Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkittynyt flunssa, onko liikkeellä?

Vierailija
09.11.2024 |

Järki lähtee. Neljäs viikko menossa, nenä vuotaa, yskittää oksennukseen asti, kurkkuun koskee, korvat lukossa, korvat soi, silmät rähmii, päähän koskee... Kun yksi oire hetkeksi helpottaa, toinen yltyy. Aina kun yhtenä päivänä luulee olevansa paranemaan päin, seuraavan yön yskii taas ja saa nukuttua muutaman tunnin.

Työterveydessä levitellään käsiä.

Kohtalotovereita? Mikä hirviöflunssa tämä on?

Kommentit (227)

Vierailija
181/227 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pitkä tauti, varmaan adenovirus. Kaikenlaisia oireita jotka todella pitkittyneitä. Olisiko mennyt jopa kuusi viikkoa.

Vierailija
182/227 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ketjun toivottoman pitkään sairastaneista. Menihän tässä ehkä kaksi viikkoa terveenä ja nyt jo joku uusi tauti iski. En voi uskoa tätä, normaalisti olen tosi harvoin sairaana!

Samaa olen kuullut monilta tutuilta, että ei tervettä viikkoa tänä syksynä. Jossain oli uutinen että mykoplasmaa on ollut niin paljon että lääkkeistä pulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla oli kova kurkkukipu, pääkipu ja sen mukana sahaileva kuume. Kun kurkkukipu alkoi hellittää, lähti ääni ja sen jälkeen tuli yskä, joka kesti kolmisen viikkoa pahimmillaan. Esikoisella ei meinannut kurkkukipu hellittää, niin ottivat varmuuden vuoksi streptokokkiviljelyn. Epäilivät kyllä, ettei sitä ole, kun ei ollut kurkussa peitteitä. No, oli kuitenkin se streptokokki A. Sitäkin on lähes epidemian lailla liikkeellä. Aikuisella ei välttämättä kuumetta nosta, mutta jatkuva kurkkukipu voi olla merkki.

Vierailija
184/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on liikkeellä mm. adenovirusta ja mykoplasmaa, jotka kumpikin voivat aiheuttaa pitkittynyt yskää ym. 

Vierailija
185/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäsenellä oli. Lopulta kehittyi keuhkokuumeeksi. Pitkä toipuminen tuosta, kun peruskunto menee niin huonoksi keuhkokuumeessa. Eivät testanneet mikä pöpö oli. Veikkaisin itse sitä mykoplasmaa, koska lapset toi taudin kotiin.

Vierailija
186/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi ketjun toivottoman pitkään sairastaneista. Menihän tässä ehkä kaksi viikkoa terveenä ja nyt jo joku uusi tauti iski. En voi uskoa tätä, normaalisti olen tosi harvoin sairaana!

Samaa olen kuullut monilta tutuilta, että ei tervettä viikkoa tänä syksynä. Jossain oli uutinen että mykoplasmaa on ollut niin paljon että lääkkeistä pulaa.

Täällä myös kolmatta kertaa kipeänä tänä syksynä. Tätä ennen meni monta vuotta, että ei tullut yhtäkään flunssaa. Siis aivan käsittämätöntä. Meinaa epätoivo iskeä, että miten voi koko ajan olla kipeä.

Luin kanssa lehdestä, että mykoplasman hoitoon tarkoitetut antibiootit on loppu apteekeista. Samaan aikaan kiertää moni muukin tauti. Influenssa aaltokin taitaa alkaa näihin aikoihin. Syksyllä jo varoiteltiin, että voi mennä monen joulu siitä pilalle.

Olen suunnitellut meneväni hakemaan influenssarokotuksen, mutta missähän välissä kun parin viikon välein iskee joku saakelin nuha. Karsea syksy.

Vierailija
187/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te viikkokausia oireilleet/sairastaneet olleet töissä samalla?

Tämä kiinnostaa minuakin. Töissä tartuttamassa muita vai kotona sairiksella ja mikä ollut pomon suhtautuminen/asenne?

Itse etätöissä. Välillä joutuu menemään pitkäkseen, kun tulee niin huono olo. Otan sitten läppärin vaan viereen ja koitan välillä sitä näpytellä. Eipä tässä kunnossa kauhean tuottava pysty olemaan, mutta tulee edes jotain tehtyä.

Vierailija
188/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime viikolla työreissulla, niin junat oli ainakin täynnä yskiviä, aivastelevia ja niiskuttavia ihmisiä. Eipä näytä valtaosaa paljon kiinnostelevan, että tartuttaako kuinka monta kymmentä muuta ihmistä siinä. Eikä tietenkään yhdelläkään pärskijällä maskia ja osa ei osannut edes suutaan peittää pärkiessään. 

Onko ihme, että taudit leviää kulovalkean tavoin, kun ei aikuisilla ihmisillä ole mitään käytöstapoja. Äkkiäpä ne koronan aikaan opitut varotoimet unohtuu.

Vierailija
189/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä aluillaan. Viikon verran oli ensin sellaista liman kertymistä ja tunnetta, että tulee kipeäksi. Sitten alkoi kuume ja nuha, joka nyt kestänyt kolme päivää. Tänä aamuna alkoi silmiä kutittamaan. Korvat toki lukossa ja otsalohkossa pumpulia. Minulla oli jo yksi monsteriflunssa alkusyksystä, jossa kuulosta tuli sietämättömän herkkä. Outo syksy.

