Pitkittynyt flunssa, onko liikkeellä?
Järki lähtee. Neljäs viikko menossa, nenä vuotaa, yskittää oksennukseen asti, kurkkuun koskee, korvat lukossa, korvat soi, silmät rähmii, päähän koskee... Kun yksi oire hetkeksi helpottaa, toinen yltyy. Aina kun yhtenä päivänä luulee olevansa paranemaan päin, seuraavan yön yskii taas ja saa nukuttua muutaman tunnin.
Työterveydessä levitellään käsiä.
Kohtalotovereita? Mikä hirviöflunssa tämä on?
Kommentit (227)
Syyskuun jälkeen ei tervettä päivää. Yksi ab kuuri syöty. Pientä lämpöä, nuhaa, köhää,niska ja päänsärkyä. Jalat menee hapoille pienestä lenkistä, hiki tulee. Koronatestit negaa. Lääkäri kuuntelee keuhkot, ei kuulu mitään, labrat ok. Kysyin mykoplasmasta, eivät testaa onko vai ei eikä keuhkokuvia otettu. Niin ja mahavaivaa myös ollut. Joku virus kai, tosi rasittavaa😡😑
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te viikkokausia oireilleet/sairastaneet olleet töissä samalla?
Tämä kiinnostaa minuakin. Töissä tartuttamassa muita vai kotona sairiksella ja mikä ollut pomon suhtautuminen/asenne?
No minä, joka kerroin että joka toinen viikko on ollut tervehtynyt olo, kunnes alkaa aina uudestaan, olen ollut töissä silloin, kun olo on ollut tervehtynyt. Kun on alkanut uudestaan huononemaan, olen sinnitellyt muutaman päivän töissä ja sitten on ollut taas pakko olla sairaslomalla. En mitenkään kehtaisi "saikuttaa" viikkotolkulla, sillä meillä ei ole sijaisreserviä vaan töissä olevat tekevät sitten ne poissaolevankin työt.
Itse olen sairastanut kotona (olen joka tapauksessa 2 v:n kanssa hoitovapaalla). Jos olisin töissä, varmaan etätöissä ja osin myös saikkua ainakin siltä osin, kun ei lähtenyt ääntä ollenkaan...(puhelintöitä paljon).
Etänä olen töitä tehnyt, toki voinnin ollessa parempi olen pakollisia tapaamisia hoitanut. Harvassa työssä taitaa pystyä olemaan kuutta viikkoa flunssan takia poissa, vaikka olon puolesta olisi tullut ihan kyseeseen... Hirvein ja pisin tauti mitä muistan. Kun yksi oire helpottaa, toinen yrittää taas uudelleen iskeä.
nenä tukossa ja yskää päänsärkyä nenäsuihketta joutunu käyttämään 4 viikkoa vaikka ei sais.huomenna lääkäriin.
Minun työssäni eli lasten parissa ei todellakaan olla töissä paikalla näillä voinneilla. Ja paskat nakkaan mitä pomo ajattelee, töistähän nämä tartunnatkin aina tulee.
Ikävää limaa irrottavaa yskää oli pari viikkoa. Nyt enää pelkkää kuivaa yskää, joka alkaa esim. haukotuksesta ja yltyy kamalaksi puuskaksi. Kohtauksen jälkeen kurkku on kuin santapaperia ja ääni häviää. Mihinkään ei satu, eikä ole kuumetta tai muuta. Vain tämä järjettömän pitkä häntä yskimisessä.
Kielikipu voi johtua kielen hiivatulehduksesta. Jos kovin tukkoisena hengittää paljon suun kautta niin suu kuivuu ja se altistaa suun tulehduksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te viikkokausia oireilleet/sairastaneet olleet töissä samalla?
Tämä kiinnostaa minuakin. Töissä tartuttamassa muita vai kotona sairiksella ja mikä ollut pomon suhtautuminen/asenne?
Mä olen kolmatta viikkoa etätöissä. Muutaman päivän olen pitänyt sairauslomaa kun on ollut kuumetta ja tuntenut itseni todella sairaaksi. mutta kun olen jaksanut olen tehnyt hommia. Ei sitä voi viikkokaupalla poissakaan olla.
Kylmää kerrostaloissa, patterit ei toimi. Osalla vetää räppänöistä vaikka osan saa kiinni. Se että joku keinoäly laittaa vasta pakkasella patterit toimimaan, on karmivaa. Koko ajan joillakin kerroksittain vaatteita ja sekään ei auta, aina joku osa palelee. Liike auttaa joillakin vain liikkeen ajan tai hetken. Pikkupatteri varalla ei tuo lämpöä kuin just siihen yhteen kohtaan.
Olen ollut lokakuun puolesta välistä asti flunssassa. Ensin oireina väsymys, kurkkukipu, lämpöily parin viikon ajan. Sitten muutti muotoa: tukkoisuutta, ääni käheenä ja limaa valui paljon nieluun. Tätäkin kesti pari vkoa ja sitten määrättiin antibiootti. Viime viikolla oli muutama terveempi päivä ja päätin vihdoin lähteä vähän enemmän ulkoilemaan. Tämä sitten kostautui, viikonloppuna iski kroppa täyslepoon, särki joka paikkaan, oli kuumettakin. Nyt kävin lääkärissä ja diagnoosina keuhkoputken tulehdus. Millonkohan tämä sairastelukierre loppuu😓 olen erittäin kyllästynyt tähän. Mietin jo sitäkin, voiko koronarokotteet aiheuttaa tämän kun tuntuu että niiden jälkeen oon jatkuvasti pidemmissä flunssissa ollut😳 lisäksi on tarkkailtu veriarvot, kaikki täysin normaaleja paitsi nyt viimeisen taudin aikana leukosyytit laskeneet alle viiterajan.
Nyt voin vihdoin sanoa olevani tervehtynyt. Meni tasan kuusi viikkoa (!). AP
Eihän se ole liikkeellä jos jää pidemmäksi aikaa.
Mykoplasmaa liikkeellä. Siinä tulee iho-oireita. Ihmettelin kun näppyjä naamassani. Olo on kuin koronassa (jonka olen sairastanut pahana vaikka oli kolme rokotusta). Keuhkovaivoihin auttaa veden puhaltelu pillillä pulloon. Tuo painetta mikä irrottaa limaa.
Sulla on vaan huono vastustuskyky. Eräs tuttavani on useamman kerran vuodessa flunssassa, en käsitä mistä hän sen saa kun pääasiassa tekee etätöitä eikä muutenkaan oikein käy missään. Pitää sitten saikkupäiviä kun on niiiiiin kipeä ettei voi etänäkään tehdä töitä.
Juu sellaiset kevyet 3kk tuli sairastettua. Nyt vielä menossa antibioottikuuri poskiontelo tilanteeseen. Mutta aivan järkyttävän sitkeää tautia ollut tänä syksynä kyllä.
Oireina oli viikon kova kuume, helvetin kova yskä ja yskökset, päänsärky sekä veto aivan pois. Kuume lähti, mutta muut oireet vasta pikkuhiljaa lievittyneet viikkojen kuluessa. Lenkillä jaksoi alkaa käydä noin 6-7 viikon jälkeen, mutta oikeasti hyväksi vointi muuttui vasta 10+ viikon jälkeen.