaan aikaan? Toisin kuin takavuosina, jolloin kässärit kuulemma kiersivät vuosikausia peräjälkeen kustantajalta toiselle. Kannattaako ilmoittaa, että on muuten tsekattavana muuallakin kuin teillä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakusi loistaen en voi kuitenkaan vastustaa kiusausta antaa palautetta: tiivistä ja vielä kerran tiivistä. Kerrontasi on jaarittelevaa ja mielenkiinnotonta juuri siksi. Jutustasi ei saa selville mitä tapahtuu: onko tarkoitus kertoa miehistä netissä vai sinun psykofyysisistä tunteistasi. Keskity jompaan kumpaan ja etene systemaattisesti sitten siinä. Varovaiset viittaukset itsesi hiplailuun ei saavuta eroottista merkitystään, koska lause pomppaa kesken kaiken ihan muun keskelle. Suosittelen, että kirjoitat ensin mitä näet ja sitten saman verran miten itse koet, mitä sinussa tapahtuu jne.
Kannattaa osallistua jonnekin kursseille. Jos tavoitteesi on luoda hyvää erotiiikkaa ja sen vaikutusta sinussa olet vielä alkeissa. Ei kukaan kustantaja jaksa lukea. Kirjoittamiseen vaaditaan tosi paljon avoimuutta, aitoutta ja rehellisyyttä etenkin sinun genressä.
Jospa onkin niin että ap on epäaito ja valheellinen. Ja ollut sitä pitkään. Siksi teksti tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvää tekstiä. Syvällistä.
"Hiplaan itseäni " ???? 🥴
Niin juuri. Yllättävä kohta.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat kauniisti
Älä ny valehtele.
Voi lähettää useaan samalla eikä tarvii sanoa.
Parempi kuin Kiira Korven runokirja.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5821481/ihmiset-kirjoittakaa-omaelamake…
IHMISET! KIRJOITTAKAA OMAELÄMÄKERTA ja sieltä matskua palstalle! Sinne vaan kaikkea teistä: taustastanne, lapsuudesta, kokemuksista, ajatuksista, matkoista, perheestä, lapsista, koulusta, RAKKAUSELÄMÄSTÄ, raskauksista yms... Jokainen osaa kirjoittaa oman elämänsä tarinan! Kirjoita vaikka noin viiden vuoden jaksoissa! Nyt kirjoitetaan historiaa tällä tavalla kun kukaan ei lähetä kirjeitäkään enää ja kaikki ypöyksinäisiä! Summataan elämänkertamme jättiopukseksi ja saadan historia siitäkin miten maamme kansa tuhoutui 100 vuodessa??? (kun siitä tuli demokratia???) !!! TÄMÄ ON HAASTE! Ja näin teette uskomattoman matkan itseenne! Älä vaan luule että kukaan ei ole kiinnostunut. Olemme kaikki Kristuksen jäseniä ja muodostamme kokonaisuuden hänen ruumiissaan...