Arvostatko tavallista työtä tekeviä?
Siivoojat, myyjät, postinjakajat, lehmiä hoitavat ihmiset, rakennusmiehet jne. Ovat todella tärkeitä ja arvostan suuresti. Ykkössijalla.
Kommentit (64)
Arvostan kaikkia jotka käyvät töissä, olkoon työ sitten mikä tahansa. Kelarottia ym. laiskureita en arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että ihmettelen ns. vanhoja ihmisiä esim. myyjän työssä. Miellän nuo tuollaiset lähinnä opiskelijoiden töiksi... ja kun itselläni on kokemusta kaupan alasta (myös opinnoista) niin en käsitä miten joku jaksaa sellaista eläkkeeseen asti. Tulee mieleen vähän simppeli tyyppi... että on vähän jotain kehitysviivettä...... ja varmaan monilla onkin. Siksi juuri en ymmärräkään heitä ja he eivät ehkä ymmärrä minua. Postityökin on sellaista vähän vähemmän kirkkaiden ihmisten työtä. Olen pahoillani, mutta oikeasti... se on totuus.
Miksi opiskelet alalle jonka koet vähä-älyiseksi? Tarkoitatko että luulet että sinut on valittu opiskelemaan jotta sinun EI tarvitsisi tehdä alan töitä?
Ööö. Osaan jatkaa opintoja korkeakoulussa. Lisäksi kaupan alan opinnot eivät velvoita kaupan alan töihin.
"Se arvostus näkyy numeroissa tiilillä kuukauden päästä."
Ei palkkoja makseta arvostuksen mukaan vaan työn työnantajalle tuottama rahallisen hyödyn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että "kadehdin" sellaisia, jotka tekevät maailman simppeleintä työtä ja ovat siihen tyytyväisiä. Itse en nääs olisi. Jokin minussa kuolisi, jos tekisin jotain simppeliä vuodesta toiseen. Kymmeniä vuosia. Ei, ei, ei... enkä minä oikeasti kadehdi, vaan ehkä silläviisiin ajattelen, että simppeleillä on niin helppo elämä. Kunhan on jokin työ, asuu jossain ja syö jotain. Tajuatteko pointin? Kun itse olisin NIIIIIN ONNETON samassa tilanteessa. Jatkuu.
Sanotaanko näin että toimistotyö istumatyönä on maailman simppeleintä, ei enää ikinä sitä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
En arvosta. Olin ennen tuollainen ja itsetunto meni.
Se arvostus näkyy numeroissa tiilillä kuukauden päästä. Se että et kykene ostamaan lapsille laadukasta ruokaa ja maksamaan vuokraa ajoillaan kertoo että sua ei arvosteta ja miksi arvostaisit itseäsi jos teet orjana työtä rikastuttaaksesi jotain muuta ja kärsit sekä läheisesi kärsii siitä fyysisesti pahimmillaan.
Ei ole elämänarvoista elämää tuollainen. Miksi meillä ei ole minimipalkkaa tässä maassa ja perustuloa?
Siksi sitä ei ole missään, koska se olisi liian kallis ja työnteko vielä vähemmän laiskoja innostaisi. Nuoretkin voisivat loisia tuolla biletysrahalla vanhempiensa luon eläkkeelle asti.
Ei ole niin suuri rasitus täyttää se kelatukihakemuksensa, mutta sekin tuntuu olevan liian raskasta näille työntekijöiden halveksijoille, jotka heidätkin elättävät.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kaikkia jotka käyvät töissä, olkoon työ sitten mikä tahansa. Kelarottia ym. laiskureita en arvosta.
Ei se arvostus kuitenkaan näy numeroina tilillä. Sitähän se arvostus loppupelissä oikeasti ja konkreettisesti on.
Et jos äänestät oikeistoa joka lisää vain tuloeroja ja heikenää minimipalkkaduunareiden työoloja, niin et sä oikeasti arvosta heitä.
Vierailija kirjoitti:
"Se arvostus näkyy numeroissa tiilillä kuukauden päästä."
Ei palkkoja makseta arvostuksen mukaan vaan työn työnantajalle tuottama rahallisen hyödyn mukaan.
Julkisella puolella ei toimi tuo näkemys. Heillä on kuitenkin asiat ihan helvetin hyvin ja palkkataso enemmän mitä maahanmuuttajahommissa on. Ylityökorvaukset löytyy ja lomat palkallisina yms.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, että "kadehdin" sellaisia, jotka tekevät maailman simppeleintä työtä ja ovat siihen tyytyväisiä. Itse en nääs olisi. Jokin minussa kuolisi, jos tekisin jotain simppeliä vuodesta toiseen. Kymmeniä vuosia. Ei, ei, ei... enkä minä oikeasti kadehdi, vaan ehkä silläviisiin ajattelen, että simppeleillä on niin helppo elämä. Kunhan on jokin työ, asuu jossain ja syö jotain. Tajuatteko pointin? Kun itse olisin NIIIIIN ONNETON samassa tilanteessa. Jatkuu.
Jotain minusta kuoli pysyvästi sinun ei-simppelissä työssä.
Nyt tarvitsen ihan jotain muuta.
Ja helppoa elämäni ei ole ikinä ollut, eikä tule olemaan, toisin kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää, että ihmettelen ns. vanhoja ihmisiä esim. myyjän työssä. Miellän nuo tuollaiset lähinnä opiskelijoiden töiksi... ja kun itselläni on kokemusta kaupan alasta (myös opinnoista) niin en käsitä miten joku jaksaa sellaista eläkkeeseen asti. Tulee mieleen vähän simppeli tyyppi... että on vähän jotain kehitysviivettä...... ja varmaan monilla onkin. Siksi juuri en ymmärräkään heitä ja he eivät ehkä ymmärrä minua. Postityökin on sellaista vähän vähemmän kirkkaiden ihmisten työtä. Olen pahoillani, mutta oikeasti... se on totuus.
Mitähän sä teet työksesi?
Telemyyjä?
Vierailija kirjoitti:
En arvosta Wolt-kuskien työtä.
En arvosta niitä jotka tätä palvelua käyttävät ja sitä kautta koko touhun mahdollistavat.
Lähes kaikki työ on arvokasta, ei tämä yhteiskunta muuten toimi.
Olen matalan tason perustyössä ja minulla kaikki satsaus elämässä menee harrastukseen.
Tämä on vähän sellainen kaikki tai ei mitään tyylinen ratkaisu, että joko harrastus vain jatkuu ja jatkuu tai sitten siinä tulee se "jack pot" ja vaurastun kerralla ja samalla tuosta tulee uusi ammattini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En arvosta. Olin ennen tuollainen ja itsetunto meni.
Se arvostus näkyy numeroissa tiilillä kuukauden päästä. Se että et kykene ostamaan lapsille laadukasta ruokaa ja maksamaan vuokraa ajoillaan kertoo että sua ei arvosteta ja miksi arvostaisit itseäsi jos teet orjana työtä rikastuttaaksesi jotain muuta ja kärsit sekä läheisesi kärsii siitä fyysisesti pahimmillaan.
Ei ole elämänarvoista elämää tuollainen. Miksi meillä ei ole minimipalkkaa tässä maassa ja perustuloa?
Siksi sitä ei ole missään, koska se olisi liian kallis ja työnteko vielä vähemmän laiskoja innostaisi. Nuoretkin voisivat loisia tuolla biletysrahalla vanhempiensa luon eläkkeelle asti.
Ei ole niin suuri rasitus täyttää se kelatukihakemuksensa, mutta sekin tuntuu olevan liian raskasta näille työntekijöiden halveksijoille, jotka heidätkin elättävät.
&
Tosi monet nuoret aikuiset syjräytyy koska eivät osaa hakea tukia. Syrjäytyneet ei näy tilastoissa. Meillä on kadonnut ihmisiä pois järjestelmästä.
Suurin osa ei hae edes tukiakaan. Hablaavat rahat strängäämällä kaduilla todennäköisesti aseistettuina, koska laivvi on liian strigli upjor self in getto.
Pitäisi saada perustulo että ihmiset saisi sen rahan tilille itsestään. Harva osaa edes kieltä ja täyttää hakemuksia. Sellainen vain houkuttaa rikollisuuden pariin.
Oman alueen kummisetä tarjoaa töitä jossa päivässä tienaat parin viikon tulot mitä saisit roskatöistä. Miksi nuori menis normi töihin kärsimään?
Striit laiv up yur self, digit? Ne huslaa striiteillä ja kesäisin hängää piitseil, gidit?
Pieni osa alistuu hakemaan jotain pikku tukii, suurin osa ei haluu menettää kunniaansa ja anella almuja ne hankkii hillot bulevardilt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain minusta kuoli pysyvästi sinun ei-simppelissä työssä.
Nyt tarvitsen ihan jotain muuta.
Ja helppoa elämäni ei ole ikinä ollut, eikä tule olemaan, toisin kuin sulla.
Mut sä et pärjäis kehässä tota vastaan koskaan. Susta puuttuu sisu ja kovuus. Sä et oo faitteri.
Arvostan halllituksessa töissä olevia että meinaa ihan huimata, nuo saa korkeilla palkoillaan paljon vahinkoa aikaiseksi. Ihan ykkös-sijalla on Petteri Orpo tunnin junineen kun tämä nykyinen hyvä junayhteys ei hänelle riitä ja tätä varten onkin tehty hyvä määrä leikkausia että hanke toteutuu.
Kyllä arvostan. Mitä enemmän olen ollut tekemisissä johtavassa asemassa olevan puolisoni lähipiirin kanssa (jossa useimmat korkeastikoulutettuja ja johtavassa asemassa) ja lääkäreiden kanssa, niin arvostan yhä enemmän omaa ammattia sairaanhoitajana ja kaikkia matalapalkka alalla olevia puurtajia kuten esim. lastenhoitajia, kaupan kassoja, siivoojia, lähihoitajia, omaishoitajia etc. Olen myös oppinut ettei koulutettu ihminen välttämättä ole älykäs tai sivistynyt.
Vois nuo roskakuskit mennä lakkoon kuukaudeksi, eiköhän palkka ja arvostus nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri tuollainen. 😀
Tässä parasta on stressittömyys. Viime kädessä työnjohtaja kantaa vastuun. Kun vuoro loppuu, en edes ajattele töitä ennen seuraavaa aamua. Henkistä energiaa vapautui valtavasti muuhun elämään. Kirsikkana kakun päälle asun 10 min kävelymatkan päässä töistä.
Arvostan kaikkia, jotka tekevät työtä elääkseen. Myös niitä 9 euron päivärahalla olevia (kunhan siis tekevät ne sovitut työt). Jos kaikki ansaitsisivat elantonsa (enkä nyt puhu työttömistä, sairaista, sairaseläkeläisistä tms) olisi Suomen talous ihan kohtuullisessa kunnossa.
Arvostan vain sossupummeja ja turhia koulutuksia yliopistoista hankkivia ja sosiaalista statustaan kiillottavia henkilöitä, vain jotta voisivat haukkua muita ihmisiä junteiksi ja teeskennellä älykästä ja haistella omaa hienostuneen hajuista ulostettaan.
T: vihervassari