Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettikauppa yrittää pakottaa Klarna maksuun

Vierailija
09.11.2024 |

Yritin tilata lemmikkitarvikekaupasta tarvikkeita koiralle. Kaikki sujui hyvin siihen asti, että tuli maksun paikka. Kyseinen kauppa tarjosi monta eri maksutapavaihtoehtoa, mutta Klarna liittyi jollain tapaa useampaan näistä tavoista. Olisin halunnut maksaa ostokseni suoraan verkkokaupassa. Tunnen kyseisen kaupan, on luotettava ja tiedän saavani tavarat ajallaan. En siis tarvitse mitään "maksa kun olet saanut tuotteen"- tyyppistä laskuratkaisua. Olisin vain halunnut ostaa tuotteen ja maksaa. Eipä onnistunut ihan helpolla. Ainakin 2 tai 3 kertaa maksuvaiheessa sivusto yritti tarjota Klarnan maksa myöhemmin palvelua. Verkkopankkimaksussa piti ensin valita haluttu "tallennettu tili". No, tilini näkyi siinä, mutta sivu ei antanut valita. Piti klikata "vaihda pankkia" ja valita oma pankki uudestaan. Sitten olisi pitänyt mennä QR-koodilla pankkiin. No koodi ei toiminut. Jatkoin "manuaalisesti". Pääsin lopulta maksamaan, jopa varmistamaan maksua, mutta paluu kauppaan tapahtui jotenkin kummallisesti ENNEN varmistuksen läpimenoa, joten en saanut siis maksettua, enkä tehtyä tilausta. Varmasti olisi käynyt helposti valitsemalla Klarnan maksutavan. Aikamoista simputusta.

Nyt jäi sitten tämä ostos tekemättä. Klarnaan en halua sekaantua enää millään tavalla. Harmi, että kunnollisetkin kaupat ovat ottaneet kyseisen firman sotkemaan toimintaansa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut luottokortilla ilman ongelmia. 

Vierailija
2/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Klarnaa, kun saan laskun maksan sen kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Klarnan pakkosyöttäjät jää ilman meikämandoliinin rahoja. En halua ostaa velaksi (paitsi luottokortilla) enkä todellakaan anna millekään Klarnalle oikeutta tutkailla tilini saldoa ja tapahtumia ties miten pitkään. 

Oikeasti olisi mielenkiintoista tietää miksi Klarna katsoo olevansa oikeutettu ihmisten tilitietoihin ja mitä sillä tiedolla tehdään. Itse keksi kaikenlaista eikä yksikään käyttötarkoituksista ole hyväksyttävä tai aina edes laillinen.

Vierailija
4/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Klarnan pakkosyöttäjät jää ilman meikämandoliinin rahoja. En halua ostaa velaksi (paitsi luottokortilla) enkä todellakaan anna millekään Klarnalle oikeutta tutkailla tilini saldoa ja tapahtumia ties miten pitkään. 

Oikeasti olisi mielenkiintoista tietää miksi Klarna katsoo olevansa oikeutettu ihmisten tilitietoihin ja mitä sillä tiedolla tehdään. Itse keksi kaikenlaista eikä yksikään käyttötarkoituksista ole hyväksyttävä tai aina edes laillinen.

Jostain luin että antamalla luvan tarkastella tilitietoja Klarna ja vastaavat saavat pääsyn kaikkiin pankkitietoihin kyseisen henkilkön osalta. Vakuutukset, muut tilit, talletukset jne. aika pelottavaa.

Vierailija
5/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vika on Klarnassa?En edes käytä muuta vaihtoehtoa kun on hyvä saada tavara ensin ja sen jälkeen maksaa laskulla pois.

Vierailija
6/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on moraaliton macchiavellistinen yritys, jos jossain nettikaupassa ei maksun välittäjänä ole muita vaihtoehtoja kuin klarna, ostan tuotteeni jostain toisesta kaupasta.

Vierailija
7/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo siis joku iso lemmikkieläintarvikeliike? Koko kauppakin kuulostaa niin kummalliselta, että kantaisin rahani muualle. 

Vierailija
8/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna muuten käy tarkistamassa koko tilin saldon, jos maksaa pankkitilin kautta. Yleensä pakottaa maksamaan ensin Klarnan tilin kautta. Muiden luottokorttien ym maksuissa voi luke "ei tuettu kortti".

Aivan epänääräinen välikäsi päästetty Suomen maksujärjestelmään. Tietääköhän Finanssivalvonta, miten tuo pääsee tilitietoihin pankin sisällä. Sen pitäisi saada vain pankin vastaus ok tai ei ok, mutta ei saldotietoja. 

Vierailija
9/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tuo siis joku iso lemmikkieläintarvikeliike? Koko kauppakin kuulostaa niin kummalliselta, että kantaisin rahani muualle. 

En ole Ap mutta veikkaan Peten koiratarviketta, itse olen sieltä ennen tilannut mutta nykyisin tunkee vaan klarnaa niin olen jättänyt sieltä tilaamatta. 

Vierailija
10/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni ja Fiksuruoka jäävät boikottiin Klarnan takia. 

Vierailija
11/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias ei whkä tiedä, mitä Klarna säätää maksuissa. Kauppiaan on edullisin saada pankkikorttimaksu, mutta Klarna mukamas antaa 30 pv maksuaikaa ja nyhtää kauppilaalta rahaa tuosta. Asiakas menettää kaikki makautietonsa tuolle epämääräiselle ruotsalaisyritykselle, mutta missä tiedot oikeasti ovat, kuka tietää? 

Vierailija
12/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klarna muuten käy tarkistamassa koko tilin saldon, jos maksaa pankkitilin kautta. Yleensä pakottaa maksamaan ensin Klarnan tilin kautta. Muiden luottokorttien ym maksuissa voi luke "ei tuettu kortti".

Aivan epänääräinen välikäsi päästetty Suomen maksujärjestelmään. Tietääköhän Finanssivalvonta, miten tuo pääsee tilitietoihin pankin sisällä. Sen pitäisi saada vain pankin vastaus ok tai ei ok, mutta ei saldotietoja. 

Ei multa ole pankkitietoja kyselty, ei ole asiakastiliä. Sieltä tulee sähköpostiin lasku jonka maksan pois.

Vierailija
13/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna tuli kuuluisaksi mm siitä, että toinen saattoi tilata tavaraa toisen laskuun. Nyt on vähän toinen ääripää käytössä. Maksut eivät toimi. 

Vierailija
14/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa klarnan kanssa. Olen vuosia tehnyt niin et maksan heti laskun pois, kun saan tavarat. Helpompi palauttaa tuotteet jos ei miellytä. Ei tartte itse odotella rahoja tilille 

Vierailija
15/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu. Minä maksan aina käteisellä mitä ostan ja aina menee läpi.

Vierailija
16/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon jos joku Klarna menee noin tunteisiin

Vierailija
17/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina sen 30 päivän korottoman maksun. Lasku tulee melkein heti sähköpostiin. Kopioin siitä tiedot (en käytä klarnan palvelua) nettipankkiin ja maksan laskun. Seuraavana päivänä yleensä tulee jo kiitos viesti laskun maksusta. Ei ole ollut mitään ongelmia kertaakaan.

Vierailija
18/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys tarjoaa suoran tililtä tapahtuvat maksun ainoaksi tavaksi klarnaa (yök) niin sitten maksan kyseisen ostoksen luottokortilla, jolloin siitä aiheutuvat lisäkulut menevät kyseisen yrityksen tappioksi. Klarnalla ei ole pääsyä minun tilitietoihini nyt eikä myöhemminkään.

Vierailija
19/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap mutta veikkaan Peten koiratarviketta, itse olen sieltä ennen tilannut mutta nykyisin tunkee vaan klarnaa niin olen jättänyt sieltä tilaamatta. 

Oikein arvattu. Juuri tästä oli kyse. Olen myös aiemmin tilannut ja maksanut verkkopankkimaksulla ilman ongelmia. Toimitus on ilmainen ja nopea. Mutta nyt ei onnistunut millään verkkopankkimaksu. 

Vierailija
20/69 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut luottokortilla ilman ongelmia. 

Niin minäkin. Mutta siinäkin se ensin tarjosi vielä uudelleen sitä Klarnaa, vaikka olin jo valinnut luottokortin maksutavaksi. Ongelma ei ehkä olekaan siinä, että sinä ja minä olemme onnistuneet maksamaan luottokortilla. Mutta jos luottokorttiin joutuu turvautumaan sellainen, jolla on jonkilaisia haasteita taloudenhoidossa, niin se voikin olla aika petollista. Tai jos sitä luottokorttia ei ole ja sitten koetaan helpommaksi tilata laskulla. Ja kun ei tarvitse heti maksaa, niin se raha tililtä ehtiikin mennä johonkin muuhun ennen kuin se lasku tulee. Ja sitten ei olekaan enää rahaa siihen laskuun. Sitten pilkotaan, maksellaan korkoja jne. Tätä tapahtuu PALJON.