Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisipa neuvolassa aikoinaan kiinnitetty huomiota liialliseen painonnousuun.

Vierailija
10.11.2024 |

Lihoin ensimmäisen raskauden aikana varmaan 10 kiloa, koska luulin että se on normaalia ja kuuluu raskauteen. Kukaan ei sanallakaan kommentoinut painoa. Olisinpa tiennyt, ettei painon tarvitse nousta kuin muutaman kilon, olisin päässyt paljon helpommalla. Nyt laihdutus toivottoman vaikeaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuori ja osaava terveydenhoitaja. Hän vinkkasi, että jos paino ei nouse yhtään, tulee pienikokoinen ja helpostisynnytettävä vauva. Oikeassapa tuo oli, ekassa raskaudessa paino nousi vain 2 kg ja vauva oli 2 kg 300 g, toisessa paino nousi 4 kg ja vauva oli 2 kg 800 g. Kun tiukasti piti kiinni tavoitteesta, että ei anna painon nousta, niin lopputulos oli hyvä.

Kuulostaa keksityltä jutulta.

Tottahan tuo on. Minullakin terveydenhoitaja sanoi sivulauseessa, että jos äidin paino ei paljoa nouse, niin vauvakaan ei pääse lihomaan ja pienikokoinen vauva on aina helpompi synnyttää. Sitten puhuttiin pitkään raskausdiabeteksesta jne. ja ymmärsin, että mitä hoikempana itse pysyn ja mitä tarkemmin hiilihydraatteja vältän, sen parempi tulevalle lapselle ja omalle kropalle.

Ilmeisesti olitte siis molemmat huomattavan ylipainoisia? Koska muussa tapauksessa nuo terveydenhoitajat toimivat täysin kaikkien ohjeiden vastaisesti, jos sanoivat, että painon ei pidä nousta. Koska sehän on tiedossa, että myös raskausviikkoihin nähden pienikokoisina syntyneillä lapsilla on suurempi riski sairastua 2-tyypin diabetekseen.

Vierailija
22/24 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin normaalipainoinen ennen raskautta. Synnytyksen jälkeen painoa varmaan vielä 10 kiloa ylimääräistä. Ap

No sit oot tosiaan ollut ruoka-aikaan paikalla tai sun käsitys normaalipainosta on hieman toinen kun mulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuori ja osaava terveydenhoitaja. Hän vinkkasi, että jos paino ei nouse yhtään, tulee pienikokoinen ja helpostisynnytettävä vauva. Oikeassapa tuo oli, ekassa raskaudessa paino nousi vain 2 kg ja vauva oli 2 kg 300 g, toisessa paino nousi 4 kg ja vauva oli 2 kg 800 g. Kun tiukasti piti kiinni tavoitteesta, että ei anna painon nousta, niin lopputulos oli hyvä.

Miten alipainoiset vauvat ovat hyvä lopputulos?

Vierailija
24/24 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin molemmissa raskauksissa 22 kg. Laihdutin puolessa vuodessa pois. Helposti lähti.