Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisen äiti kyselee. Millaiset joululahjat päikyn aikuisille oikein pitää antaa?

Vierailija
09.11.2024 |

Olen käsittänyt, että pakko ei ole antaa mitään, mutta kaikki kuitenkin antaa ryhmän aikuisille joululahjat, kullekin oman. Meidän eka vuosi päiväkodissa ja pää lyö ihan tyhjää. Mitä niillä kuuluu antaa lahjaksi, mitä ainakaan ei? Meillä viisi aikuista ryhmään nimettynä eli mitään kalliita lahjoja ei voida antaa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yhteislahjat on huonoja koska joku toisen tiimiläisen ilkeä hoitaja ottaa koko paketin itselleen kun silmä väälttää. Mieluummin antaa niille sen lahjan, jotka sitä lasta oikeasti hoitaa ja opettaa. Pelkkä korttikin on todella ihana, itselle ainakin tulee hyvä mieli jos arvostetaan, työ on kuitenkin paljon rankempaa kun vaikka kotona lapsen hoito.

Vierailija
42/63 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen tänne samaan kysymään, onko itse tehdyt kirjoneulevillasukat ok vai tuleeko sellaisiakin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tungen tänne samaan kysymään, onko itse tehdyt kirjoneulevillasukat ok vai tuleeko sellaisiakin paljon?

Olisi ihanat 🙂

Vierailija
44/63 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gröntsiköninöö! 

Vierailija
45/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mitä todella päiväkodin työntekijänä toivon on: kohtelias käytös. Mihin on käytöstavat hävinneet ??? 

Vierailija
46/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jouluna antanut jonkun suklaapaketin paketoituna+kortin per henkilö. Keväällä vien yleensä jonkun pienen(10e) lahjakortin per henkilö, esimerkiksi johonkin paikalliseen leipomoon tai pieneen liikkeeseen. Haluan tukea paikallisia yrittäjiä samalla. 

Vierailija
47/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan vienyt päiväkodin työntekijöille mitään eikä opettajille. Miksi pitäisi mitään viedä kun saavat palkkaa työstään ? 

Minulle lapset on se elämän arvokkain asia. Ihmiset, jotka hoitavat häntä minun ollessa töissä ansaitsevat kyllä minulta henkilökohtaisenkin kiitoksen. Siksi olen vienyt suklaata, kahvia ja teetä heille yhteiseksi päiväkotiin.

Vierailija
48/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös yhteislahjat on huonoja koska joku toisen tiimiläisen ilkeä hoitaja ottaa koko paketin itselleen kun silmä väälttää. Mieluummin antaa niille sen lahjan, jotka sitä lasta oikeasti hoitaa ja opettaa. Pelkkä korttikin on todella ihana, itselle ainakin tulee hyvä mieli jos arvostetaan, työ on kuitenkin paljon rankempaa kun vaikka kotona lapsen hoito.

Sinulla ei taida olla omia lapsia?

Vierailija
49/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ainakaan viety mitään. En ymmärrä, miksi lasten hoitajia pitäisi lahjoa. Työtään he tekevät ja heille maksetaan siitä, joten ovat jo saaneet korvauksen. Työnantajan ymmärrän antavan alaisilleen joululahjat, mutta sitä en ymmärrä miksi asiakkaiden pitäisi. 

Vierailija
50/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan samanlainen kuin mitä annat bussikuskille, kaupan myyjälle, postinjakajalle, roskakuskille jne.;)

no bussikuski onkin monta tuntia päivässä lapsen kanssa

Vierailija
51/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan kukkasia kärrätkö. 

T: allerginen astmaatikko

Vierailija
52/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin joskus pienenä antaa omalle opettajalleni punaisen joulukukan lahjaksi, no, äiti suostui ja minä into piukeana annoin joulujuhlassa sen ihan itse opettajalleni. Joskus vein myös suuren, itse koristellun ja nätisti pakatun piparin yhdelle opettajalleni.