Vierailija
190/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan viikon luulin jo olevani parantunut, mutta ei, tauti ilmeisesti vaan keräsi uusia kierroksia. Olisko sama virus vai joku eri versio siitä. Meinaa järki oikeasti lähteä, kun yleensä en edes sairastele!

Vierailija
191/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittaja täällä. Olen jossain uudessa taudissa! En tainnut paria viikkoa pitempään olla "terve". Ahdistaa ihan todella. Sairastan normaalisti tosi harvoin ja KAIKKI tutut olivat nyt syksyllä, että hehehe nyt sinulla ainakin on vastustuskykyä kun olit yli kuukauden sairaana. No, eipä ollut.

Tässä kauhulla odotan että minkähän taudin tästä syksyn tautilotosta nyt sain, kestääkö viikon vai kaksi kuukautta. 

Tämä sairastaminen vie ihan oikeasti kohta elämänilon. En ole urheillutkaan kuukausiin oikeastaan yhtään, olen ollut niin järkyttävän poikki.

AP

Vierailija
192/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime viikolla työreissulla, niin junat oli ainakin täynnä yskiviä, aivastelevia ja niiskuttavia ihmisiä. Eipä näytä valtaosaa paljon kiinnostelevan, että tartuttaako kuinka monta kymmentä muuta ihmistä siinä. Eikä tietenkään yhdelläkään pärskijällä maskia ja osa ei osannut edes suutaan peittää pärkiessään. 

Onko ihme, että taudit leviää kulovalkean tavoin, kun ei aikuisilla ihmisillä ole mitään käytöstapoja. Äkkiäpä ne koronan aikaan opitut varotoimet unohtuu.

Just samaa meinasin kirjoittaa. Vi..... pärskijät ja kun niistätte nenäänne niin desinfioikaa kätenne sen jälkeen.

Vierailija
193/227 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iskee flunssa lähinnä silloin, kun joudun kokeilemaan paikassa, jossa on sisäilmaongelma. 

Huono koti: 3 flunssaa 8 viikossa. Hyvä koti: 1 virustauti 3-4 vuodessa.

Homevaurio poikaystävän asunnossa aiheutti sen, et olin koko ajan sairas. Sairastuin aina kun nähtiin hänen luona.

Homeinen kansanopisto tarjosi yli 5 ehkä 7 flunssaa vähintään vuoden aikana. Kuumeella ja ilman.

Vierailija
194/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
195/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikkeellä, et voi käyttää tekosyynä saikuttaa.

Vierailija
196/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koronassa jo yli 2 viikkoa ja saman ajan pois töistä. Viimeisimpänä oireena kamala nuha. Vaikka olen etätöissä, kunto ei anna myöten tehdä töitä, tarvitsen päikkärit.

Vierailija
197/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koronaan liittyvä nuha on muuten ihan kuin poskiontelontulehdus. Ensin oli vain pieni nuha, niistit silloin tällöin. Sitten nenä veti tukkoon ja alkoi vuotaa ihan hillittömästi. Samalla päätä ja naamaa särki, jopa leukaa. Kauheata aivastelua. Sitten nuha muuttui keltavihreäksi verisen sekaiseksi paksuksi mömmöksi. Nenäliinaan tulee sellaisia isoja limaklönttejä. Samoin nenäkannulla huuhdellessa näkee näitä klönttejä. Kuitenkin osa on edelleen vesinuhaa. Kävin tarkistuttamassa poskiontelot, siellä kaikki kunnossa kuitenkin. Olo kuin poskiontelontulehduksessa, väsyttää hirveästi ja huimaa. 

Vierailija
198/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä koronassa v-uttaa se, että se tuntuu hyppäävän meihin ihan puskista. Mies on astmaatikko, ollaan vältelty ihmisjoukkoja. Käytän aina hanskoja julkisissa tiloissa ja pidän turvavälejä. Nytkään ei käyty missään, missä olisi ollut yskijöitä. Käytiin ihan vaan hyvin ilmastoidussa tilavassa ravintolassa syömässä. Ja sieltä jostain sitten imuroitiin tämä. Onneksi vasta toinen kerta, mutta en haluaisi kolmatta.

Vierailija
199/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa tuntuu olevan ainakin meidän taloudessa se erityispiirre, että se jotenkin istahtaa tuohon kurkun yläosaan. Menee ääni, varmaan kurkunpääntulehdus. Kurkkua polttelee koko kaulan alueelta ja yläosa on kipeä, kun siellä on paljon limaa. Heti kun sen saa yskittyä pois, kurkkukipu helpottuu. Yskä voi kestää kuukaudenkin, kun se lima ei vaan lähde. Otetaan vastaan vinkkejä liman irrotukseen.

Vierailija
200/227 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkojen vika. Ei anneta työläistrn sairastaa. Palkat on niin matalat ettei päivääkään voi olla pois töistä, jää muuten vuokra maksamatta. Työelämän vikahN tämä lopulta on. Ei työläisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi