Huonosti kasvatettujen lasten vanhemmat =(
Hei,
Itseäni on ärsyttänyt usein se, että sellaiset vanhemmat, jotka eivät kasvata lapsiaan, tulevat tavallaan mitätöimään minun kasvatustyöni toteamalla, että " sulla on niin helpot lapset" . Ja kun sitten seuraa heidän touhujaan, niin olisi kovasti korjaamisen varaa heidän tyylissään kasvattaa.
Näiltä huonosti kasvatetettujen lasten vanhemmilta puuttuu pääsääntöisesti JOHDONMUKAISUUS. Se mikä tänään on sallittua ei huomenna ole. Ja jos kielletään, niin sitten ei valvota, että kieltoa totellaan. Minua myös huvittaa nämä " uhkailut" -tyyliin " jos et nyt, niin sitten et saa karkkipussia" . Ja kun lapsi vaan tekee ja sitten mennään kauppaan, niin joka tapauksessa lapsi tulee kaupasta ulos sen karkkipussin kanssa. Kun vanhemmat eivät halua saada aikaan kaupassa mahdollista " kohtausta" , olisihan se kamalan noloa, että joku vaikka näkisi.
Itse olen tiukka kasvattaja. Se mikä on tänään näin on myös huomenna. En uhkaile lapsiani. Tämä tarkoittaa sitä, että kun sanon jotain, niin asia on niin. Ja koska lapset tietävät, että huonolla käytöksellä on seuraamukset heidän ei tarvitse olla epävarmoja asiasta. Totta kai, lapseni koittavat välillä kovastikkin rajojaan. Todetakseen taas, että vanhempaan voi luottaa kuin kiviseinään. Minusta on paljon helpompaa kasvattaa, kuin jättää kasvattamatta. Mikään ei ole niin kamalaa, kun kuriton kakara =)
Huoh, johan helpotti.
Kommentit (135)
Sun kasvatustyyli voi kyllä olla hyvä sun perheelle ja sulle. Mutta et kai sä voi tosissas väittää, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin sinä. Oot kai kuullut että ihmisillä on erilaisia arvoja ja tavoitteita.
Ja sitten lasten helppoudesta. Kenelläkäänhän ei omasta mielestään ole helppoja lapsia, vaan kaikki koettelevat niiiin kovasti. Totuus kuitenkin on, että toiset lapset koettelevat kovemmin kuin toiset, vaikka kaikki tietysti koettelevatkin. Eli sulla ap on kokemusta vain omien lastesi kasvatuksesta. Eikä se suinkaan tarkoita, että tietäisit nyt kaiken kasvatuksesta. Sulla ei kuule ole hajuakaan joistain ongelmista, mitä osa vanhemmista joutuu kohtaamaan.
Sun suurin ongelmasi ei siis ole toisten huonosti kasvatetut lapset, vaan suvaitsemattomuus. Koita vähän kasvaa, ja kasvua odotellessasi opiskele vaikka vähän lapsista, jotta tiedät enemmän kuin omat suppeat kokemuksesi.
Hyvä kuitenkin, että sinulla ON ystäviä.
Parilla ystävälläni on käsittämättömän kurittomia lapsia. Terrorisoivat muita lapsia, vanhempiaan jne. Mun lapset eivät halua leikkiä enää heidän kanssaan enkä yhtään ihmettele.
Yksi ystävistäni jopa totesi, että on niin paljon helpompaa antaa periksi lapsille! Argh!! Sen totisesti huomaa lapsista.
joka sattui viime kesänä. Naapurin rouva tapansa mukaan huuti pihassa pojalleen ja komensi sisään ja tämä mesominen kuului meille sisälle saakka kun parvekkeen ovi oli auki. Itseasiassa en ole tämän naisen koskaan kuullut puhuvan lapselle normaalilla äänellä.
Kaikesta huolimatta lapsi vaan jatkoi leikkejään ja räiskimistään heitteli tavaroita ja hiekkaakin ympäriinsä.
Kävin postit laatikosta ja sanoin lapsille että mennään syömään, lapset tietenkin lähtivät sisälle mukisematta. Nainen kysyi hämmästyneenä että miten sun lapset lähti heti johon totesin että eihän se ole kuin sanoa lapsille että nyt mennään ja muuta vaihtoehtoa ei ole.
Sinne jäivät mesomaan ja mentiin syömään.
Lapset sitten ruokapöydässä ihmetteli että miksi se X ei tottele.
Usein tämä nainen käyttää uhkailuja ja kuitenkaan ei niitä toteuta.
Tässä(kin) ketjussa älähtäneet ovat juuri niitä, joilta puuttuu johdonmukaisuus.
Jokaisessa tapauksessa (yksi poikkeus se perhe jossa 23 sairasta lasta)
on ongelma ollut vanhemmissa ja heidän kyvyttömyydestään kasvattajina. Hirviölapset ovat vanhempiensa kasvatustyön tuloksia.
Tiedän että teidän joilla on näitä ongelmalapsia, tempperamenttisia tai ties mitä muuta on vaikeaa myöntää omaa osuuttanne tapahtumien kulkuun.
Katsokaa peiliin (joilla puoliso niin yhdessä) niin näette syyllisen lapsienne käytökseen
Olen myöskin sitä mieltä, että älähtäneiltä puuttunee johdonmukaisuus.
t. Miehen sisarten kasvatustyyliä kauhulla seurannut...
että ap ei puhunut " lapset teki näin" , vaan siitä miten vanhemmat toimivat. Luin aloituksen moneen kertaan, mutta mitään pätemistä en kertakaikkiaan löytänyt.
Ap: Jatka samaan malliin. Varmasti olet tehnyt työtä lastesi käytöksen eteen, ja toivottavasti sen jatkossakin huomaa. Hyvää jatkoa! :)
ei tee mitään mitä käsketään, ottaa mittaa koko ajan.
Vanhempansa ovat ammattikasvattajia kummatkin ja hyviä sellaisia. Heidän vieraillessaan emme pysty keskustelemaan juuri mitään, kun lasta täytyy koko ajan rajoittaa.
He todellakin ovat systemaattisia kasvattajia, mutta heidän lapsensa piut paut välittää siitä, koska hän on riittävän vahvan egon omaava vastustaakseen kaikkea sitä, mitä vanhemmat sanovat.
Minä nostan hattua heille. Siinä missä joku lapsi oppii asian kolmenkymmenen sanomisen jälkeen, voi joku toinen tarvita saman oppimiseen 15 000 toistoa, ennen kuin uskoo.
Mä en ollenkaan ap vakuutu, että sinusta olisi siihen.
Tätä tosiasiaa ette voi muuttaa näin se vaan on.
Lapseni luokalla on pari tällaista häirikköä ja muiden vanhempien kanssa keskusteltaessa kotioloista ja kasvatuksen puutteesta on puhuttu.
Varmasti tämä ongelma on olemassa, mutta kyllä mullakin joskus lipsuu. Meillä on siis ihan totteleva lapsi, mutta uhmiksena tulee kausia, jolloin kokeilee enemmän. Joskus sitä vaan valitsee satunnaisesti pienemmän pahan, jos lapsi ei esimerkiksi tiedä, ettei sinne pulkkmäkeen saa mennä, eikä juuri sillä hetkellä ole vaaraa jos menee. Ja pienemmällä häslingillä pääsee kaikkien kannalta, jos antaa lapsen kerran laskea. Tuskin ne muut lapsetkaan on innoissaan siitä, että asiaa selvitetään siinä keskellä mäkeä. Mutta tietenkään ei toista kertaa saa mennä.
Vierailija:
Tässä(kin) ketjussa älähtäneet ovat juuri niitä, joilta puuttuu johdonmukaisuus.
ja jos minusta puhutaan pahaa selän takana, niin kasvatusitsetuntoni kestää sen, myös sen, jos kanssani keskustellaan asiasta avoimesti.
jos on temperamenttinen lapsi, sen täytyy olla sairas
Ihmettelevät että miksi lapsemme tottelevat meitä, vaikka itse eivät tee mitään jotta omat lapsensa tottelisivat heitä.
Mutta ei se kasvattaminen tietenkään mitään yksioikoista ole, sen huomaa kun on useampi lapsi jotka poikkeavat toisistaan kovasti. Vaikka kasvatus on kuinka jämäkkää, voi siellä koulussa niitä ongelmia tulla, ja varmaan meitä moni pitää huonoina kasvattajina. Tässä asiassa minusta lisää ymmärrystä se, että on monta lasta. Yhden tai kahden lapsen äidit joskus tuppaavat yleistämään näkemyksiään lasten tempperamentteja ymmärtämättä.
Vierailija:
ei tee mitään mitä käsketään, ottaa mittaa koko ajan.Vanhempansa ovat ammattikasvattajia kummatkin ja hyviä sellaisia. Heidän vieraillessaan emme pysty keskustelemaan juuri mitään, kun lasta täytyy koko ajan rajoittaa.
He todellakin ovat systemaattisia kasvattajia, mutta heidän lapsensa piut paut välittää siitä, koska hän on riittävän vahvan egon omaava vastustaakseen kaikkea sitä, mitä vanhemmat sanovat.
Minä nostan hattua heille. Siinä missä joku lapsi oppii asian kolmenkymmenen sanomisen jälkeen, voi joku toinen tarvita saman oppimiseen 15 000 toistoa, ennen kuin uskoo.
kannattaisko käyttää lasta psykologilla jos sen läsnäollessa ei aikuiset voi keskustella
Vierailija:
Vierailija:
ei tee mitään mitä käsketään, ottaa mittaa koko ajan.Vanhempansa ovat ammattikasvattajia kummatkin ja hyviä sellaisia. Heidän vieraillessaan emme pysty keskustelemaan juuri mitään, kun lasta täytyy koko ajan rajoittaa.
kannattaisko käyttää lasta psykologilla jos sen läsnäollessa ei aikuiset voi keskustella
Vierailija:
Ihmettelevät että miksi lapsemme tottelevat meitä, vaikka itse eivät tee mitään jotta omat lapsensa tottelisivat heitä.Mutta ei se kasvattaminen tietenkään mitään yksioikoista ole, sen huomaa kun on useampi lapsi jotka poikkeavat toisistaan kovasti. Vaikka kasvatus on kuinka jämäkkää, voi siellä koulussa niitä ongelmia tulla, ja varmaan meitä moni pitää huonoina kasvattajina. Tässä asiassa minusta lisää ymmärrystä se, että on monta lasta. Yhden tai kahden lapsen äidit joskus tuppaavat yleistämään näkemyksiään lasten tempperamentteja ymmärtämättä.
Jos vanhemmat kasvattavat lastaan pitkäjänteisesti, he ovat silti huonoja, koska lapsi ei heti usko. Moni on valmis sanomaan, että vika on silti vanhempien.
Ja että itse olisi parempi.
Mä voin sillä lailla ymmärtää temperamenttisten lasten vanhempia, kun itselläni on täysin päinvastainen lapsi; en ole ikinä kieltänyt tai komentanut häntä, kun hän ohjautuu täysin miellyttämisen halunsa kautta. Hänelle riittää, kun kerron, mitä minä toivoisin ja hän toteuttaa sen. Ahdistus tulee siitä, jos hän ei tiedä, mitä äiti toivoo. Hän kiipeää leikkipuiston telineissä, jos kehoitan, muttei tee sitä oma aloitteisesti, niin kuin mitään muutakaan.
Monet ihannoivat lastani ja kertovat minun onnistuneen kasvatustyössä. Kaikki näyttää ulospäin hyvältä, mutta olen suunnattoman surullinen ja huolissani, miten onnellinen lapseni voi tuolla luonteella koskaan olla.
en edes vaivaudu kommentoimaan tämän enempää, huh (onneksi et ole minun " ystävä" )
niitä on voitu johdonmukaisesti kasvattaa kuusinkertaisesti omiisi nähden
sen ymmärtäminen ei vaadi välttämättä hankalia lapsia itsellä, mutta se vaatii laajempaa ihmisyyden tuntemista