Mitä te 40+ tyypit harrastatte?
Mitä te 40+ tyypit harrastatte? Etenkin kysymys niille joilla harrastus on kodin ulkopuolella.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jokainen teistä jättää pois sen eniten aikaa vievän harrastuksen eli täällä av:llä päivystämisen?
Kysyttiin kodin ulkopuolella tapahtuvia harrastuksia. En minä ainakaan mistään kylänraitilta kirjoittele.
Siinä on sana etenkin. Ei sana vain.
Tanssia ja muuta ryhmäliikuntaa.
Ooppera
Taidemusiikin konsertit, etenkin nykymusiikki
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hauskaa, että arkena aamupäivällä 5 min. sisällä aloituksesta just kaikki superaktiiviset ehtii ilmoittautua. 😄 Töissä onkin sitten vissiin löysempää, koska eihän tuolla harrastusmäärällä vapaa-ajalle jää aikaa palstailla?
Olen superaktiivinen vain palstailussa, mutta itselläni on vapaapäivä. 😎
Tulin viime yönä sporttilomalta. 💪
Vierailija kirjoitti:
Pari ei ole ryhmä. Vai kansantanhujako harrastat?
Matkailu
Klassinen musiikki
Kuvataide
Historia
Tärkeimmät kuntosali ja golf
n48
Luonnossa liikkuminen ja siitä nauttiminen, valokuvaus, kirjoittaminen, lukeminen. Olen vähän päälle kuusikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilua/retkeilyä/metsästystä. Kuntosalia ja aikuissirkusta. M54.
Aikuissirkuksesta en ollut koskaan kuullut, kuulostaa mahtavan hauskalta!
Se on juuri sitä! Kun yli viisikymppisenä oppii jongleeraamaan keiloilla niin onhan se mahtavaa. Muutenkin tasapaino, koordinaatio ja kehonhallinta säilyy ja jopa paranee. Ja homma on lähtökohtaisesti hyväntuulista ja rentoa.
Vapaaehtoistyötä ikäihmisten parissa, yhdistystoimintaa. Aktiivisuus vaihtelee hieman, mutta kodin ulkopuolella käyn näiden tiimoilta kerran-pari viikossa.
Metsästystä. Viikonloput ja arkiehtoot menee sen parissa syssyllä ja talvella. Loppuvuosi menee saaliin syömisessä. 😋
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksu ja muu liikunta
Millainen liikunta?
Lihastreeni painoilla ja ilman sekä kuminauhoilla, pilates, hiihto (luistelu ja perinteinen), pyöräily erilaisilla pyörillä, sauvakävely, kävely, luistelu, tanssi, painovanne, HIIT painoilla ja ilman, spinning, crosstrainer, suunnistusta, walking workouts YouTubessa, venyttely ja kehonhuoltoliikkeet.
Juoksu: hölkkä ja nopea juoksu 5-21 km, hidas hölkkä, kävely-juoksu, polkujuoksu, ratajuoksu 60-10 000m, intervallit, mäkitreenit..
Siinä nyt jotain mitä on viimeisen neljän vuoden aikana +40 iässä tehnyt.
Ooh, uinti sekä altaassa että järvessä unohtui listasta!
Tuli hiki tuon listan lukemisesta
💪🏻😊 Kiitos!
Kilpahiihtoa ja -nyrkkeilyä + matkailua. Tykkään rääkätä kroppaa (pysyy timmissä kunnossa) ja nähdä maailmaa. Välillä perheen kanssa välillä yksin! Työtä olen tehnyt tarpeeksi, se ei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hauskaa, että arkena aamupäivällä 5 min. sisällä aloituksesta just kaikki superaktiiviset ehtii ilmoittautua. 😄 Töissä onkin sitten vissiin löysempää, koska eihän tuolla harrastusmäärällä vapaa-ajalle jää aikaa palstailla?
Aika monella ei ole säännöllistä työaikaa. Vuoro työssä liikunnan tärkeys korostuu. Itse olin siis viikonlopun töissä, kun muut löysäilivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari ei ole ryhmä. Vai kansantanhujako harrastat?
Kiitos takertumisesta vastaukseeni. En harrasta paritanssia. Tanssia voi myös ryhmässä.
Hevosurheilua. Minulla on 2 hevosta, käyn myös säännöllisesti kilpailuissa ja katsomassa kilpailuja, joskus ulkomaillakin.
Sitten perus patikointi, puutarhahommat, diy, lukeminen ja opiskelu (työn ohessa).
Lukeminen, metsästys, radioamatööritoiminta, vanhan moottoripyörän ylläpito ja ajaminen, elokuvat ja tv-dokumentit.
Tällä hetkellä kaikki aika menee kodin tavaroista eroon pääsemiseen ennen muuttoa (olen suunntellut, että pikkuhiljaa ja kahdessa vuodessa koti on sitten niin minimalistinen kuin voi olla ja tulee elämäni helpoin ja vaivattomin muutto. Ellei sitten löydy unelma-asuntoa ennen sitä...) ja asuntotarjonnan katsomiseen kolmesta eri kaupungista. Jos on tarvetta olla vaan möllöttää, niin sitten noiden harrasteiden lisäksi harrastan sohvaloikoilua, telkan katsomista ja ulkoilua. Työhommat toki sitten vie myös aikaa vapaa-ajasta.
Koirien kanssa eri lajeja ympäri vuoden. Kesällä golf ja vaeltelu kansallispuistoissa. Talvella laskettelu kotimaassa ja ulkomailla sekä ikämies jääkiekko.
Matkustelua ja kokkailua ei liene lueta harrastuksiksi, mutta niistä tykkään myös.
M58