Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallitus kuvitteli että köyhimpien ostovoimaa leikkaamalla talous kohenisi?

Vierailija
09.11.2024 |

Kyllä ne köyhien rahatkin oli tärkeitä yrittäjille. Nyt kun yrittäjät pistää ovet säppin, köyhien/työttömien määrä vain nousee. 

Kommentit (1193)

Vierailija
321/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työssä käyvä ja olen viiden tonnin kuukausi tuloilla yhteiskunnalle hyvä veronmaksaja. Lähtökohtani ovat olleet hyvin vaikeat ja jos en olisi saanut vaikeina aikoina sekä rahallista että muuta tukea yhteiskunnalta en olisi ikinä veronmaksajaksi kuntoutunut ja lapseni olisi huostaanotettu. 

Jokainen lantti joka laitetaan siihen että joku kuntoutuu työelämään vähintään triplaa itsensä. Raipalla ja leikkaamalla valitettavasti tähän ei päästä. Ihmiset tarvitsevat ymmärrystä ja tukea. Köyhiltä kun leikataan on ihan joka penni pois yrittäjien taskusta. Toivottoman tilaan ajetut ihmiset eivät jaksa enää edes yrittää.

Kuvottaa tämä nykyinen yhteiskunnallinen ilmapiiri, josta täysin puuttuu kaikki empatia ja ymmärrys.

Vierailija
322/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kiinnostanut köyhien ostovoima, vaan verohelpotukset ylemmälle keskiluokalle. Siksi tukia leikattiin, että ei tarvitse maksaa niin paljon veroja.

Tarkoitus on, että kun rikkaiden verotusta kevennetään, he alkavat kuluttaa rahaa niin paljon, että se riittää korvaamaan sen määrän, minkä köyhät ovat kuluttaneet aiemmin.

Ja se taas sitten lisäisi työllisyyttä ja auttaisi köyhiäkin tienaamaan rahaa ihan työllä eikä avustuksilla. Kaikki voittaisivat.

Saas nähdä miten käy.

Suomessa vaan on niin vähän rikkaita,  että eivät he kuluta sen enempää kuin nytkään,  vaikka veroprosentti pienenisikin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ei köyhillä ole aiemminkaan ollut mitään ostovoimaa.

Jos köyhällä on ostovoimaa, niin eihän hän silloin olisi köyhä.

Jos köyhällä on varaa ostella kaikkea niin silloin tuet on kyllä liian hyvät. Ei tukirahoilla ole tarkoitus shoppailla vaan ne on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi, vain välttämättömään elämiseen.

82% suomalaisista saa tukea kelasta vuosittain. Aika iso osaa elää siis tilapäisessä tilassa?

Tuo prosenttiluku on saatava alas. Ei yhteiskunta voi toimia niin, että kaikki makaa kotona saamassa tukia ja vain 20% käy töissä. 

Eihän tuo sitä tarkoita, että kaikki makaa kotona, vaan monet joutuvat hakemaan tukia palkan lisäksi koska palkka ei riitä elämiseen. Ei yhteiskunta voi niin toimia,

Jos kokoaikatyön palkalla joutuu hakemaan tukia niin syy löytyy kyllä peilistä.

Vierailija
324/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisen puolison kanssa asuva työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea vain pelkän työttömyyskorvauksen. 

Sen sijaan moni eläkeläinen saa toimeentulotukea. 

Sehän vielä puuttuu että aletaan toimeentulotukra maksamaan kun toinen on töissä ja on elatusvelvollisuus.

Vierailija
325/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja sovitellut päivärahat ja naiset ei käy enää parturissa. 

Hyvätuloiset miehet joutuvat kasvattamaan pitkät hiukset ja ottamaan yli sadan euron permanentti kiharoita ja kestovärejä ja raitoja naisten puolesta, jotta partureilta ei lopu työt. 

Me naiset leikataan hiukset itse kotona ja vessapaperilla saa tehtyä kiharoita. 

