Miksi lapsia ei hankita? Nuoret aikuiset vastasivat kolme isoa syytä korostuu
https://www.is.fi/perhe/art-2000010821500.html
Siinä on ekaa kertaa uutinen missä kerrotaan ne oikeasti syyt sille miksi lapsia haluavat ihmiset ei tee lapsia.
Nuo samat syyt on ollu varmaan vähintään 20 vuotta meidän ihmisten tiedossa mutta nyt vasta herättiin asiaan?
Syyt siis ovat
1. ei ole varaa tai ei ole töitä
2. ei ole kumppania
3. tälläiseen maailmaan/yhteiskuntaan ei vaan lapsia huvita tehdä
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus elää haluamallaan tavalla, omat, omakohtaiset syynsä. Kenenkään yksityisasiat eivät muille kuulu.
Miksi et tee lapsia?
Hän juuri totesi, että ei kuulu sinulle...eli ei kuulu sinulle. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla haluamattakin. Ennen ei saanut.
No saihan olla. Kummankin vanhempani (30-40-luvulla syntyneet) sisaruksista osa on lapsettomia vaikka ovatkin eläneet avioliitossa koko ikänsä saman kumppanin kanssa ja on kummallakin puolen myös sellaiset lapsettomat jotka ovat eläneet sinkkuina koko ikänsä. Tai toinen näistä kyllä oli nuorena aviossa, mutta erosi. Omat vanhemmat eli avoparina koko yhteiselonsa ajan eli reilun 55v eikä sitäkään ole kukaan taivastellut. Vanhanpiianveroa taisi kumpikin joutua kyllä maksamaan.
Ja samalla tavalla oli heidän vanhempiensakin (eli omien isovanhempieni) sisaruksissa myös lapsettomia ja toki myös heitä joilla oli aviopuoliso nro 2 ja lapsia kummankin puolison kanssa. Nämä siis on olleetkin jo pari-kolme vuosikymmentä edesmenneitä ja syntyneet reilusti päälle 100 v sitten mutta merkilliseltä tuntuu aj
Unohdat kätevästi sen, että he joutuivat häpeämään lapsettomuutta varmaan koko ikänsä. Tai heidät pakotettiin häpeämään sitä. Halusivat tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä vaikka kymmenen lasta jos saisin olla niiden isä.
Minä taas en tekisi kymmentä lasta vaikka isäksi olisin joskus halunnutkin. Koska en pystyisi olemaan riittävän hyvä niin monelle vaikka kuinka yrittäisin. 1 tai 2 voisi ehkä toimia. Tai olisi voinut. Silloin joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut matalapalkka-alalla ikäni töissä, mutta kyllä silläkin palkalla olisi perheen elättänyt kunhan vain siinä olisi ollut rinnalla se samanlaista palkkaa tienaava puoliso. Ei tietenkään olisi eletty mitenkään herroiksi, mutta toimeen olisi tultu.
Harmi vain, ettei perhekeskeistä ja parisuhdehaluista miestä kohdalle osunut. Toki viimeisen 10 vuotta se on tuntunut ainoastaan siunaukselta, että jäin lapsettomaksi vaikka aikuisiahan ne omat lapset jo olisi.
Tämä maailma on seonnut.
Harmi kun ei tavattu silloin joskus. Samassa junassa, mutta eri vaunussa. Päätepysäkillä nähdään
Miksi alapeukkuja kun kohtalotoverit lähettävät toisilleen terveisiä..?
Elämme sairaassa maailmassa, joka muuttuu päivä päivältä sairaammaksi. Jotkut vieläpä levittävät sairauttaan tietoisesti. Tai koska eivät välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehet ei kelpaa nykynaisille koska naiset yliarvioi tasonsa joten ne etsii vain niitä miesmallilentäjälääkärimiehiä joten kai syntyvyys nyt alenee.
Minulla on lapsia kahdelle tavismiehelle, joista toisella on persoonallisuushäiriö ja toisella vakava mielenterveysongelma.
Ennemmin olen ilman miestä. Lapset jäivät kokonaan minun hoidettavakseni ja miehet kohtelevat minua kuin roskaa.
Joten kävele peilin eteen sössöttämään tavismiehistä. Sinäkin olet niin passiivisaggressiivisen kuuuloinenkin, ettei ihme, ettei naista löydy
Päädyit tekemään lapsia molempien kanssa? Molemmat olet ihan itse lastesi isiksi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavismiehet ei kelpaa nykynaisille koska naiset yliarvioi tasonsa joten ne etsii vain niitä miesmallilentäjälääkärimiehiä joten kai syntyvyys nyt alenee.
Minulla on lapsia kahdelle tavismiehelle, joista toisella on persoonallisuushäiriö ja toisella vakava mielenterveysongelma.
Ennemmin olen ilman miestä. Lapset jäivät kokonaan minun hoidettavakseni ja miehet kohtelevat minua kuin roskaa.
Joten kävele peilin eteen sössöttämään tavismiehistä. Sinäkin olet niin passiivisaggressiivisen kuuuloinenkin, ettei ihme, ettei naista löydy
Päädyit tekemään lapsia molempien kanssa? Molemmat olet ihan itse lastesi isiksi valinnut.
Voitko kuvitella, että se hyvä, kiltti, "täydellinen" mies paljasti todellisen luonteensa vasta noin 4 vuoden yhdessäolon, ja lapsen hankinnan jälkeen. Enkä ole ainoa, jolle on näin käynyt, ihminen, jolla on persoonallisuushäiriö, voi esittää normaalia kauankin. Tottakai jälkiviisaana on helppo nähdä ne merkit, joita ehkä oli, mutta ihan aidosti ne olivat asioita, joita on kaikissa ihmisissä.
Mielenterveysongelmia taas ei voi ennakoida. Tämä mies sairastui vaikeasti lapsen ollessa 2 vuotias. Siihen asti elämä oli hyvää ja normaalia, ja mies oli oikein mukava ja hyvä ja huolehtiva isä. Nyt hän on vaarallinen minulle ja lapselleen.
"Voitko kuvitella, että se hyvä, kiltti, "täydellinen" mies paljasti todellisen luonteensa vasta noin 4 vuoden yhdessäolon, ja lapsen hankinnan jälkeen. Enkä ole ainoa, jolle on näin käynyt, ihminen, jolla on persoonallisuushäiriö, voi esittää normaalia kauankin. Tottakai jälkiviisaana on helppo nähdä ne merkit, joita ehkä oli, mutta ihan aidosti ne olivat asioita, joita on kaikissa ihmisissä.
Mielenterveysongelmia taas ei voi ennakoida. Tämä mies sairastui vaikeasti lapsen ollessa 2 vuotias. Siihen asti elämä oli hyvää ja normaalia, ja mies oli oikein mukava ja hyvä ja huolehtiva isä. Nyt hän on vaarallinen minulle ja lapselleen. "
Ymmärrän pointin. Tosin itse olen ehkä erilainen siinä, että olisin käyttänyt sen 4 vuotta toiseen tutustumiseen, ennen kuin olisin niitä lapsia edes harkinnut. Ei varsinaisesti ole mikään valtti parisuhdemielessä nykyään. Ihmiset ovat aivan liian kärsimättömiä nykyään.
Voimia sulle ja toivottavasti elämä kääntyy pian paremmaksi
-sama
"Jopa 2000-luvun viemäreissä on vuotoja. Yksi syy on se, että uudemmat putket ovat vanhempia ohuempia."
Ensimmäinen oikeasti hyödyllinen neuvo. Jonkun muun kuin itseni sanomana siis. Miehille valitetaan jatkuvasti, että "ei ne kotoa tuu sua hakemaan", mutta siellä ne naisetkin kiltisti sohvalla istuvat ja odottavat, että heidät kotoa haetaan. Uskomatonta pelleilyä. Tiesittekö, että deittisovelluksesta nimenomaan etsitään deittiä? Ei parisuhdetta. Toisaalta, ei deittisovelluksessa epätoivoisesti roikkuva varmaan parisuhteeseen kykenisikään.