Onko teillä Visa aina miinuksella?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan aina nollilla. Mulla on kahdella tilillä Visa, joita käytän vain ja ainoastaan isompaa hankintaa verkkokaupasta tehdessäni ja/tai hotellia tai matkaa varatessa.
Laskun maksan kerralla pois, kun tuote on minulla ja sen kunto tarkastettu.
Eihän se sitten AINA ole nollilla jos Visaa välillä käytät.
ei ole edes luottokorttia. Ehkä siksi olenkin varoissani. Käyttötiliin liitetyllä pankkikorttitilillä on yleensä vain 200 euroa kuukauden käyttöön. Kaikki muut rahat menee sijoitettvaksi. (no..ei ihan kaikki, toki pitää laskut maksaa ennen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollautuu aina kun lasku tulee. Maksan kaiken kortilla maksuturvan ja kortin kerryttämien lentopisteiden takia. Mulla on erillinen tili, jonne kerään rahaa aina kortilla maksettujen tapahtumien verran, joten ei tule koskaan yllätyksiä kun lasku tulee maksettavaksi.
Nuo saa myös kun maksaa debitillä...
Minä ainakin haluan pitää rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista ja sen takia yksi summa parempi kuin suoraan veloitus joka ostoksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko Visa olla plussilla?
Voi hyvinkin. Jos on vaikka tarve maksaa Visalla jotain (esim. lentoliput), mutta hinta ylittää kortin luottorajan, sinne voi maksaa ekstraa ja sen jälkeen tehdä ostoksen. Luottorajaa ei tarvitse tällaisen takia nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nollautuu aina kun lasku tulee. Maksan kaiken kortilla maksuturvan ja kortin kerryttämien lentopisteiden takia. Mulla on erillinen tili, jonne kerään rahaa aina kortilla maksettujen tapahtumien verran, joten ei tule koskaan yllätyksiä kun lasku tulee maksettavaksi.
Minä ainakin haluan pitää rahat tilillä niin pitkään kuin mahdollista ja sen takia yksi summa parempi kuin suoraan veloitus joka ostoksen jälkeen.
Eli haluat pitää mahdollisuuden elää "yli" varojesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en elä yli varojen, kun raha on aina tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on miinuksella kun maksan jonkun matkan. Ei tosin montaa minuuttia kun maksan Visan heti takaisin nollille.
Tiesittekö, että sinne luottokortille voi laittaa rahaa? Itselleni tämä tuli uutena tietona vähän aikaa sitten. Eli jos luottoraja on 3000e ja matka maksaa 4000e niin luottokortille voi ensin laittaa tonnin ja sitten maksaa koko matka luottokortilla. Syy itselläni luottokortilla maksamiseen on matkavakuutuksen aktivoiminen.
Olethan tarkistanut luottokortin matkavakuutuksen ehdot, ne eivät useinkaan ole kovin hyviä vakuutuksia.
Olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sikiää tämä juntti ajatus et kun maksaa Visalla niin silloin on varaton? Visalla maksetaan maksuturvan ja mahdollisten bonuspisteiden takia. Minä ainakin haluan rahojeni kerryttävän korkoa omilla tileilläni kun mahdollista. Voisin maksaa suoraan käteisellä mutta valitsen toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-kortti niin ei voi tili mennä miinukselle.
Niin, ei ole Visa.
Visa debit lukee ainakin minun kortissani.
Juu, minulla on Visa aina kympin miinuksella laskutuskauden lopulla. Siis nimenomaan miinuksella. Eli rahaa on kymppi tallessa. Silloin S-Pankki ei voi laskuttaa jokakuukatista kahta euroa laskun lähettämisestä, vaan laskun sijaan tulevassa paperissa lukee aina "-10€ HYVÄKSENNE".
Maksan aina luoton pois. En ala riistokorkoja maksamaan, mutta käytän kyllä hyväkseni ilmaista lainaa. Parhaimmillaan ja oikein ajoitettuna 1,5 kuukautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko Visa olla plussilla?
Voi hyvinkin. Jos on vaikka tarve maksaa Visalla jotain (esim. lentoliput), mutta hinta ylittää kortin luottorajan, sinne voi maksaa ekstraa ja sen jälkeen tehdä ostoksen. Luottorajaa ei tarvitse tällaisen takia nostaa.
Juuri näin. Ja jos jättää tilin laskutuskauden lopussa plussalle tai edes nollille, laskun parin euron laskutusmaksua ei oteta. Tai näin ainakin S-Pankissa.
Laskutuskausi voi olla esim. 12.10.-11.11., lasku erääntyy sitten esimerkiksi 31.11. Saldon pitää olla nollilla tai plussalla nimenomaan laskutuskauden lopussa, tässä tapauksessa 11.11.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-kortti niin ei voi tili mennä miinukselle.
Niin, ei ole Visa.
No miksi siinä kortissa lukee sitten Visa? Lisäksi rajaa voi muuttaa mielensä mukaan. Ulkomaille lähtiessä saatan nostaa rajaa korkeammaksi.
Onko mikä pankki? Nordealla ei pysty muuttamaan kun käteis nosto rajoitusta asetuksista.
Matkustelen aika säännöllisesti ja kaikki lento-, hotelli- ja vuokra-autovaraukset teen luottokortilla. Toki siellä siis yleensä aina jotain on ns. miinuksella. Toki laskut pyörii kuukausittain automaattisesti käyttötililtä siten, että korkoja ei tarvitse koskaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on miinuksella kun maksan jonkun matkan. Ei tosin montaa minuuttia kun maksan Visan heti takaisin nollille.
Tiesittekö, että sinne luottokortille voi laittaa rahaa? Itselleni tämä tuli uutena tietona vähän aikaa sitten. Eli jos luottoraja on 3000e ja matka maksaa 4000e niin luottokortille voi ensin laittaa tonnin ja sitten maksaa koko matka luottokortilla. Syy itselläni luottokortilla maksamiseen on matkavakuutuksen aktivoiminen.
En minä mitään rahaa laita luottokortille vaan summa veloitetaan automaattisesti kerran kuukaudessa tililtä.
No et sitten pysty maksamaan luottokortilla 4000e matkaa jos kortin luottoraja on 3000e. Siitähän aiemmassa oli kyse.
No sitä ennen minä nostan sen rajan, että voin maksaa kalliimman matkan. Voin muuttaa sitä luottokorttirajaa, mutta ei minun tarvitse siirtää sitä rahaa luottokortille. Netissä vaan muuttelen rajaa miten haluan.Tai itse asiassa en minä kyllä täysin ymmärrä mitä tarkoitatte sillä, että rahaa siirretään luottokortille?
Jos maksat vaikka tonnin enemmän kun lasku on niin se raha jää sinne kortille. Samaan tapaan jos vaikka palautat tuotteen ja raha palautetaan luottokortille niin se hyvitetään sitten seuraavassa laskussa.