Joka neljäs mies uskoo naisen ansaitsevan väkivallan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuotia…
Ainahan naisia on kuritettu fyysisesti.
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Somekulttuurin aikaansaannos nuorilla.
Istutaan tuntitolkulla tiktokeissa, instoissa ym ja imetään ensin valheisiin ja värikynään perustuvia kuvitelmia siitä mitä aikuisuus on. Sitten kun epärealistiset haaveet eivät toteudu masennutaan ja aikansa itkeskelyn jälkeen radikalisoidutaan.
Väitteeni todenperäisyys on helppo tarkastaa vertailemalla kehitystrendiä ja älypuhelimien määrän kasvua n. vuodesta 2012 alkaen.
Vertaapa myös tutkimuksen vanhimman ikäryhmän asenteita.
Vierailija kirjoitti:
tämä ns tutkimus ei kyllä täytä minkäänlaisia tutkimuksen kriteerejä. Eikä varsinkaan siitä tehdyt päätelmät.
Esimerkki 1:
Tutkimuksen tehnyt Nytkis Ry kertoo, että etnisiin vähemmistöihin kuuluu 2% vastaajista.
Kysymys:Koetko kuuluvasi yhteen tai useampaan SYRJINTÄÄ KOHTAAVAAN vähemmistöryhmään.
18% vastaa kyllä
Kysymys: Jos vastasit edelliseen kyllä voit halutessasi tarkentaa mihin.
Näistä vajaa 10% vastaa NÄKYVÄÄN ETNISEEN vähemmistöön.
Ja tästäpä sittten tutkimuksen tekijä Nytkis Ry esittää päätelmän, että 2% olivat etniseen vähemmistöön kuuluvia.
No olihan siellä uskonnollinen vähemmistö, ei-näkyvä etninen vähemmistö, kielivähemmistö jne, ja kriteerinä oli vastaajan kokemus syrjinnästä, sekä hänellä oli mahdollisuus halutessaan myös jättää ilmoittamatta mihin vähemmistöön hän kuuluu..
&nbs
Feminististä aivopesua. Arvotonta pseudotieteellistä soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään että millähän logiikalla jotkut kokevat naisten "ansaitsevan" väkivallan. Olen mies, enkä ole kännihörhöimmissäkään iltamissa kuullut kenenkään puolustelevan edes leikillään, saati vakavissaan naisten pahoinpitelyä. Toki minäkin elän omassa sosiaalisessa kuplassani. Miten nykypäivänä niin monelle nuorelle miehelle naisten satuttaminen voi tuntua hyväksyttävältä? Voisiko joku näin ajatteleva avata miten on järkeillyt sen itselleen hyväksyttäväksi?
Toisaalta kannatan tasa-arvoa ilman kaksoisstandardeja ja jos nainen lyö miestä avokämmenellä, miehellä on oikeus vastata tähän samalla voimankäytöllä, vaikka siis muuten kaikenlaista väkivaltaa vastustankin tekijän ja uhrin sukupuolesta riippumatta.
Mielestäni tuosta läpsäisystä pääsee pois kävelemällä koko tilanteesta, maapallolla on yli 60 miljoonaa neliökilometriä asumiskelpoista maapinta-alaa, ei ole pakko jakaa samaa neliötä väkivaltaisen ihmisen kanssa. Mitä järkeä on lyödä ketään?
M
Esimerkki 2:
Kysymys: Samaa mieltä väitteen Naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan väkivallan esimerkiksi tietynlaisella pukeutumisella, käytöksellä tai ulkonäöllä kanssa.
Ikäryhmästä alle 35 vuotiaat väitteen kanssa oli jokseenkin samaa mieltä 20% ja täysin samaa mieltä 5% vastaajista.
No mikäs johtopäätös ja irroitettu huomio tästä sitten vedettiin?
