Miten ihmiset on niin likaisen ja nuhjuisen näköisiä?
Kävin kaupassa äsken. Todella epäsiistiä porukkaa siellä. Moni haisee ihan metrien päähän. Hiukset näyttää likaisilta ja naamat on pöhöttyneitä ja iho hoitamaton. Onko suomalaiset jo niin köyhiä, että hygieniasta tingitään?
Kommentit (275)
Olen sitä sukupolvea, jonka äidit opettivat laittamaan aina ehjät ja puhtaat alusvaatteet, kun lähtee kotoa pois, jos joutuu vaikka onnettomuuteen :) Vaikka olen köyhä ja lihava, pidän viimeiseen asti kiinni siitä, että kun menen vaikka vain kauppaan (kerran viikossa yleensä), tukka on pesty ja päällä on puhtaat vaatteet. Tukan leikkaus ei ole hieno eivätkä vaatteet muodikkaat, mutta haiseminen olisi nolointa mitä tiedän. Ne menojen väliset ajat kotona voi sitten olla tukka rasvassa ja reikäisissä vermeissä.
Kuka luettelee omaa "ostoslistaansa" monologina😂
Vierailija kirjoitti:
Xtra hammastahna n. 1 e
Hammasharjat 4 kpl n. 2 e
Hammaslanka 1 e
Lidl 1 l pullo shampoota n. 2 e
1 l pullo suihkusaippuaa n. 2 e
tai Xtra shampoo 1 e
Xtra hoitoaine 1 e
Nivea creme 2 e
Lidl kasvovoide 5 e
Halvin deo 2 e
Lidl hajuvedet 6 e
Hiuskiinne 3 e
Ihokarvahöylä/partahöylä 7 e
Halvin värillinen kasvovoide Lidl n. 5 e
Huulikiilto Lidl 3 e
Kulmakarvaväri Lidl 2 e
Ripsiväri esim. Tokmanni 4 e
Käsivoide alkaen 2 e
Hiusharja alkaen 4 e
Pinnit 2 e
Hiuslenkit alkaen 3 e
Tyyli?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun ostoslistani, vaan yritin osoittaa, että hyvinkin edullisesti saa hygienia- ja kauneustuotteita. Jollain todellakin voi olla rahasta kiinni, mutta useimmilla ei. Kyse on monesti tiedon puutteesta. Ei esimerkiksi tiedä, että 60-70 eurolla saa esimerkiksi kolme kuukautta kestävät tarvikkeet. Monet kokevat hyvää oloa itsensä siistimisestä. 20 eurolla kuussa saa siis meikit, kasvojen ja vartalonhoittuotteet. YouTubesta löytää ilmaisia jumppia.
Neulomalla, ompelemalla, tuunaamalla, kirppiksiltä ja aleista voi löytää ihania vaatteittakin vain muutamalla eurolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun ostoslistani, vaan yritin osoittaa, että hyvinkin edullisesti saa hygienia- ja kauneustuotteita. Jollain todellakin voi olla rahasta kiinni, mutta useimmilla ei. Kyse on monesti tiedon puutteesta. Ei esimerkiksi tiedä, että 60-70 eurolla saa esimerkiksi kolme kuukautta kestävät tarvikkeet. Monet kokevat hyvää oloa itsensä siistimisestä. 20 eurolla kuussa saa siis meikit, kasvojen ja vartalonhoittuotteet. YouTubesta löytää ilmaisia jumppia.
Neulomalla, ompelemalla, tuunaamalla, kirppiksiltä ja aleista voi löytää ihania vaatteittakin vain muutamalla eurolla!
Ei kosmetiikkatuotteita tarvitse ostella joka kuukausi yleensä, ellei kyseessä ole isompi perhe?
Mies nauraa mun hajuaistia, kun Prismassa käynnin jälkeen listaan, että ainakin yksi ihminen siellä tuli talosta, jossa on sädesientä ja muutamalla muulla on väärinkäytetty painovoimainen ilmanvaihto. Yksi laittaa pyykkiin aivan liikaa huuhteluainetta ja toinen pyykit liian kosteina tiiviisti kaappiin. Monikin on voinut "käydä" suihkussa, mut vaatteet haisee likaiselta. Asiakaspalvelija on juuri tullut tupakalta, mikä on muuten hirveä haistaa esim. ravintolassa. Voisin myös myydä palveluna kosteusvauriohaisteluja ilman koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kosmetiikkatuotteita tarvitse ostella joka kuukausi yleensä, ellei kyseessä ole isompi perhe?
Ostatko kosmetiikan hintojen luettelija itse n 60€ edestä parin kuukauden välein nuo kaikki luettelossa olevat tuotteet? Kyllä rahaa palaa tuota menoa kenellä vaan.
Aika paljon saa kuluttaa meikkejä, saippuoita yms, jos joka kuukausi joutuisi niitä ostelemaan 20€ edestä.
Kiitos hinta luettelosta, antaa osviittaa tuotteiden hinnoista.. helpommin, nopeammin ajantasaiset hinnat/tarjoukset näkee tarjouslehdistä ja internetistä. Älkää täyttäkö sivuja kuin olisi kauppalistat kyseessä eli kymmenien tuotteiden nimet ja hinnat. Kiitos.
