Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous kohenee pitkässä juoksussa, koska köyhän pitää nostaa perseensä penkistä ja alkaa töihin. Ja mitä tekee on ihan se ja sama, kunhan tienaa elantonsa.
Sitten kun vielä kerrot miten yhtälö ratkaistaan kun vapaita työpaikkoja on vain murto - osa suhteessa työttömiin.
Ei asiaa tarvi mietenkään ratkaista. Esim. työtön on vapaa ratkaisemaan elantonsa hankkimisen ihan itse. Ja minä en niitä neuvoja ala antamaan. Luulisi että nälkä ja elämän jano saa vähävaraisen itsensä aivosolut liikkeelle. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, pätee myös neuvojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt unohdetaan se että varsin usein työttömällä on työssäkäyvä puoliso. Kun minun työttömyyskorvaukseni leikkautui, vaikuttaa se koko perheeseen. Kaikki elämme "varovaisemmin", ei mitään ylimääräistä. Esim. aiemmin tapana oli mennä isänpäivälounaalle jonnekin paikalliseen ravintolaan, nyt jää väliin. Joululahjoja ostetaan niukemmin, teinit ostelee vähemmän vaatteita, käy vähemmän leffassa, kahvilassa jne. Voi olla että säästäminen on hieman ylimitoitettuakin mutta nykyhallituksen vuoksi tilanne on tällä hetkellä niin lannistava, että mieluummin säästää kuin kuluttaa. Eikä miehenkään työt ole 100 % turvattuja.
Ajatella... saatte vähemmän rahaa kun et viitsi tehdä töitä, joten teidän kulutus väheni.
Millä matikalla tämä on yllätys?
Eiku nyt mä keksin, verotetaan sitä sun ukkoa 100€ kuussa enemmän, jotta valtio voi
"Viitsi tehdä töitä?" Okei, oletko itse valmis antamaan osan työtunneistasi pois jollekin työttömälle? Ja hei, olen kyllä ollut yli 20 v töissä, ei ollut minun viitsimisestäni kiinni se että entinen työpaikkani & kollegojeni työpaikat katosivat Suomesta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sellaista sijoittajaa, joka omistaa asuntoja eri taloyhtiöistä ja on vastuussa kaikkien niiden taloyhtiöiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun hallitus leikkaa muiden osakkaiden rahat.
Ton takia kokoomuslaisilla ei ole sijoitusasuntoja.
Ei mene kovin vahvasti jos ne muut osakkaat elää tukien varassa.
Oikeasti, vähän järkeä näihin pelotteluviesteihin. Tuolla tyylillä sinua kutsuu joko gulag tai ukrainan tykistökeskitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talous kohenee pitkässä juoksussa, koska köyhän pitää nostaa perseensä penkistä ja alkaa töihin. Ja mitä tekee on ihan se ja sama, kunhan tienaa elantonsa.
Sitten kun vielä kerrot miten yhtälö ratkaistaan kun vapaita työpaikkoja on vain murto - osa suhteessa työttömiin.
Ei asiaa tarvi mietenkään ratkaista. Esim. työtön on vapaa ratkaisemaan elantonsa hankkimisen ihan itse. Ja minä en niitä neuvoja ala antamaan. Luulisi että nälkä ja elämän jano saa vähävaraisen itsensä aivosolut liikkeelle. Ei kannettu vesi kaivossa pysy, pätee myös neuvojen suhteen.
Taidat itse olla tyyliin takueläkkeellä, sen verran ylimielistä nyt 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt unohdetaan se että varsin usein työttömällä on työssäkäyvä puoliso. Kun minun työttömyyskorvaukseni leikkautui, vaikuttaa se koko perheeseen. Kaikki elämme "varovaisemmin", ei mitään ylimääräistä. Esim. aiemmin tapana oli mennä isänpäivälounaalle jonnekin paikalliseen ravintolaan, nyt jää väliin. Joululahjoja ostetaan niukemmin, teinit ostelee vähemmän vaatteita, käy vähemmän leffassa, kahvilassa jne. Voi olla että säästäminen on hieman ylimitoitettuakin mutta nykyhallituksen vuoksi tilanne on tällä hetkellä niin lannistava, että mieluummin säästää kuin kuluttaa. Eikä miehenkään työt ole 100 % turvattuja.
Ajatella... saatte vähemmän rahaa kun et viitsi tehdä töitä, joten teidän kulutus väheni.
Millä matikalla tämä on yllätys?
Eiku nyt mä keksin, verotetaan sitä
"Viitsi tehdä töitä?" Okei, oletko itse valmis antamaan osan työtunneistasi pois jollekin työttömälle? Ja hei, olen kyllä ollut yli 20 v töissä, ei ollut minun viitsimisestäni kiinni se että entinen työpaikkani & kollegojeni työpaikat katosivat Suomesta kokonaan.
Ai sä oot jollain kirjapainoalalla. Mitäs jos kouluttautuisit uusiksi?
Ai niin joo, ei voi kun pitää seurata omaa sydäntään eikä paha kokoomus voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sellaista sijoittajaa, joka omistaa asuntoja eri taloyhtiöistä ja on vastuussa kaikkien niiden taloyhtiöiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista, kun hallitus leikkaa muiden osakkaiden rahat.
Oikeasti, vähän järkeä näihin pelotteluviesteihin. Tuolla tyylillä sinua kutsuu joko gulag tai ukrainan tykistökeskitys.
Kuule, Suomessa lähes kaikilla on asuntovelkaa. Suurin osa töistä on määräaikaisia ja osa-aikatöitä.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatöitä ja sama ravintola-alalla ja kyllä niillä omistusasuntoja on.
Kaupassa täydet työtunnit on yleensä vain osastopäälliköillä.
Tammikuussa loppuu yleinen asumistuki 16000 omistusasujalta, joukossa myös lapsiperheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiaa tarvi mietenkään ratkaista. Esim. työtön on vapaa ratkaisemaan elantonsa hankkimisen ihan itse.
Pimeä työ ja rikollisuus 🙂
Huomaa että persut täällä kirjoittelee, niillähän ei ole empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen niinkin nähdä, että tuki köyhälle on epäsuora yritystuki.
Tottakai se on näin. Tämä tieto ei kuitenkaan auta meitä yhtään. Koska tätä "yritystukea" on jaettu runsain mitoin viime vuosikymmeninä, ja tulos on mikä on. Ei valtion kassa pullistele. Ei myöskään suomalaisten yritysinto ole kansainvälisesti korkealla tasolla.
Eli tuo "ökytukijako" on tullut tiensä päähän. Ihan jo omaa mahdottomuuttakin velkaantumisen jatkuessa voimaakkasti. Suomi käy syvällä ennenkuin luja pohja löytyy. Mm. rakennusektorin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta järkevämpää. Mielummin vientiin menevää.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Ja amiksen käyneet putkimiehet jaksaa palstalla vaahdota työttömistä.
Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia. Teidän palkkojen eläkemaksut menevät nyt eläkkeellä oleville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, Suomessa lähes kaikilla on asuntovelkaa. Suurin osa töistä on määräaikaisia ja osa-aikatöitä.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatöitä ja sama ravintola-alalla ja kyllä niillä omistusasuntoja on.
Kuule, ei ole lähes kaikilla asuntovelkaa.
Hitto olette pellejä kun kuka tahansa pystyy yhdellä googlehaulla tarkastamaan faktat. Täällä suomessa on tilastokeskus joka on teidän putler-pravdaa hieman luotettavampi lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei asiaa tarvi mietenkään ratkaista. Esim. työtön on vapaa ratkaisemaan elantonsa hankkimisen ihan itse.
Pimeä työ on ihan ok. Mm. etelä-euroopan eurokumppaneillamme ihan tavallista. Meidän verottaja on mm. todennut että myös pimeä työä ruokkii kansantaloutta. Olisi Suomen etu että tehtäisiin pimeää työtä tai oikeasti pimeää palkanmaksua.
Eläkkeellä on kohta 2 miljoonaa ja palstalla jaksetaan vaahdota 300 000 työttömästä jotka tekevät määräaikaisia töitä esim. asfalttimiehet, työkokeilua ja palkkatukitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä oot jollain kirjapainoalalla. Mitäs jos kouluttautuisit uusiksi?
Ai niin joo, ei voi kun pitää seurata omaa sydäntään eikä paha kokoomus voi pakottaa
Et sitten ole huomannut että uuden ammatin hankkiminen on nykyhallituksen myötä tehty käytännössä mahdottomaksi? Lukisit hei vaikka uutisia vähän enenmän ettei tarvitse laukoa tyhmiä!
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa täydet työtunnit on yleensä vain osastopäälliköillä.
Tammikuussa loppuu yleinen asumistuki 16000 omistusasujalta, joukossa myös lapsiperheitä.
So? Ei omistusasuntoihin tulisi antaa mitään asumistukea. Koko ajatus asumistuesta on muutenkin häiriintynyt.
Asukaa siellä missä teillä on varaa asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö niitä töitä löytyykin? Ei siis veronmaksu kiinnosta?
Sehän se, kun veroja menee kaikkeen turhaan, kuten työttömien paasaamiseen.
Areenassa on kolme jaksoa 90 luvun lamasta, nimellä "tosi asia".
On kuin tätä päivää kerrottaisiin, niin on samat teot orpon hallituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen niinkin nähdä, että tuki köyhälle on epäsuora yritystuki.
Tottakai se on näin. Tämä tieto ei kuitenkaan auta meitä yhtään. Koska tätä "yritystukea" on jaettu runsain mitoin viime vuosikymmeninä, ja tulos on mikä on. Ei valtion kassa pullistele. Ei myöskään suomalaisten yritysinto ole kansainvälisesti korkealla tasolla.
Eli tuo "ökytukijako" on tullut tiensä päähän. Ihan jo omaa mahdottomuuttakin velkaantumisen jatkuessa voimaakkasti. Suomi käy syvällä ennenkuin luja pohja löytyy. Mm. rakennusektorin tilalle pitäisi keksiä jotain muuta järkevämpää. Mielummin vientiin menevää.
Olisi ehkä kannattanut ensin keksiä jotain muuta järkevämpää ja vasta sitten ajaa kulutus ja kuluttajien luottamus alas. Millaisia juttuja sinä olet keksinyt? Joko on liiketoimintasuunnitelmat valmiina?