Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodista halutaan olla yhteydessä lapsen isään vaikka hän ei...

Vierailija
11.11.2024 |

... Ole ollut minkäänlaisessa yhteydessä lapseensa melkein kahteen vuoteen. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta haen yksinhuoltajuutta (prosessi kesken). Isä ei välttämättä edes vastaisi yhteydenottoon, koska on masentunut. Mutta vaarana on minun eli lapsen äidin mustamaalaaminen päiväkodille päin.

Syy, miksi haluavat olla yhteydessä isään on, koska "heillä on velvollisuus". Lapsesta ei ole mitään huolta päiväkodissa. Mitä teen asian kanssa? Pelkään, että jos estän yhteydenoton isään, he tekevät meistä lasu-ilmoituksen kostoksi. Heillä ei ole isän puh nroa, vaan saisivat sen vain minulta.

Mikä neuvoksi? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päiväkodilla on lakisääteinen velvollisuus olla yhteydessä molempiin huoltajiin ( en tiedä onko?) Niin silloin heillä varmaan on myös väylä selvittää yhteystiedot. 

Miksi ihmeessä olisi kun ei ole lapsen elämässä mukana?

Vierailija
22/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot joku hörhö? Kenties tuo isä itse?

Vai että velvollisuus olla yhteydessä isään ja pelkäät että tekevät kostoksi lastensuojeluilmoituksen jos et anna yhteystietoja...

Joo o. Kostohan heillä on varmasti mielessä ensimmäisenä kun ilmoituksia tekevät.. 

Ja lastensuojelu pelottaa niin miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että velvollisuus olla yhteydessä isään ja pelkäät että tekevät kostoksi lastensuojeluilmoituksen jos et anna yhteystietoja...

Joo o. Kostohan heillä on varmasti mielessä ensimmäisenä kun ilmoituksia tekevät.. 

Jos sulla olis minkäänlaista haisua, miten härskisti lasu voi toimia, niin et kirjoittaisi noin typeriä. - ap

Vierailija
24/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla olis minkäänlaista haisua, miten härskisti lasu voi toimia, niin et kirjoittaisi noin typeriä. - ap

Molempia siis.. 

Vierailija
25/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, kiitos niiden ihmisten kommenteista, jotka aidosti halusivat auttaa. Kyllä niistä apua oli. Olen vielä yhteydessä elatusvelvollisten liiton neuvontapuhelimeen, ja yritän pelata aikaa niiden päiväkotitätien kanssa. Ja kysyn heiltä suoraan, miksi haluavat olla yhteydessä lapsen isään. - ap

Vierailija
26/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa mitään tietoja, vaikka olen useasti kysynyt ja esittänyt todistuksen laajasta tiedonsaantioikeudesta. Lähivanhempi on mustamaalannut minua päiväkotiin, ja yrittänyt estää pääsyni päiväkodin joulu- ja kevätjuhlaan, sekä niissä tilaisuuksissa puolisonsa kanssa huudelleet minulle päiväkodin pihalla, joten päiväkodin johtajatar on joutunut toimimaan saattajana, ja päästämään minut sivuovesta juhlatilaisuuksiin.

Vierailija
27/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on, ja en suosittele olemaan yhteydessä, koska alkavat etsiä sinusta vikoja. Huostaanotot on kova bisnes ja YH:n lapsi sopivaa kauppatavaraa.

Vierailija
28/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on, ja en suosittele olemaan yhteydessä, koska alkavat etsiä sinusta vikoja. Huostaanotot on kova bisnes ja YH:n lapsi sopivaa kauppatavaraa.

Nimenomaan. - ap

Vierailija
29/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa mitään tietoja, vaikka olen useasti kysynyt ja esittänyt todistuksen laajasta tiedonsaantioikeudesta. Lähivanhempi on mustamaalannut minua päiväkotiin, ja yrittänyt estää pääsyni päiväkodin joulu- ja kevätjuhlaan, sekä niissä tilaisuuksissa puolisonsa kanssa huudelleet minulle päiväkodin pihalla, joten päiväkodin johtajatar on joutunut toimimaan saattajana, ja päästämään minut sivuovesta juhlatilaisuuksiin.

Kylläpä voi olla eriarvoista kohtelua eri päiväkodeissa. - ap

Vierailija
30/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on huoltaja hän saa vaikka hakea lapsen päiväkodista. Toinen vanhempi ei voi omasta päätöksestään kieltää.

Vierailija
31/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaara tässä on?

Että ollaan yhteydessä isää?

Vierailija
32/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huostaanotto on kallis juttu eikä sitä bisnesten takia tehdä.

Vierailija
33/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tilanne. Oman lapseni aloittaessa päiväkodin 7v sitten, mun piti viedä sinne kirjallinen todistus yksinhuoltajuudesta heti hoitosopimusta tehtäessä vaikka olen ollut aina ainoa vanhempi/yh. Hoitosopimukseenhan pitää yhteishuollossa olevan lapsen tilanteessa tulla molempien huoltajien allekirjoitus, miten teillä tuo hoidettiin ellei toista huoltajaa ole saatu kiinni? 

34/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Itse vein käräjille yhteishuoltajuuden kun lapsen isä ei ollut pitänyt lapseen yhteyttä noin 3 vuoteen. Hain yksinhuoltajuutta ja sen sain. Tämä siis kevät talvella ja kesti vain pari kuukautta. Perustele että on hylännyt lapsen ja haluat yksinhuoltajuuden. Itse kyllä sanoin suoraan että haluan kyseisen ihmisen lapsen elämästä pois kokonaan. Eipähän pysty vaikeuttamaan lapseni elämää.

Suostuiko lapsen isä ilman mukinoita luovuttamaan huoltajuuden kokonaan sinulle vai yrittikö vastustaa sitä?

Vierailija
35/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajalla on lakisääteinen oikeus esim hakea lapsi hoidosta ja kyllä päiväkodilla on velvollisuus tiedottaa lapsen asioista myös toista huoltajaa kun sellainen on kerran olemassa. Onneksi olet hoitamassa sitä yksinhuoltajuutta nyt itsellesi, aika vastuutonta ollut odottaa noin kauan kun tilanne on kestänyt jo noin pitkään. 

Vierailija
36/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päiväkodilla on lakisääteinen velvollisuus olla yhteydessä molempiin huoltajiin ( en tiedä onko?) Niin silloin heillä varmaan on myös väylä selvittää yhteystiedot. 

No eikä ole mitään velvollisuutta. Meidän lapsi kun oli päiväkodissa niin ikinä ei asioitu isän kanssa. Isä ei ikinä edes käynyt koko päiväkodissa. 

Vierailija
37/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä on huoltaja hän saa vaikka hakea lapsen päiväkodista. Toinen vanhempi ei voi omasta päätöksestään kieltää.

Höpö höpö. 

Vierailija
38/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sinä olet sille lähivanhemmalle tehnyt, jotta hän käyttäytyy noin.  Hylkäsitkö raskausaikana? Petitkö häntä? Vai löit, muttet kovin lujaa. 

Hyvin harva nainen toimii noin ilman syytä.  Ja se syy on peilissä kun kävelet sinne peilin eteen katsomaan

Vierailija
39/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkodissa oli erikoinen tilanne, kun isänpäivän juhlaan olisivat halunneet jonkun miehen, miessukulaisen lapselle. Sitä ei nyt ollut. En ollut oikein varma, että heitetäänkö minut äitinä jopa ulos tapahtumasta. Mutta kärttivät monin eri kysymyksin, että kuka mies tulisi ja jopa lapselta tiedustelivat asiaa ja se meni jopa kummalliseksi ja lapsi sanoi ja huusi, että isä on kuollut. Päiväkodin toiminta oli tosi pettymys.

Vierailija
40/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen vieraannuttaja-akka. Toivottavasti lapsen isä on löytänyt itselleen kunnon naisen eikä ap:n kaltaista ääliötä. Tosin Suomessahan ei tunnetusti ole muita kuin ääliönaisia, joten siksi suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta. Suominainen kelpaa vain vähä-älyisille.

Voin vastata sinulle, että en ole vieraannuttaja. Itse isä aikanaan valitsi oman tiensä ja oli eron ottaja ym. Mutta joo myönnetään, enää en halua olla hänen kanssaan tekemisissä, kun olen löytänyt uuden (suomalaisen) miehen (kuten exäkin oli). 

Ne miehet, jotka eivät ole valmiita kohtaamaan omaa itseänsä, valitsevat mieluummin helposti alistettavan kaukaasialaisen naisen kuin suomalaisen. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän