Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?
Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee.
Kommentit (1193)
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa piristynyt. No, tottakai on kiinteistövälittäjien mielestä, se on heidän työ.
Luotan ehkä enemmän hypoteekkiyhdistyksen ekonomien sanaan ku johonki kitisevään vammaseen vauvaforumilla
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa piristynyt. No, tottakai on kiinteistövälittäjien mielestä, se on heidän työ.
No kai se nyt voi ollakin kun vuokrat vaan nousee kohinalla ja väellä alkaa olemaan tarve asua edullisesti joten omahan se sitten olis ettei tarvi vuokraloordien lompakkoa lihottaa tiukassa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhemmat ostaa sitä ja tätä. En ole kyllä naapureille ikinä sanonut mitä on itse ostettu ja mitä isovanhemmat on ostaneet. Kai naapuri luulee, että sossu maksaa😂.
Isovanhemmat ostaa merkkiverhoja, pyyhkeitä, astioita, lapsille vaatteita jne.
Yhdelle tutulle isovanhemmat maksaa lapsen jääkiekko harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin. Leikkaan hiukset itse ja laitan nutturalle, ponnarille tai letille. Myös silloin, kun olen töissä tekemässä sijaisuuksia. Säästän rahaa työttömyysajan ruokaan. Ja eväät töihin.
Tänäänkin tein ruoat itse ja kaiken vapaa-ajan olen ympäri vuoden kotona.
Upea elämäni?
Niin, tämä on ihan kivaa.
En halua alkaa ilmaissiivoojaksi kenellekään miehelle enkä saada ilkeää anoppia.
Eipä sua taitais kukaan mies kelpuuttaakaan
&
Ja vauvaforumilla on paljon vanhojapiikoja. Ne täällä voivottelee elämän surkeutta ja köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se nyt voi ollakin kun vuokrat vaan nousee kohinalla ja väellä alkaa olemaan tarve asua edullisesti joten omahan se sitten olis ettei tarvi vuokraloordien lompakkoa lihottaa tiukassa ajassa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Paljon tulee myös perikunnan asuntoja myyntiin.
Moni työikäinen ei saa kyllä edes lainaa, mutta osa perii asunnon, myös työttömistä osa perii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista leikattiin. Leikkaan hiukset itse ja laitan nutturalle, ponnarille tai letille. Myös silloin, kun olen töissä tekemässä sijaisuuksia. Säästän rahaa työttömyysajan ruokaan. Ja eväät töihin.
Tänäänkin tein ruoat itse ja kaiken vapaa-ajan olen ympäri vuoden kotona.
Upea elämäni?
Niin, tämä on ihan kivaa.
En halua alkaa ilmaissiivoojaksi kenellekään miehelle enkä saada ilkeää anoppia.
Eipä sua taitais kukaan mies kelpuu
Ennemminkin sijoitusasunnon omistajat kohta, kun he on vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja moni eläkeläinen asuu omistusasunnossa ja on kesämökkiä ja sijoitusasuntoja.
Asuntomarkkinanat menevät sekaisin 10 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omassa tuttavapiirissä usein pienituloiset ostelee merkkivaatteita tai Applen puhelimia. Tuo on se tapa, jolla voi esittää, että on varaa.
Varakkaamman ei välttämättä tarvitse esittää mitään. Voi pukeutua työpaikalta ilmaiseksi lahjaksi saatuun firman logo-paitaan myös vapaalla. Ja ajaa halvalla autolla. Kuitenkin itse tietää, että omistaa jokusen sijoitusasunnon.
Jep. Pukeudutaan johonkin hilfiigerin paitaan ja ollaan niin olevinaan. Ja kädessä lähes tonnin äple osamaksulla ostettuna. Ja naispuolisilla karseat ylituuheat feikkiripset ja ylähuulessa täytettä. Jalassa ylikireät trikoot. Kokonaisuuden kruunaa joku feikkimerkkilaukku. Nuo asiat ei tee kenestäkään varakkaan näköistä, vaan vaikutelma on täysin päinvastainen.
No, varakkaalla on uusi asunto, ei mitään 1980-luvulla rakennettua mörskää.
Koska hallitus on jehovia todistaja
Varakkailla on uusia omakotitaloja ja rivitaloasuntoja joissa on maalämpö.
Köyhät asuu vanhoissa sähkölämmitys mörskissä.
Vierailija kirjoitti:
Varakkailla on uusia omakotitaloja ja rivitaloasuntoja joissa on maalämpö.
Köyhät asuu vanhoissa sähkölämmitys mörskissä.
Uudet asuinalueet on hienoja. Kaikki ihan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omassa tuttavapiirissä usein pienituloiset ostelee merkkivaatteita tai Applen puhelimia. Tuo on se tapa, jolla voi esittää, että on varaa.
Varakkaamman ei välttämättä tarvitse esittää mitään. Voi pukeutua työpaikalta ilmaiseksi lahjaksi saatuun firman logo-paitaan myös vapaalla. Ja ajaa halvalla autolla. Kuitenkin itse tietää, että omistaa jokusen sijoitusasunnon.
Jep. Pukeudutaan johonkin hilfiigerin paitaan ja ollaan niin olevinaan. Ja kädessä lähes tonnin äple osamaksulla ostettuna. Ja naispuolisilla karseat ylituuheat feikkiripset ja ylähuulessa täytettä. Jalassa ylikireät trikoot. Kokonaisuuden kruunaa joku feikkimerkkilaukku. Nuo asiat ei tee kenestäkään varakkaan näköistä, vaan vaikutelma on täysin päinvastainen.
Kännykkähän kannattaa aina ostaa osamaksulla, koska niissä on nollakorko niin inflaatio syö sitä kännykän hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kiinnostanut köyhien ostovoima, vaan verohelpotukset ylemmälle keskiluokalle. Siksi tukia leikattiin, että ei tarvitse maksaa niin paljon veroja.
Ylempi keskiluokka vie rahat ulkomaille. Ja tilaa ulkomailta. Ja sijoittaa ulkomaille. Siirtää lopulta tilitkin sinne. Tyhmää.
Tuplalapsilisät olisi kyllä jouluna kelvanneet lasten lahjoihin.
Hallitus leikkaa eikä kukaan halua vuokrata sähkölämmitteistä asuntoa.
Kerrostalo asunto, missä on oma sauna on kyllä kiva. Nykyään moni tekee vuorotyötä eikä mitkään kerrostalojen saunavuorot sovi.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa eikä kukaan halua vuokrata sähkölämmitteistä asuntoa.
Lämmityksen pitää kuulua vuokraan ettei tule mitään yllätys isoja sähkölaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ei köyhillä ole aiemminkaan ollut mitään ostovoimaa.
Jos köyhällä on ostovoimaa, niin eihän hän silloin olisi köyhä.
Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.
82% suomalaisista saa tukea kelasta vuosittain. Aika iso osaa elää siis tilapäisessä tilassa?
Ja JUURI tämä on se SUURIN ongelma. Tukia pitäisi leikata ja rajusti. Lakkautetaan vaikka kaikilta lapsilisät kun niistä täälläkin märistään jatkuvasti
Suomessa on iso määrä miehiä yksin.
Ei tule sukulaisille hääkutsua.