Onko teillä Visa aina miinuksella?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on miinuksella kun maksan jonkun matkan. Ei tosin montaa minuuttia kun maksan Visan heti takaisin nollille.
Tiesittekö, että sinne luottokortille voi laittaa rahaa? Itselleni tämä tuli uutena tietona vähän aikaa sitten. Eli jos luottoraja on 3000e ja matka maksaa 4000e niin luottokortille voi ensin laittaa tonnin ja sitten maksaa koko matka luottokortilla. Syy itselläni luottokortilla maksamiseen on matkavakuutuksen aktivoiminen.
En minä mitään rahaa laita luottokortille vaan summa veloitetaan automaattisesti kerran kuukaudessa tililtä.
Häh, mikä summa automaattisesti lähtee, sehän riippuu, paljonko olet käyttäyt?
Siis se summa lähtee automaattisesti mitä olen käyttänyt. Mun ei tarvitse erikseen maksaa sitä summaa pois. Se summa mitä olen Visaa vinguttanut menee maksuun automaattisesti tililtäni kerran kuukaudessa.
Creditiä voi käyttää niinkin, että maksaa laskun suoraveloituksella joka kuu pois - näkee hyvin oletko onnistunut säästämään tässä kuussa.
"Siis se summa lähtee automaattisesti mitä olen käyttänyt. Mun ei tarvitse erikseen maksaa sitä summaa pois. Se summa mitä olen Visaa vinguttanut menee maksuun automaattisesti tililtäni kerran kuukaudessa. "
Nyt lähti iso summa kerralla, kun ostin kaksi matkaa Visalla. Siis Visaan kuuluu matkavakuutus, joten kaikki matkat ostan Visalla vaikka en mitään luottoa tarvitse.
Tällä hetkellä miinuksella 333. Ostin jouluksi lennon äidin luo Kemiin ja sitten vielä maaliskuulle Egyptin matkan. Tuo on menee nollille tässä kuussa kyllä.
Maksan kaiken mahdollisen Visalla ja nollaan saldon kuun vaihteessa, ei korko tai muitakaan kuluja. Tästä hyvästä ilmainen matkavakuutus, ostoturva ja lentopisteitä ropisee yhden reissun verran vuodessa.
Ei. Ennen oli kyllä mutta aloin säästämään ja samalla maksoin luottotilin miinussaldoa pois. Lisäksi maksoin pois kaikki osamaksuilla tehtyjä ostoksia. Muutama vuosi meni nyt velka nollassa eikä yhtään osamaksuvelkss.
Tilillä hyvin säästöä pahan päivän varalle. Tuohan ei tietenkään hetkessä onnnistu ja hyvä jos on töissä. Työttömänä voi tehdä tiukkaa.
Suurin asia mikä mahdollisti asian oli etten ostanut juuri mitään uutta. Minulla on kaikki tarpeellinen vaate- kenkä ym. ostokset pahimmat kun jotain löytää niin hei pitää saada. Ei enää kun olen tajunnut miten helposti sitä velkaa alkaa tulemaan kun kaikkea ostelee.
Maksetaan aina päivittäiset menot s-pankin visalla ja maksetaan se lasku sitten miehen kanssa puoliksi laskun "eräpäivänä".
Vierailija kirjoitti:
Creditiä voi käyttää niinkin, että maksaa laskun suoraveloituksella joka kuu pois - näkee hyvin oletko onnistunut säästämään tässä kuussa.
Jep, mulla on tämä suoraveloitus. En koe ostavani mitää velalla, kun rahat pitää olla tilillä suoraveloitukseen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-kortti niin ei voi tili mennä miinukselle.
Niin, ei ole Visa.
No miksi siinä kortissa lukee sitten Visa? Lisäksi rajaa voi muuttaa mielensä mukaan. Ulkomaille lähtiessä saatan nostaa rajaa korkeammaksi.
Mistä rajasta sinä nyt puhut?
Ei, vaan aina nollilla. Mulla on kahdella tilillä Visa, joita käytän vain ja ainoastaan isompaa hankintaa verkkokaupasta tehdessäni ja/tai hotellia tai matkaa varatessa.
Laskun maksan kerralla pois, kun tuote on minulla ja sen kunto tarkastettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Debit-kortti niin ei voi tili mennä miinukselle.
Niin, ei ole Visa.
No miksi siinä kortissa lukee sitten Visa? Lisäksi rajaa voi muuttaa mielensä mukaan. Ulkomaille lähtiessä saatan nostaa rajaa korkeammaksi.
Mistä rajasta sinä nyt puhut?
Mulla on kuukausiraja. Yleensä se on vain 2500 euroa, mutta halutessani voin nostaa sen vaikka 5000:een euroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin on miinuksella kun maksan jonkun matkan. Ei tosin montaa minuuttia kun maksan Visan heti takaisin nollille.
Tiesittekö, että sinne luottokortille voi laittaa rahaa? Itselleni tämä tuli uutena tietona vähän aikaa sitten. Eli jos luottoraja on 3000e ja matka maksaa 4000e niin luottokortille voi ensin laittaa tonnin ja sitten maksaa koko matka luottokortilla. Syy itselläni luottokortilla maksamiseen on matkavakuutuksen aktivoiminen.
En minä mitään rahaa laita luottokortille vaan summa veloitetaan automaattisesti kerran kuukaudessa tililtä.
No et sitten pysty maksamaan luottokortilla 4000e matkaa jos kortin luottoraja on 3000e. Siitähän aiemmassa oli kyse.
Nollautuu aina kun lasku tulee. Maksan kaiken kortilla maksuturvan ja kortin kerryttämien lentopisteiden takia. Mulla on erillinen tili, jonne kerään rahaa aina kortilla maksettujen tapahtumien verran, joten ei tule koskaan yllätyksiä kun lasku tulee maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olethan tarkistanut luottokortin matkavakuutuksen ehdot, ne eivät useinkaan ole kovin hyviä vakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sitten pysty maksamaan luottokortilla 4000e matkaa jos kortin luottoraja on 3000e. Siitähän aiemmassa oli kyse.
No sitä ennen minä nostan sen rajan, että voin maksaa kalliimman matkan. Voin muuttaa sitä luottokorttirajaa, mutta ei minun tarvitse siirtää sitä rahaa luottokortille. Netissä vaan muuttelen rajaa miten haluan.Tai itse asiassa en minä kyllä täysin ymmärrä mitä tarkoitatte sillä, että rahaa siirretään luottokortille?