Onko teillä Visa aina miinuksella?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-kortti niin ei voi tili mennä miinukselle.
Niin, ei ole Visa.
Valtaosa VISA ja Mastercard korteista on debit kortteja.
VISA ei ole mikään luottokortti vaan yhtiö joka välittää korttien maksutietoja. Sen takia debit korteissakin lukee VISA tai mastercard.
Ilmeisesti ap tarkoittaa, että onko ostettu jotain luottokortilla? Vai mitä ihmettä tarkoittaa, että onko miinuksella. Jos minulla on luottoraja esim. 5000 e, niin onko se miinuksella silloin kun olen käyttänyt korttia enemmän kuin tuon 5000 e? Jos noin, niin en ole koskaan ollut miinuksella. Jos taas niin, että jos maksan jotain luotolla, niin on aina silloin miinuksella. Toki maksan aina kaiken pois kerralla kuukausitta, eli en vain lyhentele siitä jotain tiettyä summaa (tarkoittaako tuo, että olisi miinuksella... hämmentävä kysymys)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole Visa.
No miksi siinä kortissa lukee sitten Visa? Lisäksi rajaa voi muuttaa mielensä mukaan. Ulkomaille lähtiessä saatan nostaa rajaa korkeammaksi.
Onko mikä pankki? Nordealla ei pysty muuttamaan kun käteis nosto rajoitusta asetuksista.
S pankissa voi muuttaa miten tahansa.
Miten miinuksella? Minulla on yleensä nollilla eli en käytä visaa juuri koskaan paitsi silloin jos joku on pakko maksaa luotolla. Silloinkin maksan sen heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole Visa.
No miksi siinä kortissa lukee sitten Visa? Lisäksi rajaa voi muuttaa mielensä mukaan. Ulkomaille lähtiessä saatan nostaa rajaa korkeammaksi.
Onko mikä pankki? Nordealla ei pysty muuttamaan kun käteis nosto rajoitusta asetuksista.
Minullakin on Nordean Premium Mastercard ja siinä on luottoraja max.20 000e, jota ei voi itse korotella.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap tarkoittaa, että onko ostettu jotain luottokortilla? Vai mitä ihmettä tarkoittaa, että onko miinuksella. Jos minulla on luottoraja esim. 5000 e, niin onko se miinuksella silloin kun olen käyttänyt korttia enemmän kuin tuon 5000 e? Jos noin, niin en ole koskaan ollut miinuksella. Jos taas niin, että jos maksan jotain luotolla, niin on aina silloin miinuksella. Toki maksan aina kaiken pois kerralla kuukausitta, eli en vain lyhentele siitä jotain tiettyä summaa (tarkoittaako tuo, että olisi miinuksella... hämmentävä kysymys)
Ap käytti sanamuotoa aina miinuksella eli tarkoittaa, että visasaldoa jää aina vaikka sitä lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole Visa.
Visa debit lukee ainakin minun kortissani.
Mulla lukee yhdessä kortissa Visa debit ja toisessa kortissa pelkästään Visa.
Ei koskaan. Kerran oli plussalla kun tuli joku palautus ja opin että jos plussa saldolta siirtää sen rahan omalle pankkitilille niin se maksaa.
Ei tdellakaan. Se visa on pelkkä hätävara, joka maksetaan pois heti kun mahdollista. Visan korko on sen verran suolainen, ettei sitä kannata huvikseen käyttää pikavippinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei ole Visa.
Visa debit lukee ainakin minun kortissani.
Mulla lukee yhdessä kortissa Visa debit ja toisessa kortissa pelkästään Visa.
Kyllä siinä muutakin lukee tai tarvitset lasit.
VISA ei ole mikään pankki eli he eivät myönnä mitään kortteja vaan tarjoavat maksuliikenne palveluita pankeille.
Ei ole kun en saanut. Kahdesta omasta pankista hain, muttei myönnetty. Harvoin sitä olisin kuitenkin tarvinnut eli ihan sama vaikken saanut.
T. Eläkeläinen
Ei todellakaan ole. Minulla ei ole mm ongelmaa syksyllä käyttää parvekettä jääkaappina ja voin syödä kaurapuuroa pitemmän ajan.
Osaan varautua lasten vaatekuluihin ja myös olen hyvä laittaa tarpeettoman kiertoon. Minulla ei ole myöskään varaa autoon, ei ole siihen kuluja