Tämä oli se hallituksen idea. 

Vierailija
326/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienipalkkaisen puolison kanssa asuva työtön ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea vain pelkän työttömyyskorvauksen. 

Sen sijaan moni eläkeläinen saa toimeentulotukea. 

Sehän vielä puuttuu että aletaan toimeentulotukra maksamaan kun toinen on töissä ja on elatusvelvollisuus.

No, et kyllä saakaan toimeentulotukea lasten  ruokiin, jos on asuntovelkaa ja tulee potkulaki. Jos sulla ei ole tilillä säästöjä niin omistusasunto menee ulosottovirastolle.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 5 lapsen vanhemmalle ja omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea tammikuussa. 2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 900 netto puolitoista vuotta ja jos palkka pienempi niin vähemmän. 

Lainat ei ole menoja toimeentulotuessa, oma vika, jos on asuntovelkaa, yhtiölainaa tai kulutusluottoa. 

Vierailija
327/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työssä käyvä ja olen viiden tonnin kuukausi tuloilla yhteiskunnalle hyvä veronmaksaja. Lähtökohtani ovat olleet hyvin vaikeat ja jos en olisi saanut vaikeina aikoina sekä rahallista että muuta tukea yhteiskunnalta en olisi ikinä veronmaksajaksi kuntoutunut ja lapseni olisi huostaanotettu. 

Jokainen lantti joka laitetaan siihen että joku kuntoutuu työelämään vähintään triplaa itsensä. Raipalla ja leikkaamalla valitettavasti tähän ei päästä. Ihmiset tarvitsevat ymmärrystä ja tukea. Köyhiltä kun leikataan on ihan joka penni pois yrittäjien taskusta. Toivottoman tilaan ajetut ihmiset eivät jaksa enää edes yrittää.

Kuvottaa tämä nykyinen yhteiskunnallinen ilmapiiri, josta täysin puuttuu kaikki empatia ja ymmärrys.

Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa eikä omistusasuntoon saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

2400 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa ensi vuonna 1000 brutto - verot.

Jos tulee syöpä niin se voi viedä omistusasunnon. 

Vierailija
328/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa tuttavapiirissä usein pienituloiset ostelee merkkivaatteita tai Applen puhelimia. Tuo on se tapa, jolla voi esittää, että on varaa.

Varakkaamman ei välttämättä tarvitse esittää mitään. Voi pukeutua työpaikalta ilmaiseksi lahjaksi saatuun firman logo-paitaan myös vapaalla. Ja ajaa halvalla autolla. Kuitenkin itse tietää, että omistaa jokusen sijoitusasunnon.

Vierailija
329/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Itse pienituloisena (netto 1600-1800€) kävin ennen kerran tai kaksi kuussa ulkona syömässä. Tuo sai jäädä. Parturissa käymistä pitkitän nykyään. Kauppaan jää silmänympärys- ja yövoiteet. Pelkkä päivävoide saa riittää yöksikin ja se ostetaan alennuksesta. Vaikka ruoan hinta on noussut, niin ihan sama budjetti on ruokaan kuin ennen hintojen nousua. Täytyy vaan katsoa tarkemmin mitä ostaa. Viime kesän vietin pääasiassa kotona ja omalla paikkakunnalla. Tein yhden reissun vanhempieni luo.

Oma kulutus on selkeästi laskenut ja tulee laskemaan vielä lisää. 

Vierailija
330/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna leikataan keskituloisen sairaspäivärahaa 300-400 kuukaudessa ei

Onneks asunnon voi myydä

Vierailija
331/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kiinnostanut köyhien ostovoima, vaan verohelpotukset ylemmälle keskiluokalle. Siksi tukia leikattiin, että ei tarvitse maksaa niin paljon veroja.

Tarkoitus on, että kun rikkaiden verotusta kevennetään, he alkavat kuluttaa rahaa niin paljon, että se riittää korvaamaan sen määrän, minkä köyhät ovat kuluttaneet aiemmin.

