Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodista halutaan olla yhteydessä lapsen isään vaikka hän ei...

Vierailija
11.11.2024 |

... Ole ollut minkäänlaisessa yhteydessä lapseensa melkein kahteen vuoteen. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta haen yksinhuoltajuutta (prosessi kesken). Isä ei välttämättä edes vastaisi yhteydenottoon, koska on masentunut. Mutta vaarana on minun eli lapsen äidin mustamaalaaminen päiväkodille päin.

Syy, miksi haluavat olla yhteydessä isään on, koska "heillä on velvollisuus". Lapsesta ei ole mitään huolta päiväkodissa. Mitä teen asian kanssa? Pelkään, että jos estän yhteydenoton isään, he tekevät meistä lasu-ilmoituksen kostoksi. Heillä ei ole isän puh nroa, vaan saisivat sen vain minulta.

Mikä neuvoksi? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse antanut isälle tietoa, missä päiväkodissa lapsi on, jotta hän edes voisi olla sinne yhteydessä? Ai et? Taitaakin kyse olla vieraanmuttamisesta... 

Vierailija
42/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja P. S. Tietääkseni lasten isä ei ole löytänyt itselleen uutta naista, mutta eipä sen niin väliä enää. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot joku hörhö? Kenties tuo isä itse?

Vai että velvollisuus olla yhteydessä isään ja pelkäät että tekevät kostoksi lastensuojeluilmoituksen jos et anna yhteystietoja...

Joo o. Kostohan heillä on varmasti mielessä ensimmäisenä kun ilmoituksia tekevät.. 

Ja lastensuojelu pelottaa niin miksi?

Jos sulla olis minkäänlaista haisua, miten härskisti lasu voi toimia, niin et kirjoittaisi noin typeriä. - ap

Kokemusta on, ja en suosittele olemaan yhteydessä, koska alkavat etsiä sinusta vikoja. Huostaanotot on kova bisnes ja YH:n lapsi sopivaa kauppatavaraa.

Huostaanotto on kallis juttu eikä sitä bisnesten takia tehdä.

Todellakin tehdään. Valtio maksaa. Suojatyöloiset käärii rahat yksityisiin firmoihinsa. Korruptio-Suomi. Taidat olla yksi ihmisoikeusrikollisista viranomaisista.

Vierailija
44/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen vieraannuttaja-akka. Toivottavasti lapsen isä on löytänyt itselleen kunnon naisen eikä ap:n kaltaista ääliötä. Tosin Suomessahan ei tunnetusti ole muita kuin ääliönaisia, joten siksi suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta. Suominainen kelpaa vain vähä-älyisille.

Sinä inkkelivinkuja et saa mitään naista. Siitä johtuu sun katkera vuodatus. Nyyyyyh

Vierailija
45/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen vieraannuttaja-akka. Toivottavasti lapsen isä on löytänyt itselleen kunnon naisen eikä ap:n kaltaista ääliötä. Tosin Suomessahan ei tunnetusti ole muita kuin ääliönaisia, joten siksi suomalainen mies hakee naisensa ulkomailta. Suominainen kelpaa vain vähä-älyisille.

Voin vastata sinulle, että en ole vieraannuttaja. Itse isä aikanaan valitsi oman tiensä ja oli eron ottaja ym. Mutta joo myönnetään, enää en halua olla hänen kanssaan tekemisissä, kun olen löytänyt uuden (suomalaisen) miehen (kuten exäkin oli). 

Ne miehet, jotka eivät ole valmiita kohtaamaan omaa itseänsä, valitsevat mieluummin helposti alistettavan kaukaasialaisen naisen kuin suomalaisen. 

-ap

Älä viitsi jauhaa tuota rasis-tista läppää. Minun ulkomaalaista puolisoa suomalainen vieraannuttaja vainosi LaSuilla ja tekemällä tutkintapyyntöjä laittomasta maassaolosta, vaikka hänellä on pysyvä työpaikka ja oleskelulupa. Olen siis se, joka kirjoitti kommentin siitä, että en saa päiväkodista mitään tietoja.

Vierailija
46/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata sinulle, että en ole vieraannuttaja. Itse isä aikanaan valitsi oman tiensä ja oli eron ottaja ym. Mutta joo myönnetään, enää en halua olla hänen kanssaan tekemisissä, kun olen löytänyt uuden (suomalaisen) miehen (kuten exäkin oli). 

Ne miehet, jotka eivät ole valmiita kohtaamaan omaa itseänsä, valitsevat mieluummin helposti alistettavan kaukaasialaisen naisen kuin suomalaisen. 

-ap

Älä viitsi jauhaa tuota rasis-tista läppää.

Sanon vielä että ulkomaalaiset naiset eivät todellakaan antaisi miehen kohdella heitä huonosti. Olen itse seurustellut usean erimaalaisen naisen kanssa ja tunnen monia muitakin miehiä. Oikeastaan jos itse sorrun stereotyyppiseen yleistykseen, niin aasialaiset naiset ovat hyvinkin fyysisiä välillä suutuksissaan.

Vierailija
47/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Älä viitsi jauhaa tuota rasis-tista läppää.

Juu, olet oikeassa. Pahoittelut. Joka tapauksessa kiitos avun antajille. - ap

Vierailija
48/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot joku hörhö? Kenties tuo isä itse?

Vai että velvollisuus olla yhteydessä isään ja pelkäät että tekevät kostoksi lastensuojeluilmoituksen jos et anna yhteystietoja...

Joo o. Kostohan heillä on varmasti mielessä ensimmäisenä kun ilmoituksia tekevät.. 

Ja lastensuojelu pelottaa niin miksi?

Jos sulla olis minkäänlaista haisua, miten härskisti lasu voi toimia, niin et kirjoittaisi noin typeriä. - ap

Kokemusta on, ja en suosittele olemaan yhteydessä, koska alkavat etsiä sinusta vikoja. Huostaanotot on kova bisnes ja YH:n lapsi sopivaa kauppatavaraa.

Huostaanotto on kallis juttu eikä sitä bisnesten takia tehdä.

Valtio ei maksa. Et ymmärrä kuinka kalliiksi tuo tulee. 

Vierailija
49/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä on huoltaja hän saa vaikka hakea lapsen päiväkodista. Toinen vanhempi ei voi omasta päätöksestään kieltää.

Höpö höpö. 

Ei ole höpö vaan totta. Päiväkodissa, jossa olin töissä toinen vanhempi sanoi ettei saa antaa lasta toiselle. Pelkäsi, että lapsi viedään pois maasta. Ei voinut muuta kuin kertoa, että huoltajaa ei voi kieltää hakemasta lasta.

Vierailija
50/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit tai koulut eivät tee lastensuojeluilmoituksia kostoksi.

Vierailija
51/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus on todella vahva juridinen asia, en ymmärrä miksi alapeukutetaan mm. tuota viestiä jossa sanottiin että huoltajalla on oikeus hakea lapsi hoidosta. Lain mukaan on, ei toinen huoltaja voi tätä kieltää. Tuon takia huoltajuusasiat kannattaa hoitaa kuntoon heti eron jälkeen tai jos toinen huoltaja katoaa, panna heti yksinhuoltajuus hakuun. Lapsen etu on että tuollaiset asiat ovat selviä.

Kysyisin myös että miten lapsen asiat on saatu hoidettua tähän asti kun isää ei kahteen (?) vuoteen ole näkynytkään. Miten vaikka se lapsen hoitosopimus on saatu tehtyä kun siinä pitää ihan virallisesti olla molempien huoltajien allekirjoitus ja todellakin myös ne yhteystiedot. Kannattaa ottaa selvää näistä asioista! 

Vierailija
52/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me tiedetä perheistä muuta varmaa kuin tiedot perustietolomakkeissa. Jos niissä lukee yhteishuoltajuus, esim. vasuaikaa tulee tarjota molemmille. Samoin on, jos lapsi saa tehostettua tai erityistä tukea, hallintopäätökseen tarvitsee molempien yhteishuoltajien nimikirjoitukset. 

Jokainenhan vanhempihan voi selittää työntekijöille ihan mitä huvittaa, ei me voida heittäytyä sen varaan, että jokainen vanhempi puhuu aina vain totta.

Jos olet oikeasti yh, hoida asia kuntoon asap. Yhteishuoltajuus vaikuttaa myös esim. lapsen pankkiasioiden hoitoon, eikä ole merkityksetön myöskään esim. terveydenhuollossa. 

Vierailija
53/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä neuvon! Lakkaa valehtelemasta! 

0/5

Vierailija
54/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishuollossa tarvitaan molempien nimikirjoitukset ja tiedot. Juujuu, eipä ole mulla ollut missään päiväkodin tai koulun lomakkeissa isän allekirjoituksia eikä kouluun ole osoitettakaan saanut. Wilmassa isän kohdalla lukee vain paikkakunta, tyyliä Vantaa. Asuu yli 400km päässä, joten olen todennut että mistä minä nimen paperiin saan. Hoitakaa ite. Ei ole kukaan hoitanut, joten papereissa ei nimeä ole.

Yksinhuoltajuutta haen nyt monista eri syistä. Olis aiemmin jo pitänyt hakea..

Vierailija
55/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ei ole kosto tai rangaistus. Se tehdään, jos lapsen tilanteesta herää huoli. Ap:n asenne päivähoitoa ja lapsen isää kohtaan ei ole ihan tavanomainen, vaan saattaa herättää kysymyksiä, etenkin jos ap ei suostu olemaan päivähoitoon avoin. Asiasta keskustelemalla tilanne varmasti aukeaisi päivähoitoonkin paremmin.

Lasua tuskin tehdään vain siksi, ettei isää saada kiinni. Huoltajuuden epäselvyys voi kyllä olla lasun peruste. Jos isällä on edelleen virallinen huoltajuus, hänellä on oikeus ja velvollisuus osallistua lapsen asioihin. Tai oikeammin: lapsella on oikeus molempien huoltajien osallisuuteen.

Lasu voi olla myös ap:n näkökulmasta hyvä asia. Se vauhdittaa yksinhuoltajuuden saamista, jos isä on yhteistyökyvytön. Ap:n ei kannata sitä nyt olla.

Vierailija
56/56 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna väärä numero - "tämä on viimeisin joka minulla on"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän