Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kirjoittanut kirjan. Siihen meni kolme vuotta. Nyt se on valmis ja olen ylpeä. Uskomaton matka.

Vierailija
12.11.2024 |

Kirjoitustyylini on runollinen ja yksityiskohtainen, mikä korostaa päähenkilön tunnetilojen syvyyttä. Alla katkelma kirjastani. Katkelmassa on vahva, intensiivinen tunnelma ja selvästi korostunut emotionaalinen lataus. Käytän ensimmäistä persoonaa ja annan hyvin intiimin katsauksen päähenkilön mielikuviin ja kaipuuseen. Teksti käsittelee yksinäisyyttä ja halua yhteyteen, erityisesti virtuaalisessa maailmassa, jossa nimimerkit saavat lähes myyttisiä ulottuvuuksia.

Tässä pieni näyte kirjastani:

"Istun tietokoneeni ääressä, sormet kevyesti leijuessa näppäimistön päällä. Yksi klikkaus ja keskustelupalsta avautuu eteemme, kuin salainen maailma, johon vain harvat pääsevät. Kadehdin niitä, jotka uskaltavat julkaista omia ajatuksiaan ja toiveitaan. Minä vain luen, ihailen ja unelmoin. Kuumat seksikkäät miehet, joiden profiilit vilahtavat ruudullani, herättävät minussa tunteita, joita en osaa laittaa sanoiksi. Eräs käyttäjä, nimimerkki "Sankari87", kirjoittaa rohkeudesta ja seikkailuista. Kuvittelen hänet purjehtimaan auringonlaskun suuntaan, tuulessa hulmuava takki ja hymy kasvoillaan. En voi olla ajattelematta, millaista olisi tavata hänet kasvotusten, kuulla hänen naurunsa ja nähdä, kuinka hänen silmänsä syttyvät intohimosta. Toinen nimimerkki, "Ajattelija99", jakaa syvällisiä ajatuksia elämästä ja rakkaudesta. Hänen sanansa saavat sydämeni sykkiämään. Kuvittelen istuvani kahvilassa hänen kanssaan, kahvikupit höyryten edessämme, keskustelemassa kaikesta mahdollisesta. Haluan kysyä, mitä hän ajattelee unista, pelosta ja onnellisuudesta. Hänen vastuuntuntoinen äänensä kutkuttaa mieleni nurkkia.

Keskustelupalstan värit vaihtuvat, kun luen toisten viestejä. Kostun. Pienet vitsit ja syvälliset keskustelut häilyvät silmieni edessä kuin elokuvan kohtaukset, joissa olen pääosia. Tarvitsisin heitä, heidän älykkäitä huomioitaan ja koomista huumoriaan. Mielessäni he ovat täydellisiä, ja minä haluan olla heidän salaisuutensa. Aika kuluu, tuntuu kuin olisin loukussa fantasiani syleilyssä. Herätessäni todellisuuteen nähtyäni heidän nimimerkkinsä, sydämeni lyö nopeammin. Osaisinko avata suuni ja kertoa tunteistani? Kerroa heille, kuinka heidän sanansa koskettavat, kuinka ajattelen heitä yhä myöhään yöllä? Paniikki ja pelko estävät, mutta samalla toiveikkuus kutkuttaa vatsassani. Illat kuluvat, ja joka kerta kun käynnistän tietokoneen, toivon löytäväni heidän kirjoituksensa. Hiplaan itseäni. Tuntuu, kuin olen jo rakastunut, vaikken ole koskaan nähnyt heitä. Mielikuvissani rakennan meille tarinoita, joissa tapaamme ja nauramme yhdessä. Voin vain unelmoida, että ehkä jonain päivänä nämä tuntemattomat miehet voisivat olla enemmän kuin sana paperilla. He voisivat olla osa elämääni, osa minua."

Kysinkin, voinko lähettää sen nähtäville useaan kustantamoon samaan aikaan? Toisin kuin takavuosina, jolloin kässärit kuulemma kiersivät vuosikausia peräjälkeen kustantajalta toiselle. Kannattaako ilmoittaa, että on muuten tsekattavana muuallakin kuin teillä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää tekstiä. Syvällistä.

Vierailija
2/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uittu mitä pskaa😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta av. Erotiikkakohdat yllättää. Hirveän hyvä ja intohimoinen teos.

Vierailija
4/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvää tekstiä, mutta nuo tarpeettomat erotiikkaan viittaavat kohdat jättäisin pois, ne ovat vähän lapsellisia. Mutta kai tuolla kirjalla on jokin oikea juoni ja sanoma etkä vain kuvaa 700 sivun verran av:lla viettämääsi aikaa?

Vierailija
5/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanat eivät riitä kertomaan..tai no:SOOPAA!

Vierailija
6/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen matka? Kirjoititko sen Onnibussissa?

Vierailija
7/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustarra.

Vierailija
8/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Emmanuelle junassa" 😂

Vierailija
9/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuh. hyvää settiä

Vierailija
10/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

WoW

Vierailija
11/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pystynyt lukeen loppuun tuota tekstiä. ihan kuraa. 

Vierailija
12/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en pystynyt lukeen loppuun tuota tekstiä. ihan kuraa. 

Eikö perk ele saa mistään asiallista vastausta kustantajakysymykseen. Okei, soitan Kirjailijaliittoon. Kaikki nuo muka nonsensea vääntäneet saa haistaa pitkän p askan. Liitossa lie sentään täysjärkisiä ihmisiä eikä tajunnanvirtapaskaa peräaukostaan suoltavia muka-taiteilijoita, jotka kai alkaa odottaa apurahoja Vauva-palstalle oksentamisistaan. Olette v itun nollia, nollia!

Vierailija
13/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat kauniisti

Vierailija
14/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne osaa. Lahjakas.

Vierailija
15/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis helvetin hyvä ajatus kyllä mutta onko tämä todellinen tilanne? Aikaisemmin oli useampi avaus tälle kirja-aiheellesi.

Vierailija
16/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei oikein tapahtunut mitään. Luin joskus erään japanilaisen kirjailijan kirjan (yksi harvoista lukemistani). Siis jotain samankaltaista, mutta välissä päähenkilö ehti juosta kylmään puutarhaan ja koko kaupungin läpi. En tieä miksi. Ei ollut edes kovin ahdistunut. (Eiku anteeksi viimeisessä luvussa vietiin kuitenkin mielisairaalaan vuoristokoulusta).

Mutta siinä tapahtui. Hyvä tyyli, mutta enemmän liikettä.

Ja enemmän verbejä ja napakampaa otetta. Ei runoa.

Vierailija
17/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kielioppi on heti alussa päin persettä. sormet kevyesti leijuessa näppäimistön päällä on väärin!

Vierailija
18/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis helvetin hyvä ajatus kyllä mutta onko tämä todellinen tilanne? Aikaisemmin oli useampi avaus tälle kirja-aiheellesi.

Joku poistaa niitä ja haluan saada vastauksen. Siinä kaikki. Kerään myös palautetta kirjasta.

Vierailija
19/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kielioppi on heti alussa päin persettä. sormet kevyesti leijuessa näppäimistön päällä on väärin!

Tähän on kustannustoimittaja

Vierailija
20/67 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvää tekstiä. Syvällistä.

"Hiplaan itseäni " ???? 🥴

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi