Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan

Vierailija
12.11.2024 |

Kommentit (712)

Vierailija
381/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä ns tutkimus ei kyllä täytä minkäänlaisia tutkimuksen kriteerejä. Eikä varsinkaan siitä tehdyt päätelmät.

Esimerkki 1:

Tutkimuksen tehnyt Nytkis Ry kertoo, että etnisiin vähemmistöihin kuuluu 2% vastaajista.

Kysymys:Koetko kuuluvasi yhteen tai useampaan SYRJINTÄÄ KOHTAAVAAN vähemmistöryhmään.

18% vastaa kyllä

Kysymys: Jos vastasit edelliseen kyllä voit halutessasi tarkentaa mihin.

Näistä vajaa 10% vastaa NÄKYVÄÄN ETNISEEN vähemmistöön.

Ja tästäpä sittten tutkimuksen tekijä Nytkis Ry esittää päätelmän, että 2% olivat etniseen vähemmistöön kuuluvia.

-----

Kas tässä prosenttilaskun alkeet:

Oletetaan että vastaajia oli yhteensä 100kpl. Siitä 18% on 18 vastaajaa. 18 vastaajasta 10% on 1,8 vastaajaa, jon

jep, ja sitten kun huomiodaan, että tämä kyselymetodi tuottaa ahkerille vastaajille rahaa niin onhan se ihan varma että siellä on yhtä monta työssäkäyvää perheellistä ollut vastaamassa kuin 10 eri käyttäjätunnusta keksivää Jonnea tai Yannista, joka kerää tuloja vastailemalla kaikenlaisiin kyselytutkimuksiin.

Omakin muksu tekee sitä: diks diks diks diks ja taas 60 senttiä tienattu. 

Vierailija
382/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin elämäni ekat 40v sanonut että naisten hakkaajat on alinta paskakastia.. sit olin 7kk parisuhteessa erään yyhoon kanssa ja aloin ymmärtää miksi jotkut naiset joutuvat aina väkivaltaiseen suhteeseen.

PS. Jätin tän naisen ennenkuin itse löin

Miksi niin hitosti alapeukkua tälle viestille.

Mieshän teki juuri oikein.

Pointti oli haukkua yksinhuoltajia ja syyllistää naista joutumisesta väkivaltaiseen suhteeseen, siksi. Ei ole mikään uroteko olla lyömättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen jatkuvasti terrorisoi muuta perhettä tuntikausia kestävillä nalkutuskohtauksilla, niin kyllähän niille pitää joku stoppi laittaa. Jos ei käskyttäminen ja varoitukset auta, niin sitten kevyt lyönti avokämmenellä kasvoihin voi toimia. Tärkeintä on saada ei-toivottu käytös loppumaan.

Ok incel, kivat voimafantasiat onko nyt miehekäs olo? :DDD

Käytit juuri väkivaltaa kyseiseen kommentoijaan. 

"Henkinen väkivalta ilmenee henkilön psyykkisen hyvinvoinnin tahallisena vahingoittamisena.e Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi:

- alistaminen

- arvostelu

- nimittely"

Onko sinusta väkivallan käyttäminen ok? Ansaitsiko kyseinen kommentoija väkivallan? 

Kyseinen kommentoija puhui fyysisen väkivallan puolesta, joten sellaista hakkaajaa saa kyllä haukkua.   Eri 

Vierailija
384/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen jatkuvasti terrorisoi muuta perhettä tuntikausia kestävillä nalkutuskohtauksilla, niin kyllähän niille pitää joku stoppi laittaa. Jos ei käskyttäminen ja varoitukset auta, niin sitten kevyt lyönti avokämmenellä kasvoihin voi toimia. Tärkeintä on saada ei-toivottu käytös loppumaan.

Jos vaan tekisit ne kotityöt ja lastenhoidon 50/50 niin nalkutus loppuu. 

Vierailija
385/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen into medioilla on lietsoa eripuraa naisten ja miesten välille. En tunne ainuttakaan miestä, joka olisi kohdellut kaltoin kumppaniaan. Miten nuokin kysymykset on aseteltu? Saadaan sellaisia vastauksia, kun halutaan. Vale-emävale-tilasto.

Vierailija
386/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin elämäni ekat 40v sanonut että naisten hakkaajat on alinta paskakastia.. sit olin 7kk parisuhteessa erään yyhoon kanssa ja aloin ymmärtää miksi jotkut naiset joutuvat aina väkivaltaiseen suhteeseen.

Pointti oli haukkua yksinhuoltajia ja syyllistää naista joutumisesta väkivaltaiseen suhteeseen, siksi. Ei ole mikään uroteko olla lyömättä. 

No ei ole kyllä ollut tuo pointti. 

Vierailija
387/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Henkinen väkivalta ilmenee henkilön psyykkisen hyvinvoinnin tahallisena vahingoittamisena.e Henkistä väkivaltaa voi olla esimerkiksi:

- alistaminen

- arvostelu

- nimittely"

Onko sinusta väkivallan käyttäminen ok? Ansaitsiko kyseinen kommentoija väkivallan? 

K

Ahaa! Eli väkivalta voi sittenkin olla ansaittua! 

M.O.T.

Vierailija
388/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte tämän kehityksen kääntyvän, niin mitä tulisi tehdä? Lisää vihaa miehiä kohtaan? Naisten tulisi ymmärtää että kun miehillä on asiat huonosti, osa miehistä turvautuu fyysiseen väkivaltaan, varsinkin jos kokee henkistä väkivaltaa. Jatkakaa toki hyväksi havaitulla linjallanne. Mies tai nainen voi käytöksellään oikeuttaa väkivallankäytön myös laillisesti, esim hätävarjeluna. 

Miten miehillä nyt on asiat huonosti?

Vierailija
389/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten sanoit yyhoo.  Eikä väkivalta ole ikinä oikein.

Vierailija
390/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään ei voi käsittää että miksi mies menee "parisuhteeseen" yh:on kanssa, tai ylipäätänsä ihmisen kanssa jolla on jo lapsia?

Vierailija
391/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten sanoit yyhoo.  Eikä väkivalta ole ikinä oikein.

No v.....u se kuvasi häntä.. 

Ei ole oikein siksi mä hänet jätin. Koska jossain vaiheessa olisin käyttänyt fyysistä väkivaltaa lopettaakseni hänen käyttämän henkisen väkivallan.

2 suhdetta mammalla takana= molemmat väkivaltaisia. Jos ei olisi erottu 3 olisi ollut. 

Voin lyödä vetoa että hänen seuraavakin suhde on väkivaltainen.

Sitä saa mitä tilaa

Vierailija
392/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt vähän samanmoiseen. Karsea temperamentti ja toistuvasti tunki iholle räksyttämään. Lopulta hänellä alkoi kädetkin heilua noissa tunnekiihdyttelykohtauksissa niin laitoin suhteen poikki.

Mutta ymmärrän kyllä jos tuollainen itsensä raivoon lietsova henkilö ahdistaa toisen nurkkaan niin joku voi lyödä ihan kunnolla takaisin.

Miehet yleensä viimeistään alakoulussa oppivat että tuolla lailla saa oman nenän kipeäksi - joillakin naisilla on jäänyt kasvu väliin niin toimivat täysin pidäkkeettä jonkin kuvittelemansa koskemattomuuden suojassa.

Vierailija
393/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- alistaminen

- arvostelu

- nimittely"

Onko sinusta väkivallan käyttäminen ok? Ansaitsiko kyseinen komme

Ahaa! Eli väkivalta voi sittenkin olla ansaittua! 

M.O.T.

Hakkaajaa saa sanoa alhaiseksi elukaksi. 

Vierailija
394/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt vähän samanmoiseen. Karsea temperamentti ja toistuvasti tunki iholle räksyttämään. Lopulta hänellä alkoi kädetkin heilua noissa tunnekiihdyttelykohtauksissa niin laitoin suhteen poikki.

Mutta ymmärrän kyllä jos tuollainen itsensä raivoon lietsova henkilö ahdistaa toisen nurkkaan niin joku voi lyödä ihan kunnolla takaisin.

Miehet yleensä viimeistään alakoulussa oppivat että tuolla lailla saa oman nenän kipeäksi - joillakin naisilla on jäänyt kasvu väliin niin toimivat täysin pidäkkeettä jonkin kuvittelemansa koskemattomuuden suojassa.

Jep. Siinä kun tulet yövuorosta kotiin ja olet aivan loppu. Nainen on herännyt väärällä jalalla ja alkaa haastaa riitaa. 

Yrität mennä nukkumaan, pyytelet anteeksi toivoen että saat nukkua. 4h valvottuasi katsot kelloa ja toteat et enää 7h jäljellä ennen seuraavaa työvuoroa.. Naisen huuto vaan yltyy.  Lähdet kävelemään koska alkaa ärsyttämään jo älyttömän paljon, nainen lähtee seuraamaan sua ja huuto vaan jatkuu.   Hyppäät autoon ja ajat työpaikan parkkikselle nukkumaan 3tunniksi.

Seuraavana aamuna puolikuolleena mietit uskaltaako mennä kotiin.  Avaat oven pyytelet anteeksi / jotain mitä et edes tiedä. 

Huuto jatkuu, nainen on iholla, tönii sua yrittää lyödä.

Niin kyllä mä sanon että mun teki ihan älyttömän paljon mieli hakata toi nainen palasiksi.

Vierailija
395/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hakkaajaa saa sanoa alhaiseksi elukaksi. "

Jos kerran itse koet, että väkivalta on joskus ansaittua, niin miksi sitten pöyristyt kyselystä, jonka mukaan pieni osa miehistä on samaa mieltä kanssasi? 

Vierailija
396/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvisi myös kyselystä, toki media nosti otsikoihin sen raflaavimman luvun. Nuo luvut on liian tylsiä, niistä ei pääse pöyristymään koska ne kertovat itseasiassa hyvää tämän maan miehistä:

90 prosenttia kaikista kyselyyn vastanneista miehistä on sitä mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin. Vastanneista 84 prosenttia on sitä mieltä, että miesten tulisi ottaa suurempi vastuu naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisesta. Miehistä 78 prosenttia sitä mieltä, että miesten tulisi puuttua enemmän loukkaavaan ja esineellistävään puheeseen naisista.

Vierailija
397/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei voi olla totta. Onko jotenkin  johdattelevia kysymyksiä ollut tutkimuksessa.  Nyt siis  joka neljännestä miehestä on tulossa rikollinen, ihan vankila-ainesta ,isoja ja pikkurikollisisa. Onko kystty vain   amislaisilta ja bensalenkkaripojilta tupakkapaikalla. En tunne tuollasia miehiä.

Vierailija
398/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari tai Iltasanomien aihetta käsittelevässä uutisessa ei tutkimuksen yhteenvetoon ollut linkkiä, eikä koko kyselytulosraporttia ole saatavilla mistään.

NYTKIS: mihinpä pyrit tällaisella?

Hesarissa ainakin oli linkki suoraan tähän: https://nytkis.org/ajankohtaista/uusi-tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuot…

Kun skrollaat vähän alaspäin, löydät materiaalit.

en neljännelläkään skrollaamisella löytänyt linkkiä.

Sen sijaan löysin " Oikaisu 12.11. klo 10.30: Tarkennettu pääkuvan otsikon tutkimuskysymystä vastaamaan lähdemateriaalin kysymystä kokonaisuudessaan: "Nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan esimerkiksi pukeutumalla tietyllä tavalla, tietynlaisella ulkonäöllä tai käytöksellä."

Tämä pisti tutkimuksessa itseäni silmään. Joko kysymysten asettelu on ollut harhaanjohtava tai vastaaja ei ole ymmärtänyt kysymystä: 

-Tulokset ovat myös osittain ristiriidassa keskenään; esimerkiksi miehistä 90 prosenttia on sitä mieltä, että naisiin kohdistuva väkivalta on aina väärin, mutta samaan aikaan 21 prosenttia miehistä on sitä mieltä, että nainen voi ansaita tähän kohdistuvan väkivallan.- 

Vierailija
399/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hakkaajaa saa sanoa alhaiseksi elukaksi. "

Jos kerran itse koet, että väkivalta on joskus ansaittua, niin miksi sitten pöyristyt kyselystä, jonka mukaan pieni osa miehistä on samaa mieltä kanssasi? 

On eri asia olla sitä mieltä, että toista lyönyt ansaitsee tulla haukutuksi, kuin olla sitä mieltä, että nainen ansaitsee tulla r aiskatuksi pukeutumisensa takia tai hakatuksi koska pyysi osallistumaan kotitöihin tai lopettamaan pettämisen. 

Vierailija
400/712 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin naisille tehdään vastaava kysely jossa kysytään hyväksyykö huoltajuuskiusaamisen, perättömän raiskausilmoituksen tai läpsimisen miestä kohtaa. Kyselytulos olisi saman suuntainen. Toki feministimedia ei uutisoisi tulosta eikä Orpo, Vihreät ja Nytkis vaadi naisia ottamaan vastuuta.