Miten ihmiset on niin likaisen ja nuhjuisen näköisiä?
Kävin kaupassa äsken. Todella epäsiistiä porukkaa siellä. Moni haisee ihan metrien päähän. Hiukset näyttää likaisilta ja naamat on pöhöttyneitä ja iho hoitamaton. Onko suomalaiset jo niin köyhiä, että hygieniasta tingitään?
Kommentit (275)
Kokoomuslainen törmäsi aiheuttamaansa sotkuun 🙄🤢
Suomalaiset on rumia ja aivan helkatin ylipainoisia. Prismassa on aina aika hyvä otanta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hallituksen syytä...
No niin, saatiin ihmisen peseytyminenkin tuupattua jo muiden vastuulle.
Katsos kun Kela ei enää toimeentulotuessa hyväksy vedentasauslaskuja, jotka ylittävät sen määrittelemät normit. Aiemmin hyväksyivät, nyt ei.
Järkevällä vedenkäytöllä tasauslaskua ei tule maksettavaksi, vaan tulee palautusta. Ei tarvitse olla nuhjuinen tai likainen, ei vain tarvitse ns. asua suihkussa.
Väärin. En asu suihkussa, ja nyt työttömäksi jouduttuani olen harventanut suihkussa käyntejäkin, silti vaan tulee tasauslaskua.
Vierailija kirjoitti:
Siis aloituksen mukaan "Moni haisee ihan metrien päähän". Missä?? En ole koskaan moiseen törmännyt ja ihan isohkossa suomalaiskaupungissa asun.
TÄMÄ. En lukenut (vielä) koko ketjua, törmäsin tähän kommenttiin ja mietin ihan samaa.
Mä käyn kaupassa kun tulen navetassa kotiin. Ihan yks hailee vaikka haisen ja sontaa on naamassakin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on rumia ja aivan helkatin ylipainoisia. Prismassa on aina aika hyvä otanta asiasta.
Voin vain kuvitella minkälainen syöttöporsas sinäkin olet XD HYHHYH
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat nykyään huonosti. Rahaa ei ole laittaa itsensä huolehtimiseen
Suihkussa käynti ja vaatteiden vaihto ei maksa mitään
Vesi on kallista, joten suihkukäyntejä ja vaatteiden pesuvälejä on harvennettava.
Pesemiseen voi käyttää esim. vain 10 litraa vettä per kerta ja sillä saa kyllä pestyä itsensä, kun sen osaa. Vettä ei tarvitse valuttaa saippuoidessa.
Vierailija kirjoitti:
Vesi maksaa. Sähkö maksaa.
Pidän samoja farkkuja jopa kolme viikkoa ja samoja sukkiakin kolme päivää. Ei ole varaa pestä pyykkiä edes joka toinen päivä eikä lotrata suihkussa. En meikkaa enkä värjää hiuksia,dödö on joku Lidin halvin ja kasvorasvana käytän ilmaisia näytteitä.
Mmmmmitä? Siis farkkujahan ei ole koskaan edes suositeltu pestäväksi kuin harvakseltaan, tuuletus riittää pitkälle. Ja kuka (yksin elävä, oletan?) valittaa ettei ole varaa pestä pyykkiä EDES joka toinen päivä? What? Siis... Asun yksin, tai siis koira on, mutten saa mitenkään edes viikossa aikaiseksi koneellista pyykkiä ellei sitten koira satu oksentamaan petivaatteille just sillon kun pitäisi pestä myös pyyhkeitä tms. Miksi siis sun pitäisi pestä pyykkiä päivittäin? Kysyn ihan tosissani. Ja juu, minäkin olen köyhä, kuten tänä päivänä suuri osa suomalaisista, mutten minä "lotrannut" suihkussa jatkuvasti silloinkaan kun rahaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat todella ylipainoisia, mutta ei ollenkaan niin rumia, vaan aika hyvännäköisiä noin keskimäärin kun vertaa esim. Aasian maihin tai Afrikkaan ja tavallisiin kauneusleikkaamattomiin naisiin Lähi-Idässä. Kauniita on kaikissa maissa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun Kela ei enää toimeentulotuessa hyväksy vedentasauslaskuja, jotka ylittävät sen määrittelemät normit. Aiemmin hyväksyivät, nyt ei.
Järkevällä vedenkäytöllä tasauslaskua ei tule maksettavaksi, vaan tulee palautusta. Ei tarvitse olla nuhjuinen tai likainen, ei vain tarvitse ns. asua suihkussa.
Väärin. En asu suihkussa, ja nyt työttömäksi jouduttuani olen harventanut suihkussa käyntejäkin, silti vaan tulee tasauslaskua.
Sama. Käyn kokopesulla kerran viikossa, osapesuja parin päivän välein. Mutta kun nykyään vaan nyhjää kotona niin kai sitä vessaa tulee sitte vedettyä enempi kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Käyppä kävelemässä paikallisissa lähiöissä niin huomaat kuinka ihmiset voivat huonosti. On yksinäisyyttä, työttömyyttä, kerjäläisiä, narkkareita, syrjäytyneitä, alkoholisteja... kaikkia
Siellä Etelä-Suomessa ehkä, mutta täällä pohjoisessa voidaan oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jää enää tarpeeksi keppanaan rahaa?
Turvallisuuteni takia.
Jos liikun lähiössäni kauemmas kuin lähimmälle bussipysäkille täältä pois, pidän huolen, että en ole parhaimmillani, jotta saan kulkea rauhassa.
Ajattelin, että tänä vuonna kiihtynyt meno alkaisi rauhoittua ilmojen kylmetessä, mutta nykyinen nuorentunut aines tuntuu sietävän viileää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kaupassa kun tulen navetassa kotiin. Ihan yks hailee vaikka haisen ja sontaa on naamassakin. Kyllä mulla varaa ois suihkussa käydä kun nuo maataloustuetkin ovat niin isot mutta ihan toisten kiusallakin.
Ei sitä outoa väriä saa pesemällä pois, onpas aloittaja vähän hassu, osa on siis ihan luonnostaa vähän likaisen näköisiä, naamioituvat paremmin viidakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka luettelee omaa "ostoslistaansa" monologina😂
Ei ole minun ostoslistani, vaan yritin osoittaa, että hyvinkin edullisesti saa hygienia- ja kauneustuotteita. Jollain todellakin voi olla rahasta kiinni, mutta useimmilla ei. Kyse on monesti tiedon puutteesta. Ei esimerkiksi tiedä, että 60-70 eurolla saa esimerkiksi kolme kuukautta kestävät tarvikkeet. Monet kokevat hyvää oloa itsensä siistimisestä. 20 eurolla kuussa saa siis meikit, kasvojen ja vartalonhoittuotteet. YouTubesta löytää ilmaisia jumppia.
Neulomalla, ompelemalla, tuunaamalla, kirppiksiltä ja aleista voi löytää ihania vaatteittakin vain muutamalla eurolla!
Siis herranjestas. 20€ *kuukaudessa*?? luettelemiisi asioihin? Vau. Okei, piti oikein muistella sekä selata kuitteja. Olen ihan tavallinen, keskipituinen ja hoikka keski-ikäinen nainen. Kasvot on pakko rasvata joka päivä, talvisin koko kroppa vähintään joka toinen päivä tai muuten ihoni kuivuu niin, että unissani raavin itseni verinaarmuille. Meikkaan kun lähden keskustaan asioille, muuten laitan vain meikkivoidetta ja puuteria koska itselleni tulee siitä huolitellumpi ja parempi olo. Aina en sitäkään jos olen vain kotona, maksimissaan vien koiran metsään.
Meikkivoiteen ostin toukokuussa, sitä on reilusti jäljellä. Hinta oli 8,40, kyseessä oli -40% alennus. Puuteri maksoi 4,90, ostin toukokuussa, vajaa puolet jäljellä. Kasvorasva myös tarjouksesta, ostin kuukausi sitten vitosella, kestää helposti pitkälle ensi vuoteen. Silmänympärysvoide 3,99€, ostettu huhtikuussa ja vielä piisaa. Ihorasva oli peräti 6,99€, purkki on ostettu hätätilanteessa lähikaupan ryöstöhinnoin, mutta on niin hyvää, että riittänyt jo 3kk. Shampoota ja hoitoainetta ostan kahden-kolmen kuukauden välein, käytössä Loreal El'vital. Purkki maksaa noin 4,50€ kaupasta ja tarjouksista riippuen.
Ja sulla menee 240€/vuosi tuohon ja vielä hehkutat kuinka edullisestikin voi saada.
Mitä v**tua nyt oikeasti. Ei mulla olisi ikinä moiseen varaa.
Hyvä kysymys. Ainakin läskit, mielisairaat, juopot, narkomaanit ja työttömät haisevat pahalle sekä ovat kuvottavan näköisiä. Eikö noita voisi eristää jonnekin leireille missä suihkussa käynti olisi pakollista. Ei noita halua normaali ihminen nähdä kaupungilla tai misään muuallakaan.
Asun yhdes toises maassa, mutta havainnut saman kor o nasta lähtien. Kai se on infla atio, synkät uutiset, uhat, ai, energiaa ja pirteyttä ei riitä laittautumiseen, eikä siihen panosteta yhtä paljon kuin ennen, koska ollaan enemmistö ajasta kotona. Tapahtumat ja harrastuksetkin maksavat niin paljon nykyään. Tuntuu kuin se mainitsemani aikakausi ei olis loppunut.
Liian masentuneita ja kireitä ihmiset panostamaan freesiyteen nyt.