Ja se taas sitten lisäisi työllisyyttä ja auttaisi köyhiäkin tienaamaan rahaa ihan työllä eikä avustuksilla. Kaikki voittaisivat.

Saas nähdä miten käy.

Mä en ole edes rikas,  vaikka kuuluisinkin ylimpään tulodesiiliin, jos viitsisin tehdä 3-päiväisen työviikon sijasta 5-päiväistä.  Mutta en mä verokevennyksen jälkeenkään alkaisi kuluttaa enempää kuin tarvitsen.  Voisin jo nyt käydä joka päivä ravintolassa syömässä,  mutta en käy,  koska jo vuoden päästä painaisin 20 kg enemmän.  En myöskään alkaisi ostelemaan kotiini tavaraa,  jota en tarvitse.  Enkä kaksinkertaista määrää tavaraa,  jota tarvitsen.  Jos kahvinkeitin hajoaa,  ostan vain yhden enkä kahta,  vaikka verot kevenisivätkin.  En vaihtaisi kotini sisustusta kerran vuodessa enkä remontoisi uusiksi kahden vuoden välein.  

Rikkailla olisi varaa kuluttaa jo nytkin,  mutta eivät hekään määräänsä enempää kuluta.  

T. Reipas ja tunnollinen lammas poikkeuksellisesti vierailijana 

PS. Päätin tulla tukemaan paikallista ravintoloitsijaa ja juomaan lasillisen punaviiniä 

Vierailija
332/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa tuttavapiirissä usein pienituloiset ostelee merkkivaatteita tai Applen puhelimia. Tuo on se tapa, jolla voi esittää, että on varaa.

Varakkaamman ei välttämättä tarvitse esittää mitään. Voi pukeutua työpaikalta ilmaiseksi lahjaksi saatuun firman logo-paitaan myös vapaalla. Ja ajaa halvalla autolla. Kuitenkin itse tietää, että omistaa jokusen sijoitusasunnon.

Mistä tiedät onko merkkivaatteet ostanut työtön vai isovanhempi. 

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa ja moni isovanhempi ostaa lapsenlapselle merkkivaatteita. 

Kyllä myös köyhillä perheillä on sukulaisia. 

Vierailija
333/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna leikataan kes

Asuntokauppa on totaali jäässä. 

Vierailija
334/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uus applen puhelin maksa ku jonku 900€. Ei se nyt mikää lamborghini tai rolex oo. Se on lähihoitajalleki vaan kahen viikon nettopalkka 

Vierailija
335/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempi ostaa lapselle uuden pyörän ja naapuri juttelee ympäri ämpäri kyliä, että sossusta saivat uuden polkupyörän. 

Vierailija
336/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Vitut ole 

https://www.hs.fi/talous/art-2000010604591.html

Vierailija
337/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempi ostaa lapselle uuden pyörän ja naapuri juttelee ympäri ämpäri kyliä, että sossusta saivat uuden polkupyörän. 

Ja sitten kun tulee potkulaki on pettymys, kun sossusta ei saakaan uutta polkupyörää. 

Vierailija
338/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät onko merkkivaatteet ostanut työtön vai isovanhempi. 

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa ja moni isovanhempi ostaa lapsenlapselle merkkivaatteita. 

Kyllä myös köyhillä perheillä on sukulaisia. 

Oli tarkoitus korostaa, että pienituloiset kyllä usein kuluttaa ja paljon, jos heillä on siihen varaa.

Vierailija
339/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokauppa piristynyt. No, tottakai on kiinteistövälittäjien mielestä, se on heidän työ. 

Vierailija
340/1193 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ostaa sitä ja tätä. En ole kyllä naapureille ikinä sanonut mitä on itse ostettu ja mitä isovanhemmat on ostaneet. Kai naapuri luulee, että sossu maksaa😂.