Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pikkujouluihin pakko meikata?

Vierailija
09.11.2024 |

Onko pikkujouluihin pakko meikata? Testasin ja näytän hölmöltä...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kolmikymppisenä valmistautumassa työpaikan pikkujouluihin, olin työskennellyt siellä jo lähes vuoden.  Minä kävin ammattilaisella meikattavana ja hän neuvoi ja selosti minulle koko ajan mitä teki, jotta osaisin jatkossa meikata itse. Pikkujouluissa työkaverini eivät tunnistaneet minua ja miehet olivat aivan haltioissaan, että kuka tuo kaunotar on. Elämäni muuttui kertaheitolla tuona iltana.

Tämän oman kokemukseni perusteella siis suosittelen meikkaamista.

Työpaikalla voi olla huomattavan mukavaa, kun ei ole palvottu kaunotar. 

Vierailija
22/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä saako koko pikkujouluille pyllistää ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ihan yhtä pakko kuin niihin on mennä.

Vierailija
24/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri samaa. En meikkaa ikinä ja en haluaisi ostaa meikkejä pikkujouluja varten kun jäävät sitten taas kaappiin lojumaan. Mutta aloitin juuri uudessa työssä ja kaikki muut meikkaa.

Vierailija
25/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kolmikymppisenä valmistautumassa työpaikan pikkujouluihin, olin työskennellyt siellä jo lähes vuoden.  Minä kävin ammattilaisella meikattavana ja hän neuvoi ja selosti minulle koko ajan mitä teki, jotta osaisin jatkossa meikata itse. Pikkujouluissa työkaverini eivät tunnistaneet minua ja miehet olivat aivan haltioissaan, että kuka tuo kaunotar on. Elämäni muuttui kertaheitolla tuona iltana.

Miten tämä tarina sopii ap:n kokemukseen testasin ja näytin hölmöltä? 

Siten, että jos ap aloittelijana on koettanut itse meikata, niin varmaan lopputulos ei ollut paras mahdollinen. Ammattilainen saa ap:n kauneimpia piirteitä korostettua juuri oikein, jolloin tulos on ihan eri. 

Enkä tarkoita räikeää riikinkukkomeikkiä, vaan minutkin meikattiin luonnollisesti, mutta tyrmäävän kauniiksi. Sen jälkeen olen opetellut itse.

Vierailija
26/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siten, että jos ap aloittelijana on koettanut itse meikata, niin varmaan lopputulos ei ollut paras mahdollinen. Ammattilainen saa ap:n kauneimpia piirteitä korostettua juuri oikein, jolloin tulos on ihan eri. 

Enkä tarkoita räikeää riikinkukkomeikkiä, vaan minutkin meikattiin luonnollisesti, mutta tyrmäävän kauniiksi. Sen jälkeen olen opetellut itse."

Sinut meikattiin luonnollisesti siten etteivät työkaveritkaan tunnistaneet sinua? :D

-eri

Vierailija
27/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, ja muillekin jotka eivät osaa meikata, menkää ammattilaisen meikattavaksi. Meikin ei ole pakko olla mikään raskas vaan sellainen joka korostaa omia hyviä puolia. Juhlavaatteiden kera on paremman näköistä, että on hieman laitetun näköinen kuin että on mustat silmänaluset, punaiset posket ja hiukset päätä myöten.

Vierailija
28/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii! Pystyy juhlimaan rennommin, kun on oma itsensä. Mikäs sen parempaa kuin olla luonnonkaunis, ole ylpeä siitä! Muistan itse tunteneeni lievää kateutta, kun miehet parveilivat eräässä tilaisuudessa sankoin joukoin vahvasti meikatun ja laitetun silkonirintaisen, ja sitä avokaulaisesti esitelleen naishenkilön ympärillä. Kauempaa katsottuna se näytti todella pinnalliselta touhulta. Ja koska kaikki miehet eivät naisen ympärille mahtuneet, minunkin seurakseni eksyi pari. Toinen vilkaisi vielä taakseen jäänyttä naista ja sanoi minun vetävän täysin vertoja hänelle, vaikka näytän luultavasti omalta itseltäni. Toinen jatkoi, ettei naisen tarvitse olla ylimeikattu barbie- nukke ollakseen kaunis. Sain loppuillaksi kivaa keskusteluseuraa näistä miehistä, ja he jäivät seuraani senkin jälkeen kun hypetys tämän toisen naisen ympärillä päättyi. 

Olen myös ihaillen ihmetellyt, mikä mahtava muodonmuutos tapahtui aiemmin päivällä näppylänaamaiselta, kalvakalta teiniltä näyttäneelle nuorelle naiselle. Hän ilmestyi iltatilaisuuteen suuren luokan kaunottareksi meikattuna. Silmäni suorastaan levisivät ihmetyksestä. Että näin todella voi myöskin käydä, mutta omiin toimintoihini se ei ole vaikuttanut, meikkaan jos meikkaan, mutta yleensä en, koska viihdyn nahoissani.

Vierailija
29/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin kuolema, eli ei ole. Miksi olisi pakko meikata mihinkään jos ei tunnu luontevalta.

Vanha sanonta kuuluu, ettei kuollakaan ole pakko, kun muistaa hengittää!

Vierailija
30/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et muutenkaan ikinä meikkaa, ei tarvitse pikkujouluihinkaan meikata, jos ei halua.

Jos olet tottunut meikkaamaan aina juhliin, voit tuntea itsesi "alastomaksi" ilman meikkiä.

Vierailija
31/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin kuolema, eli ei ole. Miksi olisi pakko meikata mihinkään jos ei tunnu luontevalta.

Tämä. Tärkeintä on se, että itse tuntee näyttävänsä kivalta. Kammottava tunne, kun joskus laittaa päälle jonkin vaatteen/meikin, josta on sitten koko ajan epävarma olo ja pitää vilkuilla kaikista kiiltävistä pinnoista onko se hyvin, eikä tunnu yhtään omalta itseltä. Oma huomio menee sitten ihan sen asian miettimiseen eikä hauskan pitämiseen.

Jossakin Katja Ståhlin haastattelussa jäi mieleen, kun olivat olleet lähdössä jonnekin iltaa viettämään ja muut olivat saunan jäljiltä kilvan meikanneet. Paitsi Katja, josta joku olikin todennut, että "jaa, Katja luottaa karismaan". 

Vierailija
32/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Tällainen olisi kiva kerran edes kokea :D

Ja sitten taas arkeen tai valtava panostus joka aamu. Sitten tulisikin heitettyä kauheat puuterikakut poskille.

Vierailija
33/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei esim. kroppaa sentään saa meikattua.

"Tyrmäävän kaunis" = varjostusta, pidemmät ripset, isommat huulet?

Vierailija
34/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla voi olla huomattavan mukavaa, kun ei ole palvottu kaunotar. 

Eikä horatsuna kohdeltu.

Vierailija
35/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole muuta kuin kuolla

Taidankin jättää pikkujoulut väliin, jos tämä kuuluu ohjelmaan.

Vierailija
36/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihailivat meikkaajan työn jälkeä? Musta on kivempaa kääntää miesten päät mahdollisimman naturell lookilla. Minä se siellä meikkikerroksen alla kuitenkin olen ja menkööt sitten jonossa jakamaan kehuja meikkaajalle jos niin upeaa työtä osaa tehdä.

Kaikilla ei ole niin hehkeä se naturel look.  

Vierailija
37/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole pakko meikata, eihän pikkujoulut edes mitkään niin erikoiset juhlat ole. Laittautuu sen verran kuin hyvälle tuntuu. Joillekin meikki ei edes sovi, vaan näyttää kummalliselle/menee herkästi ylimeikatun näköiseksi. Toki ammattilainen ehkä osaisi loihtia kauniin lookin, mutta ei kai kukaan jonkun pikkujoulujen takia mene kampaajalle tai meikkaajalle. 

Vierailija
38/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin kerran ammattimeikkaajalla ja lopputulos oli ihan hirveä. Paljon enemmän pidän luonnollisesta naamastani. Jäin toki pohtimaan, että olenko siis ruma vai eikö meikki vain sovi minulle vai oliko meikkaaja ammattitaidoton? Odotin hieman erilaista lopputulosta.

Vierailija
39/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota.

Älä vaan meikkaa. Luonnollisuus on parasta.

Äläkä myöskään peseydy. Laita tuoksuja.

Vierailija
40/59 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen pudotus on kaunottaresta karuun aamuarkeen, kun meikit pestään pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi