Paras joululahja- asumistuki poistuu omistusasuntoon.
Kommentit (35)
Paras lahja veronmaksajille on kun asumistuki poistuu kokonaan. Aivan järjetön rahareikä joka vääristää markkinat ja asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.
En ole tähänkään asti saanut mitään tukia, itse olen kaiken maksanut
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa ja elämisensä itse.
Mielestäni aivan älytön ratkaisu. Pitäisi olla ainakin noin vuoden kestävä työttömyyden ajan, jotta ehtii hakea uuden työpaikan. Jos tekee osa-aika työtä tahallaan niin ymmärrän, ettei haluta kustantaa omistusasuntoa. Myös voi käydä niin, että kumppani kuolee ja toinen maksaja ei enää maksa. Tilanteet on erit jokaisella ja älytöntä, että pitää lyhyen työttömyyden takia myydä asunto ja muuttaa vuokralle.
Pitäisi olla sen verran joustoa, että tukea saisi myös omistusasuntoon jonkun tietyn ajan työttömyyden alkuvaiheessa ja samoin silloin kun opiskelee uuteen ammattiin. On kohtuutonta ajaa myymään omistusasuntoja lyhyen tuen tarpeen takia, varsinkin kun omistusasunnon hankkineet ovat varmasti tuoneet valtion kassaan verotuloja.
Minkä lahjan tää aloittaja saa, nyt en tajuu
Mitä ap hyötyy siitä. Ei sinun rahat lisäänny ollenkaan
Taas tällainen selvästi harhainen aloitus. Mitähän se ap luulee tästä tuen poistosta hyötyvänsä? Ei niitä sinulle anneta vaikka sitä toimeentulotukea saatkin. Köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Aivan s-tanan sama, en ole sellaista koskaan saanut.
En ole kuullut kenekään sitä itseasumaansa omistusasuntoon saavan. Välillisesti tietysti vuokralaisen maksamana.
Miksi helvetissä sitä on edes maksettu?
Vähentää asunnon ostajia. Lisää vuokralla asujia.
Vähentää nuoria asunnon ostajia. Lisää vuokralla asujia.
Kyl ne rakentavat rahamiehet häviää eniten. Kun asunto osake on osake se rakennetaan ja myydään. Vuokraamisessa voitto tulee todella hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla sen verran joustoa, että tukea saisi myös omistusasuntoon jonkun tietyn ajan työttömyyden alkuvaiheessa ja samoin silloin kun opiskelee uuteen ammattiin. On kohtuutonta ajaa myymään omistusasuntoja lyhyen tuen tarpeen takia, varsinkin kun omistusasunnon hankkineet ovat varmasti tuoneet valtion kassaan verotuloja.
Ihme matematiikkaa. En ole koskaan omistusasuntoon asumistukia saanut. Ja olen kyllä elämäni niin järjestänyt, että ei tässä nyt asuntoa tarvitsisi myymään ryhtyä, vaikka työttömäksi jäisin. Ja mikäs järki siinä edes olisi? Halvempihan tässä on asua kun reilusti pienemmässä vuokra-asunnossa.
Hyvä. Maksakoot loiset kämppänsä itse tai menkööt töihin.
Ap:n maksaa vuokrassaan asunnon omistajan puolesta vastikkeen ja lainan lyhennyksen. Millä tavalla se on hyvä asia, että verovaroista kustannetaan asumistuki vuokra-asuntoon?
Minä omistan 4 sijoitusasuntoa ja saan kaikkiin asumistuen. Vuokralainen siirtää sen tililleni.
Niillä maksan Sijoitusasuntoni sitten myyn ne ja pidän kaikki rahat itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Maksakoot loiset kämppänsä itse tai menkööt töihin.
Valtio maksaa sinun lastesi koulut. Maksaisit itse lastesi koulut.
T: lapseton
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä sitä on edes maksettu?
Ap on pienituloinen. Tuon olisit voinut päätellä itse jos sinulla olisi järkeä päässä.
Sinä toistat propagandaa
Ihmiset on kummissaan
Voisit viettää vapaapäivää
Jälleen huomenna
Aivan s-tanan sama, en ole sellaista koskaan saanut.