Hybridien ja sähköautojen vaihtoarvo romahtamassa pohjamutiin
Ei kukaan järkevä autokauppias hyvitä hybrideistä ja täyssähköautoista kuin aivan nimellisen hinnan. Riskiskenaarioon pitää laskea tilanne, jossa ajoakusto menee kokonaan vaihtoon ja sen vaihtotyön ja osien hinta pitää vähentää hyvitettävästä hinnasta.
Usein voidaan päätyä siis tilanteeseen, jossa vaihdossa tarjottavan ajoneuvon hyvityshinta on 0 euroa tai ajoneuvoa ei oteta lainkaan vaihdossa.
Kommentit (757)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä ihmisparkoja jotka ovat sähköautoihin sortuneet. Sääliksi käy.
Joo muakin. Olen ajanut 4v sähköllä ja säästänyt noin 25000€ polttoainekuluja dieseliin verrattuna.
Ja paljonko rahaa on mennyt sähköautolainan lyhennyksiin ja korkoihin : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo muakin. Olen ajanut 4v sähköllä ja säästänyt noin 25000€ polttoainekuluja dieseliin verrattuna.
Ja paljonko rahaa on mennyt sähköautolainan lyhennyksiin ja korkoihin : )
No jos olisin ostanut taas Mersun " niitä ollut 3 putkeen" niin hintalapussa olisi ollut 60000€. Teslan sain 45k€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon mukavampi onkaan verrattuna polttomoottoriautoihin.
Mutta tämäkin jankkaus on vain köyhien ulinaa.
Tämäpä. Aiemmin ajoin Diesel E työmatkat. Nyt on alla halvempi Model 3 ja tykkään kyl enemmän tästä. Ainut nega va Mersu on meteli ja viimeistelyn heikkous.
Mä vaihdoin bemarista Model 3:een ja ainoa harmitus on tähän mennessä ollut se, etten tehnyt sitä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä tutulla on, mutta sillä on 5 aika suurella bensamoottorilla varustettua ja kuudes auto on nyt sähköauto, testimielessä.
Tällöin on hyvä olla sellainen 50-100 tonnia sellaista,vaikka menis roskiin rahaa, sitten tuo toimii ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautolla ei oikeasti ole mitään arvoa vanhana
Ja samaan aikaan nettiautossa 2011 leaf myydään 5000€. Kauppa käy.
Tuollainen katiska on ongelmajätettä. Range 5 km jos edes toimii.
pakkasella joku 60 km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu käsitteeseen Total Cost of Mobility. Autoilun todellista hintaa laskettaessa pitää huomioida kaikki kulut ja arvonalenema.
Jengi ei vissiin tajua että polttomoottori autoissakin on melkoiset arvonalenemat ekoina vuosina.. Näköjään vielä kovemmat ku sähkäreissä..
Jos joku ostaa uuden Teslan..Niin tuskinpa hän olisi ostanut mitään 3000€ polttomoottori vehjettäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos auto maksoi vaikka 55 tuhatta, arvo nyt 15 tuhatta niin tappio on vielä 15 tuhattta.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto säilyttää arvonsa paremmin kuin diesel tai hybridi
Ajankohtaista autokaupassa -webinaari paljasti, miten käyttövoima vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon.
Ikävä pilata totuudella hyvä öyhötys.
Minusta se on oikein mukavaa, joten kiitos siitä.
Ostaisin itsekin, jos olisi latausmahdollisuus ja ylimääräistä rahaa.
Mutta tämäkin ongelma poistuu lähivuosikymmeninä, kun koko elämäntapamme romahtaa ilmastonmuutoksen vuoksi.
Jotenkin koomista, millä innolla venäjämielinen äärioikeisto eli ilmastonmuutosdenialistit aiheesta paasaavat. Trump ja Putin jatkavat ilmakehän ja ihmisten tuhoamista ja nasuhallitus yrittää keksiä, miten saataisiin kansalaiset innostettua vauvatalkoisiin.
Niitä talkoitahan ei tule, koska kukaan älykäs ihminen ei halua lapsia valmiiksi paskottuun maailmaan, jossa vallitsee öyhötys, sekasorto ja vahvimman lait.
Vierailija kirjoitti:
mieslasten typeriä leluja
Tehokajain pitää olla vähintään 300hw, että saadaa paljon hukattua energiaa, ei oikea kulkuväline tarvitsisi kuin ehkä 25hw, täällä Helsingissä autotietkin on pääsääntöisesti jo 30-40km/h rajoitettu, että mitä siinä jollain 350km/h nopeudelle tekee?
Jaha palstan venäjätrolli taas luulee "vaikuttavansa asioihin lännessä". Tän saman trollin juttuja on:
"OMISTUSASUNTOJEN ARVO ROMAHTAA"
"SÄHKÖAUTOJEN ARVO ROMAHTAA"
ja uusin
"KESÄMÖKKISI ARVO ROMAHTAA KOSKA ET SAA ENÄÄ LAITTAA SITÄ AIRBNB"
Sekä näitä tukeva
"SÄHKÖN HINTA ON PILVISSÄ TÄNÄÄN KOSKA ETTE OSTA VENÄLÄISTÄ ENERGIAA"
Sama trolli huutaa noita kaikkia. Aiheet toistuu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka paljon mukavampi onkaan verrattuna polttomoottoriautoihin.
Mutta tämäkin jankkaus on vain köyhien ulinaa.
Tämäpä. Aiemmin ajoin Diesel E työmatkat. Nyt on alla halvempi Model 3 ja tykkään kyl enemmän tästä. Ainut nega va Mersu on meteli ja viimeistelyn heikkous.
Sähkömoottori on äänetön. Siitäkin pidän sähköajoneuvoissa. Vtuttaa herätä kesäöisin polttomoottorin ulinaan bensalenkkarin kiihdytellessä suoralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustu käsitteeseen Total Cost of Mobility. Autoilun todellista hintaa laskettaessa pitää huomioida kaikki kulut ja arvonalenema.
No laske sä mulle.. vaihtoehtona oli E Mersu vm 2020 uutena, olis maksanut 60k€. Ostin Teslan esittelystä maksoi 45000€..
Mersu kokemuksesta kuluttaa 6.l/100km. Tesla n2€/100km.
Vakuutuksissa eroa teslalle 140€/ kalliimpi.
Vero teslalle noin 400€ halvempi.
Km vuodessa 40-60tkm.
Vastaavan Teslan Arvo tällä hetkellä 20k€.
vastaavan Mersun arvo nyt n 30k€.
Vierailija kirjoitti:
Jaha palstan venäjätrolli taas luulee "vaikuttavansa asioihin lännessä". Tän saman trollin juttuja on:
"OMISTUSASUNTOJEN ARVO ROMAHTAA"
"SÄHKÖAUTOJEN ARVO ROMAHTAA"
ja uusin
"KESÄMÖKKISI ARVO ROMAHTAA KOSKA ET SAA ENÄÄ LAITTAA SITÄ AIRBNB"
Sekä näitä tukeva
"SÄHKÖN HINTA ON PILVISSÄ TÄNÄÄN KOSKA ETTE OSTA VENÄLÄISTÄ ENERGIAA"
Sama trolli huutaa noita kaikkia. Aiheet toistuu jatkuvasti.
Sun kannattaa tarkistaa lääkitys. Ovatko ne venäläiset nytkin huoneessa kanssasi?
Kuljen bussilla ja maksan taloyhtiön yhtiölainat käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos auto maksoi vaikka 55 tuhatta, arvo nyt 15 tuhatta niin tappio on vielä 15 tuhattta.
Halvimmat teslat maksoi käytettynä 4v sitten 35000€. Niistä pyydetään nyt 20000€
Varmaan tälläkin tyypillä olis ollut polttomoottori auto sehän ei olis tiputtanut yhtään hintaa 4v.
Hei trolli, ajatko vielä sillä 20v vanhalla autollasi jossa ei ole ohjaustehostinta eikä ajoa häiritseviä abs jarruja, ja 20v nuorempi tyttöystäväsi (14v) istuu kyydissäsi kun ajat poliisia karkuun pedoffiilian takia?