Voisin siis kuvitella, että joku jouluinen kukkakimppukin olisi ihan ok? Tosin kimput kaikille voi olla vähän kalliit, ehkä tuo että paketoi kaikille hienon suuren joulupiparin voi olla kiva. :)

Tai sitten teette itse  esim. Suklaalevyjä, jos levittää vaan pellille sulatetun suklaan, sitten jotain joulukarkkeja yms. Päälle. Antaa kovettua, ja murtaa levyiksi. Jakaa pussukoihin.  Niistä saa nättejä pienellä vaivalla!!!

Mutta älä ota stressiä, jos ei ole pakko antaa mitään.

Vierailija
53/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt yhteiseksi kahvihuoneeseen kahvia, teetä, keksejä yms. Korttiin olen laittanut, että ovat kaikille päiväkodin työntekijöille. Onhan siellä siistijä ja keittiötyöntekijä myös. Plus lapseni ryhmässä tuuraavat usein toisten ryhmien aikuisten kanssa toisiaan, joten olisi vaikea muistaa vain muutamaa työntekijää. Oikeasti paljon isompi joukko, jotka lapseni kanssa ovat.

Vierailija
54/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietiin yhteinen herkkukori (teetä, kahvia, keksejä, suklaata jne). Meillä oli pieni yksikkö 4 hoitajaa ja max. 20 lasta. Yksi perhe antoi luonnonmateriaaleista tehdyn pöytäasetelman, jossa oli led-valonauha. Se oli todella kaunis ja toi varmaan mukavaa joulufiilistä.

Vierailija
55/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukortti ja suklaarasia.

Vierailija
56/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vai ostaako ne tädit myös sun lapselle lahjan?

Itse asiassa kyllä ostaa. Joululahjapussit kustannamme me työntekijät henkilökohtaisesti, samoin paljon muuta (esim. kevätjuhlan jäätelöt, markkinaretken metrilakut, pääsiäisen suklaamunat) ja ostamme itse myös leluja ja palapelejä ryhmään.

Kiitos hyvästä hoidosta ja vaikka piirustus on silti enemmän kuin tarpeeksi :)

T. Vakaope

Vierailija
57/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään vai ostaako ne tädit myös sun lapselle lahjan?

Itse asiassa kyllä ostaa. Joululahjapussit kustannamme me työntekijät henkilökohtaisesti, samoin paljon muuta (esim. kevätjuhlan jäätelöt, markkinaretken metrilakut, pääsiäisen suklaamunat) ja ostamme itse myös leluja ja palapelejä ryhmään.

Kiitos hyvästä hoidosta ja vaikka piirustus on silti enemmän kuin tarpeeksi :)

T. Vakaope

Näin olen itsekin kuullut. Pienestä palkastaan hankkivat ryhmän 20 (!) lapselle jotain pientä aina! Ei kunta noita maksa... 

Vierailija
58/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lahjoihin ja jouluruokiin, valoihin, kuuseen, koristeisiin, hautakynttilöihin, bensoihin (sukuloinnit) ja koko jouluun menee niin paljon rahaa muutenkin, että en ala enää perheen ulkopuolisille lahjoja ostaa. Joulukortin voin antaa.

Vierailija
59/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viime aikoina vienyt yhteiseksi kaikille aikuisille jotain esim. keksejä, kahvia ja teetä. Nämä kun ei pk:ssa tule talon puolesta vaan työntekijät joutuvat itse kaiken ostamaan.

Meinasin just laittaa et me saadaan kyllä kahvit kaupungin puolesta joten älkää nyt mitään kahvipakkeja ostako. Mitään ei tarvi tuoda mut joku yhteinen suklaa esim. Jos haluaa. Ja mä en ainakaa muista olenko joltain jotain saanut, joten sitä ei kannata ajatella. Eikä kaikkitosiaankaan osta mitään. 

Vierailija
60/63 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kohti korkeuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi