Mitä te 40+ tyypit harrastatte?
Mitä te 40+ tyypit harrastatte? Etenkin kysymys niille joilla harrastus on kodin ulkopuolella.
Kommentit (111)
Joka päivä jotain liikuntaa. Yleensä jotain ryhmäliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalia ja 10 km juoksulenkkejä. N40
Miksi tätäkin on pitänyt alapeukuttaa? Oliko kuntosaliharrastus vai juokseminen nyt se provosoiva tieto?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hauskaa, että arkena aamupäivällä 5 min. sisällä aloituksesta just kaikki superaktiiviset ehtii ilmoittautua. 😄 Töissä onkin sitten vissiin löysempää, koska eihän tuolla harrastusmäärällä vapaa-ajalle jää aikaa palstailla?
Työ joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hauskaa, että arkena aamupäivällä 5 min. sisällä aloituksesta just kaikki superaktiiviset ehtii ilmoittautua. 😄 Töissä onkin sitten vissiin löysempää, koska eihän tuolla harrastusmäärällä vapaa-ajalle jää aikaa palstailla?
Mulla on nyt lounastauko. Hyvin ehtii syödä ja palstailla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokainen teistä jättää pois sen eniten aikaa vievän harrastuksen eli täällä av:llä päivystämisen?
Kysyttiin kodin ulkopuolella tapahtuvia harrastuksia. En minä ainakaan mistään kylänraitilta kirjoittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalia ja 10 km juoksulenkkejä. N40
Miksi tätäkin on pitänyt alapeukuttaa? Oliko kuntosaliharrastus vai juokseminen nyt se provosoiva tieto?
Minäkin sain alapeukkuja liikunnasta. Kaikki liikunta provosoi, mutta kai se on hyvä. Osui ja upposi. Nyt lenkkarit jalkaan kaikille kynnelle kykeneville!
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä olen menossa iltavuoroon. Eikä tässä kai kukaan väittänyt olevansa superaktiivinen. Kysyttiin harrastuksia, ja harrastaahan nyt voi vaikka kerran viikossa. Mä vetäsen salitreenin tai juoksulenkin kolme kertaa viikossa, en todellakaan joka päivä.
Käyn salilla kerran viikossa (PT:n tekemä ohjelma, joten on tehokasta vaikka vain kerran viikkoon), tanssitunneilla, teattereissa ja konserteissa, luen ja seuraan aktiivisesti yhteiskunnallisia asioita. Aiemmin olin mukana politiikassakin, sekä paikallisesti että valtakunnallisesti.
Meillä on lemmikkeläimiä, joiden parissa vietän aikaa. Lomilla matkailen jonkin verran, nykyään lähinnä maata pitkin.
Faith kirjoitti:
Lukemista, kirjoittamista, liikuntaa, ruoanlaittoa, filosofista pohdiskelua.
Millaista liikuntaa ja miten usein?
Vaikka mitä!
Viikottain sali, spinning, jooga, pilates ja wod. Lisäksi lenkit koiran kanssa, ne palauttavat hyvin.
Olen päättänyt, että en harrasta enkä tee enää mitään väkisin, mikä ei tunnu hyvältä, inhokkeja siis esim. uinti ja juoksu. Mutta onneksi on paljon lajeja mitkä tuovat iloa.
Ikää 43 ja tässä vaiheessa on aikaa harrastaa! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksu ja muu liikunta
Millainen liikunta?
Lihastreeni painoilla ja ilman sekä kuminauhoilla, pilates, hiihto (luistelu ja perinteinen), pyöräily erilaisilla pyörillä, sauvakävely, kävely, luistelu, tanssi, painovanne, HIIT painoilla ja ilman, spinning, crosstrainer, suunnistusta, walking workouts YouTubessa, venyttely ja kehonhuoltoliikkeet.
Juoksu: hölkkä ja nopea juoksu 5-21 km, hidas hölkkä, kävely-juoksu, polkujuoksu, ratajuoksu 60-10 000m, intervallit, mäkitreenit..
Siinä nyt jotain mitä on viimeisen neljän vuoden aikana +40 iässä tehnyt.
Ooh, uinti sekä altaassa että järvessä unohtui listasta!
Tuli hiki tuon listan lukemisesta! Oot sie sissi!
Lukeminen, luovat taiteelliset harrasteet, kuntosali, ajoittainen jooga, metsäkävelyt. Juoksisin, jos olisin täysin terve.
Harrastukset ovat elämäni tarkoitus. Työ ei ole. Siitä tulee elanto.
Ulkoilua/retkeilyä/metsästystä. Kuntosalia ja aikuissirkusta. M54.
Exä tuli töistä kotiin söi mun tekemän ruuan ja röhnötti sohvalla känny kädessä kunnes siirtyi sänkyyn nukkumaan.
Kaikilla vain liikunta ! Itse harrastan taidemaalausta ,mutta tietenkin sisällä. Kesällä voi maalausta harrastaa ulkonakin .
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilua/retkeilyä/metsästystä. Kuntosalia ja aikuissirkusta. M54.
Aikuissirkuksesta en ollut koskaan kuullut, kuulostaa mahtavan hauskalta!
Ooh, uinti sekä altaassa että järvessä unohtui listasta!