HS: Tutkimus: Näin moni mies uskoo, että naiset ansaitsevat kokemansa väkivallan
Kommentit (885)
"Tässä ei kuitenkaan haeta vastakkainasettelua, vaan halutaan ymmärtää juurisyitä ja herättää ihmishenkiä pelastavaa yhteiskunnallista keskustelua. Väkivaltakulttuurista kärsivät myös miehet."
Tuo kohta oli siis lainaus artikkelista.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen lyö ensin tai rikkoo minun esineitä raivopäissään, niin lyön. M25
Joskus oli miehiä, joille oli kunnia adia olla lyömättä. Ei ole enää.
"Mies on vaarassa saada pataan, kun kommentoi kännissä kanssaihmisten habitusta? Ilmeisesti haukkumalla, joten siinä ehkä voikin jollain olla "syy" suuttua aggressiivisestikin"
Ja jos kännissä haukkuva onkin nainen niin omaa syytä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
HAISTA PASKA! M25 ON M28!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt tuloksesta. Mutta se varmaan pitää paikkaansa kun täälläkin herrasmiehet ovat sitä mieltä, että on oma syy jos ns. vesirajamekossa tulee rai5katuksi. Asenteet istuvat tiukasti vielä 2020-luvulla.
Tietysti omalla toiminnalla on vaikutusta siihen riskiin, että joutuuko rikoksen uhriksi. Ei miehenkään kannata kommentoida esimerkiksi kanssaihmisten habitusta öisessä taksijonossa. Jos juo itsensä puolustuskyvyttömään tilaan ja jää yksin kaupungille pyörimään pienissä vaatteissa, voi käydä huonosti.
Kun nämä kysymykset on kaksi eri asiaa. Toisessa puhutaan rikoksen oikeutuksesta, toisessa mahdolliseen rikoksen varautumisesta. Jos kysyn, onko oikeutettua murtautua perheen kesämökille, varastaa kallis irtaimisto ja rikkoa paikat, suurin osa varmaan vastaa ettei ole.
Entäs jos perheellä onkin kattava vakuutus, vartiointifirma ja valvontakamerat? Kannattaisiko tällaiset hankkia jos säilyttelee arvotavaraa mökillä? Joo, ehkä kannattaa, se on järkevää varautumista.
Mutta vaikuttaako se mökkimurtajan teon oikeutukseen? Ei vaikuta. Teko on yhtä väärin ja tekijän rangaistuskin sama, oli vakuutusta tai ei.
Näissä raiskauskeskusteluissa oikeutus ja varautuminen halutaan jatkuvasti, tietoisesti tai tiedostamatta, sotkea toisiinsa. Muissa rikoksissa tunnutaan yleensä ymmärtävän ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että naisvihamielisyys ja oikeus toimia väkivaltaisesti naisia kohtaan tulee lisääntymään, siitähän kertoo jo se, että nimenomaan nuoret miehet kannattaa tätä suuntausta. Maailma polarisoituu eli mielipiteet erilaistuvat ja kärjistyvät, lisäksi konservatismi lisääntyy.
Nuoret miehet eivät hyväksy sitä, etteivät saa kaikkea sitä, mistä aiemmat sukupolvet ovat nauttineet: itsestäänselvä parisuhde, parempi palkka naisten palkkoihin verrattuna, työpaikka ja koulutus pelkän miesstatuksen perusteella. He tajuavat kyllä sen, mitä ovat menettäneet, ja kohdistavat vihansa aiheetta naisiin, jotka ovat kouluttautuneet miehiä paremmin, hankkineet lisäpätevyyttä ja etenevät päällikkötasolle - heidän edelleen.
Olen alusta samaa mieltä kanssasi. Kahtiajako todennäköisesti tukee vain lisääntymään. Mutta eri mieltä siihen johtaneista syistä.
Tässäpä syy miksi feminismi on yksiselitteisesti VÄÄRIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole yllätys, että jutussa ei kysytä meidän nuorten miesten mielipidettä... Pelkkää miesvihaa.
Fakta on se, että naiset ansaitsevat kokemansa väkivallan 100%:sti, kun mies käyttää väkivaltaa itsepuolustuskeinona väkivaltaista naista vastaan.
Suomalaiset naiset ovat Euroopan väkivaltaisimpia naisia. M28
Haista paska inceli. Ei todellakaan olla väkivaltaisia. Painu helvettiin täältä.
Rauhoitu, nainen.
HAISTA PASKA! JUURI SINUN KALTAISESI NAISVIHAAJAT TULISI TAPPAA!
Väkivaltainen nainen lähettää tappouhkauksia ja toiset naiset yläpeukuttaa. M28 oli oikeassa. Suomalaiset naiset ovat Euroopan väkivaltaisimpia naisia.
Joku juuri täällä vinkkasi, että sinä kirjoittelet itse itsellesi näitä väkivaltaisia vastauksia.
Ketjun naiset oikein nauttii sitä kuinka suomalaiset naiset lyövät miehiä.
Tuskin nuo puhuivat omasta väkivaltaisuudestaan vaan siitä, että kun nainen kaivaa verta nenästään niin lopulta se nokka vuotaakin ja se on ihan oma syy (eli ansaittua).
Naiset ei osaa (eikä osin vissiin haluakaan) varoa tai kunnioittaa enää ketään eikä etenkään näitä muualta tulleita kulttuureineen ja ikiaikaisine tapoineen vaan lähdetään esim jatkoille vaikka toista ei tunneta ollenkaan. Se ei ole ollut fiksua ikinä edes suomalaisten kesken, mutta kyllä näiden muualta tulleiden kanssa tuohon saa ihan uuden tason riskeille.
Ihan sama asia kuin se, että (mies) humalapäissään menee soittamaan suutaan nakkikiskan jonossa niin siihen on melko suuri todennäköisyys, että pataansa saa. Ei sekään väkivalta oikein ole, mutta ansaittua.
Ja sitähän tuossa on kysytty onko se ansaittua että käy kurjasti. Ihmistä, edes naista, ei muut voi suojella itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tutkimuksen tulokset lukeneena ja tämän palstan miesten kommentteja seuranneena, olen entistä vakuuttuneempi siitä, että siinä vaiheessa, kun nykyinen parisuhde tulee päätökseensä (jokainen tulee), en missään tapauksessa ryhdy minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa. Ymmärrän, että 75% miehistä tutkimuksen mukaan ei pitänyt väkivaltaa hyväksyttävänä, silti riski on liian suuri.
Suosittelen naisille, että seurustelua harkitessaan kysyvät mieheltä onko tämä käyttäytynyt väkivaltaisesti naista kohtaan missään vaiheessa elämäänsä. Itse kysyin tätä mieheltä, johon kuvittelin olleeni ihastunut. Mies sanoi olleensa ja sittemmin sitä katuneensa. Tunteet ku olivat siihen paikkaan.
Ja jos nainen joskus kohtaa vähänkin väkivaltaa, pitää lopettaa suhde heti. Se pahenee aina.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisilta kysyttäisiin, niin varmaan 100 prosentin mielestä miehet ansaitsevat kokemansa väkivallan. Asiaa ei kuitenkaan kysytä, koska hys hys.
Veikkaisin, että ehkä muutama prosentti olisi tuota mieltä.
Kenenkään ei pitäisi joutua väkivallan uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta prosenttia meillä on jo näitä uusiosuomalaisia?
Jostain syystä tuollaista tutkimusta ei halua kukaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se väkivalta vähene nuoria miehiä haukkumalla. Luulisin.
Kuohiminen tai kemiallinen kastraatio?
Eli miehet ansaitsevat kokemansa väkivallan ei pelkästää käyttäytymisensä vuoksi vaan sukupuolensa takia?
(No niin, alustan miesasiamies alkoi taas keulia. Hän aktivoituu aina kun mainitaan sana "mies" ja jo tuon sanan käyttäminen saa aikaan hänessä reflektisen defenssin.)
Ei, vaan rikoksen tehnyt mies ansaitsee rangaistuksen tekemästään rikoksesta. Seksuaalirikoksesta hyvä rangaistus on kastraatio. Se toimii myös eläimillä. Häiriökäytös loppuu yleensä kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naiset oikein nauttii sitä kuinka suomalaiset naiset lyövät miehiä.
Totta. Sairasta kuinka väkivaltaisia suomalaiset naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. M28
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset, varokaa tälläistä puhuvaa miestä. Hän löytää syitä väkivaltaan aina ja kohta olet vainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. M28
Naiset olkaa varovaisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko nainen on sitä mieltä että mies on ansainnut kokemansa väkivallan pukeutumisellaan?
No tää olisikin hauska kysymys...
Jep. Aloin heti miettiä miesten pukeutumista. Esim. Teemu Keskikaljaa kohtaan herää sellainen fiilis, että tekis mieli sättiä sitä äidillisesti, käskeä laittamaan paita housuun, oikoa sen kravatti ja laittaa se parturiin ja lopuksi nipistää poskesta, että nyt sinä olet siisti poika. Mutta että väkivaltaa, ei helvetti.
Seksuaali-imppulssithan tässä on taustalla. Osa miehistä ei tunnista omia impulssejaan saati että viitsisi hillitä ne, mutta lähes jokainen tyttö oppii saman jo pikkulapsena, koska heiltä edellytetään itsensä hillitsemistä.
Nipistys poskesta
Niin, äläpä nipistele naisia haaroista, rinnoista, perseestä tai mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli miehiä, joille oli kunnia adia olla lyömättä. Ei ole enää.
Hitaimmatkin oppivat pois hyödyttömistä käytösmalleista.
Jos mies v ttuilee toiselle miehelle niinkuin naiset v ttuilee miehille niin pataan tulee varmaan. Miksi naiset olettavat, että heidän pitäisi saada eri kohtelua?