Tuntuu että mulla on vääristynyt suhde vastakkaiseen sukupuoleen
Tuntuu, että mun kanssakäymiset vastakkaisen sukupuolen kanssa menee aina samalla kaavalla. Oon tosi huomioiva ja kuunteleva ihminen. Sit toinen ihminen on silleen jes! viimeinkin ihminen joka välittää musta. Sitku aikaa vähän kuluu niin toinen tuntee mun kanssa olon tosi turvalliseksi ja saan sellasen pahan olon oksennuksen mun päälle, kun kaikki elämän murheet annetaan mulle kannettavaksi. Sitku kerron että on vähän raskasta niin kerrotaan että sehän on vaan tosi hyvä juttu että luotan suhun täysin.
Sitku teen siitä johtopäätökset, että tää on aika yksipuolinen suhde mistä en saa mitään itse irti ja en halua olla enää tekemisissä. Niin ollaan hirveän katkeria ja haukutaan mut kaikille kavereille.
Kommentit (7)
Voisitko vähentää sitku sanan käyttöä?
Ei ole sun vastuulla kantaa toisten murheita. Voit kuunnella, validoida, olla empaattinen ja tukea, mut kyllä ihmisten murheet on lähtökohtaisesti niiden omia. Kannattaa yrittää ajatella noin. Ei kannata yrittää antaa mitään nopeita ratkaisuja. Riittää, ku olet läsnä, kuuntelet ja kuulet, mitä toisella on sydämellään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sun vastuulla kantaa toisten murheita. Voit kuunnella, validoida, olla empaattinen ja tukea, mut kyllä ihmisten murheet on lähtökohtaisesti niiden omia. Kannattaa yrittää ajatella noin. Ei kannata yrittää antaa mitään nopeita ratkaisuja. Riittää, ku olet läsnä, kuuntelet ja kuulet, mitä toisella on sydämellään.
Emmä tee muutakuin kuuntele. Olen vain itse positiivinen ihminen ja koen jatkuvan negistelyn todella raskaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emmä tee muutakuin kuuntele. Olen vain itse positiivinen ihminen ja koen jatkuvan negistelyn todella raskaaksi
Edelleenkään, toisten tunteet tai reaktiot eivät ole sun vastuulla. Jos koet, että toisten avautuminen kuormittaa sua liikaa ja haluat päättää suhteen, se on ihan ookoo. Itsensä pienentäminen ja omien rajojen ylittäminen ei ole ikinä hyväksi. Jos toinen osapuoli ei ymmärrä sitä ja alkaa haukkua sua ympäriinsä, se kertoo vaan enemmän tän toisen kehittymättömyydestä. Sä olet kuitenkin toiminut itsesi kannalta parhaalla tavalla.
Ongelmia tuntuu olevan enemmän ihan itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saat pahan olon oksennuksen päällesi?
Puhu suomea.
Olen hyvin pahoillani kun sain kuulla, että sun suomenkielen opetus on jäänyt jo ala-asteella vajavaiseksi etkä ole saanut opetusta perusasioista kuten metafora, vertaus, personifikaatio, allegoria, symbolismi, hyperbola metynomia, synestesia, ironia ja Onomatopoeettia.
Saat pahan olon oksennuksen päällesi?
Puhu suomea.