"25% alle 35-vuotiaista miehistä on sitä mieltä, että naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan väkivallan esimerkiksi pukeutumalla tietyllä tavalla"
Mitä wattua? Jos olet oikein pohtinut tuota kysymystä ja miettinyt päässäsi, että "no joo, jos se hullu hyökkää päälle ja raapii kun joku kissa tai yrittää viiltää rikkinäisellä pullolla, niin on se sitten ansainnut saada takaisin", niin mahdat tuntea itsesi hieman petetyksi. Oletkin joku naista burkhaan vaativa kiihkoilija vaikka tarkoituksesi oli vain sanoa, että kyllä väkivaltaan on joskus ihan ansaittua vastata korkeintaan vastaavalla väkivallalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ja puutiainen kunnioittavat vain voimaa ja kuria. Ikivanha totuus.
Naiset halveksivat heikkoja miehiä, jotka eivät saa edes naistaan kuriin.
Puutiainen halveksii heikkoa Natoa, joka ei saa edes jäsenmaitaan kuriin.
Pirullisen oivaltavaa tekstiä.
No ei ole. Miksi miehen pitäisi saada nainen jotenkin "kuriin"? Mitä miehet oikein pelkäävät naisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte tämän kehityksen kääntyvän, niin mitä tulisi tehdä? Lisää vihaa miehiä kohtaan? Naisten tulisi ymmärtää että kun miehillä on asiat huonosti, osa miehistä turvautuu fyysiseen väkivaltaan, varsinkin jos kokee henkistä väkivaltaa. Jatkakaa toki hyväksi havaitulla linjallanne. Mies tai nainen voi käytöksellään oikeuttaa väkivallankäytön myös laillisesti, esim hätävarjeluna.
Ja paskat. MInullekin yritti mies tulla kukkoilemaan ja uhkasin ihan sillä tavalla että tuntuu, kerrankin iso mies pillahti itkuun.Mulkku sai tasan tarkkaan sen minkä halusi.
😂 Ja sitten sä heräsit, värjäsit kainalokarvat, laitoit vähän geeliä moniväriseen tukkaan joka on pitkä sieltä ja lyhyt tuolta, vedit parhaan hihattoman paidan päälle että musteet hauiksissa näkyy ja lä
Onpas sinulla kova tarve määrätä naisten ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tästä tosi ristiriitainen olo. Olen seksuaalisesti submissive, ja ollut suhteessani yhteisestä sopimuksesta nöyryytetty ja kovakouraisesti käsitelty. Minua on tukistettu niin lujaa, että olen tuntenut yksittäisten hiusteni irtoavan, olen ollut rintakehästä reisiin mustelmilla, tullut retuutetuksi kurkusta sänkyyn, kurkkuuni on työnnetty p*nis niin voimalla ettei henki kulje, ja päälleni heitetty lopuksi paperia ja käsketty putsaamaan itseni. Ja minä olen halunnut sitä kaikkea, enkä saa mitään irti siitä jos joku on minua kohtaan hellä, yritetty on.
en haluaisi maailman muuttuvan sellaiseksi, että tämä on kaikille naisille arkipäivää. Mutta miksi haluan tällaista? Minulla on kuvia ruhjeistani puhelimen kätköissä. Minulle ne ovat muistoja, poliisin silmin ne olisivat toisessa kontekstissa todistusaineistoa.
Mikä pitää olla päässä vialla että haluaa vapaaehtoisesti kokea tuollaista väkivaltaa?
Hesari tai Iltasanomien aihetta käsittelevässä uutisessa ei tutkimuksen yhteenvetoon ollut linkkiä, eikä koko kyselytulosraporttia ole saatavilla mistään.
NYTKIS: mihinpä pyrit tällaisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte tämän kehityksen kääntyvän, niin mitä tulisi tehdä? Lisää vihaa miehiä kohtaan? Naisten tulisi ymmärtää että kun miehillä on asiat huonosti, osa miehistä turvautuu fyysiseen väkivaltaan, varsinkin jos kokee henkistä väkivaltaa. Jatkakaa toki hyväksi havaitulla linjallanne. Mies tai nainen voi käytöksellään oikeuttaa väkivallankäytön myös laillisesti, esim hätävarjeluna.
Ja paskat. MInullekin yritti mies tulla kukkoilemaan ja uhkasin ihan sillä tavalla että tuntuu, kerrankin iso mies pillahti itkuun.Mulkku sai tasan tarkkaan sen minkä halusi.
😂 Ja sitten sä heräsit, värjäsit kainalokarvat, laitoit vähän geeliä moniväriseen tukkaan joka on pitkä sieltä ja lyhyt tuolta, vedit parhaan hihattoman paidan päälle että musteet hauiksissa näkyy ja lä
Kyllä siinä ihan mies heräsi omaan porsasteluunsa, ehkä oppikin asiasta jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tästä tosi ristiriitainen olo. Olen seksuaalisesti submissive, ja ollut suhteessani yhteisestä sopimuksesta nöyryytetty ja kovakouraisesti käsitelty. Minua on tukistettu niin lujaa, että olen tuntenut yksittäisten hiusteni irtoavan, olen ollut rintakehästä reisiin mustelmilla, tullut retuutetuksi kurkusta sänkyyn, kurkkuuni on työnnetty p*nis niin voimalla ettei henki kulje, ja päälleni heitetty lopuksi paperia ja käsketty putsaamaan itseni. Ja minä olen halunnut sitä kaikkea, enkä saa mitään irti siitä jos joku on minua kohtaan hellä, yritetty on.
en haluaisi maailman muuttuvan sellaiseksi, että tämä on kaikille naisille arkipäivää. Mutta miksi haluan tällaista? Minulla on kuvia ruhjeistani puhelimen kätköissä. Minulle ne ovat muistoja, poliisin silmin ne olisivat toisessa kontekstissa todistusaineistoa.
Mikä pitää olla päässä vialla että haluaa va
Olematon itsetunto, ei kykene lainkaan vastaanottamaan positiivisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Hesari tai Iltasanomien aihetta käsittelevässä uutisessa ei tutkimuksen yhteenvetoon ollut linkkiä, eikä koko kyselytulosraporttia ole saatavilla mistään.
Hesarissa ainakin oli linkki suoraan tähän: https://nytkis.org/ajankohtaista/uusi-tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuot…
Kun skrollaat vähän alaspäin, löydät materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään että millähän logiikalla jotkut kokevat naisten "ansaitsevan" väkivallan. Olen mies, enkä ole kännihörhöimmissäkään iltamissa kuullut kenenkään puolustelevan edes leikillään, saati vakavissaan naisten pahoinpitelyä. Toki minäkin elän omassa sosiaalisessa kuplassani. Miten nykypäivänä niin monelle nuorelle miehelle naisten satuttaminen voi tuntua hyväksyttävältä? Voisiko joku näin ajatteleva avata miten on järkeillyt sen itselleen hyväksyttäväksi?
Toisaalta kannatan tasa-arvoa ilman kaksoisstandardeja ja jos nainen lyö miestä avokämmenellä, miehellä on oikeus vastata tähän samalla voimankäytöllä, vaikka siis muuten kaikenlaista väkivaltaa vastustankin tekijän ja uhrin sukupuolesta riippumatta.
Mielestäni tuosta läpsäisystä pääsee pois kävelemällä koko tilanteesta, maapallolla on yli 60 miljoonaa neliökilometriä asumiskelpoista
Tilanteesta pääsee pois siten, mutta jos kyse on lähipiirissä olevasta naisesta, nousee esiin kysymys omien rajojen vetämisestä. Jos ei niitä rajoja vedä, seuraava läpsäisy saattaa odottaa jo nurkan takana. Jokaisella on oikeus puolustaa omaa fyysistä koskemattomuuttaan, miehilläkin.
Mikään ei vaan tapahdu vaan teoilla on aina tekijä. Syy on yksin tekijässä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisit terapiaa kuten myös tuo henkilö joka tekee sinulle tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarissa ainakin oli linkki suoraan tähän: https://nytkis.org/ajankohtaista/uusi-tutkimus-joka-neljas-alle-35-vuot…
Kun skrollaat vähän alaspäin, löydät materiaalit.
en neljännelläkään skrollaamisella löytänyt linkkiä.
Sen sijaan löysin " Oikaisu 12.11. klo 10.30: Tarkennettu pääkuvan otsikon tutkimuskysymystä vastaamaan lähdemateriaalin kysymystä kokonaisuudessaan: "Nainen voi ansaita häneen kohdistuvan väkivallan esimerkiksi pukeutumalla tietyllä tavalla, tietynlaisella ulkonäöllä tai käytöksellä."
Miksikähän toimittaja on nähnyt tarpeen oikaisuun kun Nytkiksen raportilla väite on yhä muodossa " [25% alle 35 vuotiaista miehistä on sitä mieltä että ] Naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan väkivallan esimerkiksi pukeutumalla tietyllä tavalla"
HS artikkelissa kuvan otsake on yhä muodossa: "Naiset voivat ansaita heihin kohdistuvan väkivallan esimerkiksi pukeutumalla tietyllä tavalla"
Tuo ei ole minkäänlaista saivartelua vaan aivan samanlainen valhe kuin että jos väittäisin, että 60% suomalaisista juo esimerkiksi 30 alkoholiannosta viikossa, kun itse kyselytutkimuksen tulos 60% vastaisi kysymykseen: "juon 10 alkoholiannosta, tai 30 alkoholiannosta viikossa".
Joka neljäs mies?? Ei nuo ole miehiä, ne on epämiehiä, elukoita.
Luin uutisen ja siitä selviää, etteivät nuoret miehet taida ymmärtää mitä sana ansaitsee tarkoittaa.
Miten kukaan muu ei tunnu tajuavan tuota valhetta?? Et sinä voi väittää että joku osuus jostain ryhmästä kannattaa asiaa x, jos se osuus on ilmoittanut kannattavansa asiaa x, y tai z.
Esim koululuokka: Kyllä /Ei ? Pidän karkeista, jäätelöstä tai nauriista.
80% vastaa kyllä.
Voidaanko tästä vetää väite että 80% koululaisista pitää nauriista?
Johan tämä rikkoo vastaajien oikeusturvaa, *kele.
Kirja näin luot oman todellisuuden tai vastaava on aika hyvä. Ihminen aikalailla vaikuttaa itse siihen mitä saa
tämä ns tutkimus ei kyllä täytä minkäänlaisia tutkimuksen kriteerejä. Eikä varsinkaan siitä tehdyt päätelmät.
Esimerkki 1:
Tutkimuksen tehnyt Nytkis Ry kertoo, että etnisiin vähemmistöihin kuuluu 2% vastaajista.
Kysymys:Koetko kuuluvasi yhteen tai useampaan SYRJINTÄÄ KOHTAAVAAN vähemmistöryhmään.
18% vastaa kyllä
Kysymys: Jos vastasit edelliseen kyllä voit halutessasi tarkentaa mihin.
Näistä vajaa 10% vastaa NÄKYVÄÄN ETNISEEN vähemmistöön.
Ja tästäpä sittten tutkimuksen tekijä Nytkis Ry esittää päätelmän, että 2% olivat etniseen vähemmistöön kuuluvia.
No olihan siellä uskonnollinen vähemmistö, ei-näkyvä etninen vähemmistö, kielivähemmistö jne, ja kriteerinä oli vastaajan kokemus syrjinnästä, sekä hänellä oli mahdollisuus halutessaan myös jättää ilmoittamatta mihin vähemmistöön hän kuuluu..
voi jummijammi mitä tarkoitushakuista pyörittelyä!
https://nytkis.org/wp-content/uploads/Tutkimustulokset_kaikki-graafit.p…