Mitä trolleja tässä aiheessa on liikeenteessä, joku jonkun kieliopista suuttuu, toinen tekee ostoslistaansa tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu nainen jonka rastat LÖYHKÄÄ,lisäksi haisee vahvasti tupakalle etenkin jos juuri polttanut. Taju meinaa mennä jos osutaan samaan hissiin ne rastat käryää nenään ja takista lehahtaa tupakan haju.
Hampaatkin sillä on ihan keltaiset ja vinot.
Se on hänen oma asiansa. Ei sinun.
Ei ole kun asuu kerrostalossa muita haitaten, muuttakoon metsään haisemaan. Karmea ajatus missä kunnossa kämppä on, toivottavasti omistusasunto eikä vuokra.
Itse lähes erakkona eläen käyn joka päivä vähintäänkin suihkussa, ja kerran tai kaksi viikossa saunon ja joskus kylven ammeessa. Kotona olen puhtaissa ja ehjissä kotivaatteissa, ja kun lähden kotoa johonkin, niin puen aina puhtaat ja siistit "kaupunkivaatteet". En varsinaisesti vaatteilla koreile, mutta mukavaa ja itselle sopivaa pitää päällä olla niin, että on varma ja mukava olla. Meikkiä en käytä, enkä hajuvesiä, hiukset laitan ojennukseen, ja deodoranttia käytän silloin kun lähden useiksi tunneiksi kotoa. Jos lähden vaikka lähikauppaan pikaisesti, niin en laita deodoranttia, mutta suihkussa käyn, jos en ole jo aiemmin käynyt. En ymmärrä niitä, jotka eivät jaksa henkilökohtisesta hygieniastaan huolehtia. Masennukseen on turha vedota. Masennuskin lieventyy, kun huolehtii hygieniastaan ja pukee puhtaat vaatteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat nykyään huonosti. Rahaa ei ole laittaa itsensä huolehtimiseen
Suihkussa käynti ja vaatteiden vaihto ei maksa mitään
Pyykkitupa oli varattu 2 päiväksi eikä ollut puhtaita vaatteita ja olen niin masentunut etten jaksanut käydä suihkussa ja sitten pukea likaisia.
Viime viikolla kävin pitkästä aikaa keikalla oikein konserttitalossa. Viereeni istui ihan tavallisen näköinen, siististi pukeutunut pariskunta, mutta mies haisi niin pistävälle hielle ja pesemättömille vaatteille, että hetken oli vaikea olla, koska yökkärefleksini on hyvin herkkä. Ja ei, siitä ei voi opetella pois, vaikka olen lapsesta asti kuullut kuittailua hienonenäisyydestä. Onneksi keikan alettua tunsin, että ilmanvaihto tehostui ja tilaan tuli raikasta ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat nykyään huonosti. Rahaa ei ole laittaa itsensä huolehtimiseen
Suihkussa käynti ja vaatteiden vaihto ei maksa mitään
Olet väärässä. Vesi ja pesuaineet maksaa.
No yksi suihkuttelukerta ei maksa mitään satoja euroja, ei edes kymppejä. Ja suihkussahan ei tarvitse käydä joka päivä jos ei hikoile ja sotke itseään töissään, joka toinen päivä riittää tuollaisille ihmisille.
En oikein usko tuohon, että ei ole varaa suihkuun, pesuaineisiin ja pyykinpesuun. Shampoo ja saippua ei paljon maksa, ja voihan puhdistaa itsensä välillä vaikka märällä pienellä pyyhkeellä, jos pelkää, että suihkussa käyminen on liian kallista. Vaatteitakin voi välillä tuulettaa, jos eivät ole kovin likaisia tai haisevia.
Kylmä suihkuhan ei kai kuluta sähköä niin paljon kuin lämmin.
Saatan käydä joskus fyysisen työpäivän jälkeen kaupassa suoraan töistä. En haise hieltä, mutta olo ei ole kaikista freshein. En silti aja edestakaisin kotiin välillä peseytymään ja meikkaamaan, jotta voin mennä käymään pikaisesti kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xtra hammastahna n. 1 e
Hammasharjat 4 kpl n. 2 e
Hammaslanka 1 e
Lidl 1 l pullo shampoota n. 2 e
1 l pullo suihkusaippuaa n. 2 e
tai Xtra shampoo 1 e
Xtra hoitoaine 1 e
Nivea creme 2 e
Lidl kasvovoide 5 e
Halvin deo 2 e
Lidl hajuvedet 6 e
Hiuskiinne 3 e
Ihokarvahöylä/partahöylä 7 e
Halvin värillinen kasvovoide Lidl n. 5 e
Huulikiilto Lidl 3 e
Kulmakarvaväri Lidl 2 e
Ripsiväri esim. Tokmanni 4 e
Käsivoide alkaen 2 e
Hiusharja alkaen 4 e
Pinnit 2 e
Hiuslenkit alkaen 3 e
N. 60 e, jos ostaa kaiken kerralla.
Jalkakylvyn voi tehdä keittiön merisuolalla. Muovinen vati 2 e.
Kynsisakset 5-10 e
kynsiviilat 2 e
Enpä ole kynsiviilaa tarvinnut. Kynsilakat ja -lakanpoistoaineet ovat turhia myrkkyjä.
Kertoisitko toiselle naiselle miksi niin totta. Mulla rasvoittuminen ei ikinä näy pipojen käytössä.